نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

بالفيديو هجوم حاد من خالد عبدالله على محمد ابو حامد وزياد العليمى وشاهد ماذا قال

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
بعد احداث مصر الاخيرة واخذت الراىء العام تجاهها وتناقلتها وسائل الاعلام المصرية والعربية عن موضوع زياد العليمى وما قاله بحق فضيلة الشيخ المصرى محمد حسان ورئيس المجلس الاعلى للقوات المسلحة المشير محمد حسين طنطاوى قال الشيخ خالد عبدالله عن زياد العليمى ومحمد ابو حامد واصفهما باشكال هبتط علينا بالبراشوت وعلق على ما قاله زياد العليمى على ماقاله على الشيخ محمد حسان مش كل واحد فينا ضرب دقن يبقى شيخ وقال الشيخ خالد عبدالله اتحدى زياد العليمى بان يقراء الفاتحة بطريقة صحيحة واقسم بالله انه لم يستطع قرائتها وتمنى الشيخ ولو ان ما قاله النائب زياد العليمى كان لاحد القساوسة لهاجمته 26 منظمة عالمية واليكم الفيديو وما قاله الشيخ خالد عبدالله عن زياد العليمى بالتفصيل على قناة الناس
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

المقال "بالفيديو هجوم حاد من خالد عبدالله على محمد ابو حامد وزياد العليمى وشاهد ماذا قال" نشر بواسطة: بتاريخ:
د.عصام
انت كل شويه ههتنطلنا بتصريح. يااخى انت غاوى توقيع فى خلق الله يا اخى ارحم نفسك الناس اتصالحت خلاص وعفا الله عما سلف. نسيت اقولك مصر كلها حافظه الفاتحه لانهم بيقولوها وبيتباركوا فيها فى معظم المناسبات زى فاتحه الخطوبه والبيع والشرا والاتفاقات والخ
زيزو باشا
اوجزت .. استاذنا .. فأنجزت .... جزاك الله خيرا ......
و خير الختام ذكر النبى عليه الصلاة و السلام ****
سهم--
انت كل شويه ههتنطلنا بتصريح. يااخى انت غاوى توقيع فى خلق الله يا اخى ارحم نفسك الناس اتصالحت خلاص وعفا الله عما سلف. نسيت اقولك مصر كلها حافظه الفاتحه لانهم بيقولوها وبيتباركوا فيها فى معظم المناسبات زى فاتحه الخطوبه والبيع والشرا والاتفاقات والخ
اللي حضرتك متعرفهوش ان كتير مبيعرفوش يقرو الفاتحة، متلومش خالد عبد الله، الواجب علينا نتعلم نقراها عشان الصلاة تبقى صحيحة.

كمان زياد العليمي واللي زيو لازم يقفو عند حدهم.
زيزو باشا
اللي حضرتك متعرفهوش ان كتير مبيعرفوش يقرو الفاتحة، متلومش خالد عبد الله، الواجب علينا نتعلم نقراها عشان الصلاة تبقى صحيحة.

كمان زياد العليمي واللي زيو لازم يقفو عند حدهم.
كلمتين ابرك من 1000000 ... فعلا ( سهــــــــــــــم ) .. و اصبت الهدف .. سلمت يداك اخى الفاضل بردك الشافى المعافى .......
و خير الختام ذكر النبى عليه الصلاة و السلام *****
زهير ابراهيم
انا مش عارف الراجل ده بقناة دينيه ولا قناة سب وشتم للناس
استغفر الله العلي العظيم من هولاء الذين يتكلمو باسم الاسلام
عبد الرحمن 2011

يا دكتور ما هو اكيد عارف انه حافظ الفاتحه ولكن التحدي على ان يقراء الفاتحه قرائة صحيحه

احمد عبد الله محمد احمد
جدع يا شيخ خالد ، الله يفتح عليك

ومش الفاتحة بس ، والله قل هو الله أحد كمان

اقسم بالله لا يستطيع قراءتها

وازيد عليك هو لا يسب الشيخ محمد حسان بس ، هو يسب شعيرة من شعائر الاسلام

حسبي الله ونعم الوكيل فيه وفي ابو خرطوشة المعو ابو حامد ، واقسم بالله

اللي بييجي على الإسلام عمره ما بيكسب

وسوف نرى
سهم--
كلمتين ابرك من 1000000 ... فعلا ( سهــــــــــــــم ) .. و اصبت الهدف .. سلمت يداك اخى الفاضل
الله يبارك فيك أخي زيزو، أنا مستحقش الكلام ده.
د.عصام

يا دكتور ما هو اكيد عارف انه حافظ الفاتحه ولكن التحدي على ان يقراء الفاتحه قرائة صحيحه

بص يا عبد الرحمن قبل الكلام انت عارف انى بحترمك وبحبك بس هقولك حاجه انت متعرفش تقرا الفاتحه ردك هيكون ايه؟ فهمت قصدى ؟ وايه خلاه متاكد كده انهم ميعرفوش يا اخى عبد الرحمن . يا عبد الرحمن انا والله بحاول على قد ما اقدر اكون حيادى بس اسلوبه انا شايف انه خطا وكله اتهامات واحتقارات واهانات وادعاءات ربنا يهديه
سهم--

هو فعـلا كده يا أخ عبد الرحمـن.
زيزو باشا
الله يبارك فيك أخي زيزو، أنا مستحقش الكلام ده.
لا ياريس .. تستحق و اكتر من كده .. الحق احق ان يتبع .. مش كده و الا ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟
عبد الرحمن 2011
بص يا عبد الرحمن قبل الكلام انت عارف انى بحترمك وبحبك بس هقولك حاجه انت متعرفش تقرا الفاتحه ردك هيكون ايه؟ فهمت قصدى ؟ وايه خلاه متاكد كده انهم ميعرفوش يا اخى عبد الرحمن . يا عبد الرحمن انا والله بحاول على قد ما اقدر اكون حيادى بس اسلوبه انا شايف انه خطا وكله اتهامات واحتقارات واهانات وادعاءات ربنا يهديه

وانا كمان بحبك وبحترمك ونص والله يا دكتور عصام مافيش اي خلاف على كده
انا بس وضحت لك المقصود من خالد عبد الله ربما تكون شاهدت الفيديو على عجاله وما خدتش بالك من المقصود .
بس بصراحه لو كان الفيديو دا قديم يعني في بداية الاحداث فلا لوم عليه . اما ان كان الفيدو ظهر النهارده فلم يكن له اي داعي لان الموضوع يعتبر انتهى والعليمي ولا الجهيلي اعتذر للشيخ محمد حسان والشيخ سامح والمجلس العسكري من اليوم الاول سامح وقال مش هنتخذ اي اجراءات والمجلس عنف العليمي واكيد انه يحترم نفسه بعد كده هو وغيره . يبقى موضع انتهى وما فيش داعي نقلب فيه كل شويه

حسن حماد
المشكلة انك ياشيخ بتجي تكحلها تعميها وانت تسيئ للمسلمين بقدر هجومك على الخصوم اتعلم حاجه ياشيخ خالد من الشيخ محمد حسان
د.عصام
المشكلة انك ياشيخ بتجي تكحلها تعميها وانت تسيئ للمسلمين بقدر هجومك على ا الخصوم تعلم حاجه ياشيخ خالد من الشيخ محمد حسان
تقصد حضرتك المختلفين معاه فى الراى لاننا ابناء بلد واحد وميصحش نقول خصوم ولازم ييجى يوم معظمنا هيتفق فى حاجات كتير وبعض الاختلافات المقبوله اللى ممكن تفضل
بديعه أحمد على
واحد بيتحدى ان فلان بيعرف بقرا الفاتحه
و تانى بيقول اتحدى ان فلان يعرف يزغط بط

احنا عايزين حد يتحدى حد فى حاجه فيها صلاح للبلد مش غباوه للبلد
كلنا حافظين الفاتحه و اللى مش حافظها هم اللى انتخبوا الاغلبيه لانهم مش فاهمين عملوا ايه فى البلد ناس طيبه و فقيره و بسيطه و جاهله لكنهم مخلصين و نيتهم حسنه و هناك من يتصيد فقرهم و جهلهم و طيبتهم و تدينهم

اللى هبطوا علينا بالبراشوت فى الواقع خرجوا من السجون ليحكموا اكبر بلد فى الشرق الاوسط و فى التاريخ .. هم اللى بيحتكروا الدين و يحتكروا الشريعه و يحتكروا الاغلبيه و يحتكروا البلد كلها لصالحهم
و ربنا قادر يخلصنا منهم .. و ينصر مجلس الثوره
و تحيا مصر و ثوره مصر و شعبها العظيم
بديعه أحمد على
انا مش عارف الراجل ده بقناة دينيه ولا قناة سب وشتم للناس
استغفر الله العلي العظيم من هولاء الذين يتكلمو باسم الاسلام
ما هو فى ناس الشتيمه مباحه و حلال ليهم و حرام على غيرهم
و دايما يردوا على الشتايم بشتايم
و عارفين روحهم و اخرتهم ان شاء الله تعالى قربت
بديعه أحمد على
احييك يا دكتور عصام على وعيك و كتر الله من امثالك
و اضيف الى كلامك
فاتحه الخطوبه و البيع و الشرا و الاتفاقيات و الفاتحه على روحه هههههههههه
عبد الرحمن 2011
واحد بيتحدى ان فلان بيعرف بقرا الفاتحه
و تانى بيقول اتحدى ان فلان يعرف يزغط بط

اهو قفلو قناة البط استريحي يا بديعة ههههههههههههه

%u0632%u0627%u0626%u0631
لم أرى في حياتي حاقده على أهل الدين كبديعة ولا أدري من هم أهل الدين عندها أهم الأزهر فقط ( مع احترامي الشديد لعلماء الأزهر الأفاضل ) ؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!

بس النبي محمد صلى الله عليه وسلم ماكنوش أزاهرة هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
د.عصام
احييك يا دكتور عصام على وعيك و كتر الله من امثالك
و اضيف الى كلامك
فاتحه الخطوبه و البيع و الشرا و الاتفاقيات و الفاتحه على روحه هههههههههه
دايما يا اخت بديعه بتجيبى من الاخر وصلتيها لروحه طيب وحدوووووووووووه بس موش عليه دى عشان نتفق اننا نبطل خلاق ونبحث عن نقاط تلاقى
بديعه أحمد على

اهو قفلو قناة البط استريحي يا بديعة ههههههههههههه

بجد قفلوها؟؟؟؟ هههههههه يا ريت ما تفتح ابدا
طب قفلوا مودرن حريه ليه؟ علشان معتز مطر بخ فى المشير؟ و حترجع امتى
و ابراهيم عيسى و دينا عبد الرحمن و الجزيره مباشر حيرجعوا امتى
السؤال مش ليك طبعا يا عبد الرحمن يابنى
لكن للى قال و لم يصدق (لن يقصف قلم)
و اديهم بينقصفوا واحد ورا التانى
و ربنا يسترها علينا
بديعه أحمد على
دايما يا اخت بديعه بتجيبى من الاخر وصلتيها لروحه طيب وحدوووووووووووه بس موش عليه دى عشان نتفق اننا نبطل خلاق ونبحث عن نقاط تلاقى
الحمد لله يا دكتور عصام يا محترم
نقطه اللقاء دائما هى حب مصر
دى انا متأكده منها كل اعضاء المنتدى و كل المصرين متفقين على حب مصر
لكن كل واحد بيحبها بطريقته و ب اللى هو شايفها صح
فى النهايه انا واثقه انه لو ضاقت اكتر من كده
كل الشعب حيبقى ايد واحده ضد الفساد و ضد اللى يظلم مصر و شعبها العظيم
العقل الجمعى للشعب المصرى هو دايما اللى براهن عليه
و قربت تضيق يا دكتور عصام الخنقه ابتدت تضيق على الثوره و ده معناه فرجه قريب ان شاء الله
عبد الرحمن 2011
بجد قفلوها؟؟؟؟ هههههههه يا ريت ما تفتح ابدا
طب قفلوا مودرن حريه ليه؟ علشان معتز مطر بخ فى المشير؟ و حترجع امتى
و ابراهيم عيسى و دينا عبد الرحمن و الجزيره مباشر حيرجعوا امتى
السؤال مش ليك طبعا يا عبد الرحمن يابنى
لكن للى قال و لم يصدق (لن يقصف قلم)
و اديهم بينقصفوا واحد ورا التانى
و ربنا يسترها علينا

ما تفرحيش اوي اهي رجعت القناه تاني تقريبا الاشاره بس كانت ضعيفه عندي هههههههههههههه

%u0632%u0627%u0626%u0631
( كلنا حافظين الفاتحه و اللى مش حافظها هم اللى انتخبوا الاغلبيه لانهم مش فاهمين عملوا ايه فى البلد ناس طيبه و فقيره و بسيطه و جاهله لكنهم مخلصين و نيتهم حسنه و هناك من يتصيد فقرهم و جهلهم و طيبتهم و تدينهم ) مين دول اللى فقرا وبسيطاء وجاهلاء ومش حافظين الفاتحة انتى بتقولى ايه هوه فيه ايه هوه خلاص بقت الشتيمة والسب حاجة عادى عندكم كدا هى دى الديمقراطية وحرية الرأى بتاعتكم انا انتخبتهم وتعالى بقا نشوف مين فينا الجاهل والفقير واللى مش حافظ القرأن فينا انا ولا انتى اتكلمى فى حدود الخبر بدون تجريح وشتيمة كل مداخلاتك منصبة على ان اللى اختار التيار الدينى هم الغبياء يبقا معنى كدا كل الشعب غبى لان كل الشعب اختارهم فوقوا بقا بلاش كلام فاضى المجلس غصب عنكم مجلش الشعب فعلا ولا عزاء لليبرليين والعلمانيين
بديعه أحمد على

ما تفرحيش اوي اهي رجعت القناه تاني تقريبا الاشاره بس كانت ضعيفه عندي هههههههههههههه

مش قلت لك؟؟؟؟ مش قلت لك؟؟؟؟؟؟؟
القنوات اللى مع الثوره و اللى بتبخ فى المجلس بس هى اللى حتتقفل
قنوات الفلول ما حدس حيقرب منها ده حتى دريم مش عايزه تطلع عندى صح عليها تشويش
و كان فى تشويش على معتز مطر لغايه ما قفلوها
و باعو قناه التحرير و ابراهيم عيسى و دينا عبد الرحمن انحرمنا منهم
و قناه الثوره (25) شغاله على الست غاليه و الطبيخ و الرائد أحمد شعبان
و قبلهم الجزيره حسبى الله و نعم الوكيل

بديعه أحمد على
لم أرى في حياتي حاقده على أهل الدين كبديعة ولا أدري من هم أهل الدين عندها أهم الأزهر فقط ( مع احترامي الشديد لعلماء الأزهر الأفاضل ) ؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!

بس النبي محمد صلى الله عليه وسلم ماكنوش أزاهرة هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
استغفر الله العظيم
ثُمَّ أَوْحَيْنَا إِلَيْكَ أَنِ اتَّبِعْ مِلَّةَ إِبْرَاهِيمَ حَنِيفاً

عندك حق لم يكن ازهريا بل الازهر هو من يتبع نهج النبى الكريم و الصحابه
النبى صلى الله عليه و سلم لم يكن اخوانجى و لم يكن سلفى و لا صوفى و لا شيعى و لا علوى و لا بهائى (استغفر الله العظيم) استغفر لان كلامك ليس منهاجا للضحك

اهل الدين عندى هم العلماء و الازهر علماء و الشيخ شعراوى و كل داعيه يدعو الى سبيل ربه بالحكمه و الموعظه الحسنه و البشاشه و اليسر و السلم و السلام هو من العلماء (انما يخشى الله من عباده العلماء) اسمهم العلماء قبل و بعد الثوره لا يطمعون فى سلطه و لا مال ان اجرهم الا على الله

اما من تقصدهم بقولك انى اهاجمهم فانا اهاجم من يستغل الدين للوصول الى سلطه او جاه او منفعه شخصيه او كرسى فى البرلمان او عضويه فى حزب تحت ستار الدين كانوا قبل الثوره ارهابين و محظورين فاصبحوا بفضل الله و الثوره "اهل دين" يا سبحان الله .. و يمكرون و يمكر الله و الله خير الماكرين
eslammessi10
مع احترامى ليكى يا أخت بديعة بس انتى لا تفقهى شئ عن الإسلامين

انتى مش بتسمعى غير من الأخبار والإعلام وبس

الإعلام قال انهم ارهابيين يبقى هما ارهابيين لكن انتى مش احتككتى بيهم ولا اتعاملتى معاهم علشان تقولى عليهم انهم بيستغلو الدين علشان السلطة

دول كانوا بيدوروا ع الحق ايام الظلم فطلعوا عليهم ارهابيين علشان كان فى ظلم فى البلد

وكلمة ارهابيين دى كبيرة جدا يا أخت بديعة اكبر منى ومنك والمفروض الناس الى تقولى عليهم ارهابيين
هما أعدائك من الخارج الى فعلا عايزين يدمروا مصر مش الناس الى بتساعدك جواها
eslammessi10
الظاااااااااااهر ان حضرتك متخصصة ف الهجوم ع الإسلامين مش عارف ليه مع انك مش اتعمالتى معااااهم خااالص

كل كلامك من الإعلام بس ...............ز
بديعه أحمد على
مع احترامى ليكى يا أخت بديعة بس انتى لا تفقهى شئ عن الإسلامين

انتى مش بتسمعى غير من الأخبار والإعلام وبس

الإعلام قال انهم ارهابيين يبقى هما ارهابيين لكن انتى مش احتككتى بيهم ولا اتعاملتى معاهم علشان تقولى عليهم انهم بيستغلو الدين علشان السلطة

دول كانوا بيدوروا ع الحق ايام الظلم فطلعوا عليهم ارهابيين علشان كان فى ظلم فى البلد

وكلمة ارهابيين دى كبيرة جدا يا أخت بديعة اكبر منى ومنك والمفروض الناس الى تقولى عليهم ارهابيين
هما أعدائك من الخارج الى فعلا عايزين يدمروا مصر مش الناس الى بتساعدك جواها
أخى الفاضل اسلام
حاسألك كام سؤال محيرنى بجد

ما الفرق بين المسلمين و الاسلامين؟
لماذا الصراع بين الاخوان و السلفين و الازهر اذا كانوا جميعا مسلمين فلم اختلاف الاسماء؟

ما هو تعريف الارهابى؟

من قتلوا السادات و اين هم الان و الى اى طائفه ينتسبون؟

من حاول اغتيال المخلوع فى اديس أبابا؟

من فجر مقهى التحرير و قتل الشهيده الطفله شيماء؟

من سعى الى انشاء جمهوريه امبابه المستقله؟

من اين جاءت المنشورات فى العريش التى تدعوا الى انشاء دوله اسلاميه فى العريش؟

من هم جماعه التكفير و الهجره و اين هم الان؟

من اى طائفه خرج من هدم و حرق و فجر الكنائس؟

لماذا ينشق اناس عن الاخوان؟ و لماذا عصى امر الجماعه شبابها فى الثوره؟

هل هدف الجماعه هو مصلحه مصر و حريتها و استقلالها ام تحقيق مصلحه الجماعه و تحقيق حلمهم فى ارض الخلافه المنتشره فى نظرهم فى اكتر من ثمانين دوله تكون مصر مجرد جزء منها؟

هل سجن الاخوان السلفيون لانهم يدافعون عن مصر و مصلحه مصر و شعب مصر و الا علشان كانوا بيدافعوا عن مذهبهم و عقيدتهم و جماعتهم و مصالحهم؟ ام لانهم فتلوا و فجروا و اغتالو؟ او شرعوا فى القتل او الاغتيال؟ ام لفقت لهم تهم من امن الدوله؟ ايا كان السبب هل كان مصر و امن مصر و شعبها؟؟؟

انا مسلمه و موحده بالله و نشأتى تربيه متدينه و ابى كان من الاخوان و انشق عنهم
و ليس لى اى مصلحه فى حكم او كرسى او مال فأنا ربه بيت و امرأه عاديه جدا قرأت عنهم و عن تاريخهم و لست صغيره فأنا فوق الخمسين سنه و لا اتجنى بل اتمنى ان ارى منهم انجازا يفتخر به اى مصرى

و يا ريتهم راهنوا على الشعب و الثوره و وقفوا مع شباب الثوره لكانوا حظوا باحترام الجميع

و لكن مواقفهم دائما متأرجحه بين مصالحهم و مطامعهم و بين محاولاتهم الظهور ب التى ترضى الناس عنهم لينتخبوهم و يصلوا الى السلطه؟

و الايام بيننا و سنرى ما سيحصده المصريون نتاج ثقتهم فى جماعات غير رسميه و شبكات منتشره فى ارجاء العالم من ثمانين سنه كل هدفها السيطره و النفوذ .. انت شاب اكيد و صغير فى السن و سهل ان تصدق الهاله المحيطه بهم و لكنى ارى فيهم ما لا ترا يا ابنى فلا تغرك المظاهر

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
بالفيديو خالد عبدالله لابو حامد يا فاشل يا اهبل ويعلق على "هما معاهم دبابات واحنا معانا رب العباد"
خالد عبدالله يرد على مقولة محمد ابو حامد القاهرة أقدس من القدس عندى والهرم أقدس من المسجد الأقصى