نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

حزب النور يفصل النائب انور البلكيمي وتقديم ورق استقالته من البرلمان بعد ثبات ذهابه لمستشفي التجميل

هرد عليكي في سطرين وهكلمك بالبلدي كده
البلكيمي مثلا
لو لاحظتي قبل الثورة اكيد كان هوه واللي زيه في المعتقلات وسلفيين كتير كانوا بيخبطوا عليهم وهما مسجونين تحت الارض ويقولولهم قوموا صلوا ويبقو مش عارفين بيصلوا صلاة ايه اصلا
ولم البلكيمي عمل عملية تجميل الدنيا قامت مقعدتش
لكن لما نص ممثلات مصر عملوا عمليات تجميل محدش قالهم حاجه
ودا الفرق
عشان البلكيمي صح
والممثلات غلط
عشان البلكيمي حلال
والممثلات حرام
ودايما الصح والحلال بيتهاجم وبيتمسكلوا ع الغلطة
فمن فضلك متقارنيش بين سلفيين واي ناس تانية عاديين
علي فكرة صحيح
انا ممكن اصدق ان ساويرس صاحب او يعرف الجاسوس الاردني
لكن مصدقش ان الاخوان صحاب اسرائيل
كلامك غريب ومتناقض ومش مترابط وبتجيبي حتة من الشرق وحتة من الغرب
انا اتعقدت بصراحة
برافو عليكي
معذرة اذا كنت قد أطلت وزدت عن السطرين
فالحديث الي بديعتنا يحتاج بدل القلم الواحد
.. قلمين :d

اخى الفاضل That's Me
بتقول (أكيد) كان معتقل (و قصدك على البلكيمى) طيب ايه رايك انى كنت فاكراه قبل البرلمان سواق تاكسى طلع سواق توكتوك؟ و كمان مش مقيم فى الدايره اللى تم انتخابه فيها

اللافت أن البلكيمى لم يكن بالأساس من أبناء دائرة منوف، بل إنه ظل قبل الانتخابات البرلمانية الأخيرة مقيما بقرية علقام التابعة لمركز كوم حمادة بالبحيرة، وبدأ حياته عاملا فى مصنع للغزل والنسيج بالبحيرة قبل أن يضيف إلى نشاطه هذا «توك توك»، وإلى جوار هذا وذاك، اشتهر بالخطابة فى مساجد المنطقة، وحصد شعبية معقولة فى المنطقة المجاورة لدائرة منوف، مما دفع حزب النور إلى اختياره ليخوض المنافسة على مقعد العمال فى الدائرة.

و سلفين كتير كانوا فى المعتقلات ليه؟ علشان مصر و مصلحه مصر و مقاومه النظام الفاسد و الا علشان عايزين يحتلوا مصر و يعلنوها اماره اسلاميه و يجزؤوها و كانوا خطر على امن الدوله و عملوا عمليات ارهابيه؟

العمليه التجميليه مش حرام عند الناس اللى بتفهم لكن حرام عند السلفين و يعتبروها تغير فى خلق الله و تشويه لخلق الله و لو لم تكذلك لما استعر منها و طلب من الطبيب اخفاء سره و لما كذب

غش الناس لانه تم انتخابه من دايره هو ليس منها اصلا
غش الناس و كذب لما عمل عمليه تجميل و قال ان ملثمين اعتدوا عليه
غش الناس و كذب لما قال ان البنج هو اللى خلاه يكذب و بنج عمليات التجميل موضعى و مش ممكن البنج يخليه يطلع على الفضائيات يكذب و يدعى
يبقى البلكيمى غلط و بلاش مقاوحه فى الغلط يا بنى

و انا حاقولك الحق
الحق اننا بشر و كلنا بنغلط و البلكيمى و الا غيره لازم يغلطوا لكن الفرق ان ما حدش فينا احتكر الدين لنفسه و قال ان من يختاره يختار الله و الرسول و من يختار غيره يختار الكفر و الفجور

السلفين عملوا كده (مع الاخوان) يبقى لما يغلطوا بيغلطوا الدين و الاسلام و دى المصييبه مادام هم خطائون و بشر يبقى ينزلوا لمستوى البشر و لا يتعالوا عليهم و لا يحاكموا الثوار و الشباب اللى ضحى بعمره علشان هم يبقوا فى البرلمان و يدافعوا عن انفسهم بالباطل

عايزين يقيموا شرع الله يقيموه على انفسهم قبل اى حد تانى و يحاكموا انفسهم قبل محاكمه خلق الله (الثوار) عسكريا ظلم و بهتان و ما حدش اتنفض علشان يقول فين ال 1200 معتقل عسكرى من الناشطين و لسه بيعتقلوهم و يحاسبوهم واحد واحد لما حيتصفوا و السفلى بيكذب على شعب باكمله

ان كنت بشر اغلط براحتك دى خلقه ربنا و توب و اصلح لكن لو كنت نصف اله و تحتكر الاسلام فلا تغلط و هوده الفرق

نشهد الله على كذبه و افتراءه
و نطالب باقامه شرع الله على الكل
و تحيا مصر و ثوره مصر و شعبها العظيم

المقال "حزب النور يفصل النائب انور البلكيمي وتقديم ورق استقالته من البرلمان بعد ثبات ذهابه لمستشفي التجميل" نشر بواسطة: بتاريخ:
That's Me

و سلفين كتير كانوا فى المعتقلات ليه؟ علشان مصر و مصلحه مصر و مقاومه النظام الفاسد و الا علشان عايزين يحتلوا مصر و يعلنوها اماره اسلاميه و يجزؤوها و كانوا خطر على امن الدوله و عملوا عمليات ارهابيه؟

العمليه التجميليه مش حرام عند الناس اللى بتفهم لكن حرام عند السلفين و يعتبروها تغير فى خلق الله و تشويه لخلق الله و لو لم تكذلك لما استعر منها و طلب من الطبيب اخفاء سره و لما كذب
ههههههههههههههههههههه

انا مش هقولك غير حاجتين اتنين

اصل انا بقيت حاسس اني مش من هنا
هما فعلا السلفيين عايزين يحتلوا مصر وكمان يجزئوها وكانوا خطر علي امن الدولة

بالله عليكي دا كلام يدخل عقل طفل صغير

نفسي اعرف انتي بتجيبي الافكار دي منين

الحاجة التانية
انتي رأيك ايه في عمليات التجميل السؤال ليكي وللناس اللي بتفهم اللي انت قولتي عليهم

حلال ولا حرام ؟؟؟

ولا حول ولا قوة الا بالله
بديعه أحمد على
ابنى و اخى الفاضل That's Me
لو كنا عايزين نحق الحق و نعلى كلمه القانون لازم كل اللى كان فى السحن يرجعله و يتحاكم و يطلع براءه او مش براءه حسب كل قضيه و كل انسان ياخد حقه بالقانون مش يهربوا من السجن و يقعدوا فى مجلس الشعب .. ده غير قانونى و غلط

اما عن عمليه التجميل طبعا مش حرام لو كانت لعلاج تشوه او حرق او بنيه صافيه مثلها مثل كل افعالنا (و انما الاعمال بالنيات و لكل امرء ما نوى) .. و انت تقارن بين البلكيمى و الممثلات ؟؟؟ اشمعنى هم يعملوا عمليه تجميل و هو لا؟ غريبه

لو العمليه مش حرام (بالنسبه له و للسلفين) يتفق مع الدكتور على ان يكذب و يدارى عليه و يشهد زور ليه؟
ليه يطلع الفضائيات و يدعى قصه لم تحدث و يتهم بالباطل و يخلى الناس فى قلق على امن البلد اكتر ما هم قلقانين؟
ليه بتدافع عن باطل يا ابنى انا لما باتكلم عن البلكيمى لا اعمم و لكنى اقول الاكثريه و مش كلهم حاسه ان فى ناس (كان اسمهم ارهابين قبل الثوره) و بعد الثوره اندسوا باسم السلف على انهم سلفين حتى يغيروا اسمائهم و يمحوا تاريخهم انت لا تعرف البلكيمى شخيصا و لا انا و لا تستغرب ان اخطأ من يدعى انه سلفى فالكمال لله وحده

و الموضوع مش بلكيمى ولا دكتور و لا ممثلين و لا عمليه تجميل
الموضوع الاساسى هو (مصر) .. الكاذب لن يكون امينا على البلد
يبقى لازم يطلع من المجلس لو كان القانون و العدل هو الاساس
و لو حتى كانت الشريعه الاسلاميه هى ما يسعون لتطبيقه فعلا
medo2342005
و الله خسارة التعليق ... بس خلاص ؟؟؟؟؟!!!!! و ايه اخبار الاخ ( بكـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــار ) .. عامل ايه فى الكرتون .. يا ترى ؟؟؟؟؟؟؟
و خير الختام ذكر النبى عليه الصلاة و السلام ****

يا اخي ما دخل كارتون بشخص محترم
ايعيبه ان اسم عائلته بكار

ياريت نتعلم ادب الحوار بقى وبلاش نستهزء باى شخص

و خير الختام ذكر النبى عليه الصلاة و السلام

مش كده بردوا يا باشا
That's Me
ابنى و اخى الفاضل that's me
لو كنا عايزين نحق الحق و نعلى كلمه القانون لازم كل اللى كان فى السحن يرجعله و يتحاكم و يطلع براءه او مش براءه حسب كل قضيه و كل انسان ياخد حقه بالقانون مش يهربوا من السجن و يقعدوا فى مجلس الشعب .. ده غير قانونى و غلط

اما عن عمليه التجميل طبعا مش حرام لو كانت لعلاج تشوه او حرق او بنيه صافيه مثلها مثل كل افعالنا (و انما الاعمال بالنيات و لكل امرء ما نوى) .. و انت تقارن بين البلكيمى و الممثلات ؟؟؟ اشمعنى هم يعملوا عمليه تجميل و هو لا؟ غريبه

لو العمليه مش حرام (بالنسبه له و للسلفين) يتفق مع الدكتور على ان يكذب و يدارى عليه و يشهد زور ليه؟
ليه يطلع الفضائيات و يدعى قصه لم تحدث و يتهم بالباطل و يخلى الناس فى قلق على امن البلد اكتر ما هم قلقانين؟
ليه بتدافع عن باطل يا ابنى انا لما باتكلم عن البلكيمى لا اعمم و لكنى اقول الاكثريه و مش كلهم حاسه ان فى ناس (كان اسمهم ارهابين قبل الثوره) و بعد الثوره اندسوا باسم السلف على انهم سلفين حتى يغيروا اسمائهم و يمحوا تاريخهم انت لا تعرف البلكيمى شخيصا و لا انا و لا تستغرب ان اخطأ من يدعى انه سلفى فالكمال لله وحده

و الموضوع مش بلكيمى ولا دكتور و لا ممثلين و لا عمليه تجميل
الموضوع الاساسى هو (مصر) .. الكاذب لن يكون امينا على البلد
يبقى لازم يطلع من المجلس لو كان القانون و العدل هو الاساس
و لو حتى كانت الشريعه الاسلاميه هى ما يسعون لتطبيقه فعلا
يا اختنا الفاضلة
كفاية بقي
معني كلامك ان اللي في مجلس الشعب كانوا مسجونين وهربوا
يا شيخة اتقي الله بقي وكفاية افتري

وعمليات التجميل حرام الا فعلا زي ما بتقولي الحرق او ماشابه ممكن
لكن اصغر مناخير او اكبر شفايف ده حرام

مين قال ان السلفيين حللوها لو السلفيين بيقولوا حلال مكنش البكليمي خبي الموضوع وحب يداريه

طيب انا سلفي وملتحي هل انا كنت ارهابي قبل الثورة
هل الشيخ حسان او الشيخ ابي اسحاق وغيرهم كانوا ارهايين

ارهاب ايه بس انتي بتصدقي الكلام ده
دي كانت لعبة منهم عشان يمسكوا كل من كان ذي لحية بتهمة ارهابي ولكي يضيقوا عليهم الخناق

انا النهاردة فعلا اكتشفت ان كلامك كله مش مسند علي يقين او اي فكر
بل انه كلام مرسل وخلاص الغرض منه المعارضة والجدال ودائما ما يظهر فيه رائحة كرهك للسلفيين

قلتي عليهم عايزين يحتلوا مصر وهيجزئوها وانهم ارهابيين وخليتي اللي منهم كان معتقل و لما خرج بفضل الله خليتيه كان مسجون وهرب من ضمن اللي هربوا اثناء الثورة
وللاسف معندكيش اي خلفية في الحياة تقولك انه لو عليه حكم ومطلوب ومن ضمن اللي هربوا ازاي اصلا هيقعد في مجلس الشعب او هيظهر اكيد هيكون مختفي او هارب في اي مكان

وللأسف لم تعرفي ان السلفيين ما دخل بعضهم السجون الا المعتقلات اي انه بفضل الله دخولهم لانهم ملتزمين وليس لانهم سارقين او قاتلين او اي تهم جنائية

ليه بتدافعي انتي عن باطل ومتمسكه بأرائك ومغيبه بمثل هذا القدر
والله بدأت اشعر انك تفعلين ذلك من باب العناد ليس اكثر وانك تعرفين الحق
حذاري من ان تكوني ممن يلبسون الحق بالباطل ويكتمون الحق وهم يعلمون

واعاهدك انني لن اتحاور معكي مرة اخري في اي شيء
ولكن حذاري من الخطأ في السلفيين
فتحتهم الف خط ملون
لا تقتربي منهم
فأنا اشعر وكأني موكل للدفاع عنهم في هذا المنتدي
فقط منك انتي

ههههههه
ارهابيين وعايزين يحتلوا مصر

والله كلام ........

هداكي الله
%u0632%u0627%u0626%u0631
اخى That's Me
حياك الله واثابك وجعل كل ما تخطه فى الدفاع عن اهل الدين فى ميزان حسناتك يوم تلقاه
واقول لك يا اخى اعمل بحديث رسول الله عليه الصلاة والسلام (أنا زعيم ببيت في ربض الجنة لمن ترك المراء وإن كان محقا) والمراء هو الجدال لمن لا يعرف المعنى واقولها مرة اخرى يا اخى الكريم اكثر الناس جدالا فى الباطل الصوفيين ولا يكلون ولا يملون من الجدال والدليل على ذلك ان منا الزائرين ومنكم الاعضاء من اتى بدلائل على ان اى انسان حتى الصحابه معرضون للفتنة فى انفسهم ودينهم ولكن يا اخى الكريم طالب الحق يكفيه دليل وطالب الهوى لا يكفيه ألف دليل
من اجل ذالك اقولها لك تدينا اعمل بحديث رسول الله عليه الصلاة والسلام واترك المراء وتذكر ان الصوفيين يكنون من الحقد والحسد على السلفين الشيئ العظيم فاصبر على كيد الحسود ان صبرك قاتله النار تأكل بعضها ان لم تجد ما تأكله
واخيرا جزاك الله خيرا وثبتنا وإياك على الحق وعلى الايمان احبك فى الله انت واهل الدين والايمان
بديعه أحمد على
اخى الفاضل و لا تزعل رايك على راسى
دافع عن السلفين كما شئت انا بادافع عن الاسلام
و حاسألك كام سؤال بلاش ترد لكن فكر فيهم بينك و بين نفسك لعلك تهتدى
ايه الفرق بين السلفى و المسلم ؟ انت سلفى و انا مسلمه و لكنى لا انتمى لحزب و لا طائفه و لا جماعه
هل عزل السلفيون انفسهم عن الاسلام ؟ ليتميزوا عن باقى الطوائف من ازهرى و اخوانى و صوفى و وسطى و غيره؟
الى اى طائفه ينتموا من فجروا التحرير و قتلوا شيماء الشهيده؟
الى اى طائفه ينتموا من قتلوا السادات؟
لماذا يخاف الناس من السلفيون و لا يخافون من الاسلام؟ و من شوه صورتهم هل افعالهم و اقوالهم او المسلمين؟
لماذا كل هذا الجدل فى مثل هذا الموقع عن السلفين؟
http://www.eapress.eu/wp-content/egy...l/salafis.html
فكر و لا تناقش و لا تتعب نفسك و لا ترد فلست بحاجه الى رد و كل ما يقوله المرء او يفعله بينه و بين ربه هو العالم بالخبايا و بالنوايا ... امجد و افتخر باسلامى الوسطى و اخذ دينى عن العلماء الوسطين لانه دين يسر و ليس دين عسر و دين سماحه و ليس دين عنف (لفظى او فعلى) و دين محبه و معامله حسنه و ليس دين تكفير و تنفير و هجوم و معاداه
احترم السف الصالح و اتعظ من سيرتهم و لا اتخذهم شركاء من دون الله و لا اتعصب لشيوخهم ان اخطأوا فهم ليسوا منزهين و الخطوط الحمراء عندى هى الله و رسوله

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
انور البلكيمي ينفي استقالته من مجلس الشعب , تفاصيل
مفاجأة .. حزب النور لم يفصل البلكيمي .. وعضويته مستمرة بمجلس الشعب
شاهد استقالة انور البلكيمي من حزب النور ومجلس الشعب
ماذا قال الامريكان عن نائب حزب النور السلفي النائب الكاذب انور البلكيمي بعد قرار اقالتة من البرلمان
انور البلكيمي صاحب فضيحة عملية التجميل في الانف و عضو حزب النور و مجلس الشعب