نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

بالفيديو نائب اخوانى لأهالى دائرته "محدش ينتخبنى تانى"

مشادة كلامية بين نائب منطقة العمرانية الاخوانى جمال عشرى وبعض اهالى دائرته فى احد الشوارع تم تصويرها من قبل احد المتواجدين فى المكان وتقريبا دون ان يشعر النائب جمال وتقريبا الماكن عند احدى بوابات مجلس الشعب وكان سبب المشادة الكلامية معاناة المواطنين من السوق السوداء وازمة الانابيب التى يعانى منها الشعب وارتفاع الاسعار ولم احتد الكلام بين النائب والمواطنين قال مواطن "احنا غلطنين اننا انتخبناكم" موجها كلامه لجزب الحرية والعدالة اجمع فرد عليه النائب بعصبية "ماتنتخبوناش تانى" ثم ترك النائب الجمع ودخل الى المجلس تشهد البلد صراعات سياسية كبيرة معلنه وغير معلنه شاهد الفيديو
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

المقال "بالفيديو نائب اخوانى لأهالى دائرته "محدش ينتخبنى تانى"" نشر بواسطة: بتاريخ:
جدة مصرية
المفروض النائب لا يغضب
ولأن مشكلة انابيب البوتاجاز فعلا تفاقمت جدا
ومن اولويات الحلول هذه المشكلة والتى وعدوا بحلها باسرع وقت

شكرا مشرفنا العام حامد
د.عصام
هههههههههههههههههههههههههههههههه .كنا متوسمين فيكم خير اكتر من كده.
%u0632%u0627%u0626%u0631
ولسه يا حزب وطنى تانى حسبى الله ونعم الوكيل
بديعه أحمد على
حيرد يقول ايه؟
ما هم اللى عاملين ازمه الانابيب
اشمعنى الانابيب ما بتوصلش للناس و بتوصل للاخوان و بيوزعوها بالبطاقات على الناس ليه؟
و سعه الصدر من سمه الاسلام الاخوانى كالعاده
مش سيدنا عمر اللى يقول له سنقومك بالسيف فيقول الحمد لله

لن يدخل الجنه من كان فى قلبه مثقال ذره من كبر
و قمه التواضح فى رد النائب الموقر
و تحيا مصر و ثوره مصر و شعبها العظيم
زهير ابراهيم
هههههههههههههههههههههههههههههههه .كنا متوسمين فيكم خير اكتر من كده.
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
Dera
الفتره الى جايه حتكشف ناس كتير وهؤلاء النواب ايا كانت انتمائتهم اذا لم يكونوا فى خدمة هذا الشعب يبقى يقعدوا فى بيوتهم احسن وقبل المره الجايه كمان احنا مش حنهرج وهم من قبلوا هذه المسؤوليه وعليهم ان يكونوا رجالا ويتحملوها
mero show
النائب اخطاء انه رد الرد دا .. ولكن اللى بيتكلموا اخطاؤا بردوا انهم اتكلموا بالطريقه دى .... انا بشر لو حد اتكلم معايا بالطريقه دى هديله باللى فى رجلى .. يبقى مش اعتب على راجل لما غلط غلط فى الرد زى دا .. والله الموفق
بديعه أحمد على
النائب اخطاء انه رد الرد دا .. ولكن اللى بيتكلموا اخطاؤا بردوا انهم اتكلموا بالطريقه دى .... انا بشر لو حد اتكلم معايا بالطريقه دى هديله باللى فى رجلى .. يبقى مش اعتب على راجل لما غلط غلط فى الرد زى دا .. والله الموفق
سيدنا عمر ابن الخطاب قالوله حنقومك بحد السيف و قال الحمد لله
و قالوله لا سمع لك و لا طاعه لانك اخذث ثوبان و اعطيت المسلمين ثوبا واحدا فانصفهم
بكى و قال اصابت امرأه و اخطأت يا عمر

من قوه الايمان ان تتلقى النقد و تحمد الله عليه و تنصف المظلوم و الضعيف و تدعو الله ان يقوى ايمانك و تقدرك على خدمه الناس اللى وثقت فيك و انتخبتك (اعتقادا منها انك ستتقى الله فيهم)

مش تديهم باللى فى رجلك و لا تقول لهم عنكم ما انتخبتونى روحوا فى داهيه و قفوا فى طوابير الانابيب
(بما لا يخالف شرع الله)

%u0632%u0627%u0626%u0631
علي فكرة المكان ما كانش عند مجلس الشعب
ده كان عند محافظة الجيزة و بعدين اي واحد فينا لو حد استفزه مش هايرد عليه
احنا بشر يا جماعة و النائب ده بشر زينا مش منزه عن الاخطاء و منطقة الهرم انا شوفت فيها للامانة خدمات للاهالي منها الانابيب باسعارها العادية تقربيا 7 او 8 جنيه للانبوبة مش متذكرة السعر بالظبط فا نلتزم العذر لبعضنا من فضلكم حتي نستطيع ان نعبر بمصر لبر الامان
%u0632%u0627%u0626%u0631
من الواضح جدا ان ناشر هذا الفديو له غرض سئ من نشره وانه معد له من قبل لانه لابد من طريقه مهذبه لعرض مشكلتي ثانيا انا رايت جهود الاخوان بعيني والله علي ما اقول شهيد في حل ازمه الانابيب منتهي الامانه ولايوجد اي محسوبيه كما يدعو بل هم يفضلوا عامه الناس عليهم والله العظيم وهذا قسم يحاسبنيالله عليه ولكني اري ان هناك مخطط ليظهروهم بصوره سيئه عكس الحقيقه تماما وهذا مناسب جدا للاخت بديعه وفرصتهافي التشفي فيهم لا اعرف حتي الان لماذا
ميس نامى
والله فعلا اللى مش هيثبت كفاءته الناس عمرها ما هتنتخبه تانى حتى ولو كان مين....................
ahmed elshreef
أعرب جمال عشري عضو الهيئة البرلمانية لحزب الحرية والعدالة بمجلس الشعب ونائب محافظة الجيزة عن تقديره لأبناء دائرته الذين أولوه ثقتهم في الانتخابات، مؤكدًا سعيه الحثيث لكل المشكلات التي يعاني منها أبناء الدائرة.

وردًّا على مقطع الفيديو الذي تداوله بعض الشباب على الإنترنت ويظهره في خلاف مع بعض المواطنين، قال لـ(إخوان أون لاين): إنه كان على موعد في مقر محافظة الجيزة مع المحافظ وعدد من القيادات التنفيذية للتباحث عن سبل حل أزمة أسطوانة البوتاجاز، لكنه فوجئ لدى وصوله بعدد من المواطنين المتضررين من الوضع الحالي يتجمهرون أمام المحافظة.

وأضاف: "وأثناء حواري مع هؤلاء المواطنين فوجئت ببعض الشباب ممن أعرفهم جيدًا وأعرف علاقتهم بالحزب الوطني المنحل يهاجموني ويهاجمون حزب الحرية والعدالة؛ بدعوى أنه حزب وطني جديد، وهو ما استثارني فكان ردي بهذه القوة".

وأشار إلى أن الخطأ الذي ارتكبه في الحديث هو تعبيره بـ"ما تنتخبنيش تاني" لم يكن موجهًا لأبناء الدائرة والمواطنين الموجودين أمام مبنى المحافظة، بل كان موجهًا لعضو الحزب الوطني؛ الذي قال لي: "إحنا غلطنا إننا انتخبناكو"، مضيفًا: "أنا متأكد أصلاً أنه لم ينتخبني؛ لأنه كان ممن يجمعون الناس في "موقعة الجمل" لمساندة الحزب الوطني المنحل".

وأوضح أنه وبعد خروجه من مبنى المحافظة بعد الاجتماع قابل المواطنين مرةً أخرى وشرح لهم ما تمَّ فيه، وعندما قال لهم إن أزمة البوتاجاز ستنتهي صفَّق كل الموجودين.
%u0632%u0627%u0626%u0631
الفيديو واضح جدا أن هناك ناس تكره الاخوان حتى لو قام الاخوان وحلوا مشاكل الدنيا بحالها
واضح ان هناك ناس مدسوسين يقومون بعمل زوبعة وخلاص وده بنشوفه حتى في ميدان التحرير نفسه
اخوكم محمد أحمد
المرابط المصري
المشكلة ان الناس لسه معندهاش ثقافة الدولة المؤسسية وفاهمين ان اعضاء مجلس الشعب هما الحكومة مش عارفين ان فيه فارق بين السلطتين التشريعية والتنفيذية وان السلطة التشريعية اقصى حدودها مساءلة الحكومة وطرح الثقة فيها لكنها غير مسؤولة عن ادارة البلد يعني النائب المحترم اقصى حدوده انه يوصل نبض الشارع للوزير ويطلب من حل المشاكل ويفضل مستني يشوف الوزير حيعمل ايه ولو الوزير مقدمش حل حقيقي ساعتها يطلب طرح الثقة في الوزير او الحكومة وده كل اللي يملكه
%u0632%u0627%u0626%u0631
المشكله ان فى اخوان بيخشو يعلقوا ويبيضو سمعه مرشحيهم للاسف احنا فى المنوفيه العن من كده تنك وعجرفه وقله احترام ولما تزنقهم فى اى حاجه يهربوا هما واتباعهم وكل الكلام قبل الانتخابات اتلحس كانو بيوزعو الانابيب ولما مولد الانتخابات خلص سابونا للبهدله والمرمطه
%u0632%u0627%u0626%u0631
انا اقسم بالله مش من الاخوان اصلا ولا انتخابتهم خالص لكن مع الحق علشان ولا لقيت حزب واحد عمل حاجة زيادة عن باقى الاحزاب فيبقى الوضع ده على كل الاحزاب لسه البلد عايزة وقت علشان نقضى على فساد ومظاهرات فئوية ونظام كامل فاسد علشان تتحقق طلبات الشعب

بصراحة النائب ليه حق واحد بيقولوا غلطنيين اننا انتخبناكوا اى حد لو مكانوا كان هيربد نفس الرد هو بشر مش ملاك لازم هيغضب وليه كرامة برضه يحافظ عليها اى حد انتقده قبل ما ينتقد يحط نفسه مكانه هيرد زيه

وبرضه فى ناس مستفزة جدا يعنى مجلس الشعب ملحقش ومشاكل البلد كتيرة جدا والناس نفسها مش صبره

ليهم حق يضايقوا مقلناش حاجة لكن فى نفس الوقت البلد مش مستقرة ومجلس الشعب بيعمل اللى عليه على قد مايقدر كل الى عايش فى الدور وبينتقد لو هو فى مجلس الشعب يبقى يقولنا كان هيعمل ايه غير اللى بيعملوا علشان ننتقدهم كويس

مبلاش نبرة الانتقاد عمال على بطال
بديعه أحمد على
وأشار إلى أن الخطأ الذي ارتكبه في الحديث هو تعبيره بـ"ما تنتخبنيش تاني" لم يكن موجهًا لأبناء الدائرة والمواطنين الموجودين أمام مبنى المحافظة، بل كان موجهًا لعضو الحزب الوطني؛ الذي قال لي: "إحنا غلطنا إننا انتخبناكو"، مضيفًا: "أنا متأكد أصلاً أنه لم ينتخبني؛ لأنه كان ممن يجمعون الناس في "موقعة الجمل" لمساندة الحزب الوطني المنحل".

لو كان عارف بالاسم واحد من الحزب الوطنى المنحل بيحاول يوقع بين البرلمان او الاخوان و الشعب و كمان كان من الناس اللى حشدت فى موقعه الجمل و دى معلومات خطيره ... يبقى النائب المحترم لازم يبلغ عنه بالاسم و يتم القبض عليه و استجوابه علشان ده مش بس شاهد فى موقعه الجمل ده كمان ححشد الناس للموقعه و كون ان النائب عارفه بالاسم و لم يبلغ عنه يبقى هذا كتمان للشهاده (يعنى عذر افبح من ذنب) و مش يمكن يكون الشاب ده هو الايدى الخفيه اللى بتوقع بين الشعب و بعضه و الجيش و الشعب و الاخوان و الشعب؟ يبقى يصرح بأسمه و يبلغ عنه و تتم محاكمته علنيا على كل ذنب اقترفه بما فى ذلك حشد لموقعه الجمل و اهانه النائب الموقر ... الا لو كان فى ان

لكن واضح انه فيلم تانى غير فيلم البلكيمى
منار الزائرة :)

لو كان عارف بالاسم واحد من الحزب الوطنى المنحل بيحاول يوقع بين البرلمان او الاخوان و الشعب و كمان كان من الناس اللى حشدت فى موقعه الجمل و دى معلومات خطيره ... يبقى النائب المحترم لازم يبلغ عنه بالاسم و يتم القبض عليه و استجوابه علشان ده مش بس شاهد فى موقعه الجمل ده كمان ححشد الناس للموقعه و كون ان النائب عارفه بالاسم و لم يبلغ عنه يبقى هذا كتمان للشهاده (يعنى عذر افبح من ذنب) و مش يمكن يكون الشاب ده هو الايدى الخفيه اللى بتوقع بين الشعب و بعضه و الجيش و الشعب و الاخوان و الشعب؟ يبقى يصرح بأسمه و يبلغ عنه و تتم محاكمته علنيا على كل ذنب اقترفه بما فى ذلك حشد لموقعه الجمل و اهانه النائب الموقر ... الا لو كان فى ان

والله كنت هقول كده
وانا مش عارفة الراجل ده فاز ازاى اساسا انا كنت بحشد القوات ضده من اول الانتخابات
ahmed elshreef

د.عصام

حب يخرج منها وقعتيه فى اكبر منها ههههههههههههههههه نشكرك عالتوضيح اخت بديهه

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
بالفيديو فتوى جديدة من قيادى اخوانى يعلق عليها الشيخ رسلان " لن تصدق ما قال "
أحمد شفيق عبر تويتر لأهالي المنوفية "فضلكم علي دين في رقبتي"