نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

عاجل :الحكم على توفيق عكاشة بالسجن 6 شهور بعد وصفه خالد سعيد بشهيد البانجو

بسم الله الرحمن الرحيم
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
حكمت اليوم الاربعاء 14 مارس 2012 محكمة جنح مدينة نصر اللتى يترأسها القاضى المستشار محمد القطان حبس الاعلامى الدكتور توفيق عكاشة صاحب قناة الفراعين لمدة 6 شهور بالاضافة الى كفالة تقدر 1000 جنيه وياتى ذلك الحكم بعد ان قام الدكتور توفيق عكاشة بسب وقذف ام الشهيد " خالد سعيد" اللتى رفعت عليه تلك القضية بسبب مقولة الدكتور توفيق عكاشة بان ابنها خالد سعيد كان يشرب البانجو وقال لها على الهواء كنتى ربى ابنك الاول قبل ما يشرب بانجو واصفا اياها بام شهيد البانجو وأشار محامى والدة خالد سعيد إلى أن عكاشة استغل قناته فى التشهير بالمواطنين، والتعرض للحياة الخاصة للآخرين وتوجيه السب العلنى له، وطالب بتوقيع أقصى العقوبة وأصدرت المحكمة قرارها المتقدم.
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

المقال "عاجل :الحكم على توفيق عكاشة بالسجن 6 شهور بعد وصفه خالد سعيد بشهيد البانجو" نشر بواسطة: بتاريخ:
اسامه احمد عبد
وياترى حايقضى مدة العقوبة فين ؟
فى طره برضه ؟
وآهى فرصة يكون قريب من حبايبه اللى ياما باس ايديهم وبعد ما وقعوا .. اتنكر لهم وهاجمهم وفتح ملفاتهم اللى عنده ! وفى الحالة دى يبقى الناس حاتاخد حقها منه
ولا فى العباسية ؟
برضه يبقى ريب من حبايبه بتوع آسفين ياريس . لكن المشكلة فى اخواتنا بتوع آسفين يا ماما حايعمل معاهم ايه برضه ؟ ده كان بيقول على ماما " الولية المهبوشة وش الخراب الحيزبونة ".. حايقطعوك يا تيفه
انا شخصيا أقترح فى نفس الزنزانة اللى كان نازل فيها شريكه بتاع لقاء السحاب على أساس ان وشها كان حلو عليه وطلع منها مرشح محتمل
اقترح عمل مسابقة بعنوان "أفضل مكان تيفه يزغط البط فيه"
منار الزائرة :)
طيب ماهو اتحكم عليه قبل كده سنة
وقبلها باغلاق القناة
لكن مفيش حاجة بتتنفذ فيه مش عارفة ليه
subzero000
طيب ماهو اتحكم عليه قبل كده سنة
وقبلها باغلاق القناة
لكن مفيش حاجة بتتنفذ فيه مش عارفة ليه
ماهو يوم ماحصل كده طلع فى القناه وقال انا زى القطط بسبع ترواح ورجعتلكوا تانى
%u0632%u0627%u0626%u0631
عيب عليكم ماالناس كله عارفه انه مدمن
جدة مصرية
لما نشوف حا يتنفذ الحكم ام لالالالالالالالالالالالالا

انسان غريب الأطوار جددددااااااا

شكرا مستر
عصفورة الشمس
المهم انه الحكم يتنفذ وحياة الدرديرى توديله عيش وحلاوة فى السجن
حمادة السندباد
دى اخرة سب الناس والتشهير بيهم مش مع الناس كلهم
%u0632%u0627%u0626%u0631
خالد سعيد فعلا كان بيتعاطى البانجو
توفيق عكاشة كشف حقيقته والقاضى يبدو كان شارب بانجو لما حكم عليه ههههههههههههه
منار الزائرة :)
ماهو يوم ماحصل كده طلع فى القناه وقال انا زى القطط بسبع ترواح ورجعتلكوا تانى
طيب ليه محدش بيسال ازاى الراجل ده مش بتتنفذ الاحكام اللى عليه
ولا هو كائن العكش فوق القانون ولا تسرى عليه احكام القضاء ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ :d
%u0632%u0627%u0626%u0631
انا اقولكم لبه الكائن ده مش بتتنفذ الاحكام عليه

الاجابه ببساطه

ان المجلس العسكرى مش عايزه يتحبس

لانه بيطبل ليهم
sameh_gpc
السيد الرئيس زعيم جمهورية العباسية

%u0632%u0627%u0626%u0631
يجب التريث قبل اصدارالحكم على الناس
زائرع7ا7ل
الدكتور عكاشة عايز اعرف هو اخذ الدكتوراة منين
هو اساس معاة دبلوم صنايع قسم الرغى وهوة اساسا فلح
اللهم بلغت أللهم فأشهد
الدكتور توفيق عكاشه رجل بار ووطني و الله أحبه في الله ورسوله و أنا مسلم علي المذهب الأشعري مذهب الأزهر الشريف فهو لا يريد أن تقسم البلد و الأخوان للأسف سيف علي رؤوس معانديهم و يتتبعون ذريتهم من بعدهم فهم لا يعجبهم أحد لم يعجبهم الخازندار ولا الملك ولا جمال عبد الناصر ولا السادات ولا حسني مع أنهم دائماً معهم معهم عليهم عليهم يضخمون الأمور و يهولون و يطلقون الأشاعات و أنا كنت منهم و تبرأت عندما علمت كذبهم فوله هم هجين أهل الشيعه الروافض كما أن السلفين هم الأبن البكر للخوارج فوالله تالله يمين بالله لو قدرت لطبقت بهم حكم رسول الله بالقتل أو الصلب أو النفي أو تقطيع أيديهم و أرجلهم من خلاف فكل ما يفعلونه دجل و قشور الدين لأخفاء فشلهم و دجلهم و سرقتهم أنهم أعداء الله أنهم أعداء الله أنهم أعداء الله أدعوا المولي عز وجل أن ينتقم منهم كما أنتقموا من الشعب فلم يفكروا يوما بالعداله ولكن كل تفكيرهم الف ليله وليله و الختان و الخلع و تزويج البنت 9 سنين أين جوهر الدين أين العدل يا كفره الشعب يموت من الجوع و أنتم تصعدوا عليه و تعتبروه سلم و تستغلوا فكره لعنكم الله يا كفره
%u0645%u062D%u0645%u062F
جرجير جرجير عكاشة كلب المشير عكاشة هلهول
haaaaaa
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه ههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
كل شوية حكم ما يتنفذش وصدقونى هينقلب على المشير لما تيجى أنتخابات رأاسة ويفوز مرشح اسلامى بكرة تشوفو وتقولو كلامى صح ولو أتسجن قولولى أوقلو باىىىىىىىىىى يا تيفو
ISLAMAZ
الدكتور توفيق عكاشه رجل بار ووطني و الله أحبه في الله ورسوله و أنا مسلم علي المذهب الأشعري مذهب الأزهر الشريف فهو لا يريد أن تقسم البلد و الأخوان للأسف سيف علي رؤوس معانديهم و يتتبعون ذريتهم من بعدهم فهم لا يعجبهم أحد لم يعجبهم الخازندار ولا الملك ولا جمال عبد الناصر ولا السادات ولا حسني مع أنهم دائماً معهم معهم عليهم عليهم يضخمون الأمور و يهولون و يطلقون الأشاعات و أنا كنت منهم و تبرأت عندما علمت كذبهم فوله هم هجين أهل الشيعه الروافض كما أن السلفين هم الأبن البكر للخوارج فوالله تالله يمين بالله لو قدرت لطبقت بهم حكم رسول الله بالقتل أو الصلب أو النفي أو تقطيع أيديهم و أرجلهم من خلاف فكل ما يفعلونه دجل و قشور الدين لأخفاء فشلهم و دجلهم و سرقتهم أنهم أعداء الله أنهم أعداء الله أنهم أعداء الله أدعوا المولي عز وجل أن ينتقم منهم كما أنتقموا من الشعب فلم يفكروا يوما بالعداله ولكن كل تفكيرهم الف ليله وليله و الختان و الخلع و تزويج البنت 9 سنين أين جوهر الدين أين العدل يا كفره الشعب يموت من الجوع و أنتم تصعدوا عليه و تعتبروه سلم و تستغلوا فكره لعنكم الله يا كفره

لأ واضح جدا من كلامك
ان حضرتك كنت أخوانى أصيل و أشعرى صميم
و لكن يبدو ان عندك لا وجود لحديث رسول الله أن من رمى أخاه بالكفر فقد باء به أحدهما!!!!!!!
و لذلك تتهم الناس بالكفر بكل بساطة

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
تعرف على سبب الحكم على توفيق عكاشة بالسجن 6 اشهر
عاجل:الحكم على توفيق عكاشة بالسجن سنة وتغريمه 7000 جنيه
بالفيديو رغم الحكم بحبسه توفيق عكاشة يهاجم خالد سعيد من جديد
الحكم بالسجن 6 شهور على توفيق عكاشة بسبب سبه للشهيد خالد سعيد ووالدته..
الفيديو اللتى تسبب فى الحكم على توفيق عكاشة بالسجن