نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

بالصور فضيحه الجنزورى: الجنزورى يطعن فى حكم استرداد شركه النيل

طعن الدكتور كمال الجنزورى رئيس الوزراء السابق والحالى على حكم استرداد شركه النيل لحليج الاقطان ويرجع سبب طعن الدكتور كمال الجنزورى رئيس الوزراء الى ان احد المساهمين ( المشترين اللي اشتروا الشركة بتراب الفلوس ووقفوها عن العمل وشردوا العمال علشان يبيعوها كأراضي ) هو :
السيد : جلال احمد الجنزورى شقيق رئيس الوزراء السابق والحالى الدكتور كمال الجنزورى الذى باع الشركه اولا وطعن فى حكم استردادها ثانيه .
ويستجوب غدا باذن الله تعالى الفخرانى رئيس الوزراء الدكتور كمال الجنزورى بخصوص الطعن على حكم استرداد شركتى النيل لحليج الاقطان وطنطا للكتان
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

المقال "بالصور فضيحه الجنزورى: الجنزورى يطعن فى حكم استرداد شركه النيل" نشر بواسطة: بتاريخ:
حسن حماد
انا مش عارف الفساد ده هيفضل في مصر لحد أمتى ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ISLAMAZ
الحقيقة انا مش عارف
احنا ليه بنعمل كده فى رموز الشرف و الطهارة فى مصر
كل يوم اللى مصور ورقة و اللى مصور فيديو و اللى يقولك عربية و اللى يقولك فيلا و اللى يقولك رصفوا الشارع اللى قدام بيته و اللى يقولك أصل أخوه كان مش عارف بيعمل أيه

كل ده ليه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
و اشمعنى دلوقتى ظهرت كل البلاوى دى بدون مناسبة
و لو كان الاخوان فاسدين و حرامية (حاش لله)
و لو كان الدكتور الجنزورى فاسد و حرامى (حاش لله)

مش كان زمانهم من (رجال مبارك المخلصين فى زمن السرقة والفساد اللى كان عينى عينك, وكل ما تسرق أكتر تقرب من النظام أكتر وأكتر)
تفتكروا مبارك كان باعد الاخوان ليه (علشان فاسدين و حرامية؟؟؟؟؟!!!!!) و كان باعد الدكتور الجنزورى ليه (علشان فاسد وحرامى؟؟؟؟؟؟!!!!!!!)

يا ريت بس ربنا يهدينا و نبطل الحاجات اللى هتخلينا كمان شوية نفتكر أن اللى بنى مصر (حرامى مش حلوانى)!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

prettyrose431
مع احترامى لكل الاراء الا انى مش مقتنعه خالص بان الدكتور الجنزورى يتولى مناصب هامه فى الدوله طوال 20 عاما ويكون مش حرامى والا لم يستمر طوال هذه المده قد تتفق مع الراى وقد تختلف وانا مش ذكرت الاخوان وبحترم اى راى مخالف
%u0632%u0627%u0626%u0631
اخي اسلامز

لو استمعت منذ قليل لعصام سلطان مع هالة سرحان ..قال كلمة جميلة لاحد مرشحي الرئاسة من رموز النظام السابق
قال له انت حاولت العمل الجاد على ازالة الفساد وما شابه ذلك في عهد مبارك ولكن محاولاتك فشلت
قال نعم
قال له ولكنك سكت بعد ذلك نتيجة للضغط
قال نعم
قال له اذا انت رجل تخضع للضغوظ فلا تصلح لحكم مصر

الجنزوري عمل في نظام مبارك اكثر من 15 عام ومع ذلك ظل خادما للنظام حتى تم الاستغناء عنه فلم يمش هو بمزاجه

وها نحن نرى الان سياسة حكومته والتعامل مع ازمات كل يوم

فان كنت اتهمه بحق فغفر الله له وهداه
وان كنت اتهمه بباطل فغفر الله لي وهداني
بديعه أحمد على
ربنا يظهر الحق
و ما تقلقش يا اسلام
بكره تعرفوا الحقيقه
ان البلد لسه حاكمها الفساد بكل اشكاله
و ربنا حيحميها و يظهر الحق
و تحيا مصر و ثوره مصر و شعبها العظيم
ISLAMAZ
ربنا يظهر الحق
و ما تقلقش يا اسلام
بكره تعرفوا الحقيقه

أيوه يا أخت بديعة
البلد مش حاكمها الفساد بس, ده البلد غرقانة فى الفساد من راسها لأخمص قدميها (الا من رحم ربى)
ولكن ليس هذا هو سبيل مواجهة الفساد و القضاء عليه
و لكن السبيل لذلك هو (الثورة الحقيقية لاصلاح كل منا لنفسه أولا وثانيا وعاشرا, و بعدين نلتفت للأخرين و نحاسبهم)

أما غير ذلك فسنظل نحرث فى الماء الى مالانهاية
جدة مصرية
ربنا يظهر الحق
و ما تقلقش يا اسلام
بكره تعرفوا الحقيقه
كيف حالك بديعة حبيبتى وليه مش بتظهرى زى الأول وكنت حا اراسلك على الحاص اسأل عليكى
الحمد لله انك بخير

التعليق

اللى اعرفه ان الجنزورى راجل شريف وحتى محل اقامته بسكن عادى بسيط جدا
ولكن نصبر حتى تظهر نتيجة التساؤلات ويدافع عن نفسه والحقيقة ستظهر

شكرا بريتى
%u0632%u0627%u0626%u0631
كفاكم اسفف وقلة ادب فى حق الشرفاء
مصر لم تنجب رجل نظيف وخبرة وواعى ووطنى مثل الجنزورى
prettyrose431
ياجماعه انا غير مقتنعه بان الجنزورىيتولى مناصب قياديه فى الدوله لمده 20 ف عهد مبارك ويكون شريف والا ماكانش قاعد الوقت ده كله
بديعه أحمد على

أيوه يا أخت بديعة
البلد مش حاكمها الفساد بس, ده البلد غرقانة فى الفساد من راسها لأخمص قدميها (الا من رحم ربى)
ولكن ليس هذا هو سبيل مواجهة الفساد و القضاء عليه
و لكن السبيل لذلك هو (الثورة الحقيقية لاصلاح كل منا لنفسه أولا وثانيا وعاشرا, و بعدين نلتفت للأخرين و نحاسبهم)

أما غير ذلك فسنظل نحرث فى الماء الى مالانهاية
هو ده اللى باحاول اقوله يا اسلام يابنى لكن ما حدش فاهمنى
كلنا او اغلبنا ناس عاديه لا عمرنا رحنا قسم او حتى عملنا حاجه لا غلط و لا صح
و طمعانين فى ناس تتقى الله فينا و فى البلد مش اكتر لان مصر تستاهل الافضل

و من كتر الفساد و من منطلق الخوف على البلد (بصراحه الرعب على البلد) و حبنا ليها و من منطلق الشك فى كل ما هو مرتبط بالنظام السابق الفاسد و من منطلق اننا كل يوم بنكتشف حاجات كانت بتتعمل فينا بشيب لها المولود فى بطن امه .. و الانفلات و االظلم اللى لسه متفشى و المسؤولين اللى شايفين كل ده و ساكتين او ما بيعملوش حاجه غير الكلام كالعاده .. كل ده و اكتر خلى الواحد يشك قى كل حاجه حواليه

جيل كامل ساب مصر و هاجر فى بدايه الثوره سنه 52 و البلد من ساعتها فى ثوره (توابع بركان) و لما جت الفرصه و قامت ثوره 25 اللى باعتبرها استكمال لثوره 52 كلنا حاسين ان الامل لسه موجود و الطيور المهاجره ابتدت ترجع و تأمل و تحلم و حرام نضيع كل الاحلام دى و نصدق الشعارات تانى

عايزين افعال مش شعارات و كلام جميل عمر البلد ما حينصلح حالها بحسن الثقه باهل الثقه اللى بيفقدوا الخبره و القدره على الفعل .. تعبنا بجد من الكلام و لازم نبطل نصدق كل كلمه و كل واحد يرفع لنا شعار زائف و ندور على الحقيقه ما نستسهلش لان مصر تستاهل الاحسن
ربنا يصلح حال البلد و يا رب تفهمونى صح
بديعه أحمد على
كيف حالك بديعة حبيبتى وليه مش بتظهرى زى الأول وكنت حا اراسلك على الحاص اسأل عليكى
الحمد لله انك بخير

التعليق

اللى اعرفه ان الجنزورى راجل شريف وحتى محل اقامته بسكن عادى بسيط جدا
ولكن نصبر حتى تظهر نتيجة التساؤلات ويدافع عن نفسه والحقيقة ستظهر

شكرا بريتى
ازيك يا جده يا جميله يا ست الكل وحشتينى و الله
انا بخير الحمد لله بس مصابى هو مصاب الجميع اعتقد و مصاب كل من يخاف على مصر و بيحبها
انا عارفه يا جميله ان الجنزورى سمعته كويسه و كنت زمان باسمع انه رئيس الوزرا الوحيد اللى بيبر امه و بيزورها كل يوم لازم يعدى عليها يبوس ايدها و يشوفها عايزه ايه و بعدين ينزل الكلام ده من زمان و اللى سربه سواقه الخاص يعنى الراجل سمعته كويسه و العيب مش فيه

العيب كالعاده فى البطانه و اللى حواليه و ترزيه القوانين و فى صلاحياته و صلاحيات مجلس الشعب و اللعب فى الدستور و القوانين و الصحلاحيات و فينا كلنا
ربنا يصلح حال البلد انا ماقدرش اتأخر عنكم لكن بانشغل و بصراحه باتعب كتير ربنا يشفينا جميعا و يهدينا و ينور طريقنا لما فيه خير البلاد و العباد

بس انا بامسك عليه ان المشير طلع يقول انه فوض الجنزورى رئيس وزراء بصلاحيات رئيس جمهوريه
و طلع الجنزورى قال انه لا يملك صلاحيات رئيس جمهوريه و ان وزارته لن تدوم ثلاث شهور اول ما يتعين مجلس الشعب ستحل الوزاره و علشان كده لن يقوم بمشروعات جديده و لا كبيره علشان فتره توليه المنصب قليله و ده من وجهه نظرى مش عذر ممكن تكون فى المنصب يوم و تعمل حاجات كبيره للبلد اللى بعدك يكمل المشوار و ده اللى بيحصل ابدأ و اعمل و خلى اللى جاى بعدك يكمل (ما دايم الا وجهه)

كله طلع كلام و مش حقيقى و على كل لما نشوف حيعملوا فينا ايه و ربنا يسترها علينا
و ربنا يخليكى لنا يا جده و ما يحرمناش منك ابدا يا ست الكل
ISLAMAZ
ياجماعه انا غير مقتنعه بان الجنزورىيتولى مناصب قياديه فى الدوله لمده 20 ف عهد مبارك ويكون شريف والا ماكانش قاعد الوقت ده كله

يا أختى العزيزة
مبارك لم تكن مده حكمه كلها فساد, ولكنه بدأ بداية واعدة جدا كرئيس جمهورية, و استمر كذلك حتى قرر ادخال (جمال) فى اللعبة و كانت تلك هى بداية النهاية بالنسبة له وللبلد كلها

ولذلك تلاحظى أن الدكتور كمال الجنزورى تولى وزارة التخطيط مع بداية حكم مبارك فى 1982 (فى فترة البداية الواعدة) و استمر حتى أقيل من رئاسة الوزراء فى 1999 (مع بداية دخول النفق المظلم)
prettyrose431
طيب وهل الفساد فكره توريث جمال بدأت من امته بقى علشان نقدر نحدد اذا كان الجنزورى رجال كويس ولالا . انا مش مقتنعه بان فيه حد طلع نضيف من عهد مبارك الا حسب الله الكفراوى

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
عاجل :بعد رفض بيان الجنزورى مجلس الشعب يناقش سحب الثقة من حكومة الجنزورى غدا
بالصور شباب مصرى يطالب د. كمال الجنزورى بالترشيح فى انتخابات الرئاسة 2012
بالصور : نكشف عن وزير الداخيلة الجديد في حكومة الجنزوري.....بعد حلف اليمين مباشرة