نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام منتدى الحوار العام

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

الاستفتاء العام لانتخابات رئاسة الجمهورية من سترشح لكى يكون الرئيس ؟

مع قرب بدء انتخابات رئاسة الجمهورية والتى تعد هى المرة الاولة التى سوف يدلى المصريين بأصواتهم بكل حرية ومؤمنين بنزاهة تلك العملية الانتخابية لاختيار حاكمهم يتنافس عدد من المرشحين ذو الاجاهات المختلفة اولا هناك اصحاب الخلفية الاسلامية امثال الداعية الدكتور حازم صلاح ابو اسماعيل والدكتور عبدالمنعم ابو الفتوح المنشق عن جماعة الاخوان المسلمين والمفكر الاسلامى الدكتور محمد سليم العوا وهناك اصحاب التوجه الليببرالى الحر والمنفتح امثال المستشار هشام بسطاويسى والاستاذ حمدين صباحى والاستاذ خالد على والنائب ابو العز الحريرى الذى اعلن ترشحه مؤخرا وهناك من هم مقيدين على قائمة النظام السابق امثال الاستاذ عمرو موسى امين عام الجامعة العربية السابق والفريق احمد شفيق رئيس وزراء مصر الاسبق والوزير منصور حسن والفريق حسام خير الله وكيل جهاز المخابرات العامة السابق

مع تلك الاتجاهات المختلفة تختلف اراء واتجاهات كل ناخب فلكل واحد بيننا يرى من يمثله ويريد ان يكون حاكمه القادم

ولهذا قمنا بعمل هذا الاستفتاء لمشاهدة نتائج صدى الدعاية الانتخابية فى المرحلة الحالية ومعرفة المرشحين الاقرب فوزا للوصول الى سدة الحكم

نرجو من الجميع اختيار اسم مرشحه بانتخابات رئاسة الجمهورية القادمة
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

فى حالة عدم وجود اسم مرشحك برجاء كتابة اسمه
مع العلم انه متحاح للزوار وضع الردود والمشاركات بالموضوع

المقال "الاستفتاء العام لانتخابات رئاسة الجمهورية من سترشح لكى يكون الرئيس ؟" نشر بواسطة: بتاريخ:
gmail125
magdyalam
معقولة واحد له ملف اسود ذى احمد شفيق ونتيجة الاستطلاع بتاعته 27% ؟؟؟؟؟؟ معنى ذلك ان مفيش ثورة قامت ولايحزنون!!!!!!!!!!!!! حسبى الله ونعم الوكيل فى دماء الشهداء
%u0632%u0627%u0626%u0631
اذا سالوك عن رئيس الجمهوريه فقول انه حازم يعنى من كان حازما ويهموا امرالبلادوالعباد وفق الله من كان يرودوا لمصرالخير
د.م.محسن فؤاد
الي كل مؤيدي الدكتور محسن محمد فؤاد فايد المرشح المحتمل للرئاسة المصرية ، و بعد تعرفكم عليه و علي الخطوط العريضة لبرنامجه الانتخابي ، أمامكم الآن الاختيار فبادر أنت و زملاءك و أقاربك بالذهاب لأقرب شهر عقاري من سكنك و عمل توكيل التأييد مجانا (النموذج معد و جاهز مسبقا بالشهر العقاري) بإسم الدكتور محسن و في أقل من نصف ساعة من الساعة الثامنة ص و حتي الرابعة و النصف عصرا ، و بعد الانتهاء من عمل أكبر عدد ممكن من هذه التوكيلات ، رجاء ارسالهم علي عنوان المقر الخاص بالدكتور محسن أو علي الصندوق البريدي الخاص به أو الاتصال بمسئولي الحملة أو الاتصال بالدكتور محسن شخصيا أو ارسال رسالة علي موبيله لمعرفة كيفية وصول هذه التوكيلات اليه.
بالنسبة للمصريين بالخارج ،تتم عمل الإقرارات في السفارة المصرية بكل دولة يتواجد فيها المصريون و بالمجان .
قرارك في ايدك ومن دماغك بدون توجيه ...و تاييدك بالاقرار ليس معناه انك تختارني فلك حرية الاختيار في الصندوق بعد ذلك ، و لكن الاقرار نوع من التعجيز للمرشحين المستقلين لذلك نناشد ابناء مصر الاحرار مساعدتنا ..و لله الامر من قبل و من بعد.
بيانات د.م. محسن
الاسم بالكامل / محسن محمد محمد فؤاد أحمد
اسم الشهرة / د.م. محسن محمد فؤاد الفايد
الرقم القومي / أعلن أنه لا داعي له للتسهيل علي الجمهور
العنوان / الزقازيق – كفر الحمام طريق الورشة
بريد الزقازيق – ص.ب / 42
موبيل / 0020141701471 - 00201007386642
subzero000
تم الأختيار بالأعلى

شكرا ولو ان الأستفتاء بدرى أوى كنا عايزينه يكون قريب من تاريخ الانتخابات ويفضل فى خبر عاجل حتى موعد الأنتخابات

ويرجى أضافة بالقى المرشحين
Mohamed Zalata
حازم صلاح ابو اسماعيل باذن الله
%u0632%u0627%u0626%u0631
بسيونى بسيونى *حازم حازم* مافيش غيره حبيب الملايين
علاء نور الدين

اخوانى الكرام

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

اسألكم انتوا ليكم فى الالغاز ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

تعالوا معايا حلوا اللغز ده

شان تعرفوا مين صاحب وحاكم مصر القادم

وما تغلبوش نفسكم وما تفكروش كتير ... لان كل اللستة دى مش هايكونوا ابدا رؤساء مصر

وهو موجود الان وحقيقة ستظهر قريبا جدا ولو حليتوا اللغز ده هاتعرفوه فورا

واكيد قرأتم عنه ...... ولا ادافع عنه ولكن كل شئ بأمر الله تعالى

واللغز هو ( 60 ع 3 40 )
ياريت تحلوا اللغز ده وهاتعرفوه ان شاء الله

هذا اللغز لمن لا يصدق علم الجفر

فعلم الجفر موجود سواء صدقتم او كذبتم هو موجود بامر الله ورسوله

صل الله عليه وسلم و آله

اخوكم

علاء نور الدين

......
%u0632%u0627%u0626%u0631
لا اجد احد منهم صالح للرئاسه لدا اناشد البرادعي للعدول عن قراره
%u0628%u0634%u064A%u0631
للاسف لن ارى من هو الحق بهذا المنصب حتى الان ربما لاننا لم نعرف معظمهم من قبل او ربا لاننا لم نعرف ما هو الجدول الانتخابى لكل واحد منهم ولهذا السبب اوريد ان يكون هناك مناظره بيننهم بينهم ليتضح من هو الانسب لهذا المنسب المهم ولكن حرصا منى على واجبى تجاه هذ البلدبمن هو الانسب حتى الان لقد ابديت توقعى بمن هو الانسب حتى الان
%u0632%u0627%u0626%u0631
عمرو موسي ان شاء الله رئيسا لمصر .............
منار الزائرة :)
معقولة واحد له ملف اسود ذى احمد شفيق ونتيجة الاستطلاع بتاعته 27% ؟؟؟؟؟؟ معنى ذلك ان مفيش ثورة قامت ولايحزنون!!!!!!!!!!!!! حسبى الله ونعم الوكيل فى دماء الشهداء
انا برضو اتفاجأت دى مرفوع عليه 27 قضية فى مصر للطيران لوحدها
غير انه كان فى موقع مسئوليه فى الحكومة وحدثت حوادث لم يعاقب عليها او تتم على الاقل محاسبته
%u0632%u0627%u0626%u0631
ان شااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااء اللة احمددددددددددددددددددددددددد شفيق
%u0632%u0627%u0626%u0631
يا رب يكووووووووووون احمد شفيق ان شااااااااء اللة
%u0632%u0627%u0626%u0631
اللى بيقول كان لية ملف اسود على اساس واحد زى حمدين صباحى ماكنش فى الحزب الوطنى
Golen Tycoon
ولا واحد فيهم داخل مزاجي يلا........ خلي الشعب يجرب ويشوف مين اللي هيعمل ومين اللي بيكلم وخلاص
الشاطر حسن
أنا أؤيد الدكتور حازم صلاح أبو إسماعيل رئيساً للجمهورية وأوضح أن بعض معارضية لهم أسباب ودوافع شخصية لهذه المعارضة وددت ان أعرض جزء منها عليكم ب

فارس انور
السيد الفريق احمد شفيق ان شاء الله هو رئيس مصر القادم رغم انف الحاقدين
eglaw.info
ياشباب...تعالوا نشوف الشيخ حازم صلاح ابو اسماعيل يقصد من بالامعة
ادخلوا الخبر دة فى اليوم السابع
http://www.youm7.com/News.asp?NewsID=604537
ياريت تقرأوا اول سطرين من المقايلة دى شوفوا بيقول اية
"يرى الدكتور عبد المنعم أبو الفتوح فى نفسه أنه الرئيس التوافقى الذى تجتمع حوله القوى السياسية الرئيسية، وسواء كان كذلك أم أنه يسعى ليكون كما وصف نفسه"

اول من نادى بالرئيس التوافقى هو الافاق المتلون عبد المنعم ابو الفتوح وبعد كشفة امام الشعب المصرى و ظهرت حقيقتة تلون مثل الحرباء النجسة وقال """الحديث عن رئيس توافقى إهانه لشعب مصر"""
http://www.youm7.com/News.asp?NewsID=605266
رغم ان اول من تحدث عن الرئيس التوافقى هو عبد المنعم ابو الفتوح ودة دليل على انة إمعة متذبذب ليس لدية كلمة
مثل الفيديو الذى يقول فية "على الفلسطنين الاعتراف باسرائيل"...ثم اليوم ينكر ويقول انة مفبرك

Mizoalex
محمد حسنى مبارك

اصلى انا عايز اتشم بصراحه

%u0632%u0627%u0626%u0631
حازم صلاح ابواسماعيل ان شاء الله
eglaw.info
محمد حسنى مبارك

دة رائيك وانت حر فية...امال احنا عملنا ثورة لية...عشان كل واحد يقول رائية بصراحة وحرية
وعلى فكرة فى ناس كتير بدأت تقول زيك كدة.....بعد المهزلة اللى بنشوفها الايام دى لما واحد حرامى رايح يسحب ورق الترشح للرئاسة
لما نلاقى واحد زى عبد المنعم ابو الفتوح بيكدب كدب مفضوح وبيعمل زى النظام السابق بظبط....ياريت تشوف ردى السابق
subzero000
محمد حسنى مبارك

وانا عايز أتشتم أكتر منك

فين مرتضى منصور مش موجود فى الأستفتاء ليه

من فضلك يا gmail قم بوضعه فى الأستفتاء

وشكرا
%u0632%u0627%u0626%u0631
حازززززززززززززززززززززززززززززززززم ان شاء الله
mrmoha
وانا عايز أتشتم أكتر منك :d

وشكرا
أضحكتنى يا فتى .
%u0632%u0627%u0626%u0631
أبو العز الحريري رجل تحتاجه مصر الأن و بشدة. فهو رجل ذو موقف و الرجال مواقف . كما أن له رؤية و حكمة تمكنه من الوصول بمصر الى بر الامان في أقرب وقت ممكن. هذا لو كان مقدرا لمصر بلوغ بر الآمان.
أسأل الله ان يأتي به رئيسا لمصر اذ ليس على الساحة أفضل منه و أكثر اخلاصا لبلده و ناسه. كما أرشح البسطويسي و خالد على نائبان له. أدعو الله له بالنجاح كي تنهض مصر من كبوتها.
د. هشام الصعيدي
Mizoalex
دة رائيك وانت حر فية...امال احنا عملنا ثورة لية...عشان كل واحد يقول رائية بصراحة وحرية
وعلى فكرة فى ناس كتير بدأت تقول زيك كدة.....بعد المهزلة اللى بنشوفها الايام دى لما واحد حرامى رايح يسحب ورق الترشح للرئاسة
لما نلاقى واحد زى عبد المنعم ابو الفتوح بيكدب كدب مفضوح وبيعمل زى النظام السابق بظبط....ياريت تشوف ردى السابق
انا بهزر يا عم مبارك ميييييييين

انا لسه بفاضل بين حمدين صباحى و حازم صلاح ابو اسماعيل

كان نفسى البرادعى
Mizoalex
وانا عايز أتشتم أكتر منك :d

وشكرا

طيب كويس اوى

يا جماعه اللى عايز يشتمنا يبعت لنا على الرسايل الخاصه احسن
%u0635%u0644%u0627%u062D
المهم اننختار الاصلح لمصر سواء كان عسكريا اومدنيا و هل من المعقول ان نختارجماعة المسلميناو السلفين الذين ليس لهم تاريخ ودرايىباى شى فانهم كانو مسجونين

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
الاستفتاء الشعبي العام لانتخابات رئاسة الجمهورية " شارك برأيك من ستختار رئيسا للجمهورية "
اسباب عدم ترشح ابوتريكة لانتخابات رئاسة الجمهورية