نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

عاجل للغاية : تسرب إشعاعى يهدد سكان " القاهرة الكبرى " بالإصابة بـ " سرطان الدم "

نشرت جريدة الفجر منذ دقائق تأكيدات بوجود تسرب اشعاعى خطير للغاية من داخل وحدة مركز تكنولوجيا الإشعاع بمدينة نصر موكدة ان مصادرها من داخل هيئة الطاقة الذرية موضحاً ان الحادث هذه المرة خطير للغاية نظراً لان التسرب يصل ل ١٠ مرات ضعف للطبيعى ليصل معدل التلوث لـ ٨٠ ألف ضعف عن المفروض كما اشارت الجريدة ان التسرب ليس المرة الاولى بل حدث ذاته خلال الشهرين الماضيين ولكن لم يكن بتلك القوة مشيرة الى وزارة الكهرباء والطاقة اصدرت عدة تصريحات اعلامية نافية ما ان يكون حدث تسرب اشعاعى وقد اكدت الجريدة انه تم اليوم صرف مبلغ الف جنيه لكافة العاملين بالمركز لتكتم على ما حدث خاصة وقد اشارت الجريدة ايضا ان هناك عدد من الافلام الاشعاعية قد سقطت بتنكات المياه اليوم وبعد ان وصل التسرب الاشعاعى الى الماء امر المسئولين بصرف المياه المشعة فى مياه الصرف الصحى وقامت رئيسة مركز تكنولوجيا الإشعاع بإتخاذ قراراً بإخفاء الحادث نهائياً وقامت بالاكتفاء بغلق وحدة التشعيع ووقف جميع الأعمال الصناعية المسئولة عنها الوحدة مثل تعقيم الخيوط الجراحية والقفازات والاقطان الطبية وبعض الاجهزة الطبية
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

المقال "عاجل للغاية : تسرب إشعاعى يهدد سكان " القاهرة الكبرى " بالإصابة بـ " سرطان الدم "" نشر بواسطة: بتاريخ:
ISLAMAZ
هى فعلا مرعبة و بتوضح حجم الكارثة اللى احنا فيها
والتى لن تخرج عن حاجتين مالهومش تالت
لاما ماسورة صرف صحى (اشعاعى) مكسورة
أو بلاعة مجارى (نووية هيدروجينية) مسدودة

و لكن الحمدلله عندنا صحفيين و مراسلين عندهم ضمير (غالى أوى)
ألف جنيه أيه و بتاع أيه
ده المراسل من دول بيشرب بيهم شاى على القهوة و بيسيب الباقى بقشيش للقهوجى
مراسل الجريدة مايبعش ضميره بأقل من 1200 جنيه

ابتسم أنت مع (الفجر) ههههههههههه

Mizoalex
هى فعلا مرعبة و بتوضح حجم الكارثة اللى احنا فيها
والتى لن تخرج عن حاجتين مالهومش تالت
لاما ماسورة صرف صحى (اشعاعى) مكسورة
أو بلاعة مجارى (نووية هيدروجينية) مسدودة

و لكن الحمدلله عندنا صحفيين و مراسلين عندهم ضمير (غالى أوى)
ألف جنيه أيه و بتاع أيه
ده المراسل من دول بيشرب بيهم شاى على القهوة و بيسيب الباقى بقشيش للقهوجى
مراسل الجريدة مايبعش ضميره بأقل من 1200 جنيه

ابتسم أنت مع (الفجر) ههههههههههه
هههههههههههههههههههههههههه

انتقولت كل اللى انا عايز اقوله بجد

احلى كلمة مكتوبه فى الموضوع وحدة التشعيع جامده اوى المصطلحات الجديدة دى
الحاج مصطفي علي السيد
يجب التأكد اولا قبل نشر اخبار قد تتسبب في اشاعة البلبلة والذعر بين المواطنين فان سبت ان هذا الخبر صحيح وجب المحاسبة العسيرة
mrmoha
اليهود مش ساكتين ومش هيسكتوا لكن مسيرنا نقف على رجلينا ومسير الثورة تنتصر ويحكمنا رجل حقيقى يسترد كل حقوقنا من دماؤهم إن شاء الله .
Mizoalex
انا رديت على الموضوع ده

الرد راااااااااح فين

فين حرية الراى يا ادمن
%u0632%u0627%u0626%u0631
ياريت اللى يحط الخبر يحط معاه اللينك بتاع الموضوع الاصلى
حرام عليكم البلد مش ناقصة اشاعات
كفاية اللى فيها مكفيها
%u0632%u0627%u0626%u0631
والله والله والله

حصل النهرده بجد وأنا وعلتي والجران كنا بنسألهو طعم الميه متغير ليه

والكلام ده كان في حدود الساعه مابين الرابعه والنصف والسادسه

والكلام ده بعيد عن أسرائيل

ويارب بأه الناس تفهم بأه

معنى أيه أنهم أخفوا هذا الأمر الخطير

ديه أسمها أباده للشعب المصري

بعد كل الملوثات والأرف أللي جيلنامن بره

سيفين أنه مش جايب النتيجه المرجوه

فقالوا نشد الهمه شويه

(ممكن من المشرف ما يحذفش الرد)

مش معقوله كل ما أكتب رد مايضفش
زهير ابراهيم
الجريدة دي ليها سياسة غريبة جدا
وكانها عايزه تطفش المصرين من بلدهم باي شكل من الاشكال
زيزو باشا
ماهو لما احنا ( لا مؤاخذة بقى ) و كفاية بقى .. اننا ننشر من مصدر ( الغجر ) لاننا كده بنساعدها على التشويش و البلبلة لان الموضوع خالى تماما من الصحة ... ياريت نتقصى الحقائق قبل ما ( ننقلها و خلاص ) .. مش كده و الا ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟
%u0632%u0627%u0626%u0631
هل روح الانسان رخيصة لدرجة انه تسعر بثمن رخيص جدا جدا جدا جدا وهو الف جنية يعنى الىيهرب يهرب بالمليارات والى يشقى ويتعب وطالع عينية صحتة تضيع هدر اه يا زمن اه
%u0632%u0627%u0626%u0631
أصبحت متأكدا من أن الفجر تعمل لتثير الناس وتنشر الفوضى وقال ايه سبق صحفي .. حسبي الله ونعم الوكيل فيكي يا "فجر"... كنت باحترم عادل حمودة كصحفي لكن بعد ما شفته بيقدم برنامج على فضائية قلت سبحانك يا رب
جدة مصرية
ماهو لما احنا ( لا مؤاخذة بقى ) و كفاية بقى .. اننا ننشر من مصدر ( الغجر ) لاننا كده بنساعدها على التشويش و البلبلة لان الموضوع خالى تماما من الصحة ... ياريت نتقصى الحقائق قبل ما ( ننقلها و خلاص ) .. مش كده و الا ايه ؟؟؟؟؟؟؟؟
يااااااااااااااااااااااارب يا زيزو يكون خالى تمام من الصحة
منار الزائرة :)
ههههههههههههههه
نفس اسلوب جريدة النبأ كانت تحسسنى انى بقرأ عن بلد تانية غير مصر
%u0632%u0627%u0626%u0631
حاجة ممممممممممممممممممممممممممرعبة
حمادة السندباد
حسبى الله ونعمة الوكيل فيهم على اللى بيعملوه وبيدروه
ميس نامى
هههههههههههههههه يمكن عايزين يفضوها ويبيعوها مفروشه لحسابهم
نونا الجميلة
بس انا ملقتش الخبر فى اى حتة تانية..دا لو حصل كانت الدنيا قامت ومقعدتش وكانت الفضائيات عملت فضيحة يا جماعة

والنبى بلاش نصدق كل حاجة كدة

وعلى فكرة لو فى اشعاع بجد مش حيغير من طعم المية ولا حاجة
نونا الجميلة
مش الجملة دى موجودة فى الخبر بردو:

"وأكد المصدر المسئول ان ما عطل تنفيذ هذا المخطط الكارثي هو تصدي الدكتور سيد العربي رئيس هيئة الطاقة الذرية للغزالي ومساعديها."

بما معناه ان هذا لم يتم يعنى لم يتم تلويث شبكة الصرف الصحى عشان مصر لسة فيها ناس شرفاء..

ممكن ياادمن تقوللى اية قصدك من حجب الجملة دى من الخبر...؟
Mizoalex
الحمد الله على نعمة العقل

الحمد الله يا رب
زائر 5
هكذا تعودنا من أصحاب الضمائر الغائبة ... وهم غالبية في مصر ... لم نر شعب يهين وطنه مثل الشعب المصري .. فليس لديه غيره أن يرى بلده نظيفه ... يعرف المخاطر المحيطة ببلده ... ولا يستعد أن يصلح من نفسه أولا حتى ينصلح حال البلد فالكل يسعى أن يحقق مطامعه ... الغالبية مرتشية ... الغالبية يتغابون ... الغالبية تافهة ... الغالبية أصحاب سوابق .. فأنا علمت أن هناك عصابات مصرية حقيرة تنقب الآثار وتبيعه للصوص الأثار من الأجانب ... ايه ... هذا المواطن القذر ... أليس هذه الأثار ثروة ابناءك ... ثروة أجيال قادمة ... فهي رأس ماله ليعيش في بلده معززا مكرماً .... أرجو من الغالبية القذرة ... أن تكف عن الانانية .... دائما كنت أؤكد ان الشعب العفن ده لا يستحق هذا البلد الغالي ... في تراثه ... الغالي في مكانته عسى الله أن يظهر مصرنا من أدعياء المواطنة .... كلاب .... كلاب
أسامه عبد الفتاح الشريف
لو هذا الكلام أكيد لي سؤال: هل هذا التسرب وقع عمداً أو مصادفة أو إهمالا؟؟؟؟
نونا الجميلة
الادمن مكسوف يرد..؟ وللا مشغوووووووووووول..؟

عموما انا مستنيه
ISLAMAZ
هكذا تعودنا من أصحاب الضمائر الغائبة ... وهم غالبية في مصر ... لم نر شعب يهين وطنه مثل الشعب المصري .. فليس لديه غيره أن يرى بلده نظيفه ... يعرف المخاطر المحيطة ببلده ... ولا يستعد أن يصلح من نفسه أولا حتى ينصلح حال البلد فالكل يسعى أن يحقق مطامعه ... الغالبية مرتشية ... الغالبية يتغابون ... الغالبية تافهة ... الغالبية أصحاب سوابق .. فأنا علمت أن هناك عصابات مصرية حقيرة تنقب الآثار وتبيعه للصوص الأثار من الأجانب ... ايه ... هذا المواطن القذر ... أليس هذه الأثار ثروة ابناءك ... ثروة أجيال قادمة ... فهي رأس ماله ليعيش في بلده معززا مكرماً .... أرجو من الغالبية القذرة ... أن تكف عن الانانية .... دائما كنت أؤكد ان الشعب العفن ده لا يستحق هذا البلد الغالي ... في تراثه ... الغالي في مكانته عسى الله أن يظهر مصرنا من أدعياء المواطنة .... كلاب .... كلاب

كلامك فى منتهى القسوة
ولكنه يحمل للأسف الشديد الكثير من الصحة
واذا أردنا التغيير حقا فلا ننتظر برلمان أو رئيس و لكن فليبدأ كل منا بنفسه

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
شاهد بالفيديو"عكاشة" يهدي "موزة"جزمة على الهواء و يصف حمد بـ"الفيل ابو شنب"-عكاشة يهاجم العائلة القطرية الحاكمة2014
بالصور: "سيف الإسلام" يهدد "قذاف الدم" بالقتل
طوني خليفة في "دولارات وسيارات" و"بلسان معارضيك" على "انفنتي" و"القاهرة والناس"