نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

سبب وفاة البابا شنودة اليوم 17/3/2012

سبب وفاة البابا شنودة اليوم 17/3/2012
توفي اليوم البابا شنودة الثالث بابا الاسكندرية وبطريرك الكرازة المرقسية وذلك بعد نقله الي المستشفي بعد ان اصابته ازمة قلبية حادة ادت الي وفاته في تمام الساعة الواحدة ظهرا اليوم السبت الموافق 17/3/2012 هذا وكانت قد اعلنت الوفاة الكنيسة الارثوذكسية اليوم ومن المتوقع ان يتم الافصاح عن جميع مراسم واجراءات العزاء خلال ساعات قليلة يزكر ان البابا شنودة الثالث يبلغ من العمر 89 عاما ولد في قرية في اسيوط وتربي مع اسرة مسلمة واصبح اكبر رمز مسيحي في مصر
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

المقال "سبب وفاة البابا شنودة اليوم 17/3/2012" نشر بواسطة: بتاريخ:
جدة مصرية
كان انسان جميل بمعنى الكلمة

تعازينا لاقباط مصر
زيزو باشا
اذرف الدمع الحزين .. على رجل حكيم رصين ..
اذرف دمع الفــــؤاد .. على حبيب كل البلاد ..
اذرف دمع الحسرات .. على قلب طيب الصفات ..
اذرف دمع الفخــــر .. على رجل احبته مصـــــر ..
بما يرضى الله ليس لى باعا فى الشعر او ما شابه لكن حزنى فعلا من قلبى على هذا الانسان الجميل الفاضل الحبر الجليل .. الذى طالما جرت دماء النخوة و المصرية الى النخاع بداخل عروقه .. و ضرب مثلا فى الوفاء و الهدوء و الحكمة من خلال تسامحه الجبار و تفهمه العقلانى لمجريات الامور .. و تعازينا القلبية لاخواننا جميع اقباط مصر بمختلف طوائفهم .. جعلها الله لهم اخر احزانهم ان شاء الله ........رحمه الله .. و عوض عنه مصرنا الغالية خيرا ان شاء الله .....
مريان بيتر
انا لله وانا اليه راجعون
كلنا هنموت لكن شنودة مامتش بس
دة هلك
لانه فعلا ظالم وماحد يعرف الا احنا
ودى كلمة حق فعلا
الظلم حرام فى الانجيل والقران
لانه صاحب الفتن الطائفية
وخلانى مليش صحاب مسلمين
والمفروض اننا اخوات
وغير شعبه مع اننا ف دولة واحدة
زيزو باشا
انا لله وانا اليه راجعون
كلنا هنموت لكن شنودة مامتش بس
دة هلك
لانه فعلا ظالم وماحد يعرف الا احنا
ودى كلمة حق فعلا
الظلم حرام فى الانجيل والقران
لانه صاحب الفتن الطائفية
وخلانى مليش صحاب مسلمين
والمفروض اننا اخوات
وغير شعبه مع اننا ف دولة واحدة
ليس لى رد عليك .. الا انك انسان حاقد فاسد لا تمت لاى من المصريين بأى صلة نهائيا .. الرجل لم يختلف عليه اثنان سواك انت فقط ..و سورى لو قلتلك بالفم المليان و انا مسلم ( جاتك القرف لانك انسان فاسد و مقرف ) حاقد غلاوى لم تتربى نهائيا و فاقد الاحساس و الشعور و اشهد الله اننى لو اعلمك جيدا لاتخذت مع اجراء لن يرضيك يا ( امعة ) ده انت مثل سيىء لاخواننا الفاضلين اقباط مصر و للمرة الثانية جاتك القرف ؟؟؟و اشهد الله لو انك مش زائر و لك معرف و لو حتى بتشارك من ( سيبر ) بأننى اقوم بما تكرهه انت و اسرتك يا مقرف ....
و خير الختام ذكر النبى عليه الصلاة و السلام ****
حمادة السندباد
ايه الردود القذرة اللى من الزوار دول ورسالة للادارة ياريت يحجبوا الاي بى بتزع الناس لما يدخلوا المنتدى
مايكل000
مش هقولك غير لابنا يسامحك لان دي تعاليم المسيح والبابا شتودة عمره مارد عاللي بيشتموة بالعكس كان بيصليلهم ان ربنا يسامحهم
%u0632%u0627%u0626%u0631
الأسم الملك بيبرس .

يرحم الله البابا شنودة وكل أموات البشرية ...

أنا أحتقر كل شخص يقوم بالسب والقذف لأي شخصية دينية أو أي شخصية أخرى دون وجه حق ....

أنا مسلم ومن واجب المسلمين أحترام كل الأديان ...

رحم الله البابا شنودة وألهم أهلة وذوية وكل أقباط مصر ومسيحيهم وكل من يحب البابا الصبر والسلوان .

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
رحيل البابا شنودة يهز العالم .. الرئيس اوباما يلقي بيانا صحفيا ينعي فيه وفاة البابا شنودة
وفاة البابا شنودة الثالث اليوم، بابا الاسكندرية وبطريرك الكرازة المرقصية عن عمر يناهز ال 89 سنه
فيديو خبر وفاة البابا شنودة اليوم السبت 17/3/2012
هل توفى البابا شنودة فى مصر اليوم 17/3/2012