نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

شاهد مصادر تمويل حملة الشيخ حازم ابو اسماعيل لرئاسة مصر وانه لم يدفع مليما من جيبة !!

الشيخ حازم صلاح ابو اسماعيل المرشح المحتمل لرئاسة الجمهورية والذي رأى فيه البعض المرشح الذي سينجي مصر من اهانة كرامتها التي لازمتنا طوال السنوات السابقة , في ظل النظام المصري البائد برئاسة الفاسد مبارك واعوانة , والان وبعد الاستقبال الحافل للشيخ حازم ابو اسماعيل امس في جامعة القاهرة الامر الذي دفع شباب الاخوان بالمطالبة بالا ترشح الجماعة شخصا منها وان تساند حازم ابو اسماعيل لانه سيفوز لامحالة و الان في هذا الفيديو نستعرض مصادر اموال وتمويل حملة حازم ابو اسماعيل للرئاسة تلك الحملة التي علق عليها الجميع من قوتها وكثرة ملصقاتة و اعلاناتة, وفي هذا الفيديو يرد الشيخ حازم على الاستفسار قائلا انه لم يدفع مليما من جيبة في الدعاية حتى الان وان كله من اموال المتطوعين في الحملة او المؤيدين له ولم يقابلهم مؤكدا ان حب الناس له هو مايجعله يدفعون كل غالي ورخيص من اجل نجاحه وذلك اثناء خروجة من عملية استخراج الصحيفة الجنائية للترشح للرئاسة وذلك مع بوابة الوفد

شاهد الفيديو هذا وقولنا رايك

المقال "شاهد مصادر تمويل حملة الشيخ حازم ابو اسماعيل لرئاسة مصر وانه لم يدفع مليما من جيبة !!" نشر بواسطة: بتاريخ:
mrmoha
هكذا يكون المرشح الناجح ........
زيزو باشا
لا اله الا الله محمد رسول الله ... لا االه الا الله محمد رسول الله .... و الحل ( سيفوز لا محالة لا محالة ) ... ربنا هو وحده الشافى المعافى يارب ....و بس خلاص ؟؟؟؟؟ !!!!!!!!!
د.عصام
بصراحه انا شايف حمله انتخابيه مصروف عليها جامد وطبعا لازم يتعرف منين مصادر الحمله دى وموش بالكلام زى اى دوله محترمه على مستوى العالم حتى امريكا لازم يتعرف مصادر الحملات الانتخابيه وعليه لازم الشعب يعرف مصدر تمويل الحمله ووبدلائل موثقه. وربنا ينصر مصر وثوره مصر وينجيها
%u0632%u0627%u0626%u0631
زيزو باشا

رد : شاهد مصادر تمويل حملة الشيخ حازم ابو اسماعيل لرئاسة مصر وانه لم يدفع مليما من جيبة !!
لا الاه الا الله محمد رسول الله ... لا الاه الا الله محمد رسول الله .... و الحل ( سيفوز لا محالة لا محالة ) ... ربنا هو وحده الشافى المعافى يارب ....و بس خلاص ؟؟؟؟؟ !!!!!!!!!
ان شاء الله ربنا هيشفى الكل من احقاده وان شاء الله ربنا يوفق الشيخ حازم ويفوز بفضل الله لا محالة

على فكرة هى الصح بتاع الشهادة .............. لا إله إلا الله
%u0632%u0627%u0626%u0631
مصادر تمويله اكيد من الخليج
ومع احترامى الشديد له ولمهاويسه - بالعواطف ممكن يكون رئيس لكنه بالعقل لا يصلح لان يكون رئيس جمهوريه
د.عصام
زيزو باشا

رد : شاهد مصادر تمويل حملة الشيخ حازم ابو اسماعيل لرئاسة مصر وانه لم يدفع مليما من جيبة !!
لا الاه الا الله محمد رسول الله ... لا الاه الا الله محمد رسول الله .... و الحل ( سيفوز لا محالة لا محالة ) ... ربنا هو وحده الشافى المعافى يارب ....و بس خلاص ؟؟؟؟؟ !!!!!!!!!
ان شاء الله ربنا هيشفى الكل من احقاده وان شاء الله ربنا يوفق الشيخ حازم ويفوز بفضل الله لا محالة

على فكرة هى الصح بتاع الشهادة .............. لا إله إلا الله
عايز اسالك سؤال اخى الزائر ليه اخوانا السلفيين كل من له راى مخالف لرايهم يتهموه بالعماله والحقد والجهل وليه دايما بتسبوه مع انى اعرف سلفيين محترمين ومبيسبوش حد واعرف ان سنه النبى محمد عليه الصلاه والسلام تدعوا للتسامح وحسن المعامله المره دى انت قلت على الاخ زيزو باشا جاهل وقبل كده شتمتم فى بديعه وغيرها والجميل ان اخواتنا اللى سبتوهم كانوا فى فى منتهى الاحترام فى الردود على سبابكم . اخى يا ريت نختلف فى الراى بدون تعصب وبدون سباب ونتحاور وكل واحد يقول رايه وبلاش كده ياريت تكونوا مظهر جميل لدين اجمل وبلاش تعصب وربنا يهدى الحال .
ابويوسف الهندى
بالتوفيق لمصر
بالتوفيق لابو اسماعيل
بالتوفيق لابو الفتوح
%u0632%u0627%u0626%u0631
مع احترامى لكل الردود اولا لست سلفية ولا اخوان وايضا الشيخ حازم ليس سلفى او اخوان فى بادئ الامر لم اكن مؤيدة للشيخ حازم بسبب ما كنت اسمعه عنه من بعض الشخصيات العامة والاعلاميين فى بعض البرامج ولكن بعد ان سمعته هو شخصيا عرفت ان كل ما كان يشاع أو يقال عنه كان كلام مبتور وتحريف لكلامه على طريقة ولا تقربوا الصلاةواما الآن انى اؤيد الشيخ حازم عن اقتناع بعد ان سمعت له هو شخصيا عدة حوارات ومناقشات على العديد من القنوات ومن النت وأقول لكم ان كلام الشيخ صحيح مائة بالمائة فأنا قمت بعمل بعض الدعايا له بالجهد الذاتى وانا شخصيا اعرف غيرى كثيرين بالفعل قاموا بعمل الكثير من الدعايا والملصقات على نفقتهم الخاصة فأرجو من الاخوة اعضاء المنتدى الكرام الذىن احترمهم كثيرا الابتعاد عن نظرية التآمر والتخوين لأن هذا الرجل بالفعل صادق ونحسبه على خير ولا نزكى على الله احدا وارجو منهم عدم اتخاذ احكام مسبقة دون السماع من هذا الشخص نفسه فأنا اعتقد ان اى شخص يستمع لهذا الرجل شخصيا وليس كلام منقول عنه سيقتنع به وأخيرا ندعوا الله ان يولى علينا من يصلح فهو العليم الخبير
مصراوي بالامارات
يا جماعه انا ولا اخواني ولا سلفي
انا مسلم والحمد لله
ومستعد لاي شيئ يساعد في حمله الشيخ حازم ابو اسماعيل
يكفي انه يطبق شرع الله واتمنى الجميع يشوف برنامجه ايه
نحن قوما اعزنا الله بالاسلام فاذا ابتغينا غيره ازلنا الله
تعالوا نفكر صح مره في حياتنا
%u0632%u0627%u0626%u0631
أنا مسلم وبحب هذا الرجل لأن عمل ما لم يعمله كل المرشحين الموجودين حتى الآن...........................

مين قدم برنامج متكامل زيه

مين عمل مناظرات واستحمل رزالة وسألة الأسئلة وجاوب وأقنع الجميع

مين معتز بدينه ويظهر هويته الاسلاميه ومبيخافش

مين لا يخاف في الله لومة لائم وبيقول للظالم انت ظالم في وشه ومع الشعب الغلبان

مين اللي شكل النبي في القلب والقالب وماشي على منهجه قدر الاستطاعه

أنا عاوزك تحط النبي مكانك والصحابه والصالحين لو حبوا يختاروا هيختاروا مين

ياأخي قلها لله لله لله!!!!!!!!!!!!!!!!
mero show
من السهل ان يكتب مرشح معين برنامج انتخابي على اعلى مستوى ولكن الاجدر هو الذى يطبق !!
زيزو باشا
عايز اسالك سؤال اخى الزائر ليه اخوانا السلفيين كل من له راى مخالف لرايهم يتهموه بالعماله والحقد والجهل وليه دايما بتسبوه مع انى اعرف سلفيين محترمين ومبيسبوش حد واعرف ان سنه النبى محمد عليه الصلاه والسلام تدعوا للتسامح وحسن المعامله المره دى انت قلت على الاخ زيزو باشا جاهل وقبل كده شتمتم فى بديعه وغيرها والجميل ان اخواتنا اللى سبتوهم كانوا فى فى منتهى الاحترام فى الردود على سبابكم . اخى يا ريت نختلف فى الراى بدون تعصب وبدون سباب ونتحاور وكل واحد يقول رايه وبلاش كده ياريت تكونوا مظهر جميل لدين اجمل وبلاش تعصب وربنا يهدى الحال .
معلش يا دكتور ما تاخدش فى بالك .. اهه لازم فيه كده و كده .. بس بكل اعتراف بالصراحة انا غلطت فى الكتابة لانى حررت المشاركة بسرعة فلو الاخ الزائر كان يقصد خطأى فى ( لا الاه ) و الصح ( لا اله ) يبقى عنده حق .. و لو حاجة تانية ربنا يسامحه و يهديه .. مع خالص شكرى و تقديرى يادكتور لغيرتك على زملائك و اخوانك بالمنتدى الكريم ....
%u0632%u0627%u0626%u0631

معلش يا دكتور ما تاخدش فى بالك .. اهه لازم فيه كده و كده .. بس بكل اعتراف بالصراحة انا غلطت فى الكتابة لانى حررت المشاركة بسرعة فلو الاخ الزائر كان يقصد خطأى فى ( لا الاه ) و الصح ( لا اله ) يبقى عنده حق .. و لو حاجة تانية ربنا يسامحه و يهديه .. مع خالص شكرى و تقديرى يادكتور لغيرتك على زملائك و اخوانك بالمنتدى الكريم ....

يا سيد زيزو انا والله كتبت رد قبل ده ورديت على السيد عصام بس الرد لم يظهر مع انى لم اتفوه باى كلمة تخالف الاداب العامة بس كنت بوضح للسيد عصام ان كلامه من اوله لاخره خطئ حتى هو قال انى اتهمتك بالجهل وده محصلش وردى موجود مش عارف جاب جهل دى منين واضح انه من النوع الى بيحب يهدى النفوس وانا يا سيد زيزو كنت بصحح خطئ ليس الا ولم اتعدى حدود اللياقة انت قولت ربنا يشفى وانا رديت عليها احنا مش متفقين فى اراءنا لكننا اخوات والخلاف لن يصل للتشاحن وللمرة الثانية انا بعتذرلك لو كنت فهمت كلامى غلط يا سيد زيزو ويارب الرد ده يظهر
د.عصام

يا سيد زيزو انا والله كتبت رد قبل ده ورديت على السيد عصام بس الرد لم يظهر مع انى لم اتفوه باى كلمة تخالف الاداب العامة بس كنت بوضح للسيد عصام ان كلامه من اوله لاخره خطئ حتى هو قال انى اتهمتك بالجهل وده محصلش وردى موجود مش عارف جاب جهل دى منين واضح انه من النوع الى بيحب يهدى النفوس وانا يا سيد زيزو كنت بصحح خطئ ليس الا ولم اتعدى حدود اللياقة انت قولت ربنا يشفى وانا رديت عليها احنا مش متفقين فى اراءنا لكننا اخوات والخلاف لن يصل للتشاحن وللمرة الثانية انا بعتذرلك لو كنت فهمت كلامى غلط يا سيد زيزو ويارب الرد ده يظهر
بص يا اخى اولا انا موش من النوع بتاع (يهدوا النفوس) ودى جايز لو قلتلك بتسب هتقول مسبتش ثانيا اقرا تعليقك وتعليقات كتير لاخوانا على نفس تيارك هتعرف انى مبكلمش غلط وكمان عايز اعرفك حاجه ان مكنتش هرد عليك اصلا بس حبيت اوضحلك وصدقنى انا عمرى ما كرهتكم كتيار بالرغم من عدم اتفاقى معكم فى افكاركم وان شاء الله هتعرف فى يوم من الايام انى موش مخطئ وربنا ينصر الحق وينصر مصر ان شاء الله بينا وبيكم
زيزو باشا

اخى زائرنا العزيز .. اشكرك على حسن نواياك .. و لا اعتذار بين الاحبه مهما اختلفت وجهات النظر مش كده و الا ايه ؟؟ و كلنا نبغى الصالح العام لمصرنا الغالية .....
%u0632%u0627%u0626%u0631
السيد عصام انت قولت انى اتهمت السيد زيزو بالجهل انا عايز اعرف فين الاتهام ده فى درى هتهولى كوبى وان لم تجد يبقى انت افريت عليا وقولت عليا ما ليس فيا وانا عموما مسامحك بس ردى علشان اعرف انت ليه عملت كده وكانك بتقصد الوقيعة لانك قولت كلام مش موجود فى كلامى وكمان مش مجرد كلام ده اتهام منى لحد تانى وخد منى الكلام ده وتقبله بصدر رحب على اساس والله العظيم مصلحة ليك ولا ابتغى غير وجه الله انا زائر بدون معروف افسح مجال لرحابة الصدر والتفكر اخى العزيز لو انت قرات بس وانت ذهنك خالى من اى مؤثرات هتعرف ان كثير من علماء السلف ومش بقول الكل كثير منهم على صواب لان كل كلمهم وحديثهم بدليل من الكتاب والسنة واحرص الناس على اظهار الدين الحق كما كان عليه الصحابة والتابعين بس طبعا الموروث الثقافى لكتير منا الى اخده من التليفزيون وتحكم اعداء الاسلام فى جميع قنوات الثقافة من تليفزيون واذاعة وصحافة وادب حتى ياراجل الكتب التعلمية فين مادة الدين حتى فى الازهر والمقصود منه تغير الثقافة الدينية وبعض الكتاب المتحررين من الدين هو الى وصل الناس لكده وهجبلك مثل بسيط الناس طلعت القمر واحنا ندخل باليمين ولا الشمال ولا نطلق لحية ولا نقصر ثوب ولن اتى لك بالدليل على فرضية اللحية او وجوبها او استحببها مثلا وهو موجود لمن يطلب الحق انما هقول لك حاجة انا لو سئلتك انت بتحب ربنا ؟ هتقولى بدون تردد او تفكير نعم هقولك ماشى يبقا هتسمع كلامه هتقولى بسمع كلامه هقولك هتسمع كلامه بكل حزفيره هتقولى طبعا هقولك ربنا قال قل ان كنتم تحبون الله فتبعونى يحببكم الله يبقا ربنا بيقولك لو بتحبه اتبع الرسول يبقى هتتبعه فى كل شيئ والرسول صلى الله عليه وسلم كان بيدخل الخلاء( الحمام) بالرجل الشمال انت هتدخل باليمين ليه والشمال شغاله الحمد لله هتقولى مفيهاش حاجة لما ادخل باليمين هقولك انت متبع ولا لاء؟وبعدين الدعاء اعوذ بالله من الخبث والخبائث مخصوص عند دخول الخلاء وله اهمية يبقا اكيد الشمال اولا اولى هتقولى يعنى انا عملت كل حاجة وجت على دى هقولك لوفضلت تقول كده مش هتعمل اى حاجة من هدى الرسول وما ضاعت السنة والدين الا بهذه الاقوال هى جت على دى الدين يسر ربنا رؤف رحيم ربنا غفار اعمل بعدين طبعا ربنا رؤوف رحيم غفار لمن يعمل عليك العمل والاتباع وان اخطئت فى امر هو رؤف رحيم غفور اخطئت مش قولت هى جت على دى وتركتها والى عايز اوصله ان كنت تحب الله اتبع رسول الله فى كل شئنه وده لا يعيبك يبقا فى الاخر المحبة لله = اتباع الرسول وعليك الاختيار واتمنى اكون قدرت اوصلك الفكرة من اجلك ولوجه الله واتمنى منك ومن غيرك تشوف السلفين بشكل صحيح واتمنى الا تغضب منى فانا اخوك الى بيتمنى لك كل خير فى الدين والدنيا والاخرة علشان رينا امرنا بكده حب لأخيك ما تحبه لنفسك وليست شعارت تقبل منى كلامى السابق باخوية هتحسه مش شعارات وانه لوجه الله
%u0632%u0627%u0626%u0631
يا جماعة يا قائمين على هذا المنبر انا كتبت هنا تعليقين ومظهروش ليه ؟؟ هو ممكن حد يشوف تعليق ويهمله
ياريت لو كده تقولوا علشان الواحد يوفر على نفسه
%u0632%u0627%u0626%u0631
لا حول ولا قوة الا بالله وبيتهمو الشيخ انه بيتلقى تمويل من الخارج وكل اموال الحملة من محبيه
%u0632%u0627%u0626%u0631
مع احترامى لكل الردود اولا لست سلفية ولا اخوان وايضا الشيخ حازم ليس سلفى او اخوان فى بادئ الامر لم اكن مؤيدة للشيخ حازم بسبب ما كنت اسمعه عنه من بعض الشخصيات العامة والاعلاميين فى بعض البرامج ولكن بعد ان سمعته هو شخصيا عرفت ان كل ما كان يشاع أو يقال عنه كان كلام مبتور وتحريف لكلامه على طريقة ولا تقربوا الصلاةواما الآن انى اؤيد الشيخ حازم عن اقتناع بعد ان سمعت له هو شخصيا عدة حوارات ومناقشات على العديد من القنوات ومن النت وأقول لكم ان كلام الشيخ صحيح مائة بالمائة فأنا قمت بعمل بعض الدعايا له بالجهد الذاتى وانا شخصيا اعرف غيرى كثيرين بالفعل قاموا بعمل الكثير من الدعايا والملصقات على نفقتهم الخاصة فأرجو من الاخوة اعضاء المنتدى الكرام الذىن احترمهم كثيرا الابتعاد عن نظرية التآمر والتخوين لأن هذا الرجل بالفعل صادق ونحسبه على خير ولا نزكى على الله احدا وارجو منهم عدم اتخاذ احكام مسبقة دون السماع من هذا الشخص نفسه فأنا اعتقد ان اى شخص يستمع لهذا الرجل شخصيا وليس كلام منقول عنه سيقتنع به وأخيرا ندعوا الله ان يولى علينا من يصلح فهو العليم الخبير
هو ده افضل رد وفى زيها كتير شباب ونساء رجال اعمال واصحاب محلات بيقدمو الدعم للحملة مش علشان حاز ابو اسماعيل علشان المبدء ربنا يوفقه
حمادة السندباد
لا تعليــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ ــــــــــــــق
محمد فريد محمد زكريا
....هذه قصه (ثمن الثورة!!) حقيقية بكيت وأنا أعرضها !! ....هل شاهد د.حازم أبو إسماعيل .. هول نزع الروح من مقاومة جسد الشهيد ؟؟!!...ثم كيف يصرخ الجسد ويتلوى !! لحظة تطاير رزاز مخه أو فقأ عينه برصاصة ؟؟؟!!!

ظللت أكثر من 37 عاماً أحرض الشعب على الثورة !! .. فمن سرقها وسرق أرواح وعيون وتضحيات الشهداء ثم فككها واكل حقوق الشهداء والمعوقين والمعتقلين وتمتع بالجاه والسلطان وشهوة المناصب والوزارية والحكومية والنيابية بمجلسي الشعب والشورى !!!! الخ ..لأن فساد أسرة المخلوع الانجليزية مازال يحكم !!.. ومن حاولوا اغتيل عمر سليمان فاستشهد سائقه واثنين من حراسه !!!..والأمن الوطني مازال يتجسس علينا !!.. د. الجنزورى وقتلة الثوار ولصوص الثورة طلقاء وفى أعلى المناصب !!.. لهذا أعرض على تردد وحسابات عمر سليمان وترشيح خيرت الشاطر !! الثمن الباهظ للثورة !!.. وهول أحضان رجفة نزع الروح من مقاومة جسد الشهيد ثم رائحة وملمس ومزيج رزاز مخه أو فقأ عينه برصاصة !! ...... يالا الهول !!.. ونحن نهتف بحماس ارفع رأسك أنت مصري!! أحتضننى بعنف وسقط !!.. فانهرت وسقط عليه أرفع وأحتضن رأسه وجسده على قدماي ودمائه تتدفق .. تتدفــــق!! ــ وأنا بدون وعى ــ بيدي على صدره ثم بكل قوة لأمنع سيل دمائه من الخروج !!.. ثم أحسست وأنا أمسك به بصراخه ..أحسست بروحه تتصارع لتنتزع من جسده الذي يقاوم بعنف و يقبض عليها بقوة !!.. تهت !! وفجأة بدأ الخفقان وأمسك بى بقوة .. وتحول قلبه إلى نبضات وموجات تدفع الدماء من صدره .. وهو يستجير من الألم !!.. ثم بدأ يقذف بقدميه ويتلوى بجسده ويبدى حركات استغاثة غريبة من كل أجزاء جسمه وقدميه !!.. ثم انتفاضات عنيفة ترفع جسده عن الأرض ليهوى إليها من حلاوة الروح وفظاعة ألام !! .. رعب ولحظات رعب وضياع تمر كالسنين استيقظ منها لأجد صدره وأنفاسه تختنق من نبضات دمائه الطاهرة التي تندفع بين شفاتيه !!.. ثم ينتفض بقوة كأنه ينزع نفسه منى .. أو كأنه يقول لا أريد أن أموت !!.. أو كأنه يقول لقد أديت الرسالة وسلمتكم الأمانة فماذا أنتم فاعلون ؟!!.. ثم تزداد انتفاضاته الشديدة تطاردتنى وسكراته تسقيني الذهول والرغبة في الموت !!.. وفجأة ينتهي كل شئ .. يتوقف التنفس .. وحياته ومستقبله ونجاحه وفرحة أهله .. كل شئ !!.. يتوقف التنفس .. فأستجير بالله وأنا على صدره بكل قوة ليتنفس .. ثم أنفخ بين شفاتيه فتتبلل شفتاي بدمائه الطاهرة .. فأذوق طعم الدم بدون روح .. بدون روح .. طعم الموت !!.. فأستجير بالله ..استجيربــــالله !!.. فتعود له الحياة .. فأتنفس !!.. الله اكبر لقد فتح عيناه .. الله اكبر عيناه تنظر لي !!.. سبحانك يارب !!.. وفجأة رفع نصف جسده من على قدماي ووضع يداه حول رقبتي وتشابكي وضغط على رقبتي بقوه !!.. بقوه أو احتضنني بعنف كاد يخنقني!!.. مرت اللحظات كالسنين !!.. وفجأة ... هوى على قدمي ويديه مفتوحتين والدماء موجات من فمه !!.. فاحتضنته وأنا أستجير بالله !!.. ولم استطع المقاومة !!.. فانفجرت دموعي تبلل ملابسه ودماءه تطهر جسمي !!!!! .. لاادرى كيف مر الوقت .. فجأة استيقظت ..استيقظــــــــــــت !!!! ..على سقوط شاب جميل وصغير على ظهري برصاصة كانت من نصيبي لولا سجودي تحت جسم الشهيد !!.. رصاصة فجرت مخ البطل .. أمطرتني برزاز مخه.. مـــــــخه على وجهي وعلى ملابسي!!.. فصرخت بقوة يا الله أجيرنى .. فاستجرت بالله.. ثم استيقظت على من يدفعني بعنف !! ..لنقوم بحمل الشهيدين إلى خيمة الإسعاف لنضعهم مع غيرهم من أبطال مصر وثوار آخرين .. فحملناهم !! فوجدنا الكثيرين متقى على الأرض ومغطى نصف وجوههم بمزيج..بمزيج فقأ أعينهم !!.. وهكذا !!.. وهكذا تحولت هذه الزهور وهؤلاء المجاهدين الأبطال من اجل الثورة إلى جثث هامدة لاتملك الدفاع عن نفسها أو كرامتها !!.. كما حدث مع البطل الذي وضعوا جثته في القمامة !!.. وقد تنوع هذا المشهد وتكررت في أيام الثورة !! .. وللأسف تكرر وحدث أكثر مع شهداء ماسبيرو وشارع محمد محمود وأخيراً مع أبطال شارع مجلس الوزراء !!..الخ .. لهذا أصبحت أجد صعوبة .. صعوبة في الأستمرارفى العيش أو الهروب من أرواح هؤلاء الشهداء !! .. ورحيق مخهم ورائحة ومزيج فقأ أعينهم !!!!.. وخاصة عند ذهابي إلى ميدان التحرير ومرمى قناصة التجمع !!.. أوعندما ألتقى مصادفة بشاب جميل ورقيق يضع على أحدى عينيه قطعة بلاستر ملصق عليها علم مصر.. ليقول أنه راضى يفقأ عينه إيماناً بالله وحباً لمصر !! .. فأتذكر أيامي السوداء في خامس اعتقال لي عندما خطفني المخلوع مبارك من مطار القاهرة يوم 5 سبتمبر(1991) وقاموا بتعذيبي بشكل رهيب !!.. رهيب بواسطة اللواء مصطفى عبد القادر رئيس مباحث أمن الدولة في ذلك الوقت وأتلفوا 90% من عيني اليسرى ـ التي ضاعت ـ و60% من عيني اليمنى انتقاما لنشرى مانشيت بجريدة شباب الأحرارـ التي كنت أرأس مجلس أدارتها ـ أن زوجة نائب رئيس الوزراء د . بطرس غالى ( اليهودية ) تتجسس على رأس الدولة المصرية وتقضى أشهر الصيف في بيت شيمون بيريز في إسرائيل !! .. ما علينا للتاريخ ولمصر .. المهم .. لقد فعلها الأبطال سواءالمعوقين أو الذين عند ربهم يرزقون ويلعنون كل السفاحين قاتليهم (امتداد الاحتلال الانجليز مبارك وأسرته) وذكى بدر ونظيف (وحبيب العادلى) وحسن عبد الرحمن وإسماعيل الشاعر (وأحمد شفيق) ومحمود وجدي وعصام شرف ومنصور العيسوي والجنزورى وآخرين طلقاء ملعونين في السماء والأرض !!.. ومع هذا سوف نظل مشروع شهيد !!.. مشروع شهيد !! .. (أنشرواهذاعلى صفحاتكم للتاريخ (

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
بالفيديو بعد الضجة الضخمة التى اثتيرت عن حملته الانتخابية : حازم ابو اسماعيل يكشف مصادر تمويل الحملة
العثور على نغم هاني الهلباوي شقيقة منسق حملة حازم ابو اسماعيل لرئاسة الجمهورية بعد اختطافها