نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

ب , بيان بخط زوج شقيقة حازم ابو اسماعيل الدكتور محسن حمزة

بيان بخط يد الدكتور محسن حمزة زوج شقيقة الدكتور حازم صلاح بو اسماعيل

وهذا نص البيان

بسم الله الرحمن الرحيم
"ولا تكونوا كالذين آذوا موسى فبرأه الله مما قالوا وكان عند الله وجيها" صدق الله العظيم
أنا الدكتور محسن حمزة زوج السيدة حنان صلاح أبو إسماعيل شقيقة الأستاذ حازم صلاح ابو إسماعيل:
أولا: أنكر بالكلية كل ما جاء على لسان المدعي إمام مسجد أولي الألباب ببروكلين / بنيويورك طارق يوسف بخصوص أنه تحدث إلى أو أعرفه فأنا لا أعرفه ولم أتحدث إليه بأي وسيلة مطلقا في اي وقت من الأوقات ولم أقل أبدا أن السيدة نوال أمريكية الجنسية.

فدعوته أمام الإعلام أنه استقصى هذه المعلومات مني هي محض كذب وافتراء وحسبنا الله ونعم الوكيل وربنا الرحمن المستعان على ما تصفون.

ثانيا: أما بخصوص أخي الشيخ الأستاذ حازم صلاح أبو إسماعيل فإني أحبه وأقدره وأجله وهو أهل لذلك وأدعو له أنا وزوجتي وجميع أسرتي بالنصرة والتمكين لنعبر بمصر إلى بر الأمان والنهضة.
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

ثالثا: أحذر كل من يحاول التشويه بهذه الأسرة الكريمة.

رابعا: إنني أهيب بجميع وسائل الإعلام المختلفة ألا تتورط في القيل والقال والتعريض بسمعة الشرفاء ولا سيما في هذه الأوقات التي تمر بها بلادنا الحبيبة، وفي ظل ظروف معركة الانتخابات الرئاسية واستغلال الشائعات للتشهير بالمنافسين لرئاسة مصر. فاتقوا الله في مصر

وأخيرا: حفظ الله مصر بلدًا آمنا لتخوض غمار نهضتها الكبرى في مقدمة الأمم
والسلام عليكم ورحمة الله وبركاته،

د.محسن حمزة

ابن الكدابة الشيعي اللي ولع الدنيا

المقال "ب , بيان بخط زوج شقيقة حازم ابو اسماعيل الدكتور محسن حمزة" نشر بواسطة: بتاريخ:
ميس نامى
يارب اظهر الحق عاجلا غير اجل وانصرالشيخ حازم و اخذل المنافقين الكاذبين ياحق يا وكيل
زهير ابراهيم
هو لم ينفي حصول الشيخ حازم على الجنسية
ولكنه قال انه ماقالش الكلام ده
توجهات خطابه غير المفروض يكتبه ويقول الحقيقة بيه
وهي هل والدة الشيخ حازم حصلت على الجنسية ام لا
ويبدو انه مش عايز يقول الحقيقة وبنفس الوقت مش قادر ينفيه
رد دبلماشي
همسات مصريه
هوه نفي اي كلام تاني ماعدا الموضوع الاساسي جنسيه والدته الشيخ حازم ماحاولش كفرد من الاسره انه يثبت او ينفي الخبر ومدام ماحاولش ينفي خبر الجنسيه يبقا الامر مشكوك فيه والله اعلم
د.عصام
هوا قال حاجه مهمه وانا موش واخد بالى ؟
عبد الرحمن 2011
رد دبلماشي

ما شاء الله عليك لماح جدا ايها المقاوح
والله فعلا هو ما اتكلمش في المهم ليه ( الجنسيه ) مع انه المفروض هو اعرف من الشيخ حازم نفسه بالموضوع لانه عايش هناك واكيد عارف .
بس برضو مش هنسبق الاحداث وربنا ينصرك يا شيخ حازم مش علشان الرئاسه على الاقل علشان الناس ما تقولش انك كذاب واكيد انت ابعد ما يكون من هذه الصفه
اما الشيعي فلا تعليق لا تعليق لانه شيعي

مجده
حسبنا الله ونعم الوكيل هنأخذ ايه من بلد مازال الفساد بها قائم والمجلس العسكري مصمم علي بقاء الفساد في مؤسساتها .. الشعب موجود والثوره موجوده والمقاومه موجوده وان شاء الله وراء الفساد حتي نقضي عليه
بامر الله
احمد عبدالكريم
رد دبلماشي
ماذا عن انه لم يعرف اذا ما كانت بالفعل تحمل الجنسية الأمريكية من عدمه !!؟
ISLAMAZ
يا جماعة الراجل بيقول (انه لم يقل أبدا أن السيدة نوال أمريكية الجنسية)
و بيقول (انه بيتمنى للشيخ حازم النصرة و التمكين لنعبر بمصر الى بر الأمان)
طبعا ده غير انه بينفى بالكلية اتصال الأخ طارق يوسف بيه يعنى (كلامه كدب من الأخر)
يبقى ده كله معناه أيه؟؟؟؟؟؟ وبعدين تقولوا الراجل ماقلش حاجة جديدة!!!!!!!!!!!!!!!!!

و بعدين بعيدا عن كل ده
سيدة فى السبعين من عمرها و معاها جرين كارد أمريكى (يعنى تدخل و تخرج و تقيم بأمريكا زى ما هى عايزة) هاتخد الجنسية الأمريكية تعمل بيها أيه, خصوصا أن لديها أبن له تطلعات سياسية كبيرة (مش هنقول رئاسة الجمهورية وقتها) و لكن على الأقل عضوية مجلس الشعب (اللى بتشترط أيضا مصرية الأبوين)
يبقى تقضى على مستقبل ابنها السياسى علشان تاخد جنسية مهببة لا فائدة منها!!!!!!!!!!!!!!!!!!
طبعا ده غير موضوع تاريخ ميلادها اللى لو صحيح يبقى (اتخطبت و اتجوزت و عندها 11 سنة)!!!!!!!!!!

عايزين بس نحكم شوية العقل اللى لسه فاضلين عندنا
ابويوسف الهندى
بالتوفيق لمصر قبل اى شئ
وسننتخب ابو اسماعيل او ابو الفتوح
%u0632%u0627%u0626%u0631
السلام عليكم والله العظيم ان كل ماتحدث عنه الصاحب slamaz وكأنه بالظبط ماكنت اريد ان اكتبه واتحدث عنه والله و سبحان الله ان تفكيري يتشابه بشكل كبير مع تفكيرك واني لمصدقا ماطرحته من فكرك في هذا الموضوع
shahendashopeer
على رأى المطرب حمادة هلال - عيلة واطية ونصابة خخخخخخخخخخخ
زهير ابراهيم
يا جماعة الراجل بيقول (انه لم يقل أبدا أن السيدة نوال أمريكية الجنسية)
و بيقول (انه بيتمنى للشيخ حازم النصرة و التمكين لنعبر بمصر الى بر الأمان)
طبعا ده غير انه بينفى بالكلية اتصال الأخ طارق يوسف بيه يعنى (كلامه كدب من الأخر)
يبقى ده كله معناه أيه؟؟؟؟؟؟ وبعدين تقولوا الراجل ماقلش حاجة جديدة!!!!!!!!!!!!!!!!!

و بعدين بعيدا عن كل ده
سيدة فى السبعين من عمرها و معاها جرين كارد أمريكى (يعنى تدخل و تخرج و تقيم بأمريكا زى ما هى عايزة) هاتخد الجنسية الأمريكية تعمل بيها أيه, خصوصا أن لديها أبن له تطلعات سياسية كبيرة (مش هنقول رئاسة الجمهورية وقتها) و لكن على الأقل عضوية مجلس الشعب (اللى بتشترط أيضا مصرية الأبوين)
يبقى تقضى على مستقبل ابنها السياسى علشان تاخد جنسية مهببة لا فائدة منها!!!!!!!!!!!!!!!!!!
طبعا ده غير موضوع تاريخ ميلادها اللى لو صحيح يبقى (اتخطبت و اتجوزت و عندها 11 سنة)!!!!!!!!!!

عايزين بس نحكم شوية العقل اللى لسه فاضلين عندنا
يا اخي اسلام انت غريب بكلامك
يعني مصلحة الجوزات تقول بانها دخلت لمصر وخرجت اكتر من مرة بجواز سفر امريكي
"جنسية مهببة لا فائدة منها!!!!!!!!!!!!!!!!!!"
سوال هل هي مهببه فعلا ولا يتمناها الكتير
ومازلت تقاوح
هو انت المقاوح ولا ان
عبد الرحمن 2011
يا اخي اسلام انت غريب بكلامك
يعني مصلحة الجوزات تقول بانها دخلت لمصر وخرجت اكتر من مرة بجواز سغر امريكي
ومازلت تقاوح
هو انت المقاوح ولا ان

انا كمان قولت الحكايه خلصت بالجواز الامريكي اللي دخلت وخرجت به اكثر من مره وطالما اكثر من مره تبقى الحكايه قديمه وصحيحه ومش فبركه ابدا وخلاص كنت هقول الراجل كدب علينا وربنا يتولانا
بس شوفت خبر تاني في المنتدى بيقول ان القانون ( اللي انا مش بفهم فيه خالص ) اذا لم توافق وزارة الداخليه المصريه على الجنسيه اذا لا تعتبر جنسيه ولا تزال مصريه حتى لو اخدت جنسيات العالم باي شكل. ومع ذلك الراجل خرج من السباق . طب الصح فين ؟؟؟؟؟؟
انا مش عارف بس هم المشايخ بيسافرو امريكا ليه وياخدو جوزات منها ليه اهو اللي نابنا بئ من امريكا
المهم في الموضوع هنرشح مين يا جماعه مين كويس ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

زهير ابراهيم
"اذا لم توافق وزارة الداخليه المصريه على الجنسيه اذا لا تعتبر جنسيه ولا تزال مصريه حتى لو اخدت جنسيات العالم باي شكل"
الكلام صحيح ده لو بلغ المتجنس وزارة الداخليه
ولكن 99 بالميه لايبلغوا
الحاجه التانية القانون المصري يسمح بازدواجية الجنسية
اي عند حصول المصري على جنسية اخرى لاتسقط عنه الجنسية المصرية الا لو طلب الحاصل على جنسية اخرى
باسقاط الجنسية المصرية عنه
وبيني وبينك النص ده لايطبق ويفضل المصري مصري
اعود لازدواجيه الجنسية هو مسموح به على ان لايقبل حصوله على مناصب سياديه بمصر
يعني يفضل مصري بس مالوش حق بالترشيح لمنصب سيادي بمصر مثل رئاسة الجمهورية
وايضا كوزير ولايحق له الترشح لمجلسي الشعب والشورى
فرصه الناس تعرف القوانين المصرية بموضوع الجنسية
ومتهيالي زيزو باشا ممكن يعرف اكتر مني بهذا الموضوع
ISLAMAZ
"اذا لم توافق وزارة الداخليه المصريه على الجنسيه اذا لا تعتبر جنسيه ولا تزال مصريه حتى لو اخدت جنسيات العالم باي شكل"
الكلام صحيح ده لو بلغ المتجنس وزارة الداخليه
ولكن 99 بالميه لايبلغوا
الحاجه التانية القانون المصري يسمح بازدواجية الجنسية
اي عند حصول المصري على جنسية اخرى لاتسقط عنه الجنسية المصرية الا لو طلب الحاصل على جنسية اخرى
باسقاط الجنسية المصرية عنه
وبيني وبينك النص ده لايطبق ويفضل المصري مصري
اعود لازدواجيه الجنسية هو مسموح به على ان لايقبل حصوله على مناصب سياديه بمصر
يعني يفضل مصري بس مالوش حق بالترشيح لمنصب سيادي بمصر مثل رئاسة الجمهورية
وايضا كوزير ولايحق له الترشح لمجلسي الشعب والشورى
فرصه الناس تعرف القوانين المصرية بموضوع الجنسية
ومتهيالي زيزو باشا ممكن يعرف اكتر مني بهذا الموضوع

يا زهير
تسمونى مقاوح
تسمونى رئيس حزب المقاوحين بدل المخلوعة بديعة
مش مهم
لأنى مقتنع تمام الاقتناع بصدق الشيخ حازم
و كما قلت هنا من قبل
أنى لن أصدق الا ما ينطق به الشيخ حازم فقط
طبعا مع احترامى الكامل لرؤيتك و لرؤية زيزو باشا القانونية

و برضه يهمنى رأيك فى الفيديو ده

زهير ابراهيم
"أنى مقتنع تمام الاقتناع بصدق الشيخ حازم
و كما قلت هنا من قبل
أنى لن أصدق الا ما ينطق به الشيخ حازم فقط"
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مش غريبه يا اسلام ان تحكمك العاطفه للدرجه دي .....؟؟؟!!!
حمادة السندباد
طالع تبرا نفسك دلوقتى بعد ما التانى طلع
اويس حشيش
شاهنده شوبير بتقولى على مين عيله واطيه وكدابه عيلتكم ليه ياماماكده طب ماهى عيلتك حتزعل منك دالو كان عندهم دم يعنى وبيزعلو زى الناس
ISLAMAZ
على رأى المطرب حمادة هلال - عيلة واطية ونصابة خخخخخخخخخخخ

طيب طالما زعلانة أوى كده من عيلتك ليه قاعدة معاهم؟؟؟؟؟!!!!!!!

أه معلش نسيت
خخخخخخخخخخخخ
ISLAMAZ
"أنى مقتنع تمام الاقتناع بصدق الشيخ حازم
و كما قلت هنا من قبل
أنى لن أصدق الا ما ينطق به الشيخ حازم فقط"
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
مش غريبه يا اسلام ان تحكمك العاطفه للدرجه دي .....؟؟؟!!!

بالعكس خالص يا زهير
المشكلة ان (عقلى) مش داخل عليه أبدا الموضوع ده من أوله لأخره

يعنى شخص ما يعلن فجأه عن (تأكده) من أن والدة الشيخ حازم تحمل الجنسية الأمريكية (رغم أن لغاية دلوقتى حكومة مصر و أمريكا مش عارفين يثبتوا ده) أمال الأخ ده جاب تأكده ده منين!!!!!!!!!!
و بعد كده الموضوع يكبر, و الأخ عمرو أديب وهو فرحان أوى يجيب واحد مجهول على الهوا و يدخل بيانات لسيدة (المفروض انه والدة الشيخ حازم) على موقع الانتخابات الأمريكية و يطلع لها حق الانتخاب (يعنى واخده الجنسية) بس واضح انهم نسيوا ان تاريخ الميلاد اللى دخلوه يعنى أن والدة الشيخ تزوجت وأنجبت فى سن 11 سنة!!!!!!!!!!! و بعد كده يتضح طبعا ان تاريخ الميلاد أصلا غلط!!!!!!!!!!!

و قبلها واحد المفروض انه شيخ يلف على البرامج و يقول انه عرف من عائلة الشيخ و منهم شقيقته و زوجها أن والدتهم تحمل الجنسية الأمريكية و أن الشيخ كاذب و العائلة غير راضية عن تصرفاته, وبعدها يطلع بيان بخط يد زوج شقيقة الشيخ ينفى كل ذلك و يعلن أن كل ذلك كذب وافتراء!!!!!!!!!!!!!!!!

و أخيرا كما قال الشيخ فى بيانه الأخير أنه استشعر وجود تعنت واضح من اللجنة العليا للانتخابات و اصرارهم على مخاطبة الجهات الرسمية بالاجراءات العادية و ليست المستعجلة (كما طلب الشيخ) حتى يستنفذ الوقت المسموح خلاله بالطعن

كل ده تسميه أيه يا زهير و تفسره بأيه؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!
%u0632%u0627%u0626%u0631
الحمد لله الذى بنعمته تتم الصالحات

خلااااااااااااااااااااااااااااااااص رد الله كيد الحاقدين فى نحوووووووووورهم

وسلامى لوزارة الخارجية وصحيفة النيويورك تايمز

ويارب نهدى بقى ونبطل تشويه فى الناس

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
ب فريدة الشوباشى : حازم ابو اسماعيل رفض مصافحتى رغم اننى مثل والدته
العثور على نغم هاني الهلباوي شقيقة منسق حملة حازم ابو اسماعيل لرئاسة الجمهورية بعد اختطافها