نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

بالفيديو : المسلماني كل من حاول أقتحام وزارة الدفاع حقير وعميل اسرائيلى

فى حلقه اليوم من برنامج الطبعه الاولى مع الاعلامى المسلمانى لقب المعتدون على وزارة الدفاع المصرية والذين حاولوا اليوم اقتحامها بالعماله لاسرائيل لان لا يقوم بها اى ثائر مصرى على حق ومن يقوم بتلك العمل الحقير على حد تعبيرة لبد ان يكون عميل
كما تسأل عما اذا كان من حاولوا الاقتحام استطاعوا دخول الوزارة وقاموا بقتل العساكر والضباط وقاموا بالوصول الى مكتب رئيس الاركان ووصلوا الى الوثائق الهامه التى توجد فى تلك المبنى وان كل شخص شارك بتلك الغزوة لبد ان يشعر بالعار لما قاموا به لانه عميل وحقير يريد ان يسقط وزارة الدفاع والجيش المصرى لصالح اسرائيل

المقال "بالفيديو : المسلماني كل من حاول أقتحام وزارة الدفاع حقير وعميل اسرائيلى" نشر بواسطة: بتاريخ:
احمد ركابي الرشيدي
السلام عليكم

نحمل الشر لمصر يا تري الشعار ده من يرفعه الان في حملته ؟
Dera
ياريت المسلماني يبطل يعمل افلام علينا كفايه فيلم المجلس العسكري أقتحام آه وبطيخ آه الكلام ده يمشي مع حزب الكنبه اما اي عاقل يدينا أى اماره علي الاقتحام وياريت يكون غير التصوير العبيط بتاع الفضائيات هو الي عاوز يقتحم وزارة رفاع يقتحم بشوية طوب علي الجنود ده حتي يبقي عبيط أنا شايفه انهم بيحاولوا يكبروا الموضوع وبكره نعرف الكلام ده وراه آه وآه الغرض منه بالضبط
احمد ركابي الرشيدي
ايوه يا مسلماني انت كذاب وجنازة الجندي دي كلها فبركة لعريف مات ولا حاجه وكمان الصور بتاعه الماذنه دي فيلم مفبرك لا في عناصر قاعدة ولا غيره

ايه الكلام ده ؟ هو في اساسا متظاهرين في العباسية ؟ كل الثوار الاحرار في التحرير وايلي في العباسية دول بلطجية العباسية والوايلي اجرهم الجيش

انت هتفبرك ؟ ولا واحد من الثوار في العباسية

كل ده عبارة عن فوتو شوب عامله المجلس العسكري عشان يقبض علي ابو اسماعيل بتهم بطاله

مش كده برضه يا مسلماني وسلملي علي الفبركه
عبد الكريم من الاردن
الرأي العام المصري يطالب السلطة بالحزم لكن يا مصر لا احد في السلطة من يأمن شر شعبك وتركهم لابطالهم يموتون بلا مجد
احمد ركابي الرشيدي
الرأي العام المصري يطالب السلطة بالحزم لكن يا مصر لا احد في السلطة من يأمن شر شعبك وتركهم لابطالهم يموتون بلا مجد
انت فين يا عبد الكريم ؟

احضرنا المجلس عاوزين يقتحموه اولاد ابو اسماعيل وانت في الاردن ولا حاسس

لاكن ربك بالمنكسرين جابر سترها وعدي الفخ
عبد الكريم من الاردن
انت فين يا عبد الكريم ؟

احضرنا المجلس عاوزين يقتحموه اولاد ابو اسماعيل وانت في الاردن ولا حاسس

لاكن ربك بالمنكسرين جابر سترها وعدي الفخ
والله حاسين بيكم وخايفن عليكم
هؤلاء البشر غير مؤمنين اصلا بالديمقراطية ولا يعرفونها ولو كانوا كذلك لكانوا مشغلوين الان بعمل وعقد التحالفات وحضور المناظرات لكتشاف الاصلاح من بين المتقدمين للمنصب لكنهم يعرفون بانهم لن يخرجوا الا بخفي حنين في النهاية
لكن الشعور العام في مصر كما بدا يتسرب الينا بان الشعب المصري ينتظر الفرصة للانقضاض عليهم لكنه محتاج الى قيادة حقيقية تختلف عن عكاشة وهلوساته قيادة مقنعه وتملك سطور الحكمة والجرأة على تنفيذ
العقلية في القيادات العسكرية العربية تخلت عن طموحها منذ سنوات وما وصل الى اعلى المراكز وصل اليها بحكم الواسطة والمحسوبية والكثير من هز الذنب ومثل هذه القيادات لا تملك القدرة على قيادة احد غير مصالحها
كلمة في سرك
مصر تحتاج الى انقلاب حقيقي هذه المره
تحتاج الى فيضان نيلي يغرق الكثير من فسادنا
يكنس ما علق فينا من صدأ وتراكم من في انفسنا من مرارة الزمان
MIDOMAS
هؤلاء البشر غير مؤمنين اصلا بالديمقراطية ولا يعرفونها ولو كانوا كذلك لكانوا مشغلوين الان بعمل وعقد التحالفات وحضور المناظرات لكتشاف الاصلاح من بين المتقدمين للمنصب لكنهم يعرفون بانهم لن يخرجوا الا بخفي حنين في النهاية
لكن الشعور العام في مصر كما بدا يتسرب الينا بان الشعب المصري ينتظر الفرصة للانقضاض عليهم لكنه محتاج الى قيادة حقيقية تختلف عن عكاشة وهلوساته قيادة مقنعه وتملك سطور الحكمة والجرأة على تنفيذ
العقلية في القيادات العسكرية العربية تخلت عن طموحها منذ سنوات وما وصل الى اعلى المراكز وصل اليها بحكم الواسطة والمحسوبية والكثير من هز الذنب ومثل هذه القيادات لا تملك القدرة على قيادة احد غير مصالحها
كلمة في سرك
بالظبط كدة
ولاد ابو اسماعيل
وولاد 6 ابريل
وولاد ستين في سبعين
انا مش عارف احنا هانطلع ولاد مين
الاغلبية الصامتة
يا تري هاتفضل صامتة لحد امتي ؟؟
%u0632%u0627%u0626%u0631
عاش المجلس الاعلي للقوات المسلحة
وحيدمحمود
ياجماعه بلاش كلام فاضى انا كنت مع المتظاهرين فى العباسيه اقسم بالله عساكرالجيش اتعاملت مع المتظاهرين كانهم يهود بل كانهم كلاب وعملوا فيهم كل شى كانهم فى حرب ضد جنود اسرائيليه ...والله المتظاهرين لم يكونوا يحملوا اى اسلحه والجيش بيفترى عليهم ويقول معاهم اسلحه آليه. ولم يحاول اى احد من المتظاهرين اقتحام وزاره الدفاع ولم نفعل اى شى سوى الهتاف ضد العسكر ودخلوا علينا مسجد النور واحنا بنصلى وقبضوا على كل واحد بدقن بدون اى سبب...حسبى الله ونعم الوكيل فيك يامشير انت وكلابك
احمد ركابي الرشيدي
كلمة في سرك
بيني بينك بفكر في موضوع الفيضان ده وعندي في اسوان السد استغني عن شوية ميه وافتح السد وانضف مصر شوية من كام واحد واهو فرصة نجدد الارض بالطمي ومن الناس بالمرة
جدة مصرية
بيني بينك بفكر في موضوع الفيضان ده وعندي في اسوان السد استغني عن شوية ميه وافتح السد وانضف مصر شوية من كام واحد واهو فرصة نجدد الارض بالطمي ومن الناس بالمرة
حرام عليك يا ركابى
عاوز تقضى على بلادى النوبة
مش كفاية ضحينا علشانكم ببلادنا القديمة علشان السد العالى

مخاصماك يا ركابى بقى
هههههههههههههههههههههههههه
جدة مصرية
بتترك فراغ كبير يا عبد الكريم يا اخويا

واحشنى والله كتير

ولا تغيب عننا تانى
جدة مصرية
بالظبط كدة
ولاد ابو اسماعيل
وولاد 6 ابريل
وولاد ستين في سبعين
انا مش عارف احنا هانطلع ولاد مين
الاغلبية الصامتة
يا تري هاتفضل صامتة لحد امتي ؟؟
انا حفظت كل اسماء الاحزاب

لكن الحزب ده من يرأسه بقى واول مرة اسمع عنه

وولاد ستين في سبعين

ههههههههههههههههههههههههه

تحياتى لك ميدوماس
جدة مصرية
شكرررررررررررراااااااااااا كتيرررررررررر جهاد على الخبر
om masreya
ياجماعه بلاش كلام فاضى انا كنت مع المتظاهرين فى العباسيه اقسم بالله عساكرالجيش اتعاملت مع المتظاهرين كانهم يهود بل كانهم كلاب وعملوا فيهم كل شى كانهم فى حرب ضد جنود اسرائيليه ...والله المتظاهرين لم يكونوا يحملوا اى اسلحه والجيش بيفترى عليهم ويقول معاهم اسلحه آليه. ولم يحاول اى احد من المتظاهرين اقتحام وزاره الدفاع ولم نفعل اى شى سوى الهتاف ضد العسكر ودخلوا علينا مسجد النور واحنا بنصلى وقبضوا على كل واحد بدقن بدون اى سبب...حسبى الله ونعم الوكيل فيك يامشير انت وكلابك

للاسف كثييير مش عايزين يفتحوا عينيهم و يشوفوا الحقيقة

أسهل لهم يصدقوا ان متظاهرين سلميين كانوا هيقتحموا وزارة الدفاع بالطوب
آه آه افتكرت .. كان فيه أسلحة

على فكرة .. المشكلة هي في احتماء المجلس العسكري و هو يقوم بدور سياسي في ادارة البلد بوزارة الدفاع

كان الاوفق ماداموا في مقام رئاسة الجمهورية ان يستقروا في احد القصور الجمهورية
ساعتها مكانش حد هيهوب ناحية وزارة الدفاع اصلا
لانه بيحتج على طريقة الحكم .. مش على الجيش

ربنا يصلح الحال
و يكشف الغمة
و ينجي الامة

يا رب
احمد ركابي الرشيدي
حرام عليك يا ركابى

مخاصماك يا ركابى بقى
يا جدة
مقدرش ازعلك رقبتي فدي النوبه وانتي عارفه اني اسواني والمويا مش هتدخل النوبه لاني انتي عارفه انا بتاع اقمار صناعية راسم خريطة للمويا تروح في الاودية بعيد عننا وهتجري بحري لغاية ولاد ستين في سبعين

وبعدين المويا تروي العطشان وطفي نار الحران وساعات تبين الكذاب
تخيلي ان قري اسوان تجري قدامهم مياه النيل زلال ويشربوا مويا معكره تصدقي السد عندنا وقري لسه النور مدخلهاش واحنا في 2012
تصدقي ان السد عندنا ونص ايلي شغالين فيه من بحري وولادنا عاطلين من غير شغل والله اهل اسوان لازم يشوفوا حل
MIDOMAS
ياريت المسلماني يبطل يعمل افلام علينا كفايه فيلم المجلس العسكري أقتحام آه وبطيخ آه الكلام ده يمشي مع حزب الكنبه اما اي عاقل يدينا أى اماره علي الاقتحام وياريت يكون غير التصوير العبيط بتاع الفضائيات هو الي عاوز يقتحم وزارة رفاع يقتحم بشوية طوب علي الجنود ده حتي يبقي عبيط أنا شايفه انهم بيحاولوا يكبروا الموضوع وبكره نعرف الكلام ده وراه آه وآه الغرض منه بالضبط
ارد عليك
ما دام مافيش حد من حزب الكنبة
مش انت بتقول اللي عايز يقتحم الوزارة يقتحم بشوية طوب علي الجنود
طيب هوا العقل بيقول ان لما ترمي شوية طوب علي عساكر كل اللي عملته انها واقفة في مكان الخدمة بتاعها
يبقي ده صح ولا غلط
ولا استفزاز
و العسكري ده لما يطلع عن شعوره و يفقد اعصابه ممكن يعمل ايه مع اللي بيرمي عليه الطوب
انت مش عارف ان العسكري بيبقي واقف في مكان الخدمة ده غصب عنه
و عليه ضغوط من كل جهة و لا كان ناقصك انت كمان تروح ترمي عليه طوب
العسكري ده مش بني ادم زيك و له كرامة زيك ولا ايه
و لا انت فاكره صحي من النوم قال ايه اعمل ايه النهاردة اه انا فاضي مش لاقي حاجة اعملها اروح بقي ارزل شوية علي المعتصمين ولا المتظاهرين ولاد ستين في سبعين
سهم--
أصل اقتحام وزارة الدفاع ممكن يعمل خلل في القيادة؛ وده خطر على البلاد.
om masreya
معتقلو العباسية ينوون البدء في اضراب عن الطعام

نحن معتقلو أحداث العباسية "4-5-2012" وقد أخذنا غدرا وعلي غير جريرة من قبل ميليشيات المجلس العسكري من داخل مسجد النور ومحيطه وتم تعذيبنا وانتهاك آدميتنا.

نؤكد علي الآتي

1.إننا أبناء مصر الأوفياء لثورتنا المجيدة والحريصون علي إتباع الطرق القانونية وعبر القنوات الشرعية لايصال صوتنا الي :
منظمات المجتمع المدني والمنظمات الحقوقية.
رجال مصر الشرفاء من الأعلام وأصحاب الفكر والرأي وأصحاب الضمائر الحية.
وسائل الأعلام الشريفة والمستقلة والملتزمة بالميثاق المهني.
الإئتلافات الثورية والأحزاب والتيارات السياسية.
أعضاء مجلس الشعب والشوري والنقابات المهنية ومؤسسة الأزهر الشريف.
عمال مصر وطلابها وكل شريف من شعبها.

2.نؤكد أننا لن نكون جزء من المحاكمات السياسية حيث ان معظم من قبض عليهم لا ينتمون لأي تيار أو حزب ولايعبئون سوي بنصر الثورة وتحقيق أهدافها.

3. نؤكد أن البين من سير التحقيقات التي تجريها النيابة العسكرية وباستقراء الحالات الشبيهة فإننا نتوجس من أن يبتلعنا النسيان ونستخدم كورقة ضغط لتصفية حسابات بين المجلس العسكري وبعض القوي السياسية.

لذلك

قد إتخذنا قرارا نحن معتقلي أحداث العباسية (4-5-2012) وهو بدء إضراب مفتوح عن الطعام وذلك اعتبارا من 20 -5-2012 حتى تحقيق مطالبنا , وهي:
1. الإفراج الفوري عن جميع المعتقلين دون قيد أو شرط.
2. التأكيد علي الغاء المحاكم العسكرية والتقاضي أمام القاضي الطبيعي.
om masreya
30 صحفياً يعلنون إضراباً عن الطعام السبت تضامناً مع معتقلى العباسية

http://www3.youm7.com/News.asp?NewsI...D=65&IssueID=0
shahendashopeer
المسلمانى اصاب كبد الحقيقة والوصف الذى قاله اقل مايمكن ان يوصف به هؤلاء الهمج الخونة
عبد الكريم من الاردن
الله يجازي شيطانك

بتترك فراغ كبير يا عبد الكريم يا اخويا

واحشنى والله كتير

ولا تغيب عننا تانى
ربي يخليكي يا اصيله
انا مقدرش استغنى عنكم مهما حصل
MIDOMAS
معتقلو العباسية ينوون البدء في اضراب عن الطعام

نحن معتقلو أحداث العباسية "4-5-2012" وقد أخذنا غدرا وعلي غير جريرة من قبل ميليشيات المجلس العسكري من داخل مسجد النور ومحيطه وتم تعذيبنا وانتهاك آدميتنا.

نؤكد علي الآتي

1.إننا أبناء مصر الأوفياء لثورتنا المجيدة والحريصون علي إتباع الطرق القانونية وعبر القنوات الشرعية لايصال صوتنا الي :
منظمات المجتمع المدني والمنظمات الحقوقية.
رجال مصر الشرفاء من الأعلام وأصحاب الفكر والرأي وأصحاب الضمائر الحية.
وسائل الأعلام الشريفة والمستقلة والملتزمة بالميثاق المهني.
الإئتلافات الثورية والأحزاب والتيارات السياسية.
أعضاء مجلس الشعب والشوري والنقابات المهنية ومؤسسة الأزهر الشريف.
عمال مصر وطلابها وكل شريف من شعبها.

2.نؤكد أننا لن نكون جزء من المحاكمات السياسية حيث ان معظم من قبض عليهم لا ينتمون لأي تيار أو حزب ولايعبئون سوي بنصر الثورة وتحقيق أهدافها.

3. نؤكد أن البين من سير التحقيقات التي تجريها النيابة العسكرية وباستقراء الحالات الشبيهة فإننا نتوجس من أن يبتلعنا النسيان ونستخدم كورقة ضغط لتصفية حسابات بين المجلس العسكري وبعض القوي السياسية.

لذلك

قد إتخذنا قرارا نحن معتقلي أحداث العباسية (4-5-2012) وهو بدء إضراب مفتوح عن الطعام وذلك اعتبارا من 20 -5-2012 حتى تحقيق مطالبنا , وهي:
1. الإفراج الفوري عن جميع المعتقلين دون قيد أو شرط.
2. التأكيد علي الغاء المحاكم العسكرية والتقاضي أمام القاضي الطبيعي.
..........
انا هاخد من كلامك حاجة و احدة بس
دي

هي اهادف الثورة كانت ايه انكم تشيعوا الفوضي في البلد
قبل الانتخابات الرئاسية بايام
دي مصلحة مين قوللي مصلحة الثورة و لا مصلحة مصر
ولا اقولها لك بصراحة
مصلحة اعداء مصر في الداخل و الخارج
اللي في الخارج معروفين كويس
و اللي في الداخل

اهو انت جيت عرفتنا مين هما
شكرا لك
احمد ركابي الرشيدي
حرام عليك يا ركابى

مخاصماك يا ركابى بقى
اولا
عدت بعد ايقافي الثاني اليوم واخدت شهر ايقاف ظلم بتهمة السب والقذف واذا لم اعرف ماهي كلمات السب والقذف فسوف افقد الثقة

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
موقع وزارة الدفاع المصرية - معلومات عن وزارة الدفاع المصرية والإنتاج الحربي
بالفيديو : متظاهر يخاطب حراسة وزارة الدفاع - مؤثر جداً