نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

ننفرد بنشر نتيجة فرز اصوات المصريين في الخارج في جولة الاعادة لانتخابات رئاسة الجمهورية....اولا باول

يترقب ملايين المصرين نتيجة فرز اصوات المصريين في الخارج لجولة الاعادة لرئاسة الجمهورية في مصر وخصوصا بعد ان اشترك في جولة الاعادة كل من الدكتور محمد المرسي مرشح جماعة الاخوان المسلمين والفريق احمد شفيق والذي جعل اسابق الرئاسي علي اوجة وقوتة وننفرد في منتدي نجوم مصرية بنشر نتيجة الفرز في معظم الدول الخارجية والتي صوت فيها المصريين في الخارج علي رئيس الجمهورية ونرجو من جميع الزوار والاعضاء المشاركة في الموضوع للتعبير عن رايهم في نتيجة تصويت المصريين في الخارج

نيوزيلاندا
الفريق أحمد شفيق حصل على المركز الأول نسبة 66.5% من إجمالي 160 صوتا بينهما 155 صوتا صحيحا و5 فقط باطلة فيما حصل الدكتور محمد مرسي على 33.5%.

استراليا
حصل شفيق على 62.5% ومرسى على 37.5% من إجمالي عدد الأصوات التي بلغت 185 صوتا بينها 176 صوتا صحيحا و9 باطلة

ملبورن باستراليا
: حصول الفريق أحمد شفيق على 855 صوتا مقابل 128 صوتا لمنافسه محمد مرسي بحسب ما أكدته مصادر بالقنصلية المصرية في ملبورن اليوم.

بنجلاديش

وأسفر الفرز عن حصول الدكتور محمد مرسى على 39 صوتا، مقابل 11 صوتا للفريق احمد شفيق فيما كان هناك صوتان باطلان.

مرسى يتقدم على شفيق فى ماليزيا

انتهى فرز الأصوات فى سفارة مصر بماليزيا، والتى بلغ عدد الأصوات الصحيحة للناخبين المصريين فيها 219 صوتًا فى جولة الإعادة للانتخابات الرئاسية، وحصل الدكتور محمد مرسى على 196 صوتًا مقابل 23 صوتًا للفريق أحمد شفيق.. صرحت بذلك مصادر سفارة مصر فى ماليزيا.

مرسى يتقدم على شفيق فى باكستان

وأوضح السفير هندام أن عددا ممن أدلوا بأصواتهم بلغ 31 من إجمالى المسجلين فى كشوف الانتخابات بالسفارة وعددهم 87 ناخبا وأظهرت نتيجة فرز الأصوات تقدم الدكتور محمد مرسى بحصوله على 17 صوتا مقابل حصول الفريق أحمد شفيق على 7 أصوات مع وجود 7 أصوات باطلة.

تصدر الفريق أحمد شفيق أصوات المصريين فى لبنان

حصل شفيق علي 169 صوتا، بينما حصل منافسه الدكتور محمد مرسى على 132 صوتا من اجمالى من أدلوا بأصواتهم فى هذه الجولة. عدد الاصوات الباطلة بلغ 16 صوتا

شفيق يتقدم على مرسى فى إيرلاندا

سفرت نتائج التصويت فى جولة الإعادة فى سفارة مصر بإيرلاندا عن تقدم الفريق أحمد شفيق على د. محمد مرسى مرشح حزب الحرية والعدالة، وحصل الفريق شفيق على 1389صوتاً مقابل 301 للدكتور محمد مرسى.

مرسي يتصدر نتائج جولة الإعادة فى الأردن

نتائج فرز أصوات الناخبين المصريين بالمملكة في جولة الإعادة بالانتخابات الرئاسية والتي أسفرت عن حصول الدكتور محمد مرسي على 856 صوتا فيما حصل منافسه الفريق أحمد شفيق على 407 أصوات.
عدد من قاموا بالتصويت 1297 وبلغ عدد الأصوات الصحيحة 1263 والأصوات الباطلة 34 صوتا

اليمن .. 208 أصوات لمرسي و59 شفيق فى الإعادة

نتيجة الفرز فى حضور وسائل الاعلام المصرية واليمنية ووكالة انباء الشرق الاوسط بصنعاء ، لافتا النظر إلى ان اجمالى عدد المسجلين بلغ 444 وان 276 منهم ادلوا باصواتهم بنسبة مشاركة بلغت 62\%.

22 صوتًا لمرسى و18 لشفيق فى جولة الإعادة بإثيوبيا

حصل الدكتور محمد مرسى على 22 صوتًا مقابل 18 صوتًا لمنافسه الفريق أحمد شفيق عدد الناخبين المسجلين فى كشوف الانتخابات الرئاسية من الجالية المصرية يبلغ 88 ناخبًا، وأن الذين أدلوا بأصواتهم
47 ناخبًا، وأن عدد الأصوات الصحيحة 40 صوتا والباطلة 7 أصوات.

روسيا..مرسى يحصل على 60 صوتاً وشفيق 24

قال السفير الحديدى إن النتائج قد أسفرت عن حصول المرشح الدكتور محمد مرسى على 60 صوتا .. في حين حصل المرشح الفريق أحمد شفيق على 24 صوتا وأوضح الحديدى أنه على الرغم من أن عدد المسجلين ممن لهم حق التصويت يبلغ 228 ناخبا ، إلا أن عدد من أدلوا بأصواتهم بلغ 88 ناخبا فقط ، وبلغ عدد الأصوات الباطلة 4 أصوات

تقدم «مرسي» بـ188 صوتًا مقابل 146 لـ«شفيق» في بلجيكا

اظهرت نتيجة التصويت في بلجيكا تصدر الدكتور محمد مرسي، بحصوله على 188 صوتًا، فيما حصل منافسه الفريق أحمد شفيق على 146 صوتًا ..... عدد المسجلين في كشوف الناخبين بلغ 639 شخصًا، صوت منهم 360 شخصًا، فيما تم استبعاد صوتين لعدم مطابقة الشروط، وبلغت الأصوات الباطلة 26 صوتًا.
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

:شفيق يحصل على 100% بإسرائيل

أكدت نتائج فرز الأصوات في السفارة المصرية في إسرائيل عن حسم الموقف للفريق أحمد شفيق الذي حاز على 100% من أصوات المصريين في إسرائيل

شفيق يتصدر جولة الإعادة في اليونان بحصوله على 853 صوتًا مقابل 305 لمرسي

أسفرت نتائج فرز أصوات المصريين في اليونان خلال جولة الإعادة للانتخابات الرئاسية عن تقدم الفريق أحمد شفيق بحصوله على 853 صوتًا مقابل 305 صوتًا لمنافسه الدكتور محمد مرسي.

مرسى يحصل على 60 صوتًا وشفيق على 24 فى روسيا

قال السفير الحديدى إن نتائج هذه الجولة قد أسفرت عن حصول المرشح الدكتور محمد مرسى على 60 صوتا، فى حين حصل المرشح الفريق أحمد شفيق على 24 صوتًا.

مرسى الأول فى بلجيكا بفارق 42 صوتا عن شفيق

أعلنت السفارة المصرية ببلجيكا نتيجة انتخابات الرئاسة، بتقدم الدكتور محمد مرسى فى جولة الإعادة بعدد أصوات 188 صوتا مقابل 146.

53 صوتا لشفيق و21 لمرسى فى جولة الإعادة بتونس
أسفرت نتائج فرز أصوات الجالية المصرية بتونس عن حصول المرشح الرئاسى الفريق أحمد شفيق على 53 صوتا بنسبة 63ر71%، والدكتور محمد مرسى على 21 صوتا بنسبة 37ر28%.

1049 صوتا لمرسى و338 لشفيق فى الجولة الثانية بألمانيا

وقال السفير رمزى إن نتائج هذه الجولة قد أسفرت عن حصول المرشح الدكتور محمد مرسى على 1049 صوتا، فيما حصل المرشح الفريق أحمد شفيق على 338 صوتا.

مرسى يتصدر نتائج الفرز فى الدانمارك وتنزانيا وبوركينا فاسو وتوجو
في الدنمارك، حصل مرسي على 82 صوتا، مقابل 81 صوتا لشفيق، وفي تنزانيا، حصل مرسي على 41، مقابل 9 لشفيق وفي بوركينا فاسو، حصل مرسي على 15 صوتا، مقابل 3 لشفيق، الذي حصل في توجو على صوت واحد، مقابل 12 صوتا لمرسي.

"شفيق" يتقدم فى واشنطن وهولندا.. و"مرسى" يتصدر نتائج مالطا وألبانيا

حصل الفريق أحمد شفيق على 1777 صوتا، مقابل 1192 صوتا للدكتور محمد مرسي حيث أسفرت نتائج فرز أصوات المصريين في مالطا، عن تقدم الدكتور محمد مرسي، بعد حصوله على 35 صوتا، مقابل 35 لمنافسه الفريق أحمد شفيق وفي ألبانيا، حصل مرسي على 24 صوتا، مقابل 4 أصوات لشفيق.

1769 صوتًا لـ"شفيق" فى فرنسا.. و 1264 لـ"مرسى"

تصدر الفريق أحمد شفيق، نتائج تصويت المصريين في فرنسا، بعد حصوله على 1769 صوتا، بنسبة 58%، في جولة الإعادة لانتخابات رئاسة الجمهورية وجاء منافسه الدكتور محمد مرسي في المركز الثاني، بعد حصوله على 1264 صوتا، بنسبة 42% من الأصوات

"مرسي" يتصدر نتائج التصويت فى فنلندا وإستونيا والنرويج وأيسلندا

أسفرت النتائج الأولية لتصويت المصريين فى كل من فنلندا وأستونيا عن تقدم الدكتور محمد مرسي، مرشح الحرية والعدالة، بـ97 صوتا، مقابل 37 صوتا لمنافسه الفريق أحمد شفيق، وفي النرويج وأيسلندا، حصل مرسي على 40 صوتا، بينما حصل شفيق على 26 صوتا.

مرسي يتصدر بـ 11344 صوتا مقابل 5579 لشفيق فى دبى

أظهرت نتيجة التصويت حصول الدكتور محمد مرسي على 11344 صوتا مقابل 5579 صوتًا للفريق أحمد شفيق وأوضح أن إجمالي عدد من أدلوا بأصواتهم بلغ 17403، بينهم 16923 صوتًا صحيحًا و480 باطلاً، فيما تم استبعاد 143 صوتًا وردت بالبريد إلى القنصلية، وغير مسجلة فى كشوف الناخبين.

"شفيق" يتقدم فى النمسا بـ 428 صوتًا مقابل 389 لـ"مرسى"
أعلنت السفارة المصرية بالنمسا نتائج تصويت المصريين فى جولة انتخابات الرئاسة وحصل الفريق احمد شفيق على 428 صوتًا، بينما حصل الدكتور محمد مرسى على 398 صوتًا.

بعد انتهاء الفرز فى 30 دولة.. "مرسى" يتصدر بـ21048 صوتًا مقابل 13624 لـ"شفيق"

أعلنت سفارات مصر في 30 دولة عن نتائج تصويت المصريين بالخارج فى جولة الاعادة من انتخابات الرئاسة حيث حصل الفريق أحمد شفيق على إجمالي 13624 صوت بينما حصل الدكتور محمد مرسى على 21048 صوتًا.

كانت هذة مجموعة من النتائج التي ظهرت واعلن عنها رسميا الي الان ...........انتظروا معنا باقي النتائج فقط وجصريا علي منتدي نجوم مصرية

المقال "ننفرد بنشر نتيجة فرز اصوات المصريين في الخارج في جولة الاعادة لانتخابات رئاسة الجمهورية....اولا باول" نشر بواسطة: بتاريخ:
وحيدمحمود
ربنا يستر من فرنسا وامريكا واضح ان شفيق هايكتسح في الدول الاوربيه وكلنا عارفين الاسباب
sheto
متقلقش يا وحيد محمود كفاية الدول العربية خصوصا السعودية ان شاء الله
%u0632%u0627%u0626%u0631
هايكسح ليه بياخدوا رشايا طب للعموم المانيا الفرق لمرسي الف صوت ارجوكم الحيادية ياخوان
ابويوسف الهندى
الموت للخونه والحياة للاحرار
وقتل الشهداء لكى يحيا الجبناء
تحيا الثورة المصرية
انتخبوا ممثل الثورة
ISLAMAZ
باذن الله الدكتور محمد مرسى (سيكتسح) جولة الاعادة بالخارج
و لكن المهم هو الداخل!!!!!!!!!!
mioo
ممكن للاستاذ الفهيم يقول لنا اية هى الاسباب لاجتياح شفقيق فى اروبز اتفضل ابو الفهامة . حكى والف من بنات افكارك اتفضل يامبجل افتى فتاك اللة فى الاخرة ان شاء اللة
mioo
مين اللى بقول الموت للخونة. راجل اوى ياخوية ماتروح تحرر فلسطين او روح اخترع حاجة تفيد الناس اللى مش خونة لا دة بس كلام على الصاطب
%u0632%u0627%u0626%u0631
يا عزيزي كلنا فلول . مين فينا ماكانش حزب وطني . الإخوان بما فيهم المرشد ومرسي كانوا حزب وطني وكانوا يتمنوا ترشيح مبارك والجلوس معه . وأيديهم ملطخة بالدماء أيضا. سؤال مين اللي قتل الرئيس السادات ؟ مش برضة الإخوان ( الاسلامبولي والزمر ) . والمسلم الحقيقي لا يكذب ولا يعرف الكذب . شوف أنت بقي الإخوان كذبوا كام مرة , من أيام عبدالناصر وهم مبطلوش كذب , واوعي حد يصدق أنهم لما يمضوا علي الوثيقة الشرف الوطنية الجديدة هيعملوا بيها,والثورة لما قامت يوم 25 كانت بشباب مصر فقط ( مسلمين ومسيحيين ) واوعي تقولي ان الاخوان كانوا هناك ولا اي حزب من الاحزاب لا طبعا وفي يوم 28 لما نجحت الثورة كل الاحزاب بما فيهم الاخوان جريوا علشان يركبوا الثورة . معلهش يا شباب مصر الحر زي ما استحملتوا 30 سنة فساد كتب القدر عليكوا انكم تستحملوا 4 سنوات اخري المولي وحدة اعلم بهم , وجهزوا حالكم من الآن في اعداد رئيس مصر القادم 2016 ونعتبرها تصفيات كاس العالم ودورة ومرت وخسرناها . بس بشرط اللي يحب مصر يبنيها وما يخربهاش وينام في التحرير لابد من العمل والإنتاج علشان أولادنا وأولاد ولادنا . ونتعلم من انتخابات فرنسا وتسليم السلطة الرائعة وشكرا
ابو بلال 18
ارجو من المنتدى تحذير الزفت mioo بعدم التعليق والحجر على اراء الزملاء ويكتفي بالتعليق على الخبر .
انشر يا مشرف
ايتن
اعتقد ان ف حاجة اسمها ادب الحوار اننا نحترم الاراء يعني مينفعش حضرتك تقولي كدا حتي لو معترضة ع كلامهم

....................................

الثورة مستمر
eslammessi10
النتيجة الآن ف 37 دولة
أعلنت سفارات مصر في 37 دولة عن نتائج تصويت المصريين بالخارج فى جولة الاعادة من انتخابات الرئاسة حيث بلغ عدد الأصوات الصحيحة 39,892 صوت حصل المرشح د. محمد مرسي على 25,107 بنسبة 63% بينما حصل المرشح الفريق أحمد شفيق على 14,785 صوت بنسبة 37% من إجمالي الدول المعلنة حتى الآن .

mioo
اللى شتمنى انا نش حرض علية لان مؤمن ضادق لست مؤمن بشرطة
والاسلام علمنة الا انزلق الى اصحاب الدنو
اللة يسمحك
بس الفكرة عاوز اقولك حاجة
شفقيق شفقيق شفيق شفيقيلا ياشفقيق يلا تعالى علم ناس كتير الادب
يلا ياشفيق تعالى دخلهم الجحور
يلا ياشفقيق تعالى طهر ونظف البلد...... يادى النيلة البلد لمت اوى
ات كودند بليفد
خلى باللك اللى بقولةدة عبرى
eeed2011
مفيش انتخابات اصلا للعادة باذن الله

الثورة مستمرة
الثورة مستمرة
الثورة مستمرة
الثورة مستمرة
الثورة مستمرة
الثورة مستمرة
الثورة مستمرة
الثورة مستمرة
%u0632%u0627%u0626%u0631
لو الاخوان رشحت خشبة مش انسان كان هياخد نفس نسبه الاصوات
paradiseman3
بالتفاصيل نتائج 44 دولة : محمد مرسى يكتسح بنسبة 61% بينما حصل شفيق علي نسبه 39%

اعلنت سفارات مصر في 44 دوله وعاصمه عن نتائج تصويت المصريين بالخارج في جوله الاعاده بانتخابات الرئاسه حيث بلغ عدد الاصوات الصحيحه 45,519 صوت حصل المرشح د. محمد مرسى علي 27,573 بنسبه 61% بينما حصل المرشح الفريق أحمد شفيق علي 17,946 صوت بنسبه 39% من اجمالي الدول المعلنه حتي الان .
وكانت النتائج بالتفصيل ك :
اعلنت سفاره مصر بدبي نتائج الفرز النهائيه لجوله الاعاده؛ حيث حصد محمد مرسي علي 11400 صوتًا بينما حصل احمد شفيق 5500 صوتًا.
وفي البحرين، اعلنت السفاره المصريه نتائج الفرز الاوليه؛ حيث حصل مرسي علي 2777 صوتًا وشفيق علي 759 صوتًا
كما اعلن السفير المصري في الاردن السفير عمرو ابوالعطا، نتائج فرز اصوات الناخبين المصريين بالمملكه والتي اسفرت عن حصول مرسي علي 856 صوتًا فيما حصلاحمد شفيق علي 407 اصوات.
واعلنت سفاره مصر باليمن عن حصول مرسي علي 208 اصوات وشفيق علي 59 صوتًا
وحصد شفيق 169 من اصوات الناخبين بلبنان بينما حصل محمد مرسي علي 132 صوتًا.
واعلنت سفاره مصر بجيبوتي النتائج النهائيه للفرز؛ حيث حصل مرسي علي 94 صوتًا واحمد شفيق علي 13 صوتًا
كما اعلنت السفاره المصريه بباريس عن حصول شفيق علي 1769 صوتًا ومرسي علي 1264 من اصوات الناخبين بفرنسا.
و في سيدني اعلنت السفاره المصريه في العاصمه دبلن عن نتائج فرز الاصوات والبالغ عددها 1730 صوتًا؛ حيث حصل احمد شفيق 1389 صوتًا ومحمد مرسي 301 صوتًا، وهناك 20 صوتًا باطلاً.
واعلنت السفاره المصريه باليونان، عن حصول شفيق علي 853 صوتًا ومرسي علي 305 صوتًا.
واعلنت السفاره المصريه ببلجيكا عن حصول مرسي علي 188 صوتًا و147 صوتًا لشفيق.
وفي المانيا، حصل مرسي علي 1049 صوتًا وشفيق علي 388 صوتًا.
واعلنت السفاره المصريه بروسيا عن حصول مرسي علي 60 صوتًا وشفيق علي 24 صوتًا
كما اعلنت السفاره المصريه بتركيا عن حصول مرسي علي 50 صوتًا وشفيق علي 31 صوتًا.
وفي هولندا، اعلنت السفاره المصريه عن حصول شفيق علي 767 صوتًا ومرسي 343 صوتًا.
واعلنت اللجنه الفرعيه بالنرويج وايسلندا باوسلو عن حصول مرسي علي 40 صوتًا وشفيق علي 26 صوتًا
واعلنت السفاره المصريه في اديس ابابا عاصمه اثيوبيا مساء اليوم السبت عن حصول مرسي علي 17 صوتًا مقابل 7 صوتًا لمنافسه الفريق احمد شفيق.
وفي البانيا، اعلنت السفاره المصريه عن حصول مرسي علي 24 صوتًا بينما حصل شفيق علي 4 اصوات.
وفي تنزانيا، اعلنت السفاره المصريه هناك النتائج النهائيه والتي اسفرت عن حصول مرسي علي 41 صوتًا وشفيق علي 9 اصوات.
وفي ماليزيا، اعلنت السفاره المصريه عن حصول مرسي علي 197 صوتًا وشفيق علي 23 صوتًا.
واعلنت سفاره مصر بنيوزلند عن انتهاء عمليات الفرز؛ حيث حصل احمد شفيق علي 103 اصوات بينما حصل محمد مرسي علي 52 صوتًا من اصل 155 صوتًا صحيحًا.
كما اشارت نتائج فرز الاصوات بسفاره مصر في سريلانكا الي حصول محمد مرسي علي 15 صوتًا واحمد شفيق علي 10 اصوات.
وانتهت سفاره مصر في باكستان من الفرزواظهرت نتيجه الفرز حصول محمد مرسي علي 17 صوتًا مقابلحصول الفريق احمد شفيق علي 7 اصوات.
واسفر فرز الاصوات بسفاره مصر في بنجلاديش، عن حصول الدكتور محمد مرسي علي 39 صوتًا مقابل 11 صوتًا للفريق احمدشفيق فيما كان هناك صوتان باطلان.
وانتهت نتائج فرز المصريين بالسفاره المصريه ببوركينا فاسو الي حصول مرسي علي 15 صوتًا وشفيق 3 اصوات.
وفي غانا اظهرت النتائج تقدم مرسي بـ 70 صوتا مقابل 40 لشفيق
وفي فنلندا تقدم مرسي بـ 79 صوت مقابل 37 صوت لشفيق .
وفي السودان حصل مرسي علي 442 صوت مقابل 170 صوت لشفيق
اما تونس فقد تراجع مرسي بـ 21 صوت مقابل 53 صوت لشفيق.
وفي الجزائر تقارب المرشحان فحصل مرسي علي 166 صوت بينما حصل شفيق علي 139 صوت
وفي ايرلندا حصل مرسي علي 195 صوت بينما حصل شفيق علي 118 صوت
وفي توجو حصل مرسي علي 12 صوت وحصل منافسه علي صوت واحد
وفي اسرائيل لم يحصل مرسي علي اي صوت بينما اكتسح المرشح احمد شفيق وحصل علي كل الاصوات بواقع 11 صوت
وفي سيراليون تراجع مرسي بـ 17 صوت مقابل 35 صوت لشفيق
وفي النمسا حصل مرسي علي 398 صوت بينما حصل شفيق علي 428 صوت
وفي الدانمارك حصل مرسي علي 40 صوت بينما حصل شفيق علي 26 صوت
بينما تقدم مرسي في سلطنه عمان وحصل علي 4,054 صوت مقابل 1,181 لشفيق
وفي اسبانيا حصل مرسي علي 129 صوت بينما حصل شفيق علي 68 صوت
وفي جنوب افريقيا حصل مرسي علي 138 صوت بينما حصل شفيق علي 57 صوت
اما بريطانيا فقد حصد مرسي 1,738 صوت في حين حصد شفيق 1,571 صوت
وفي نيوزيلاندا حصل مرسي 52 صوت وحصل شفيق علي 103 صوت
وفي مدينه مولبورن - استراليا حصل مرسب علي 128 صوت بينما حصل شفيق علي 983 صوت
اما في سويسرا فقد تقارب مرسي بـ 251 صوت وشفيق بـ 288 صوت
وفي السويد جاء مرسي ثانيا بـ 167 صوت مقابل 217 صوت لشفيق
وفي سلوفينيا حصل مرسي علي 7 اصوات وحصل شفيق علي 10 اصوات
%u0632%u0627%u0626%u0631
انشاء الله مرسى كسبان.....مش هنستناك 30 سنة كمان يا شفيق
ايتن
اللى شتمنى انا نش حرض علية لان مؤمن ضادق لست مؤمن بشرطة
والاسلام علمنة الا انزلق الى اصحاب الدنو
اللة يسمحك
بس الفكرة عاوز اقولك حاجة
شفقيق شفقيق شفيق شفيقيلا ياشفقيق يلا تعالى علم ناس كتير الادب
يلا ياشفيق تعالى دخلهم الجحور
يلا ياشفقيق تعالى طهر ونظف البلد...... يادى النيلة البلد لمت اوى
ات كودند بليفد
خلى باللك اللى بقولةدة عبرى
هو فعلا ف ناس كتير محتاجة تتعلم الادب بس مش احنا واحنا اللي هنعلمة الادب

الشعب المصري عمرة ما هيدخل جحور تاني احنا مش فران زمن الخوف انتهي خلاص

هي فعلا لمت دا كفاية ان فيها شفيق
الشاطر حسن

لم يدخل في الحساب دولة السعودية وقطر والكويت والتي تعدج معقل الاغلبية الكاسحة للتيار الإسلامي وأكبر الجاليات المؤيدية لمرسي وبالطبع ان شاء الله ظهور نتيجتتها سترفع نسبة مرسي إلى ما لا يقل عن 85 %
mioo
ايتن انا مش قصدى انتى او اى حد هنا انا قصدى على المتخلفين اللى بينساقوا بلا وعة وعن جهل للجماعات اللاسلامية بون اى نقاش لمجرد شخص ركب دقن وزبيبة
انا بحترم الدين الاسلامى وانا مسلم بس مش بتاجر فية
انتى معشتيش فى دول بتدار تحت مظلة الدين الاسلامى المزيف خراية وكل الموبيقات بتحصل بس غصبن عنك ومتعرفيش اد اية الناس دى بتتحكم فى الستات وبدوس على كرامته وابسط مثال اقرائى كل الاحاديث الى حكتها البنات الايرانيات وقد اية تم اختصابهم وانتهاك عرضهم من اصحاب الذقون
اللهم فشهد اللهم انى بلغت
eslammessi10
ايتن انا مش قصدى انتى او اى حد هنا انا قصدى على المتخلفين اللى بينساقوا بلا وعة وعن جهل للجماعات اللاسلامية بون اى نقاش لمجرد شخص ركب دقن وزبيبة
انا بحترم الدين الاسلامى وانا مسلم بس مش بتاجر فية
انتى معشتيش فى دول بتدار تحت مظلة الدين الاسلامى المزيف خراية وكل الموبيقات بتحصل بس غصبن عنك ومتعرفيش اد اية الناس دى بتتحكم فى الستات وبدوس على كرامته وابسط مثال اقرائى كل الاحاديث الى حكتها البنات الايرانيات وقد اية تم اختصابهم وانتهاك عرضهم من اصحاب الذقون
اللهم فشهد اللهم انى بلغت
طيب انا منساق وراااااء الجماعات الإسلامية وشكراااا ع متخلف دى

وبجد احنا لازم نحترم بعض اكتر من كده

أخر حاجة هقولها لك انتا لو بتأييد شفيق متعبش ف حد ولا تسخر منه(ولا يسخر قوم من قوم)

الجماعات الإسلامية الى انتا مش عجباك دى انتا عمرك ما هتعرف تحكم عليهم ولا تعرف الى ف نيتهم

الإخوان أولا يا استاذ مش كلهم مربيين ذقنهم والى عايز يربى يربى ولا مش عايز هوا حر

والستات مش متنقبات أصلا علشان انتا بتقول بيتحكموا
انتا لو تعرف جهود الجماعات الإسلامية الى انتا بتقول انهم بيتاجروا فيه دول انتا لو عرفت كمية المجهود الى بيعمله علشان يرفعه راية الإسلام وعلشان يخلوا سواء مسلم او قبطى يعيشوا ف أمن وسلام
ولو تعرف أد ايه هما اتسجنوا واتبهدلوا ف ال30 سنة الى فاته دول علشان بيقوله كلمة حق مش هتقول عليهم كده

انتا لو هتتريق ع الإسلاميين علشان بيقوله كلمة حق يبقى روح اتريق ع شفيق بتاعك ده قبل ما تبض لمرسى
ازاى شفيق عايز يحط الإنجيل ف كتب اللغة العربية والإنجيل لغة قبطية واللغة العربية دى علم واللغة القبطية علم تانى خالص ازاى مرشح جمهورية مش عارف دى ووووحاجاات كتير اوى شفيق مليان عيوب انا مش هقول حاجة عنه تانى علشان انا أو أى حد مسلم أكبر من إنه هيعيب ف حد فياريت متعبش ف حد قول رأئيك من غير ما تعيب ف حد
وإن شاء الله مرسى كسبان
riri cat
طيب انا منساق وراااااء الجماعات الإسلامية وشكراااا ع متخلف دى

وبجد احنا لازم نحترم بعض اكتر من كده

أخر حاجة هقولها لك انتا لو بتأييد شفيق متعبش ف حد ولا تسخر منه(ولا يسخر قوم من قوم)

الجماعات الإسلامية الى انتا مش عجباك دى انتا عمرك ما هتعرف تحكم عليهم ولا تعرف الى ف نيتهم

الإخوان أولا يا استاذ مش كلهم مربيين ذقنهم والى عايز يربى يربى ولا مش عايز هوا حر

والستات مش متنقبات أصلا علشان انتا بتقول بيتحكموا
انتا لو تعرف جهود الجماعات الإسلامية الى انتا بتقول انهم بيتاجروا فيه دول انتا لو عرفت كمية المجهود الى بيعمله علشان يرفعه راية الإسلام وعلشان يخلوا سواء مسلم او قبطى يعيشوا ف أمن وسلام
ولو تعرف أد ايه هما اتسجنوا واتبهدلوا ف ال30 سنة الى فاته دول علشان بيقوله كلمة حق مش هتقول عليهم كده

انتا لو هتتريق ع الإسلاميين علشان بيقوله كلمة حق يبقى روح اتريق ع شفيق بتاعك ده قبل ما تبض لمرسى
ازاى شفيق عايز يحط الإنجيل ف كتب اللغة العربية والإنجيل لغة قبطية واللغة العربية دى علم واللغة القبطية علم تانى خالص ازاى مرشح جمهورية مش عارف دى ووووحاجاات كتير اوى شفيق مليان عيوب انا مش هقول حاجة عنه تانى علشان انا أو أى حد مسلم أكبر من إنه هيعيب ف حد فياريت متعبش ف حد قول رأئيك من غير ما تعيب ف حد
وإن شاء الله مرسى كسبان

تماااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا اااااااااام ردك ده عليه بجد
تسلم ايدك
انت وفيت حق الاجابه وكتبت كل اللى نفسى فيه
واحب اقوله اللى بيته من ازاز مايحدفش الناس بالطوب
وبالمره كمان
ابقى خلى بالك من لهجتك مع اعضاء المنتدى الكرام لانهم فعلاناس محترمه
خلى شفشق ينفعك
ده ان كسب اصلا
احمد ركابي الرشيدي
مش مهم النسبة خارج مصر العبرة في صناديق المليونيات

ايلي اختار شفيق هيتعذب في قبره اربع سنوات وايلي اختار الجماعة هيروح الجنة حدف

وربنا يغفر لي سوف انتخب شفيق وربنا يخفف عني عذاب القبر حتي لو فاز اية الله بديع
paradiseman3

احمد ركابي الرشيدي
باذن الله الدكتور محمد مرسى (سيكتسح) جولة الاعادة بالخارج
و لكن المهم هو الداخل!!!!!!!!!!
كيف حالك

شفت المشرف المحترم؟

لبسني شهر ايقاف بحجة اني قذفت وسبيت
حسبي الله ونعم الوكيل اقسم بالله لا سبيت ولا قذفت كل ايلي قلته اني بشير للزائرين ايلي بيشتموا قام بدل ما يعاقبهم عاقبني بشهر ايقاف ولا حكم المخلوع في زمانه

المهم في صناديق الداخل سوف يكتسح شفيق وسيصل الي اكثر من 12مليون وتحدي علي راي روابي
niletube
يامعين اعينا................. يامجير اجيرنا
paradiseman3
"مرسى" يتقدم بفارق 87 ألف صوت بعد فرز الأصوات فى 55 سفارة
كشفت النتائج الأولية لفرز الأصوات بـ 55 سفارة مصرية بالخارج عن هبوط اسهم الفريق أحمد شفيق إلى 34535 صوتًا بنسبة 22.1% ، بينما حصل الدكتور محمد مرسى بـ121766صوت بنسبة 77.9%، حتى الآن.

وكانت أصوات السعودية قد دفعت بالمرشح محمد مرسي الي الصدارة حيث حصل مرسي في الرياض علي 76230صوتًا وحصل شفيق على 7.770 صوتًا بينما حصد مرسي في قطر 14678 وشفيق 3127 صوتًا .
ابويوسف الهندى
مين اللى بقول الموت للخونة. راجل اوى ياخوية ماتروح تحرر فلسطين او روح اخترع حاجة تفيد الناس اللى مش خونة لا دة بس كلام على الصاطب
ايه اللى حارقك قوى وانا بقول الموت للخونه
انا لم أشير للخاين ولم احدد اسم الخاين ليه بقى تزعل وتتحمق قوى فى ردك على كلامى
وانا ياسيدى بأدعى الله ان يطهر القدس ويحررها وتعود الى اصحابها
ابويوسف الهندى
كيف حالك

شفت المشرف المحترم؟

لبسني شهر ايقاف بحجة اني قذفت وسبيت
حسبي الله ونعم الوكيل اقسم بالله لا سبيت ولا قذفت كل ايلي قلته اني بشير للزائرين ايلي بيشتموا قام بدل ما يعاقبهم عاقبني بشهر ايقاف ولا حكم المخلوع في زمانه

المهم في صناديق الداخل سوف يكتسح شفيق وسيصل الي اكثر من 12مليون وتحدي علي راي روابي
حمدا لله على عودتك للمنتدى
اعتقد انه لو الانتخابات عادله مرسى هيكتسح الانتخابات ولو الشعب حس ان الانتخابات حدث بها ماحدث بانتخابات 2010 هيثور على النتيجة كما ثار على انتخابات 2010
انا لم اكن من مؤيدى د/محمد مرسى فى الجولة الاولى ولكن قدرنا انه المرشح الوحيد للثورة المصرية الان
لذلك سأنتنخب مرسى حتى نتحول الى دولة مدنية وليس دولة عسكرية
ابويوسف الهندى
ارجو من المنتدى تحذير الزفت mioo بعدم التعليق والحجر على اراء الزملاء ويكتفي بالتعليق على الخبر .
انشر يا مشرف
ياليت المشرف يستيجبيب
فأدب الحوار مطلوب

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
نتيجة فرز اصوات الناخبين في انتخابات رئاسة الجمهورية 2012 ( الساعه 10 ونصف صباحا )
نتيجة التصويت في انتخابات رئاسة الجمهورية 2012....ننفرد بنشر المؤشرات الاولية لنتيجة التصويت
ننفرد بنشر نتيجة العينات العشوائية لانتخابات رئاسة الجمهورية في مصر ......اولا باول
متابعة جولة الاعادة لانتخابات المرحلة الاولى مجلس الشعب 2011
الصحف العالمية : اصوات المصريين في الخارج تذهب الي الليبراليين