نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

الجندي المصري الناجي من تفجيرات رفح يروي التفاصيل الكاملة للمذبحة....ومفاجات

بعد المذبحة التي راح ضحيتها اكثر من 17 جندي واصابة اخرون في مذبحة رفح والتي جائت تفاصيلها في المواقع والقنوات الاخبارية بخروج جماعة جهادية مسلحة جاء عددهم اكثر من 35 ارهابي مسلح علي جنود الحدود وقت الافطار بالامس مستقلين سيارتين لاند كروزر دفع رباعي وسيارة تويوتا كورولا بيضاء وقاموا باطلاق النيران عليهم ثم الاستيلاء علي مدرعتين تابعتين للجنود وعبرا بها الي معبر كرم ابو سالم الفاصل بين الحدود المصرية والاسرائيلية ثم قامت القوات الاسرائيلة بارسال طائرتها الحربية فدكت المدرعتين وتفحمتا وفي اول تفاصيل حية ننشرها من ارض الواقع علي لسان الجندي المصري الناجي من تلك التفجيرات الدامية والتي وصفها بانها ابشع جريمة في حياتة وكان كل ما شغل بال الجندي صراخة فلم يصدق نفسة انة خرج حي من تلك المجزرة الدامية

وحول تفاصيل الجريمة، قال الشاب: كنا بنجهز للفطار.. وفجأة عدت عربية نصف نقل.. وده عادى لأن المعسكر على الطريق الأسفلتى فى شارع اسمه الأمير.. وبعدين لما المغرب أذن ويادوب كنا بنبدأ نفطر ونشرب مياه وعصير والبعض مننا بيحط الأكل فى بقه.. لقينا عربيتين وقفوا وفى أقل من ثوان نزل منها ناس ملثمين.. لابسين لبس أسود ومموه وكانوا شايلين سلاح ودوروا الضرب فينا.. وكانوا بيقولوا الله أكبر.. الله أكبر يا خونة.. أنا مش قادر أفتكر الضرب استمر وقت أد إيه.. أنا لقيت نفسى مرمى على الرمل وزمايلى فوقى.. كانوا جثث.. أنا فضلت مكانى لحد ما الدنيا هديت وضرب الرصاص بطل.. والمدرعة اتحركت.. وعرفت من صوتهم وتوجيهاتهم أنهم بيجبروا حد من زمايلى مش عارفة مين أنه يقود المدرعة ويطلع بيها معاهم.. مكنتش عارف أتصرف إزاى.. وبعدين الناس اللى ساكنة قريب من النقطة جت.. وعربيات ملاكى ونقل جت نقلت زمايلى".

المجند الشاب الذى أصيب بصدمة عصبية ولم يتوقف عن البكاء تم نقله إلى مستشفى العريش العام..

وفى المستشفى توافد عليه عشرات من زملائه وسألوه مجددا عن التفاصيل لكنه فضل الصمت أكثر من 10 دقائق.. وبعدها روى لهم التفاصيل من جديد.. و قال لهم: «قبل المغرب سبنا السلاح.. وقعدنا نجهز فى الفطار وبدأنا ناكل وبعد 5 دقائق من الأذان.. ودخلوا علينا وإحنا بناكل وأطلقوا علينا الرصاص بكثافة.. دول خدونا على خوانة.. خدونا على خوانة.. قال ولم يتوقف عن البكاء وهو يقول: «كل زمايلى راحوا قدام عينى».

المقال "الجندي المصري الناجي من تفجيرات رفح يروي التفاصيل الكاملة للمذبحة....ومفاجات" نشر بواسطة: بتاريخ:
nervana500
احنا شعب مش جبان وحقنا هنأخذه ان شاء الله باصر رجعي وقت ما يأذن ربنا
حسبي الله ونعم الوكيل... شهداء ربنا يصبر اهاليهم
yousri_2000
يعني اسرائيل جاهزة بالطائرات لما المدرعتان دخلت كيلو ونصف ضربتها بالنار مش واسعة شوية ولا حبوا يتخلصوا منهم
واسرائيل تحذر رعاياها قبلها بثلاثة ايام بالخروج من سيناء والمخابرات المصرية تتفاجئ بما حدث
اخبار المخابرات ايه اخبار المجلس العسكري الذي طمع في السلطة ايه مين اللي هيتحمل المسئولية ولا هنقول شوية بلطجية ولا دول كمان طرف ثالث
حرام عليكم الشباب الطاهر يموت بالطريقة البشعة
مش دي سيناء اللي راح فيها الاف الجنود علشان ترجع ده علي كده ممكن اسرائيل تدخل وتبعت رسالة شكر للمجلس العسكري
حسبي الله ونعم الوكيل
عبدالمنصف مسعود
احنا شعب مش جبان وحقنا هنأخذه ان شاء الله باصر رجعي وقت ما يأذن ربنا
حسبي الله ونعم الوكيل... شهداء ربنا يصبر اهاليهم
والله العظيم ان شايف اسالوا توفيق عكاشه اللى ليه كام اسبوه وهو بيقول فى هجوم ارهابى فى المنطقه فى سيناء ان شايف لاغزة ولا اسرائيل انا شايف ايادى الحزب اوثنى اليمقراطى برعايه اسرائيليه وراء الحادث ومحدش يحاول يفهمنا غير كده والله النائب العام ومرسى حرام يقعدوا كده بدون القبط على عكاشه مشرف العمل الارهابى لان اهل غزة ليست لهم مصلحه فى الليله دى واسرائيل ليس لها مصلحه تشتبك مع مصر اطلاقا خلال الفتره دى وهى مشغوله فى غزه والجولان ومزارع شبعا فما عندهاش استعداد تنشبك فى رفح مع مصر
حبيبه كريم
حسبي الله ونعم الوكيل
الشهداء ارتاحوا ونالوا اعلى المراتب
وربنا يصبر اهلهم
ويسترها علينا ويلحقنا بهم على خير
%u0632%u0627%u0626%u0631
ربنا هينصرنا ان شاء لله على الاعداء اللى قتبو الشعب المصرى كله واكيد مش هنسيب حقنا لان احنا مسلمين ومفيش مسلم او مسيحى يعمل كده فى اخوه بجد منهم لله
%u0632%u0627%u0626%u0631
أيتها القبور . ستستقبلين شباباً والله لا نعلم لم قُتلوا ... وفيم قُتلوا ؟؟
كانوا صائمين .. لوطنهم حارسين وفجأة !!! هتفت عليهم أمهاتهم مفجوعين ..

حسبنا الله ونعم الوكيل وانا لله وانا اليه راجعون :
%u0632%u0627%u0626%u0631
نقسم بالله العظيم-الذى لااله سواه-سوف نأخذ بثأرنا ممن سولت له نفسه الشيطانية أن يعتدى على عين باتت تحرس قى سبيل الله صوامة قوامة.. لن يفلت أحد من العقاب ولن تضيع قطرة دم واحدة من تلك الدماء الذكية كائنآ من كان هذا اللئيم الرعديد الجبان الذى استغل لحظة افطار الجنود الشهداء ، لن تفلتوا من عقابنا أيها الجبناء فلسطينيون كنتم أويهود أو حتى مصريونن خونه ..فالشعب المصرى يملك ذاكرة قوية ، ومنه جاء خير أجناد الأرض .
nervana500
فوق يا شعب وتذكروا حدودنا المصريه وتذكروا ابنائنا الشهداء
دائما وذكروا المسئولين عن حماية حدودنا وجنودنا
دائما .. مصر مش هتنام بعد اللي حصل وسيظل في
الذاكره حتي ياذن الله . ان غدا لناظره قريب
زهير ابراهيم
أيتها القبور . ستستقبلين شباباً والله لا نعلم لم قُتلوا ... وفيم قُتلوا ؟؟
كانوا صائمين .. لوطنهم حارسين وفجأة !!! هتفت عليهم أمهاتهم مفجوعين ..

حسبنا الله ونعم الوكيل وانا لله وانا اليه راجعون :
الف رحمه ونور عليهم
الهم احتسيوهم لديك شهداء واسكنهم فسيح جنانك
والهم اهلهم وشعب مصر كله الصبر والسلوان
كلامك يا اخي من الصميم
%u0632%u0627%u0626%u0631
حسبى الله ونعم الوكيل

إن شاء الله النصر قريب
nervana500
نقسم بالله العظيم-الذى لااله سواه-سوف نأخذ بثأرنا ممن سولت له نفسه الشيطانية أن يعتدى على عين باتت تحرس قى سبيل الله صوامة قوامة.. لن يفلت أحد من العقاب ولن تضيع قطرة دم واحدة من تلك الدماء الذكية كائنآ من كان هذا اللئيم الرعديد الجبان الذى استغل لحظة افطار الجنود الشهداء ، لن تفلتوا من عقابنا أيها الجبناء فلسطينيون كنتم أويهود أو حتى مصريونن خونه ..فالشعب المصرى يملك ذاكرة قوية ، ومنه جاء خير أجناد الأرض .
ان شاء الله هنردها لهم وقويه باذن الله اسرائيل والخونه اينا كانوا
ان غدا لناظره قريب
%u0632%u0627%u0626%u0631
اية يامصرين احنا هنسيب حق اخواتنا دول ؟
الاجابه.......................؛!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!! نفسى اعرف الاجابه
هى مصر بقت غابة؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟نفسى اعرف الاجابه
طب مين هما الديابه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نفسى اعرف الاجابه
هما توفيق وطنطاوى وعلاء؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ولا مرسى وبديع وبهاء؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
طب احنا بقينا ايه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
عقلنا احتار وفكرنا انهار ودمنا انداس عليه بلجزم.................
(انا عايز مصرى اصيل بيحب التفكير يقولى مكان التفجير فى الايام اللى جايه)
علشان مرحش هناك ويحصلى زى اللى فات , ولا ساعتها هيقولو اخوكو الجندى ماتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت
nervana500
اية يامصرين احنا هنسيب حق اخواتنا دول ؟
الاجابه.......................؛!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!! نفسى اعرف الاجابه
هى مصر بقت غابة؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟نفسى اعرف الاجابه
طب مين هما الديابه؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟ نفسى اعرف الاجابه
هما توفيق وطنطاوى وعلاء؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ولا مرسى وبديع وبهاء؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
طب احنا بقينا ايه!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
عقلنا احتار وفكرنا انهار ودمنا انداس عليه بلجزم.................
(انا عايز مصرى اصيل بيحب التفكير يقولى مكان التفجير فى الايام اللى جايه)
علشان مرحش هناك ويحصلى زى اللى فات , ولا ساعتها هيقولو اخوكو الجندى ماتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتتت
ان شاء مش هنسيب حقنا واكيد المسئولين مش نسيين وكله في وقته
اكيد مسألة وقت وغدا لناظره قريب

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
بالفيديو الناجي الوحيد من مذبحة ليبيا يروي التفاصيل الكاملة
بالفيديو والصور التفاصيل الكاملة لحادث الهجوم الإرهابي على كمين بني سويف ومفاجاة تعرف على الاسباب ومنفذو العملية..متجدد
التفاصيل الكاملة لهدية ابن الرئيس المصرى للغنوشي
التفاصيل الكاملة لفصل " انا قارئة الفنجان "بمذكرات سعاد حسني ومفاجات محاولة قتلها لصفوت الشريف