نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى المدونين واصحاب المواقع منتدى الربح من موقعك منتدى ادسنس

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

اكبر مشروع جماعى للربح من الشركه العملاقه google(لو تحب تشارك ادخل وانت الكسبان)

بسم الله الرحمن الرحيم

السلام عليكم يا احلى اعضاء فى المنتدى !!!!!!

مين مننا مابيحمش انه يدخل مجال البزنس ويعمل فلوس من الهوا !!!!!

ازاى تعمل الوفات من غير ما تعمل اى مجهود؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
لو فعلا نفسك تكسب الوفات من غير اى مجهود!!!!!!!! يبقى ماتتتعبش نفسك وتقرى الموضوع للاخر!!!!

لازم تتعب وتفكر وتدور وتلف وتسال!!!!! و سواء تنجح او تفشل ماتياسش!! وتحاول تانى وتعرف ايه اللى كان ناقص وتجيب المعلومات اللى تسد الثغرات اللى فى مشروعك !!!!مافيش حاجه اسمها فلوس من الهوا !!! الا اذا بقى طلعلك العفريت يقولك شوبيك لوبيك!!! ودا مش بيحصل غير فى الاحلام او الافلام !!!

لما تتعب علشان توصل للى انت بتدور عليه اكيد حتوصله او ممكن تلاقى اللى احسن منه !!!!

من الاخر لااااااازم تتعب !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!

بس فى ناس بقى بتتعب ومش بتجيب اللى كانت بتحلم بيه !!! اقولك ليه.... لان التعب مش مجرد مجهود ووقت بتضيعه ,,
فى ناس بتتعب فى الاعداد للمشروع -بس للاسف دا بتبذل مجهود عضلى فقط , ..
للاسف الناس دى دايما مش بتلاقى اللى كانت بتحلم بيه والالوفات اللى كانت متوقعاها كل شهر بتبقى شويه فكه بالكتير ميات.

(وممكن فكره توفر مجهود الف شهر ) يعنى قبل ما تبدا فى اى حاجه لازم تديها وقت كافى للاعداد,, (يعنى فتره حضانه) خلال الفتره دى بقى لازم تعد تفكر فى المشاكل اللى ممكن تواجهك فى مشروعك,واللى ممكن حاجات صغيره تخلى الموضوع مايمشيش من اوله و ممكن تاثر على مستابلك بالكامل ........................

انا بقى النهارده جايبلكم احلى هديه خاصه لاعضاء المنتدى الغالين , مشروع جديد من نوعه يعنى فكره جديده , انا شخصيا اعدت احضرلها بقالى بالظبط 19 شهر وتلات ايام و 17 ساعه و 23 دقيقه.
دا مش هزار انا اخدت وقتى فى الاعداد للمشروع ده وانا زى كل الناس باحلم انى ابدا فى بزنس على الانترنت يجيبلى الالوف وانا قاعد فى البيت. -ارغى يا عم الامور- من غير رغى ولا جاجه الموضوع ببساطه.......
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

بس الاول قولوا ..... بسم الله الرحمن الرحيم...

المشروع دا عباره عن فكره منتدى هدفه الاساسى الربح !!!
باختصار المشروع دا عباره عن منتدى وتيم ورك (ايه التيم ورك دى بقى )التيم ورك دا مكون من تلاتين واحد .كل واحد يشوف القسم اللى بيحبه, و اللى شايف انه يقدر يحط عليه المواضيع اللى تحقق الشهره للقسم بتاعه, واللى ممكن تكون مميزه عن باقى المنتديات,!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!
ويمسك القسم دا يحط عليه اعلانات من جوجل ادسنس (اللى مش عارف عن جوجل ادسنس لازم يعرفه .. دا نظام عاملاه الشركه العملاقه جوجل لاصحاب المواقع, بتحطلك اعلان على الموقع بتاعك ,مقابل كدا اصحاب المواقع بتديهم فلوس على عدد المشاهدات او الضغطات على الاعلان ,يعنى بتديك الاعلان على الجاهز وانت تحطه فى الموقع وعلى حسب عدد الزوار كل ما زاد عدد الزوار ,كل ما زادت عدد الضغطات على الاعلان, وكل مارصيدك زاد),يعنى كل واحد فى التيم ورك ده يقدر يحط مواضيع مهمه ومميزه فى القسم اللى هو اختاره , (حلو وبعدين ).
وبعدين بحسبه صغيره مثلا لو كل واحد فى الفريق ده يحط عشر مواضيع مثلا فى القسم بتاعه يوميا,(يبقى الفريق كله حيحط 300 موضوع يوميا )برافو!! , (يعنى 9000 موضوع شهريا على المنتدى )بالظبط !!.
ونزل على السيرش بتاع عم جوجل وباقى محركات البحث دا الكلام دا خلال شهر واحد بعد كده فى الفتره اللى انت بتزود فيها المواضيع تلاقى الناس الزوار بتحط مواضيع معاك يعنى لو انت حطيت فى تانى شهر برضو 10 مواضيع يوميا والزوار حطو عشره يبقى عشرين لكل واحد فى الفريق يوميا يعنى 600 يوميا للفريق كله يعنى 18000 شهريا !!!!!!!!!!!!!!!!!!..
(طب حلو ليه التيم ورك مانا ممكن اعمل المواضيع دى بنفسى ولوحدى )سؤال حلو ,, تخيل لو كل واحد فى التيم ورك دا كان بنفس النشاط --- دا شرط اساسى على كل فرد فى الفريق ---
يعنى انت بتجيب زوار يشوفو مواضيعك وبرضو يعدو على مواضيع باقى الفريق فى المنتدى و باقى الفريق بيجيبوا زوار لنفسهم وبرضوا اكيد لما حيخشوا المنتدى لازم يعدوا على مواضيعك ويشتركوا فى اقسامك , يعنى انت بتجيب زوار للتسعه وعشرين واحد اللى معاك فى التيم والتسعه وعشرين بيجيبولك زوار (طبعا ماكلنا حنشتغل فى نفس المنتدى )تمام.وكل واحد حيثبتله بتاع تلات اربع مواضيع فى القسم يحط فيهم اهم الحاجات وحط الاعلانات فى الموضوع دا او ممكن يعمل مدونه عليها اهم الحاجات اللى الزوار محتاجينها فى القسم وطبعا المدونه دى عليها اعلاناتك(اللى برضو مش عارف المدونه ممكن يبقى يعرف ازاى يعملها ,دى جوجل بتديك صفحات على الانترنت اسمها صفحات التدوين,, و تحط عليها اللى انت عايزه ,وتبقى دى اسمها مدونه,, والله جوجل دى مظبطانا!!!!!!)..
و علشان ما نظلمش حد على حساب حد ,,لازم كل واحد يحط الخطط ازاى يخلى القسم بتاعه مشهور ,, ولازم يبزل فيه مجهود علشان ما حدش يكون تعبان والتانى مستنى الزوار اللى بييجو على المنتدى وهو اعد ,, علشان كده اللى مش حيكون نشيط دا مالوش مكان فى التيم ورك وكل فرد فى الفريق يكون قلبه على التيم كله مش نفسه وبس ودى مميزات التيم ورك ان التيم كله بيشتغل ايد واحده .. والمنتدى بقى بعد فتره ان شاء الله يكون من اشهر المنتديات .

والفلوس اللى تيجى لازم تحفزنا اننا ندى اكتر مش نريح بقى ونقول الحمدلله الواحد عمل اللى كان بيحلم بيه!!!!!!!!!!!!
طبعا انا طولت عليكو بس المشروع ده ما كانش ينفع يتشرح ببساطه اكتر لانه اخد وقت طويل جدا علشان اسد الثغرات اللى فيه و علشان نكون جد!!

وحيكون لنا جروب على الفيس بوك, فيه اخر الاخبار عن التيم والافكار اللى ممكن تنفعك فى القسم بتاعك , وافضل الطرق للربح من القسم وحاجات كتير!!!!!!!!!!!!!

(طب دا شىءجميل الموقع بقى او المنتدى اللى احنا حنطبق المشروع عليه فين ؟؟)

المنتدى خلاص جاهز والمساحه ادفعت واسمه سهل جدا
http://www.anadvd.com

خش برضوا خد فكره عنوا بس اعزرنى لو التصميم مش سوبر (احنا ناويين نخليه مرلبورو!!!! لا قصدى نخليه جامد)... بس خلال فتره صغيره احنا عاملين جدول زمنى لتحسين شكل المنتدى..

(طب انا لو عايز انضم للتيم ورك اعمل ايه ؟؟؟) .
جميل اول حاجه تعملها لو انت فعلا ملم بالموضوع و انك تكون جاهز معنويا لان المشروع دا ممكن يكون فى بدايه الطريق لمستابلك يعنى لازم فعلا يكون عندك خطه فعلا علشان القسم بتاعك يكون فيه كل اللى الناس محتاجاه ..

تانى حاجه

الي عايز ينضم في المشروع ممكن يكلمني على الايميل بتاعي

[email protected]
الحمد لله عدد الاعضاء وصل 5
لما ان شاء الله العدد يوصل 30 عضو نشط فى الجروب !!!!
حنكتفى علشان حنكون غطينا كل الاقسام!!!!
يفضل الاعضاء اللى ليهم اكونت مع جوجل ادسنس (بس اللى ماعندوش ممكن يكلمنى على الايميل وبنضم للجروب ويبدا فى المواضيع عقبال ما يعمل الاكونت)

واللى عنده اى اقتراح بخصوص المشروع ياريت ما يترددش ويكلمنى على الايميل

المقال "اكبر مشروع جماعى للربح من الشركه العملاقه google(لو تحب تشارك ادخل وانت الكسبان)" نشر بواسطة: بتاريخ:

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
مدينة فليبينية تشارك في موسوعة جينيس بأكبر حفل ختان جماعي للذكور
اكبر موقع للربح من الانترنت ادخل وتعلم كيف تربح
مشروع جماعى للربح : مشروع البروكسي