نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

عاجل 60% زيادة في رواتب الموظفين فى مايو القادم

c للعاملين والموظفين فى الدولة قد تصل الى نسبة 60 % من مستحقات الراتب الاساسى للعامل وذلك اعتبارا من شهر مايو القادم حسب قانون العلاوة السنوية الصادر عام 2008 والذى نوقش فى جلسات مجلس الشورى مؤخرأ حيث يضاف العلاوة الى اساسى الموظفين والعاملين بالدولة حسب اختلاف العمل من جهة لاخرى فى الدولة واضاف انة فرضأ لو ان موظف يتقاضى راتبأ اساسيأ 200 جنيها فى الشهر ونسبة الحوافز تقدر ب200% يصبح مرتبة 400 جنيها واضيف عليهم 60 جنية علاوة يصبح 260 جنية وتضاف اليها 60% مع الحوافز يصبح 520 جنية وذلك بزيادة نفس النسبة ليرتفع راتبة فى اول مايو الى780 جنية بزيادة 120 جنية ما يعادل 60% بالاضافة الى 60 جنية علاة مضمونة سيصبح راتب هذا العامل 840 جنيها وذلك يعتمد على نسبة الاجر المتغير لدى كل شركة او مؤسسة او قطاع حكومى او هيئة حكومية فكلما ارتفع الاجر المتغير ارتفعت الزيادة
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

المقال "عاجل 60% زيادة في رواتب الموظفين فى مايو القادم" نشر بواسطة: بتاريخ:
%u0632%u0627%u0626%u0631
الله يلعن مجلس الشورى على مجلس الشعب على الرئاسه على ابوهم كلهم
موظفين تذيد مرتباتهم واسعار السلع ترتفع والبطاله تنتحر
ابويوسف الهندى
نتمنى ولكن ذلك مستحيييييييييييييييييل
a_hagag
ياعم الزائر هدى نفسك مصر ماكنتش فرنسا ايام المخلوع المرتبات كانت زفت والغلاء كان موجود بس احنا عايزين ثمن الحرية فلوس طول عمر الشعب المصرى فقير الا من رحم ربى انشاء الله الايام اللى جاية افضل بس الشعب ياخد راحة من الاحتجاجات والمظاهرات التى تضرب بالاقتصاد المصرى وعلى الاقل حاسبوا الرئيس بعد منتصف مدة حكمة مش من اول ما مسك الحكم من يوم 25 يناير 2011 واحنا فى مظاهرات ممكن بكدة ندخل موسوعة الارقام القياسية للاحتجاج
%u0632%u0627%u0626%u0631
يا سيد حجاج انا مش معترض على الرئيس ابدا ابدا انا انتخبت مرسي وعارف ان عليه ضغوط من كل حته وعارف ان احنا كمان شعب ........ ما فيش داعي
انما انا معترض على سياسة المخلوع زياده مرتبات ومن ثم غلاء في الاسعار والمعادله اتزنت والبطاله تروح فين تنتحر ولا ايه
مش احنا عملنا ثورة عشان التغيير هو فين التغيير ما هو نفس سياسة المخلوع في حجات كثير
على الاقل يدعم الاسعار شويه عشان الكل يستفيد مش زياده مرتبات ناس تستفيد وناس تشرب من البحر وده مش رايي لوحدي ده راي ناس كثير
magicano
انا اصلا كنت باخد راتب 680 جنيه المفروض شهر 7 الي فات يكون دى ال800 لكن مع النهضة المرتب قل وبقيت مديون كمان للحكومة سلامت يا نهضة
BoY27
شيء جميل اتمنى ان تتحسن الاوضاع في مصر
اخوكم فريد من الجزائر
a_hagag
شكرا اخى فريد سلملى على اهل الجزائر جميعا
وبأذن الله خطاب الرئيس يكون فية خير للشعب المصرى ويريح الناس
a_hagag
ابشرو يا اهلى وعشيرتى

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم