نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

رسائل ابكتنى دما - رسائل من خطيبه الشهيد مصعب الشامى بعد فراقه

السلام عليكم

اسال الله العظيم ان يرحم شهائنا ويجعل لهم الجنه والفروس مسكنا ومنزلا وان يصبر اهلهم واصدقائهم على فراقهم
رسائل ابكتنى من خطيبه المصور مصعب الشامى مصور شبكة رصد الأخبارية بعد ان سمعت خبر استشهاده
واخر ساله كانت على الفيس بوك قبل سماع خبر استشهاد حبيبها
كانت كلاتى

اللهم احفظ أبي وأخي وخطيبي ووالده وردهم إلينا سالمين حسبنا الله ونعم الوكيل

وتتوالى الكتابات التى كتبتها روفيده حبيبه الشهيد وهى تتمنى ان تلحقه وتزف اليه فى الجنه

كتبت روفيده

حبيبى Musaab ElShamy هفكرك بوعدك ليآ انك هتطلبنى انا فى الجنة ومش هتبص لولا حور عين واحدة وهتستنآنى

انا عارفة انك مستنينىى دلوقتى ربنا يعجل بجمعنا وهتبئآ أحلى زفة لينآ فى الجنة بإذن الله قريب ادعيلى واطلبنى من ربنآ

...........................................

الكلاب قتلوه ومش راضيين يعدوهمـ من قدام كارفور بحجة الحظر !

أقسم بالله لأجيب حقك يا قلبى انت وكل الشهدآء وهنعلمهم الأدب من جديد

........................................

فاكر فى المكالمة القبل الأخيرة قبل استشهادك بساعات قليلة لما قولتلى حضرى فستانك الابيض انتى مش هتبقى عروسة حد غيرى ؟ وانا قولتلك انا مش عايزة غيرك اصلا ومش هكون غير ليك

Musaab ElShamy دبلتك بقت فى ايدى الشمال يا حبيب روحى ومش هتتشال إلا بموتى علشان تلبسنى دبلة من الجنة

...................................

محدش يقولى ربنا يعوضك بالاحسن منه
مفيش زى مصعب علشان يبئآ فى احسن منه أصلا ومفيش أحسن من الشهيد

احنا كنا بنرتب لكتب كتابنا كمان ايامـ وكان دا هدفنا وربنا اراد يرتبها هو ويكون زفافنا فى الجنة

محدش يواسينى فقط ادعولى ربنا يعجل بجمعنا وزفافنا فى الجنة هو مستنينى وانا مش هقدر أطول عليك الغياب ربنا يرزقنى الشهادة فى سبيله عاجلا غير اجل

..................................

مصعب باباك بيقولى كان كل اللى شغله ترتيب كتب كتابكمـ زمانه كتب كتابه على الحور العين

Musaab ElShamy قوله لأ يا مصعب قوله انا مستنى حوريتى زى م كنت بتقولهالى قوله انا مستنى رفيدتى زى م كنت بتقولى انا عارفة انك مستنينى اطلبنى من ربنا يا حبيبى .. وحشتنى أوى
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

......................................

شهادة فى سبيلك دفاعاً عن الحق والاسلام يا الله ولنرجع حق شهدآئنآ ومصآبينآ
ارزقنيهاياااارب ارزقنى صدق النية وحققها لى

بيشكرولى فيك يا حبيبى مايعرفوش انى مش محتاجة اسمع منهمـ .. لانى زى م كنت بتقولى " ى أنـآ " عارفاك اكتر من أى حد ومش محتاجة لشهآدتهمـ

بابا حلمـ بمصعب الفجر بيديله ورد من الجنة "المهر بتاعى "
ودلوقتى شمـ ريحته مسك .. جيآلك يا قلبى من الصبح تحس بيآ واقولك سر فى ودنك فى آخر نظرة منى لكـ

.........................................
حبيبى الصلاة عليه بإذن الله من مسجد العمرى بعد صلاة الجمعة
.........................................

آخر بوست علقتلى عليه كان لما قولت عايزة أغير صورة بروفايلى ف ى Musaab ElShamy قولتى حطى صورتى طبعا

دلوقتى صورتك كله حاططها ! عاجبك إنت بئآ كدا البنآت دى ؟ حسابنا فى الجنة يآ أستآذ لما اشوفك بس

................................

تب فاكر لما قولتلى قصة حبنا وخطوبتنآ لازمـ تتكتب حاولى تكتبيهآ ؟ هتكون قصة مالهآش نهآية حبيبى نهآيتهآ زفاف وخلود فى الجنة بإذن الله

أنـآ حبيبة وخطيبة شهيد مستنينى وبيحضر لزفافنا فى الجنة قريب بإذن الله
...............................

مش هعيط تانى علشان قولتلى دموعك بتموتنى وبتوجعنى !
بس حاضر ! وإنت كمان يلا اطلبنى من ربنا وجهز قصرنا يا حبيبى بئآ
..............................

فاكر لما قولتلى انا حاسس بإن فى حاجة حلوة هتحصلنا شهر 3 اللى جى ؟ بإذن الله هكون جيت ليك وهيكون عيدميلادى اللى فيه تورتته بتنورهالى فى الجنة ربنا يجمعنى بك عاجلا غير آجل حبيبى

......................................

أكيد ابتسامتك الجميلة اللى انت عارف انها سبب سعادتى دى سببها انك شوفت قصرنا وعرفت انى هلحقك قريب صح ؟! عجّل لنا بزفافنا بالجنة يارب ‫#‏وحشتينى‬
مصعب حبيبى قصرنا فى الجنة جميل أوى صح ؟ مش كنت بتقولى اخر يوم فى الدنيا الوحشة دى انا كويس نص نص علشان انتِ بعيدة .؟ يلا اطلبنى من ربنآ ى شهيد علشآن يجمعنى بيك
............................
بابا بيحلفلي وبيقولي قولت لمصعب بئا كدة تسيب رفيدة وتروح للحور العين؟ إبتسم !
ريحة المسك تفوح منه

إبتسامتك دي انا عارفاها لما كنا بنبئا قاعدين وبابا يجيب سيرة البنات علشان اغير عليك ف تبتسم وتقولي مش بشوف غيرك إنتي ملكة قلبي

.................................

فاكر يوم التلات بالليل لما قولتلي عارفة يا رفيدة أول أسبوع ف جوازنا دا هاخدك في غواصة ف البحر نقضيه كله فيها ؟

.........................
وكان يقولي يا أم حنين وحشتني يا أبو حنين أووي ربنا يعجل بجمعي بيك يارب

حبيبي ♥ يارب عجل بجمعنا ف الجنة يارب

:::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::::: ::::

لا تعليق

أسأل الله العلى القدير ان يجعله من الشهداء ويشفع لاهله وذويه وادعو الله ان يصبرك واهله انه ولى ذلك والقادر عليه

حسبى الله ونعم الوكيل
حسبى الله ونعم الوكيل

المقال "رسائل ابكتنى دما - رسائل من خطيبه الشهيد مصعب الشامى بعد فراقه" نشر بواسطة: بتاريخ:

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
رسائل ومسجات عيد الفطر2013- اجمل واروع رسائل لعيد الفطر-رسائل جديده وجميله جدا
رسائل جديده عن الحب والرومانسيه - رسائل ومسجات قصيره روعه - رسائل جميله تهنئه للموبايل
رسائل ومسجات عيد الام جامده 2013- رسائل تهنئه للموبايل - رسائل جديده وجميله من الاخر
مسجات و رسائل جاهزة للموبايل والجوال و رسائل اسلاميةو رسائل تهنئةو رسائل كوميديةو رسائل مقالب