نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

تسلم الأيادي في طابور الصباح بدلاً من النشيد الوطني

صباح اليوم السبت الموافق 21/9/2013 في أول أيام العام الدراسي الجديد وقف الطلاب في مدينة دمنهور طابور الصباح
و بدأ الطابور
بفقرة القرآن الكريم في الإذاعة المدرسية ثم بعد ذلك فؤجي الجميع بأغنية تسلم الايادي بدل من النشيد الوطني وسط حالة من الإستغراب والتعجب علي بعض الطلاب والمدرسين .

و في مدينة دمنهور
أيضاً شهدت بعض المدارس خروج مديرها وبصحبته المدرسين المؤيدين للسيسي لتوزيع أعلام مصر على التلاميذ والمعلمين في ظاهرة هي الأولى من نوعها في التاريخ المصري المعاصر (: كما قامت قوات الأمن بالانتشارأمام المدارس ، وفي ظاهرة هي الأغرب قام أفراد الأمن بتفتيش المدرسين و الطلاب و العاملين في المدرسة قبل دخولهم تفتيش ذاتي نظراً لدواعي أمنية

المقال "تسلم الأيادي في طابور الصباح بدلاً من النشيد الوطني" نشر بواسطة: بتاريخ:
mogedaanwer
تسلم الايادي يا جيش بلادي ......
mogedaanwer
بجد ارفت من موقعكم .................
systemawy17
ليه بس يا أختي
نحن لا ننتمي لأي حزب سياسي و ننشر الأمور بمصداقية و حياد
و هذا ما يحدث فعلا " شكرا علي مرورك بالموضوع "
abodoha22
والله احنا اللي قرفنا منك ياشيخه سيبنا في حالنا بقي ياستير
mogedaanwer
موقعكم بقي موقع فاشل مثلكم وبدأ في العد التنازلي لهبوطه كمان شكلكم لا يسر عدو ولا حبيب
د.عصام
الجيش المصر ى هوا ابناء هذا الوطن وهوا المنتخب الحقيقى من الشعب ولن تجد اسره فى مصر لم يخدم بها ابن او زوج او اخ فهوا لكل الرجال المصريين والانتماء للجيش شرف يختلف عن الشرف الوهمى للانتماء لاى جماعه متطرفه او اشخاص متطرفون وعليه كل الشعب بيقول تسلم الايادى تسلم يا جيش بلادى فهى تحيه شعبيه لشعب مصر اولا متمثله فى الجيش وبصراحه يا جماعه اللى الاغنيه دى تضايقه يعرف انه خاين على طول من غير حسابات . الجيش المصرى هوا الشعب المصرى وليس السيسى او غيره . واعلم اخى المصرى انك لو سمعت الاغنيه دى واتضايقت فانت خائن دون ان تدرى او تدرى فهم سواء فى الخيانه
ElDiablo
شكرآ على الطرح المفيد , حمى الله مصر وجيش مصر العظيم .
systemawy17
الجيش المصر ى هوا ابناء هذا الوطن وهوا المنتخب الحقيقى من الشعب ولن تجد اسره فى مصر لم يخدم بها ابن او زوج او اخ فهوا لكل الرجال المصريين والانتماء للجيش شرف يختلف عن الشرف الوهمى للانتماء لاى جماعه متطرفه او اشخاص متطرفون وعليه كل الشعب بيقول تسلم الايادى تسلم يا جيش بلادى فهى تحيه شعبيه لشعب مصر اولا متمثله فى الجيش وبصراحه يا جماعه اللى الاغنيه دى تضايقه يعرف انه خاين على طول من غير حسابات . الجيش المصرى هوا الشعب المصرى وليس السيسى او غيره . واعلم اخى المصرى انك لو سمعت الاغنيه دى واتضايقت فانت خائن دون ان تدرى او تدرى فهم سواء فى الخيانه

يا فندم و الله إحنا كمان مع الجيش المصري و أنا كنت أحد أفراده و عمرنا ما هنكرهه و لا نقف ضده بس كفايانا غناااء
كل حاجة بنعمل بنغني علها و بتفشل نفسي نعمل بقا مش نغني نفسنا البلد تتطور بجد
د.عصام
يا فندم و الله إحنا كمان مع الجيش المصري و أنا كنت أحد أفراده و عمرنا ما هنكرهه و لا نقف ضده بس كفايانا غناااء
كل حاجة بنعمل بنغني علها و بتفشل نفسي نعمل بقا مش نغني نفسنا البلد تتطور بجد
معاك محتاجين شغل وعمل للبلد
systemawy17
معاك محتاجين شغل وعمل للبلد
شكرا يا فندم علي مرورك بالموضوع و فعلا لازم نشتغل

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
مدير مدرسة إعدادية يكسر ذراع طالبة فى طابور الصباح
الجمل: غرس الولاء والانتماء من خلال طابور الصباح