نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام منتدى الحوار العام

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

مشجع مصرى يحكى ماحدث

بسم الله الرحمن الرحيم

طبعا كلنا سمعنا عن اللي حصل للمصريين في السودان من الجزائريين والسودانيين في السودان ..
انا جوايا كتييييير أوووووووووي بس لو أتكلمت بطريقتي وغيظي هاخد باند ..

يشرفني يا جماعة .. أني كنت من المناضلين في السودان كنت مع اخواتي وخالي وصحابهم .. أيوة مناااضليين .. بعد اللي حصلنا هناكـ ـ .. فعلا مناضليين ..

وشفنا يومين أسوود من قرن الخرووب زي مـ ـ بيقولو .. انا هبدأ معاكو من الأول ..

أحنا نزلنا في مطار الخرطووم قبل الماطش بيومين .. يعني يوم الأثنين ..
نزلنا المطار .. لقينا كل اما يقابلنا ظابط سوداني يقوللنا ..

خدو بالكو .. لأن الجزائريين باعتين بلطجيه .. ونزلو اشترو كل السكاكين والسيوف والسنج والمطاوي اللي في السوق .. وبيجهزو لعمل شغب .. " بص بقى لما ظابط يقول كده "
طيب طالما انت عارف ياعمونا الحاج .. معملتوش احتياطات من الأول ليه ..
المهم .. رحنا وأعدنا في الفندق اللي كان أعد فيه اللاعيبة .. وكان كل يووم .. تلاقي الجزائريين جايين يهدوونا بالسلاح ويقولولنا هندبحكو .. لحد اما جه يوم الماطش ..
هقوللكو بقى حاجة محدش يعرفها .. ان واحنا رايحين الأستاد .. طلعو علينا جزائريين لابسن أعلام الجزائر .. وكانو قاطعين علينا الطريق .. وطلعو الباص كسرووه وهددونا بالسلاح ..
وضربونا .. وكان معانا حريم في الباص .. والله خبيناهم تحت الكراسي ..
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

عـ ـ العموم واحد من الباص ساعتها .. أتصل بالنجده .. وبتوع الجزائر لما سمعوه .. جريوو علطوول .. وهما فعلا جبنا جداااا .. المهم .. جت الشرطة .. وجابولنا باص وودونا الأستاد ..
وأكتفو أنهم " أعتذروولنا "
ووصلنا الأستاد قبل المباراة بـ ـ 5 ساعات .. يعني الساعة ..
3 بتوقيت السودان .. يعني 4 بتوقيت مصر ..
ناهيك بقى عن قلة الأدب .. والسفاله .. والحركات اللي بالأيدين .. والهتافات اللي بيشتمو فيها مصر .. واحنا ساكتين .. وماسكين نفسنا .. لأننا والله مكناش عايزين نبوظ الماطش .. المهم ..
بدأ الماطش .. ونفس الموضوع حصل .. وجه الهدف الأول .. مقوللكش بقى على اللي حصل .. تحديف قزايز وشتايم وحركات بالأيد .. واحنا برضه ساكتين .. وانتهت المباراة ..
طبعا زعلنا وعيطنا وكل حاجة .. بسس .. قلنا اهم اكييد هيهدو شوية .. لأنهم كسبو ..
نفوجأ واحنا طالعين من الأستاد انهم طالعين معانا .. وكل واحد يجي من تحتك كده ويقوم خابطك بطوبه .. والله الطوب كان قد الحتة بتاعت الرصيف دي ..
المهم .. طلعنا اللي هو 18 ألف مصري في حراسه 10 عساكر !!!!!
وركبنا الباصات .. ووأحنا ماشيين في الشارع .. يترمى علينا طوووب .. وسكاكين .. ومطاوي .. وسنج .. وبلاوي زرقاا والله .. وانا في طوبه جت في رجلي .. وطوبتين جم في ضهري .. والله مـ ـ قادر امشي .. وفي واحد كده رمى سكينه جت جمب عيني الشمال يجي بكام سنتي بس والله " فعلا العين عليها حارس " المهم برضه .. انهم بعد اما كسرو علينا الباص .. طلعو الباص ونزلونا كلنا تحت تهديد السلاح .. وخدو كل الفلووس اللي معانا وموبايلاتنا وعورو كل واحد في أيده .. وجريوو ..
واحنا لما لقينا كده .. طلعنا نجري .. ولما جرينا شوية .. لقينا شوية جزائريين كمان بيجروو ورانا .. وكملنا جري .. ودخلنا شركة .. " طارق نور للدعاية والأعلان " وأستخبينا فيها ..
وهما برضه جريوو ورانا .. ودمروو الشركة والله .. في الوقت ده كان معانا مراسلة من قناة .. نايل لايف .. بس طبعا مكانش معانا موبايلات .. لأنهم خدوها كلها .. وأعدت تحاول من تيليفون الشركه .. وفعلا أتصلت .. وبعتولنا نجده .. المصيبه الكبيره بقى .. نروح المطار نلاقيهم قافلين المبنى الخاص بينا .. مبنى " 2 " .. يا عم الحج عايزين نركب .. لا المبنى مقفوول .. طب ياابااا .. برضه مفيش فايده .. لحد اما جه مدير المطار .. وقاللنا بؤيين كدب أووي .. بيقوللنا .. انتو المبنى ده علشانكو مخصوص .. واحنا بنعتذرلكو على كل حاجة حصلت .. وكلها ساعتين وتبقو في بلدكو .. ركزو في كلمة ساعتين دي كوويس .. والله يا جدعاان خمس ساعات أعدين في المطار بس .. المهم ربنا فرجها وطلعنا الطياره .. وأحنا طالعيين .. في ساحة المطار والله .. يهجم علينا يجي 10 جزائريين كانو جايين في الباص اللي بيوصل الطياره .. وهجمو علينا .. لكن الأمن حاولو يوقفوهم .. لكنهم طعنو اتنين ظباط .. وأربع عساكر .. وهربوو طبعا .. طلعنا الطياره .. وأعدنا سبع ساعات .. لأن مفيش تصريح سفر طبعاا .. ومش بيقومونا من الكرسي .. طيب نروح الحمام يا جماعة .. لا أعد ممنوع تقوم من مكانك وأصلا مفيش سلم .. يا نهااار أسووود مفيش سلم أمال احنا طلعنا على أيه يابا .. يقول لأ .. ده كان مؤقت كده ومشي .. !!!!!!!!!!!!!!.. وأقلعت الطياره .. ووصلنا مصر الحمدلله .. بس طبعا انا عيني واجعاني جداااا لان الطعنة مكانتش سهله .. ورجلي وضهري نفس الشيئ .. وللأسف لازم أستنى كمان كااام يووم .. لحد اما أقدر ارجع الأمارات تاني .. ياااااااااااارب .. أنتقم منهم ياااااااااااااااااااارب .. انتقم منهم يااااااااااااااااااااااااارب .. حراااام عليكو .. الله ينتقم منكوو يارب العالمين ..
اللهم اعمل فيهم زي مهما عملو فينا وأكتر يااااااااااااااااااااارب .. وبلا عروبة بلا بتاع .. الله يلعن العروبة .. مدام هتهيننا وتهين كرامتنا .. انا بعيط على اللي حصللنا والله ..
ويقوللك السودانيين مع مصر .. والله كانو بيضربو فينا مع الجزائريين وباعو تذاكرهم للجزائريين والله .. انا حاسس اني مستريح ربع راحة لما اتكلمت معاكوو ..
ولسه الراحة الكبيره .. لما ياخدولي بطاري كـ ـ مصري أتهنت في السودان ..
يللا .. لا أله اللا الله ..

مع تحياتي

منقول بالتاكيد

المقال "مشجع مصرى يحكى ماحدث" نشر بواسطة: بتاريخ:
albanota
حسبى الله ونعم الوكيل
يعملوا كل ده عشان ماتش
روضة
ربنا ينتقم منهم اللهم خذ لنا ثأرنا من هؤلاء الملاعين وأهنهم كما أهانونا واجعلهم عبرة وعظة لمن يعتبر
حسبنا الله ونعم الوكيل فى اللى أذوا المصريين فى السودان من الجزائريين وغيرهم
كتكووته
حسبى الله ونعم الوكيل
ساره الراجحى
يالهوى
كل دا
حسبى الله ونعم الوكيل
scorpion
هما اساسا الشعب الجزائري شعب معروف كويس
ومش محتاجين نتكلم عنهم
وكل دا علشان ماتش معتقدش كل دا مش علشان ماتش
دول زي مايكونوا بيخلصوا تار قديم مابينا ومابينهم
انا بجد مش عارف ايه الجهل والتخلف دا
انا مش عارف ليه مش بنعمل كدة مع ناس تانية تستحق الحرق
وكلنا عارفينهم كويس ناس لاهما بشر ولا بني ادمين
اعداء الاسلام
بس للاسف الجهل والتخلف والبلطجة اللي فيهم دي مش هتهدي
لانهم كدة
يلا ربنا ينتقم منهم
وحسبي الله ونعم الوكيل

bosy lovestory
شكرا ليكم
وحسبى الله ونعم الوكيل
قادر يارب تجيب حقنا اللى ضايع مننا لحد دلوقتى
أميرة الورد
هما اساسا الشعب الجزائري شعب معروف كويس
ومش محتاجين نتكلم عنهم
وكل دا علشان ماتش معتقدش كل دا مش علشان ماتش
دول زي مايكونوا بيخلصوا تار قديم مابينا ومابينهم
انا بجد مش عارف ايه الجهل والتخلف دا
انا مش عارف ليه مش بنعمل كدة مع ناس تانية تستحق الحرق
وكلنا عارفينهم كويس ناس لاهما بشر ولا بني ادمين
اعداء الاسلام
بس للاسف الجهل والتخلف والبلطجة اللي فيهم دي مش هتهدي
لانهم كدة
يلا ربنا ينتقم منهم
وحسبي الله ونعم الوكيل

انا رايي من راي احمد
دة غل مكتوم جواهم ولقيو فرصة وطلعوه

او في حد وراهم الله اعلم

المهم مستحيل يكون علشان كورة وزي ما سمعت انهم متوقعين اقصائهم من كاس العالم ومش هاممهم زي ما سمعت

والله اعلم بردو

لا حول ولا قوة الا بالله

حسبنا الله ونعم الوكيل

مسبتوش بلد ومدبحتهوش يا جزائر

الدور على مين المرة الي جية

ربنا ينسف بيكم الارض
ALi_HAFEZ
فعلا احنا حقنا ضايع ولازم نرجعة
strangerofthenight
اختى المشرفه لا تأكيد على ما حدث مع ذلك الشخص ... لاننا اخبرنا بالاعتداءات ولكن ليست بهذه الطريقه ...

ففيها بعض التجاوزات .... بالاحاطة على الجانب السودانى الشقيق ...

حرصا منا على تجنب ذلك ينبغى عليك المراعاة جيدا لما تنقلين .... فاذا كنت تريدين نشر الحقيقه فالحقيقه لا تأخذ من فم واحد ولكن تأخذ من افواه كثيرة هم جميعا بنفس القول ... ولكن هذا القول لا يتماشى مع كامل الحقيقه .. ففيه بعض المبالغات ...

تحياتى واتمنى متابعه الموضوع بالكمال داخل القسم الرياضى .... ومتابعة اخر الاخبار ...
Mr.TiTOoO
في الاول بحب اقول لكل مصري ما يزعلش على الماتش لان احنا لعبنا ... قدر الله وما شاء فعل ..

وبحب اقول لكل جزائري معلش مرة وعدت بس لو شعبكم كله وقف ادام الفراعنة مش هيبقى اكتر من سجادة يداس عليها ... يا جماعة محدش يزعل على المصريين الي اتصابوا هم كمان طلع عنيهم هنا ..
Al yasergi
أسف ولكن لو حدث أن بعض السودانيين صدر منهم ذلك ، فكل الشعب السوداني شقيق لنا ولا يمكن أن ناخذ بافعال قلة منهم

القلب الطيب
حسبى الله ونعم الوكيل

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
مشجعى المنتخب الجزائرى يعتدون على مشجع مصرى يساندهم>>
شاهد عيان على أحداث بورسعيد يحكى تفاصيل ماحدث (بالفيديو)
مشجع مصرى مسخره بعد مبارة مصر الجزائر