نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى المدونين واصحاب المواقع منتدى المدونين والتدوين

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

طريقة الاشتراك في Feedburner وتفعيل جميع خدماته شرح بالصور كاملاً

اخواني الكرام ، هذا شرح كامل و مفصل تفصيلاً ممل ب عن كيفية الاشتراك في خدمة Feedburner وتفعيل جميع خدماتة .

بداية دعونا نتعرف عن هذة الخدمة اي بمعنى
ما هي خدمة الـــ Feedburner ؟

خدمة الـ Feedburner هي اقوى موقع لخدمة RSS بالعالم لماذا أقوي موقع لانها تابعة لشركة جوجل ( google ) الكبرى . طيب ماذا سنستفيد من هذه الخدمة ؟ نستفيد منها الآتي :

- ارشفة فورية وقوية وثابتة بجوجل .
- توصيل آخر مواضيع موقعك او مدونتك او منتداك الى عملائك باسرع وقت ممكن .
- تخفيف اللود على سيرفر موقعك بحيث ان الرسائل توصل عن طريق سيرفر جوجل .
- الاستفادة بالقائمة البريدية في اي شي جديد خلاف موقعك الحالي .
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

طيب دعونا او سيبونا في المهم وهو الشرح المفصل ب لهذة الخدمة عن النقاط التالية :
1 - طريقة الاشتراك في هذة الخدمة .2 - طريقة ادراج رابط تغذية rss موقعك . 3 - طريقة اخذ الكود من هذا الموقع ووضعة في موقعك او مدونتك .4 - طريقة تنسيق الرسائل التي ترسل من موقعك الى المشتركين في خدمة المجموعة البريدية بتاعك .5 - طريقة وضع بنر متحرك في موقعك او مدونتك به آخر مواضيع rss موقعك .6 - طريقة إدراج إعلانات جوجل ادسنس في الرسائل لتكسب ماديا ايظا من هذة الخدمة . ولكن هذا البند سوف نقوم بشرحة في وقتاً آخر .

اخواني الاعزاء ، شرح النقاط السابقة اعلاه طبعاً شرح طويل ومفصل تفصيلا كامل بالصور من الصعب على ان اضعه في المنتدى . لذا قم بزيارة هذا الرابط ( مدونة المحررون العرب ) لتجدوا الشرح الكامل عن الاشتراك وتفعيل جميع خدمات فييد بنر .

المقال "طريقة الاشتراك في Feedburner وتفعيل جميع خدماته شرح بالصور كاملاً" نشر بواسطة: بتاريخ:
حيـــاه على طـــاعه
السلام عليكم
اخانا الفاضل لدى مشكلة

http://100fm6.com/vb/showthread.php?p=470108#post470108

برجاء ايجاد حل..
afrtokoko
شكرا على الموضوع
%u0632%u0627%u0626%u0631
اخى الفاضل يارب تكون بخير انا عندى مشكلة انا سجلت قبل كدة فى فيد بانر وكان اسم المدونة بتاعتى العاب كمبيوتر ps1.2.3 وبعدين غيرت عنوان المدونة وحاولت اعمل الخطوات فى فيد بانر بالعنوان الجديد لكن مش عارف بيدينى خطا ويقولى حجم العنوان كبير وبعض الاخطاء كدة المهم مش راضى يكمل معايا وبصراحة انا تعبت لو ممكت تقولى اعمل اى اكون مشكور ودة بريد ياهو ليا يكون ليا الشرف لو بعت لى رسالة تقولى فيها اكلمك امتى طبعا مع الاضافة واكون شاكر جدا ليك [email protected]
binshiekh
اخي العزيز السلام عليكم ،
اولا اقولك اسف على تأخري في الرد عليك بشان هذا الموضوع وايظا اسف على الازعاج .
ثانيا : مادام حصلت لك مشاكل كثير انا افضل ان تعمل حساب جيميل جديد اخر ثم تشترك به في خدمة feedbuner وتضع اسم مدونتك الجديد الذي غيرته . واتبع الخطوات اولا باول .
%u0632%u0627%u0626%u0631
اخى العزيز انا نفسى اشترك فى ادسينس فلو ممكن تساعدنى فى عمل مدونة مؤهلة للاشتراك فى برنامج ادسينس اكون شاكر ليك انا اسمى رضا رفاعى ودة اميلى الياهو ممكن تسيبلى رسالة انك موافق تساعدنى فى عمل المدونة او لا اكون شكر ليك جدا فكلتا الحالنين الموافقة ام لا ودة اميلى [email protected]
ودة رابط المدونة كما قولت رابط مدونة جديدة http://urgent-newsonline.blogspot.com بتتكلم عن اخر الاخبار ارجو منك الرد بسرعة انا بفتح اميلى كل يوم يارب اجد رسالتك موجودة عندى بالموافقة ىلعمل مدونة تحت اشرافك
binshiekh
اخى العزيز انا نفسى اشترك فى ادسينس فلو ممكن تساعدنى فى عمل مدونة مؤهلة للاشتراك فى برنامج ادسينس اكون شاكر ليك انا اسمى رضا رفاعى ودة اميلى الياهو ممكن تسيبلى رسالة انك موافق تساعدنى فى عمل المدونة او لا اكون شكر ليك جدا فكلتا الحالنين الموافقة ام لا ودة اميلى [email protected]
ودة رابط المدونة كما قولت رابط مدونة جديدة http://urgent-newsonline.blogspot.com بتتكلم عن اخر الاخبار ارجو منك الرد بسرعة انا بفتح اميلى كل يوم يارب اجد رسالتك موجودة عندى بالموافقة ىلعمل مدونة تحت اشرافك
اكيد انا مستعد لمساعدتك في عمل مدونة مؤهلة على بلوجر والتسجيل في ادسينس ،،، لا مانع لدي ،،
بريدي الالكتروني : [email protected]
او بامكانك التواصل من خلال زيارة مدونتي المحررون العرب ودخولك على صفحة - الاتصال بنا
a7laum
موضوع مميز وكنت بدور عليه والحمد لله لقيته

ألف شكرا ليك

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
شرح معرفة النتيجة من موقع نظام نور المركزى بالصور وتفعيل الحساب
طريقة لقبول وتفعيل حسابك فى جوجل ادسنس فى اقل من 24 ساعة ارجو التثبيت
شرح طريقة الاشتراك في أي مدونة - بـ الصور
افضل طريقة للتسجيل ببنك-alertpay- وتفعيل الحساب عن طريق الموبايل