نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

بالفيديو اول ظهور للسيسى بعد فتره كبيره "وتصريحات غايه في الاهميه والخطوره"

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته بعد فتره كبيره من غياب السيسي من علي الساحه السياسيه خرج لنا اليوم وصرح بتصريحات غايه في الاهميه واكد الفريق عبد الفتاح السيسي ان مصر ستظل صامده ضد اي ارهاب وان مايحدث الان لن يهز مصر ابداً ولن يخاف الشعب المصري ابدا مدام الجيش موجود ووجه السيسي رساله هامه جدا للشعب المصري طالبا منه الا يستسلم لهذه العمليات الارهابيه ولابد ان تثقوا بالله واننا علي الحق المبين وطمأن السيسي المصريين واكد لهم ان الجيش سيحميهم وسيقف بجانبهم ولن نسمح لاحد ابدأ ان يمسكم وهدفنا البناء والتعمير وليس التخريب والقتل والان شاهد معنا المزيد من تصريحات السيسي علي هذا الفيديو الرائع الذي اعجب الملايين من المصريين
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

المقال "بالفيديو اول ظهور للسيسى بعد فتره كبيره "وتصريحات غايه في الاهميه والخطوره"" نشر بواسطة: بتاريخ:
haroon
كتب د.سعد فياض عبر الفيسبوك:
الفيديو المذاع للسيسي مثير للشك والأسئلة:

- هو يتكلم بشكل جماهيري مع هتافات شعبية "الجيش والشعب ايد واحدة" ، وعندما تتحرك عند التصفيق يأتي مكان مختلف فيه ضباط وعساكر وهؤلاء لا يهتفون عند الخطابات الرسمية

- من الواضح التركيب ، وأنا لست من هواة السيناريوهات المفبركة ، فالمكان الذي يتكلم منه يختلف عن المكان الذي يجلس فيه من يصفقون

- لم يذكر المنصورة ولا تفجيرها ولا عزى ضحاياها بكلمة واضحة ، وهذا مريب ..جدا جدا

- لم يذكر الإخوان ولا قرار اعتبارهم جماعة إرهابية بكلمة وإنما تكلم عن الإرهاب بشكل عام

الفيديو بهذا الشكل مثير للريبة والشك بالفعل من وجهة نظري
د.عصام
طبعا ظهور السيسى بهذا الخطاب اولا بيثبت ان كلام الخراف ونعاجها عن مقتله شيئ كله كدب وانسياق وراء قناه الخنزيره اللى دايما بتكدب عليهم ودايما بيصدقوها . والكلام اللى فات ده دا كلام عادى ومفهوم للجميه اما ثانيا وهذا هوا المفيد لو حد زكز فى نبره الصوت واسلوب الخطاب فالخطاب شعبى من الدرجه الولى يثير حماس المشاهد ويجذب انتباهه وفى ذالك دلاله واضحع ان السيسى هيترشح وهينجح فى الرئاسه ان شاء الله وسلملى على الخرفان وجماعتهم اللى راحت ان شاء الله فى خبر كان ههههههههههههههه. وعارف انهم هيشككوا فى الخطاب كعادتهم وهرد اقول مفيش حد فيكى يا مصر يقدر يخبى خبر زى مقتل السبسى وخصوصا الجيش المصرى الذى عمل مصدايه عاليه مع الشعب ولن يجازف الجيش ولا الشرطه بما كسبوه من مصداقيه بس مينوالشعب كله حاسس بكده بس الخرفان مبيصدقوش اى كلام غير من خرفانهم الكبار
ابوسيف 2011
كتب د.سعد فياض عبر الفيسبوك:
الفيديو المذاع للسيسي مثير للشك والأسئلة:

- هو يتكلم بشكل جماهيري مع هتافات شعبية "الجيش والشعب ايد واحدة" ، وعندما تتحرك عند التصفيق يأتي مكان مختلف فيه ضباط وعساكر وهؤلاء لا يهتفون عند الخطابات الرسمية

- من الواضح التركيب ، وأنا لست من هواة السيناريوهات المفبركة ، فالمكان الذي يتكلم منه يختلف عن المكان الذي يجلس فيه من يصفقون

- لم يذكر المنصورة ولا تفجيرها ولا عزى ضحاياها بكلمة واضحة ، وهذا مريب ..جدا جدا

- لم يذكر الإخوان ولا قرار اعتبارهم جماعة إرهابية بكلمة وإنما تكلم عن الإرهاب بشكل عام

الفيديو بهذا الشكل مثير للريبة والشك بالفعل من وجهة نظري
يا اخت نيفين لو بتحبى تضحكى على نفسك كتير فربنا يشفيكى لأن رصيدك من الكذب كتر وده مش افتراء ده من من خلال تاريخ تعليقاتك ومشاركاتك

اللهم اشفى مرضانا واحفظ مصر وأوفياء مصر واهدنا لما فيه الخير لنا
محمدالتراس
أكد الفريق عبد الفتاح السيسي أن مصر ستقف صامدة في مواجهة الإرهاب، مؤكدا أن من سيحاول المساس بأي مصرى فإن الجيش المصري لن يتركه أبدا.

وأضاف السيسي وهو منفعل:" خلي بالكم إحنا مش بنخاف غير من ربنا وهو يعلم نوايانا والإيمان الذي بداخلنا والله سوف يساعدنا، ومن سيمسكم سنمحوه من على وجه الأرض، فنحن على الحق وهم على باطل سيسقط دائما الإرهاب".

وكان الفريق السيسى قد شهد مراسم الاحتفال بتخريج الدفعة 148 من معهد ضباط الصف المعلمين دفعة الشهيد المساعد محمد فكري عبدالغفار أحد ابطال البحرية المصرية خلال حرب أكتوبر المجيدة.

وأكد الفريق أول عبدالفتاح السيسي أن مصر ستقف صامدة في مواجهة الإرهاب وما يحدث لن يهز مصر وشعبها، ولن يخاف الشعب أبدا طالما الجيش المصري موجود.

وأضاف "لا تدعو هذه الأحداث الإرهابية الغاشمة تؤثر فيكم أو في روحكم المعنوية، فنحن علي الحق المبين، أردتم الحرية والاستقرار وهذا لن يأتي بسهولة ولابد لكم من الثقة في الله وفي أنفسكم وفي جيشكم والشرطة المدنية، وبأننا قادرون علي العبور بمصر نحو الاستقرار والامن والتقدم".

وطمأن الفريق أول السيسي الشعب المصري "لا يوجد قلق أو خوف فنحن فداكم والجيش المصري فداء لمصر والمصريين ومن يمسكم لن نتركه علي وجه الأرض، هدفنا البناء والتعمير والرخاء وليس القتل ولا الترويع ولا إيذاء المصريين".

كما هنأ الفريق أول السيسى الخريجين وأسرهم بالانضمام لصفوف الجيش المصري بقيمه وتقاليده العريقة وحملهم أمانة الدفاع عن الوطن وخدمة شعبه العظيم بكل الشرف والتضحية والفداء.

http://www.youtube.com/watch?feature...&v=TWBynBv4ETs
haroon
طبعا ظهور السيسى بهذا الخطاب اولا بيثبت ان كلام الخراف ونعاجها عن مقتله شيئ كله كدب وانسياق وراء قناه الخنزيره اللى دايما بتكدب عليهم ودايما بيصدقوها .
لم ترد بشكل منطفي على كلامى بالاعلى . لماذا لم يعزى السيسى اهالى المنصورة ولم يذكر تفجير الدقهليق ولو بحرف ولماذ لم يتناول قرار وصف لاخوان بانها جاعه ارهابية . الا اذا كان التسجيل قديم للسيسي

والكلام اللى فات ده دا كلام عادى ومفهوم للجميه
دا اللى هو اي بالبظبط ؟ شتيمتك للاخوان ؟

اما ثانيا وهذا هوا المفيد لو حد زكز فى نبره الصوت واسلوب الخطاب فالخطاب شعبى من الدرجه الولى يثير حماس المشاهد ويجذب انتباهه
كلام فارغ ولا يلزمنى . يلزمنى الاجابة عن سؤالى وبشكل مباشر

وفى ذالك دلاله واضحع ان السيسى هيترشح وهينجح فى الرئاسه ان شاء الله وسلملى على الخرفان وجماعتهم اللى راحت ان شاء الله فى خبر كان

بردو كلامك خارج نطاق موضوعى

ههههههههههههههه. وعارف انهم هيشككوا فى الخطاب كعادتهم
طب افحهمهم انت بالرد المنطقى على اسئلتهم

وهرد اقول مفيش حد فيكى يا مصر يقدر يخبى خبر زى مقتل السبسى وخصوصا الجيش المصرى

مش رد لسؤالى ولا اجابة شافية وبالناسبة الفيديو مش مكتوب عليه بث مباشر

الذى عمل مصدايه عاليه مع الشعب ولن يجازف الجيش ولا الشرطه بما كسبوه من مصداقيه بس مينوالشعب كله حاسس بكده بس الخرفان مبيصدقوش اى كلام غير من خرفانهم الكبار
كل دا هرى كلام مافيهوش الاجابة اللى انا منتظراها
د.عصام
بص يا اخ انت اقرا كلام ابو سيف يمكن تفهم ثانيا كلامى واضح اوى والله . اوضح اكتر من كده مقدرش انت بقا عيش حياتك لحد ما تفهم هما بس عشره خمستاشر سنه وتفهم ان شاء الله
haroon
يا اخت نيفين لو بتحبى تضحكى على نفسك كتير فربنا يشفيكى لأن رصيدك من الكذب كتر وده مش افتراء ده من من خلال تاريخ تعليقاتك ومشاركاتك

اللهم اشفى مرضانا واحفظ مصر وأوفياء مصر واهدنا لما فيه الخير لنا
من العجيب انك انت اللى بتتهمنى بالكذب وانا اللى يشوف حوارااتى القديمة معاك يعرف ان كل مرة كان بيحصل فيها جدال كنت افحمك واخرصك في الكلام وما تعرف ترد وترفع الراية البيضة وجاى دلوقتى تقولى ربنا يشفي مرضانا وانا تفق معاك في الدعاء دا بس بدعيلك بيه
haroon
أكد الفريق عبد الفتاح السيسي أن مصر ستقف صامدة في مواجهة الإرهاب، مؤكدا أن من سيحاول المساس بأي مصرى فإن الجيش المصري لن يتركه أبدا.

وأضاف السيسي وهو منفعل:" خلي بالكم إحنا مش بنخاف غير من ربنا وهو يعلم نوايانا والإيمان الذي بداخلنا والله سوف يساعدنا، ومن سيمسكم سنمحوه من على وجه الأرض، فنحن على الحق وهم على باطل سيسقط دائما الإرهاب".

وكان الفريق السيسى قد شهد مراسم الاحتفال بتخريج الدفعة 148 من معهد ضباط الصف المعلمين دفعة الشهيد المساعد محمد فكري عبدالغفار أحد ابطال البحرية المصرية خلال حرب أكتوبر المجيدة.

وأكد الفريق أول عبدالفتاح السيسي أن مصر ستقف صامدة في مواجهة الإرهاب وما يحدث لن يهز مصر وشعبها، ولن يخاف الشعب أبدا طالما الجيش المصري موجود.

وأضاف "لا تدعو هذه الأحداث الإرهابية الغاشمة تؤثر فيكم أو في روحكم المعنوية، فنحن علي الحق المبين، أردتم الحرية والاستقرار وهذا لن يأتي بسهولة ولابد لكم من الثقة في الله وفي أنفسكم وفي جيشكم والشرطة المدنية، وبأننا قادرون علي العبور بمصر نحو الاستقرار والامن والتقدم".

وطمأن الفريق أول السيسي الشعب المصري "لا يوجد قلق أو خوف فنحن فداكم والجيش المصري فداء لمصر والمصريين ومن يمسكم لن نتركه علي وجه الأرض، هدفنا البناء والتعمير والرخاء وليس القتل ولا الترويع ولا إيذاء المصريين".

كما هنأ الفريق أول السيسى الخريجين وأسرهم بالانضمام لصفوف الجيش المصري بقيمه وتقاليده العريقة وحملهم أمانة الدفاع عن الوطن وخدمة شعبه العظيم بكل الشرف والتضحية والفداء.

http://www.youtube.com/watch?feature...&v=twbynbv4ets
كل الهرى دا سمعناه في الفيديو . وهنا ظهرت الاسئلة والشكوك والريبة . كيف لا يعزى اهالى المنصورة والشهداء . وكيف لا يذكر الانفجارا اللى حصل .ماهو الكلام اللى قاله في الفيديو بيقولة علطول في كل المناسبات . السيسي يابنى لو عايش يطلع دلوقتى حالا . فى كلمة يعزى شهداء المنصورة . ومش عاوزين اكتر من كدة . ولو طلع احنا نعتذرلكم . اية رايك ؟
haroon
وبالمناسبة المونتاج سهل اوى انه يجمع السيسي من مشهد قديم وبتخرج الدفعه الجديدة .وتكون الدفعه دى بتصقف لحد تانى ويجيبوها على انه بيسقف للسيسي . وعلشان كدة باين ان السيسي بيتكلم من مكان والمشهد اللى فيه ناس بتهتف من مكان تانى

وعلشان نقطع الشك باليقين عاوزينة يطلع يعزى اهالى المنصورة
ابوسيف 2011
من العجيب انك انت اللى بتتهمنى بالكذب وانا اللى يشوف حوارااتى القديمة معاك يعرف ان كل مرة كان بيحصل فيها جدال كنت افحمك واخرصك في الكلام وما تعرف ترد وترفع الراية البيضة وجاى دلوقتى تقولى ربنا يشفي مرضانا وانا تفق معاك في الدعاء دا بس بدعيلك بيه
طب مترجعى حواراتنا ومناقشتنا السابقة وان كنت نسيت افكرك او راجعى افكارك وارائك واحكمى على نفسك _ ومن الافضل تسألى حد جنبك (ده لو ليكى نفس تصدقى الحقيقة)

وفى اوقات قادمة ان شاء الله هاكسب فيكى ثواب وافهمك شويه فى السياسة اللى بتحدث وكيف يتم التلاعب بيكى وتجنيدك لخدمة الاخوان من خلال اللعب بعواطفك على حساب تحرير عقلك

اللهم احفظ مصر وأوفياء مصر واهدنا لما فيه الخير لنا
haroon
بص يا اخ انت اقرا كلام ابو سيف يمكن تفهم ثانيا كلامى واضح اوى والله . اوضح اكتر من كده مقدرش انت بقا عيش حياتك لحد ما تفهم هما بس عشره خمستاشر سنه وتفهم ان شاء الله
ابو سيف دعالى بان ربنا يشفينى . عاوزنى افهم اية في دا مش فاهمة ؟
haroon
طب مترجعى حواراتنا ومناقشتنا السابقة وان كنت نسيت افكرك او راجعى افكارك وارائك واحكمى على نفسك _ ومن الافضل تسألى حد جنبك (ده لو ليكى نفس تصدقى الحقيقة)

وفى اوقات قادمة ان شاء الله هاكسب فيكى ثواب وافهمك شويه فى السياسة اللى بتحدث وكيف يتم التلاعب بيكى وتجنيدك لخدمة الاخوان من خلال اللعب بعواطفك على حساب تحرير عقلك

اللهم احفظ مصر وأوفياء مصر واهدنا لما فيه الخير لنا
والله حضرتك انا مش فاقدة الذاكرة . هاتلى رابط موضوع واحد انت افحمتنى فيه وهفتح نقاش فيه تانى معاك وانا على اتم استعداد

وبلاش نغمة تجنيد وخدمة اخوان . انا اصلا واحدة مش محجبة وبلبس على الموضة ومسيبة شعرى .

فسيبك من العك الكتير والهرى اللى مالوش لازمة وحاورنى بالمنطق
abodoha22
ابوس رجلك للمره العشرين بطلي تردى علي موضوعاتى بعد اذن حضرتك لو امكن haroon
haroon
وحياة باباك خلينى ارد
د.عصام
فيه مثل انجليزى حقيقى بيقول اذا واحد قالك انت حمار متصدقوش اما لو قالوها اتنين يبقى لازم تشترى بردعه
haroon
فيه مثل انجليزى حقيقى بيقول اذا واحد قالك انت حمار متصدقوش اما لو قالوها اتنين يبقى لازم تشترى بردعه
مش اجابة بردو على سؤالى . مش عارفه لية الشعب المصري غاوى كلام فارغ

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
تعرف بالفيديو علامات اللحوم الفاسدة قبل تناولها ، فيديو في غايه الاهميه وننصح الجميع بالمشاهده
فوائد الخيار -تعرف علي الفوائد المذهله للخيار "معلومات غايه في الاهميه "