نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى التسلية والترفيه منتدى الحب والرومانسية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

ايهما اصعب دموع العين ام دموع القلب؟

ما اقسى هذه الحياة وما اصعبها عندما تفقد اعز ما لديك عندها تفقداغلى ابتسامة واجمل فرحة واروع قلب تكون حياتك ظلاما بعد ان كانت نورا وتكون بكاءا بعد ان كانت ارق ابتسامة فتبكى... ولكن كيف تبكى....؟؟! انت تبكى بعينيك,بقلبك ,تجرى الدموع داخل جسدك ,تأتيك الاحزان فى احلامك .ولكن ايهما اصعب دموع العين ام دموع القلب ؟
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

المقال "ايهما اصعب دموع العين ام دموع القلب؟" نشر بواسطة: بتاريخ:
abdobasha
دموع القلب
دموع العين بتريح
ميسره
اسمحي لي ان اقول رأي بصراحه
في رأي كلاهما اصعب ............فدموع العين ......فيها مزايا وفيها عيوب
من مزاياها انها تريح الأنسان بعض الشئ
من عيوبها انها تدل بعض الشي على الضعف وعدم القدره على التحمل ففي الحياه مصاعب اكثر من مجرد حب وضاع فالعقل يقول ان نتحمل ولا نبكي على شئ راح ونحمد الله الذي وضعنا في هذه المحنه لكي نتعلم ونكون قادرين على مواجه المتاعب

ودموع القلب في رأي الشخصي لا أرى فيها غير العيوب
لأنها تكبت في النفس وتجعلك متضايق معظم الوقت فإحساس بالديق من أي حاله او مشكله مرت بك تجعلك اقل نشاطا في المجتمع وأقل فاعليه ستضحك امام الناس وانت في داخلك مدبوح ولا تريد ان ترى اي احد مهما كان
هذا هو رأي لا يوجد فيهم واحد اصعب من الثاني
شكرا لموضوعك المميز
روميو
طبعا دموع القلب اصعب بكتير

ممكن يكون سبب دموع القلب انك متقدرش تبكي بعنيك لتبان ضعيف فقلبك بيبكي بدل عنيك

اما دموع العين ففعلا بتريح كتير

وشكرا يا لولو كاتي علي الموضوع الجميل
lolo_caty
ميرسى ليكوا كتير وفعلا انا متفقه معاكم ان دموع القلب بتكبت اوى وبتخلى مع الوقت قناع على وشك قدام الناس بيتخلع اول ما بتنامى على مخدتك تلاقيكى بتعيطى جدا حتى ممكن يكون الموضوع مش مستاهل كل ده بس مش عارفه ليه بس ميرسى جدا على ردودكم
emadtito
دموع القلب لا يمكن انك تستريح وي تدمع لكن العين بكل بسطة هتدمع وهتستريح لكن القلب انسة tito
fayroz
دموع العين زى الكل ما قال انها بتريح
انا بردة شيفة كدة بس بس بتريح فى وقتها وبعد كدة
الواحد كل لما يفتكر دموعة دى ممكن يتعب اكتر
على دموعة اللى نزلت وعلى الشخص اللى نزلت علية
ويضايق اكتر فالتالى مفيش راحة او بتبقى راحة مؤقتة

اما دموع القلب بالرغم انها اصعب اللى انها ممكن
تكون احسن لما الواحد ميلقيش حد يحس بيه واعتقد
ان دموع القلب بتخلى الانسان اقوى ادام الناس
لكن ادام نفسة فهو انسان ضعيف يبحس على احد
يحس بيه ليجعلة قوى

اسف لو طولت عليكوا
mo223
ممكن تجاوبينى على سؤالى
الانسان يعمل اية لو ان قلبة مابيدمعش ولكن بينزف مرارة جرح
lolo_caty
لا دى تبقى اصعب بكتير من اى دموع لأنك بتتألم ومبكتش لا بعينك ولا بقلبك قوى بس قوتك ضعفتك صعب صعب اوى
ندى الايام
طبعا دموع القلب هي الاصعب لانه لا تقدر على مسحها
mo223
على قد ما نفسى قلبى وعنيا يدمعوا ، يمكن يكونوا السبب فى راحتى ، على قد كرهى للحياة
الحب الوردى
الاصعب دموع القلب لاكن لايراها احد ولا يشعر بها احد وممكن تفضلى تتلالمى ومحدش يشعر بك اما دموع العين ممكن يبان العطف فى عيون من حولك والشفقة بس دموع العين غاليية محدش يستهلها تنزل عشانة
عشق الروح
الاتنين صعبين بس دموع العين ارحم شوية عشان بتطلع حزنك فى دموعك لكن دموع القلب دى تجيب الكافية
بسبب الكبت
شكراااااااااااااااااا
%u0632%u0627%u0626%u0631
انا فى رأيى ان الاثنين اصعب لان دموع العين تريح ولكن تخلى الانسان مهما ان كان يكون ضعيفاً ام دموع القلب فتجعل القلب مدبوح على طول مثل الحب اذا احب انسان شخصاً ما وفارقه فيجعل الجرح فى القلب حتى لو بعد حين فتلاقى القلب كلما يفتكر الكريات يبكى لعدم خروج القلب من الازمه التى هو فيها فلذلك الاثنين اصعب
الوردة الحنونة
انا بشوف ومن تجربة شخصية دموع القلب اصعب بكتيييييير من دموع العين لانها بتخليك حزين دايما ومتضايق وحتى بتعكس على الوجه بتبقى العين فيها حزن واضح كتيييييييييير حتى الناس بيحسوه يعني لما اكون متضايقه وابكي برتاح بعدها لما اطلع عند الناس مابيحسوش اني كنت ابكي لكن لما اكبتها في قلبي بتبان على الوش وبتبقى العين دامعه بس ودبلانه حتى لما بتبتسم بيبان اكتر في العيون الحزن
s@ra
الاتنين صعبين اوي ولكن دموع القلب اقوى واشد عذاب
%u0632%u0627%u0626%u0631
انا ببكي بقلبي وبعيني لاني حبيت انسان واتعلئت بيه اوي وخدعني وسبني بعد حب سنين وبعد سنا من انفصلنا كنت لسا زي مانا بموت من الالم فكرت وقتها ادخل في حب جديد عشا انسا ومش عارفه اللي انا عملته دا صح ولا غلط والانسان اللي قابلته دا بجد لو طلب روحي ادهالو لانو ديما يحب يسعدني وبيحبني اوي وانا علي قد مقدر بسعدو وعمري مقلتلو كلمه تجرحو بس انا حاسه اني ظلماه لاني لسه بفكر في الحب الاولاني ومش قادره انساه برغم اللي كل جرح جرحهولي وانا محتاره ومش عارفه اعمل ايه نفسي انساه عشان مظلمش انسان تاني ومش عارفه ممكن بس حد يقولي اعمل ايه واسفه كتيييير انا طولت عليكم
Mizoalex
دموع القلب طبعااا

القلب دموعه دم
rania ranoosh
طبعا دموع القلب بتتعبك اكثر كلما نزلت ولكن عند نزول دموع العين فانك ترتاح
فمن الاكيد ان دموع القلب هي الاصعب
fatenfati61
انا افضل دموع العيون و لكن من دون احساس القلب يبكي من كثرة حبه دون دموع
برنسيسة الاحزان
اكيد دموع القلب لان من السهل تجفيف دموع عينك لكن من الصعب بل من المستحيل تجفيف دموع قلبك

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
لحظات تنزف فيها العين دموع و دم
ما اصعب ان تبكى بلا دموع
دموع العين