نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى المدونين واصحاب المواقع منتدى الربح من موقعك منتدى ادسنس

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

الاستفتاء النهائي حول نسبة مشاركة الارباح على منتديات نجوم اف ام

لقد طرحنا من قبل استفتاء مبداي حول خفض نسبة مشاركة ارباح ادسنس من 70% الى 60% وقد اتفق معظم المشتركين على تجربة مشاركة 60% لمدة محددة .. والمدة المحددة كانت الـ 20 يوما الماضيين ...
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

لذا على الاعضاء الان التصويت بالموافقة او الرفض عن خفض النسبة الى 60%

ملحوظات :
1- خفض النسبة يعني النقل بشكل اسرع الى خادم مستقل للموقع
2- الاستفتاء عام ومفتوح لذا سيشاهد كل عضو ماذا صوت له ..

المقال "الاستفتاء النهائي حول نسبة مشاركة الارباح على منتديات نجوم اف ام" نشر بواسطة: بتاريخ:
theking55
اوك ................ موافقة ...............

وان شاء الله هتكون خطوة جيدة جدا بأذن الله للمنتدى ولكل الاعضاء المشاركين فى ارباح ادسينس ..

على بركة الله
titolove
اوكى مفيش مشكله
dr.hytham
للاسف ............. لا اوافق
لان الوقت الحالى يعتبر وقت صعب لتطبيق النظام الجديد لان اصلا الارباح نازلة بسبب قرب الامتحانات و ده مخلى الارباح تقريبا فى الارض

و لان تنزيل نسبة الارباح 15 % مرة واحدة يعتبر حملا كبيرا على الاعضاء لان 15 % من النسبة الكلية تعادل فى الحقيقة 20% من الكليكات اللى كانت بتيجى فعلا للاعضاء ..........يعنى مش معقول الغى خمس ارباحى

اعتقد كان كافى الالغاء نسبة الردود و هى 5%
gelly4cash
للاسف لا اوافق عشان انا نسبتى قلت جدا
lionhmada
اوافق على النسبة الجديدة في سبيل سرعة افضل للمنتدى وقدرة اكبر على استقبال المزيد من الزوار على الرغم فعلا ان الارباح انخفضت جدا الفترة اللي فاتت
وربنا يوفق
سامح يسرى مطاوع
لا اوافق
سعر الضغطات نزل لادنى مستوياته وهو اللى خلانى ابتعد بعد الشئ عن المنتدى
والامر الاول والاخير طبعا لعبده باشا
gehad sayed
اقتراح بجعل النسبه كلها لصاحب الموضوع وعدم وضع نسبه لصاحب اخر رد

فالارباح الان ضئيله جدااااااااااا فكنت الايام الماضيه بكسب 2 و3 دولار دون كتابة الكثير من الموضوعات والان اصبحت اربح 70 و80 سينت

فلو النسبه اصبحت كلها لصاحب الموضوع اعتقد ان كده حيبقى كويس حتى لو 60%

فلا يستحق من يضع شكرا او مرسى او خبر جيد 15% او حتى 10%

ولقد لاحظت فى الفترة الاخيرة قله الموضوعات بسبب تقليل النسبة

منما يجعلنا نفكر فى حل وسط

كما ان الاخبار العاجله تعوض بعض الشىء الارباح القليله لكثرة الزوار بها وطبعا الضغطات ولذلك ياريت كل يوم يبقى فى 5 اخبار جديده ليس 1 او 2 للتعويض بعض الشىء عن انخفاض الضغطات

كما ان المنتدى فى الايام الاخيرة لا يعمل بشكل منتظم كما حدث امس معى ومع الكثير من الاعضاء الذين اعرفهم فالموقع طوال اليوم مغلق وحدث ذلك كذا مرة فى اوقات مختلفه

اتمنى لك التوفيق عبدو باشا واخذ القرار السليم الذى فيه مصلحتك ومصلحه المنتدى ومصلحتنا جميعا
prinsnezar
اوافق للمصلحة العامة على الرغم من خفض الارباح و لكن المكسب على المستوى البعيد اهم
abdobasha
كما ان المنتدى فى الايام الاخيرة لا يعمل بشكل منتظم كما حدث امس معى ومع الكثير من الاعضاء الذين اعرفهم فالموقع طوال اليوم مغلق وحدث ذلك كذا مرة فى اوقات مختلفه
طيب مادا اللي بتكلم فيه
المنتدى وقف امبارح حوالي 3 ساعات
ووقف الايام اللي قبل كدا الصبح
والمشكلة : مواقع معانا ع السرفر .. اللي عامل لود واللي عمال يبعت ايميلات واللي مش مرخص نسخة منتداه ... كل شوية السرفر يقف
دا عيب الخواد المشتركة
عشان كدا هنحتاج ننقل على سرفر مش هيقل عن 200 دولار شهريا
مع العلم اني كنت بدفع حوالي 100 دولار ع المشترك
طيب ازاي بنفس الارباح .. ادفع ضعف الاستضافة؟؟

حتى الان 50% - 50 % !!
دا اللي كنت متوقعه !
الطير المسافر
اوافق ............فكرة جيدة

ربنا معاكم
أميرة الورد
موافقة والله المعين
Click Soft
ربنا معاكو موافقه مع ان الارباح في الحديدا بس دا كله لجعل المنتدي بشكل افضل
abdobasha
انا مش عارف
كلو كاتب موافق موافق
والاغلبية مصوتة مش موافق
ازاي؟؟
thezoro_112
موافق عشان السرفر يكون أحسن

وربنا يوفق الجميع
Al yasergi
لاحظت فعلا اليومين اللي فاتوا دول بطئ غريب في المنتدى وساعات كتير مش بيفتح!!
لو احنا عايزين زيارات اكتر وأعضاء أكتر لازم ننقل لسيرفر خاص و 16 كور كمان
بقترح ياعبدو عشان الناس الزعلانة هنا تخلي النسبة 65 % ، مع وعد انك ترجع النسبة زي ماكانت لما المنتدى يحقق شهرة اكتر وزيارات اكتر ، ودي هتبقى واضحة من رانك المنتدى وترتيبه في اليكسا ، مش هتفرق كتير يعني نقسم البلد بالنص عشان محدش يزعل
سامح يسرى مطاوع
انا مش عارف
كلو كاتب موافق موافق
والاغلبية مصوتة مش موافق
ازاي؟؟
ههههههههه علشان كده عاوزين البرادعى رئيسا للبلاد يا باشا
hossam512
نعم ولكن ارجو ان ترجع النسبة تانى فى المستقبل

- خفض النسبة يعني النقل بشكل اسرع الى خادم مستقل للموقع
egypteyes
اوافق جدا علي النقل لسيرفر خاص لان فعلا المنتدي بقاله كام يوم بيقع كتييييير اوي ومش بيفتح كويس مع اعطاء وعد منك بزيادتها مستقبلا حين تستقر الامور ويزداد عدد الزوار لاني بصراحه عجباني اوي الفكره ومؤيد ليها بشده وهاجهز مواضيع كتير للمنتدي باذن الله الفتره اللي جايه وارجو منك اضافه اقسام جديده بالمنتدي خاصه بالشروحات سواء لبرامج او شروحات في مجالات اخري
abdobasha
لو احنا عايزين زيارات اكتر وأعضاء أكتر لازم ننقل لسيرفر خاص و 16 كور كمان
اكيد بس ال 16 كور دا مش اقل من 1000 دولار شهريا
المرشح النقل ليه هيكون ان شاء الله كواد كور

بقترح ياعبدو عشان الناس الزعلانة هنا تخلي النسبة 65 % ، مع وعد انك ترجع النسبة زي ماكانت لما المنتدى يحقق شهرة اكتر وزيارات اكتر ، ودي هتبقى واضحة من رانك المنتدى وترتيبه في اليكسا ، مش هتفرق كتير يعني نقسم البلد بالنص عشان محدش يزعل
نعم ولكن ارجو ان ترجع النسبة تانى فى المستقبل
اقتراح مش بطال .. بس مش هتفرق 5 %
يعني هنبدا ان شاء الله ب 60 %
وزي ما انا قلت انها هترجع بكل تاكيد الى 70 % كما اتوقع على الاكثر خلال 3 او 4 اشهر
ثم ان شاء الله ترتفع الى 80 او حتى اكثر بعد تقريبا 6 او 7 اشهر
العملية كلها عملية حساب التكلفة بتكون كبيرة بالنسبة للربح اول ما ننقل لكن بعد كدا النسبة بتتظبط ان شاء الله
لو فضل مستمر معدل النمو دا باذن الله تعالى ...
Dr! Ahmed
انا موافق ماينفعش اصوت مرتين ماكدا كدا الناس مش فاهمة لما الزوار يكتروا عبدوا هيلاقى الفلوس يامة علية هيروح عامل النسبة تانى 70 او 80 % صح كدا ياعبدوا
Mizoalex
بصراحه انا محتار جدا

انا عن نفسى ارباحى قلت جدا جدا

بس

انا شايف انى الاقتراح ده فى الصالح العام للمنتدى يبقى خلاص

انا موافق عشان خاطر عبدو باشا و المنتدى
abdobasha
انا موافق ماينفعش اصوت مرتين ماكدا كدا الناس مش فاهمة لما الزوار يكتروا عبدوا هيلاقى الفلوس يامة علية هيروح عامل النسبة تانى 70 او 80 % صح كدا ياعبدوا
باذن الله
انا شايف انى الاقتراح ده فى الصالح العام للمنتدى يبقى خلاص

انا موافق عشان خاطر عبدو باشا و المنتدى

ربنا يكرمك وان شاء الله الارباح زي الاول واحسن
dr.hytham
انا مش فاهم الناس كلها بتقول الارباح واقعة و نازلة
و رغم ذلك موافقة .......... هو مش المفروض فترة العشرين يوم كانت فترة تجريبة علشان نقدر نحكم .......... فكيف الناس تقول ان الارباح وقعت فى الفترة التجريبة و رغم ذلك موافقة على تقليل النسبة
افرضوا الزوار لم يزيدوا يبقى كل الافتراضات دى ضاعت فى الهواء
dr.hytham
و فى نقطةتانية
الواحد كان عنده الحماسة يضع عشرين موضوع فى اليوم و كان الواحد بيجيله 3 دولار فى اليوم
من ساعة النظام الجديد ما اطبق الارباح وصلت خمسين سنت و 60 سنت علشان كده انا بقيت مش مهتم اضع مواضيع جديدة و الارباح وصلت 9 سنت
يعنى المدونة الغلبانة بتاعة الواحد بقت احسن من انى اضع مواضيع هنا
abdobasha
افرضوا الزوار لم يزيدوا يبقى كل الافتراضات دى ضاعت فى الهواء
لا طبعا
لان كدا كدا بكل الاحوال النسبة هترجع ان شاء الله

من ساعة النظام الجديد ما اطبق الارباح وصلت خمسين سنت و 60 سنت علشان
ارباح شهر ديسمبر معروف انها بتكون قليلة لان الشركات بتقلل الدعايا عشان تقفيل الحسابات باستثناء الدعايا لهدايا الكريسماس اللي طبعا ملناش دعوة بيها على المستوى العربي

احسبها احسن بالظهور وليس الارباح
dr.hytham
طيب يا عبده باشا
زى ما انت شايف ان النظام مختلف عليه بشدة و ان النسبة متقاربة بين الجانبين
طيب ما تحاول تتناقش مع الاعضاء و نوضح الامور من الجانبين قبل تطبيق اى نظام
لان ممكن تتم عدم الموافقة و ده يودى لخسارة لمنتدى لتطوير كان عايزه
و ممكن تتم الموافقة على النظام و يودى لخسارة كبيرة للاعضاء فيمشوا من المنتدى يبقى المنتدى خسر مجهود ناس شغالة فيه من اجل زوار جدد
انا شايف ان لو فعلا زى ما حضرتك بتقول ان شهر ديسمبر هو ارباحه منخفضة كده يبقى الافضل النظام ماكنش يطبق فى الفترة دى لان هيودى الى صورة خاطئة عن النظام الجديد و الافضل يتاجل الى فترة مستقرة بحيث ان الاعضاء يجدوا ان الانخفاض فقط 20 % من ارباحهم مش 90% و ساعتها الكل يقدر يحكم بدون تاثيرات خارجية
بمعنى انا لو قلت ارباحة من 3 دولار الى 2.5دولار هقول ماشى مش مشكلة
لكن ازاى نحكم والارباح وصلت ل20 سنت و 9 سنت
midokeeper
هذا المنتدى صاحب فضل على الكل فى زيادة ألأرباح ولذلك يجب الوقوف بجانب ألأخ عبدة فى تحديثة حتى لو تطلب بعض التضحيات البسيطة لذلك اعلن انى موافق
SIMPLICITY
دوك عاوز اعرف حاجة من حضرتك لو حطيت موافق

ايه الجدول الزمني اللي حنمشي عليه يعني مثلا 3 شهور وبعدها نرجع للنسبة 70% او 6 شهور وبعدها نرجع للنسبة 80%

المعلومة ديه يادكتور هيا اللي راح تحدد قراري
abdobasha
انا شايف ان لو فعلا زى ما حضرتك بتقول ان شهر ديسمبر هو ارباحه منخفضة كده يبقى الافضل النظام ماكنش يطبق فى الفترة دى لان هيودى الى صورة خاطئة
مهو مش بمزاجي يا استاذي العزيز
مهو الشهر دا الموقع تطلب انه يتنقل على خادم خاص وبان كدا فالتوقفات المتتالية
ايه الجدول الزمني اللي حنمشي عليه يعني مثلا 3 شهور وبعدها نرجع للنسبة 70% او 6 شهور وبعدها نرجع للنسبة 80%
ان شاء الله وان لم يكن اقل باذن الله .. بس موضوع ال 80 % دي مش اكيد بس دا اللي انا بفكر فيه
لكن رجوع النسبة الى 70 ان شاء الله في خلال 3 شهور

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
كيف تزيد ارباحك في ادسنس مع نظام مشاركة الارباح على منتديات نجوم مصرية
عيوب و مميزات مشاركة الارباح فى نجوم مصرية
ما هى نسبة مشاركة الارباح فى مدونة بلوجر
منتديات جديدة بنظام مشاركة الارباح