نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتديات شباب وبنات بنات الموضة والأزياء والمكياج والتجميل

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

حملة تغير المظهر يلا نكون احلي يلا تعالو بسرررررعه

فكرة هايلة يا ياسمين بصراحة فى حاجات كتير كنت عايزاها بس عرفتها من الاسئلة اللى فاتت وردك عليها

لكن بصراحة ليا طلب ياريت تقوليلى احط ميكب ازاى وبالذات الماسكرة كل الميكب
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

وانا بشرتى جافة وعندى 17 سنة وبشرتى بيضا ياريت كمان تقوليلى ايه اكتر الوان الميكب اللى تناسبنى ويبقى شكلها حلو عليا

واكون شاكرة مجهودك جداااا

المقال "حملة تغير المظهر يلا نكون احلي يلا تعالو بسرررررعه" نشر بواسطة: بتاريخ:
ياسمين فيرجينيا
اهلا بيكي انتي ياسارة وشكرا ليكي ياقمر علي دخولك الموضوع بس انا عندي سؤال قبل مااجاوبلك علي اسئلتك انتي في اولي كليه ولا لسه في ثانوي عشان اقدر اقولك علي الميكاب اللي يناسب المكان اللي انتي فيه ياقمر
decientgirl
انا فى اعدادى هندسة
ياسمين فيرجينيا
اوك ياسارة بصي ياقمر اجابتي عليكي في اللينك ده

http://100fm6.com/vb/showthread.php?p=206612#post206612

ده موضوع منزلاه هنا علي المنتدي خطوات وضع الميكاب بالصور اتمني انه يعجبك وتستفادي منه ومرسي ليكي ياقمر واي استفسار انا تحت امرك
decientgirl
ميرسى ياياسمين وان شاء الله لو اى استفسار هقولك
ميرسى كتيييييييييييير
ياسمين فيرجينيا
العفو ياسارة انتي تامري ياقمر
kaki
شكرا ياقمر على المعلومات ولفات الطرح بس نسيتى تقولى الفها ازاى
اما بالنسبة لقلم الآى لينر مش بينفع معايا الا اللون البنى وبستخدم قلم كحل بس القلم بيبقى جامد فى استخدامه على الجفن عايزة اغيره بس يكون لونه بنى
شكرا ياقمر
امو
ميرسى اوى اوى اوى

وانا ماقدرش ازعل منك يا قمر
ياسمين فيرجينيا
شكرا ياقمر على المعلومات ولفات الطرح بس نسيتى تقولى الفها ازاى
اما بالنسبة لقلم الآى لينر مش بينفع معايا الا اللون البنى وبستخدم قلم كحل بس القلم بيبقى جامد فى استخدامه على الجفن عايزة اغيره بس يكون لونه بنى
شكرا ياقمر

تلفيها ازاي ي اكاكي هي واضحه من الصور حاول تقليدها ولو عايزاني اجي الفهالك انا تحت امرك بس انا باخد عمولة استغلال بقي هههههه ياقمر حاولي تقلدي الصور دي لفاتت سهلة خالص

وبالنسبة لقلم الكحل والايللينر مفهمتش انتي عايزةايه بالظبط معلش ياجميل توضحي بس
ياسمين فيرجينيا
ميرسى اوى اوى اوى

وانا ماقدرش ازعل منك يا قمر

العفو ياقمر علي ايه وانا مقدرش ازعلك اساسا ياسكرة انا تحت امرك في اي حاجة
kaki
بصى ياستى لون عينى غريب شوية لامنه اخضر ولا عسلى ملونة يعنى ومش بيليق عليها الا اللون البنى
وانا عايزة احطه فوق عينى بس مش قلم لانه بيجرح الجفن فهمتى لو فيه عندك فكرة تانية غير الاقلم قوليها
اما بقى لفة الطرح احنا هنصطاد فى المية ولا ايه ايه الاستغلال ده
حاولت بس بتطلع معايا مش حلوة
tata
فكرة جامدة

انا مشكلتى انى نفسى اطخن شوية واعمل ايه

زهقت بجد من كده
دموع القمر ????
فكره حلوه اووى يا سمسم

بصى بقى يا ستى
انا بشرتى حساسه اووى يعنى لو خرجت بره بابا البيت تسمر على طول لو الجو مش فى شمس حتى بتسمر
انا بقى مش عارفه اعمل ايه

زهقت وزهقت من عمل مسكات التفتيح كل يوم

انا لو اعدت فى البيت كام يوم بشرتى بترجع تانى تفتح

بس لو نزلت يوم واحد بعدها برجع البيت وانا سوده بغباء قوليلى بق اعمل ايه وبسرعه

ده اولا

ثانيا نفسى اخس انا مش تخينه اووى بس برضو عايزه اخس لانى مش كنت كده

حلى بقى

ثالثا
عنيا ضيقه ولما اجى احب احط ميكب ولا حاجه عنيا مش بتبان عايزه بقى ميك اب للعين الضيقه

معلش يا سمسم انا عارفه طلباتى كتير

بس معلش بقى زى اختك
ياسمين فيرجينيا
بصى ياستى لون عينى غريب شوية لامنه اخضر ولا عسلى ملونة يعنى ومش بيليق عليها الا اللون البنى
وانا عايزة احطه فوق عينى بس مش قلم لانه بيجرح الجفن فهمتى لو فيه عندك فكرة تانية غير الاقلم قوليها
اما بقى لفة الطرح احنا هنصطاد فى المية ولا ايه ايه الاستغلال ده
حاولت بس بتطلع معايا مش حلوة

اهلا بيكي ياقمر بصي ياستي بالنسبة انك عيونك ملونة ومش بيليق عليها غير اللون البني زي ماانتي بتقولي فده طبعا غلط ياقمر اما بالنسبة لانك مش عايزة تستخدمي القلم فده بسيط جدا ممكن تستخدمي ايشادو ظل العيون وترسي بي خط بالفرشاه بعد لما تبليها مية خفيف اما بالنسبة للالوان اللي بتليق علي العيون الملونة العيون العسلية يتناسب معها جميع الألوان والعيون الخضراء يناسبها اللون البنفسجي والبرونزي والأبيض، و العيون البنية فيناسبها اللون الزهري والبني والرمادي المائل إلى الأزرق، أما العيون الرمادية فيناسبها اللون الأخضر بدرجاته والأحمر والأزرق وكل الألوان الجريئة. أما عن العيون الزرقاء فتنسجم معها الألوان الباردة الأبيض والرمادي والوردي بكل درجاته.

شوفي بقي انتي عيونك اني لون فيهم وتحت امرك ياقمر
ياسمين فيرجينيا
فكرة جامدة

انا مشكلتى انى نفسى اطخن شوية واعمل ايه

زهقت بجد من كده

اهلا بيكي ياقمر ان شاء الله مش مشكلة ولا حاجة ابعتيلي بس وزنك وسنك وطولك وان شاء الله نحلها ولا تضايقي نفسك ابدا
ياسمين فيرجينيا
فكره حلوه اووى يا سمسم

بصى بقى يا ستى
انا بشرتى حساسه اووى يعنى لو خرجت بره بابا البيت تسمر على طول لو الجو مش فى شمس حتى بتسمر
انا بقى مش عارفه اعمل ايه

زهقت وزهقت من عمل مسكات التفتيح كل يوم

انا لو اعدت فى البيت كام يوم بشرتى بترجع تانى تفتح

بس لو نزلت يوم واحد بعدها برجع البيت وانا سوده بغباء قوليلى بق اعمل ايه وبسرعه

ده اولا

ثانيا نفسى اخس انا مش تخينه اووى بس برضو عايزه اخس لانى مش كنت كده

حلى بقى

ثالثا
عنيا ضيقه ولما اجى احب احط ميكب ولا حاجه عنيا مش بتبان عايزه بقى ميك اب للعين الضيقه

معلش يا سمسم انا عارفه طلباتى كتير

بس معلش بقى زى اختك

اهلا بيكي ياقمر ومرسي علي مرورك بصي ياستي بالنسبة لمشكلة اسمرار البشرة ده لازم تستعملي صن بلوك درجة حمايته عالية وده طبعا اللي يحددهولك الدكتور او الصيدلي لانه ادري واحد بنوع بشرتك .

2- مشكلة انك عايزة تخسي ابعتيلي علي موضوع الرابح الاكبر وزنك وسنك وطولك .

3- اما بالنسبة لمكياج العيون الضيقة فالموضوع ده ان شاء الله هيفيدك

كيفية عمل ماكياج العيون الضيقة ادوات مكياج
بيروت / كثيرا ما تشكو صاحبات العيون الضيقة (الآسيوية) من أنهن لا يعرفن كيفية عمل الماكياج بها، لسببين رئيسيين هما:
* الجفن المتحرك لديهن غير مرئي عندما يفتحن أعينهن.
* الرموش لديهن قصيرة وخشنة وهزيلة.
بالنسبة للجفون الغير مرئية: عندما تفتحي عينيك يتحرك الجفن "يختفي "(ومن ثم يظهر الجزء المتحرك الذي يغطي مقلة العين، خلافا للجفن الثابت، هو الجزء الغير متحرك أسفل الحاجب).
استخدمي أساس الأجفان قبل استخدام مستحضرات ظلال الجفون، وذلك للاحتفاظ به جيدا، وإلا فإنه قد يميل إلى الاحتكاك بالجفن الثابت.
أما جانب اللون، فبالنسبة لذوي العيون السود والبشرة الداكنة، يمكنك استخدام مجموعة من الألوان المبهجة.
لا تترددي في رفع ظلال الجفون حتى منتصف الجفن الثابت إذا كنت تريدين إظهاره عند فتح عينيك، سيناسبك جيدا خط الـ " eyeliner"، يمكنك عمله باستخدام القلم أو فرشاة، حيث يبرز شكل عينيك ويجعلها أكثر جاذبية.
بالنسبة للرموش، الحل يكمن في انثناءات الرموش، فلا تتردي في وضع ثلاث طبقات من الماسكارا في الجفن العلوي فقط.

اي استفسار انا تحت امرك
decientgirl
معلش يا ياسمين
انا عايزة منك ياريت استيل عبايات لونها اسود
وياريت يكون الشغل فيها سمبل اوووووووووى
وياريت بسرعة
ويبقى شكرااااااااااااا ليكى جدااااااااااااااااا
ياسمين فيرجينيا
اهلا بيكي ياسارة نورتي ياقمر

http://100fm6.com/vb/showthread.php?p=225012#post225012

ده لينك في مجموعة عبايات سوداء رقيقة اتمني تعجبك واي خدمة ياقمراية
دموع القمر ????
ميرسى يا ياسمينه يا قمر
ياسمين فيرجينيا
العفو ياقمراية علي ايه انتي تامري
روح الحياة
هاى ياسمين ازيك
انا مشكلتى في الحبوب اللى في وشي هي بتظر وبعد يومين او تلاته بتروح بس بتسيب اثر ليها كانها موجوده وانا مش بلعب فيها خالص
انا عمرى 20 سنه
ونوع بشرتى دهنيه
ومعلش هتعبك معايا عايزة ماسك او اسم كريم تفتيح ويحمينى من اشعه الشمس لانى وقت الدراسه بسمر اوى من وجهى وكف ايدى
والف شكر ليكى
ياسمين فيرجينيا
اهلا بيكي ياقمر غالبا اللي في وشك ده ياقمر حبوب شباب فياريت تسشيري الصيدلي الاول ولو حبوب شباب تروحي لدكتور جلدية لانه هيبقي ادري واحد بعلاج بشرتك وابقي طمنيني عليكي ياقمر
الحضن الدافئ
مرسى ياقمر فكره رائعه
الصور المرفقة
نوع الملف: jpg 14.jpg‏ (15.7 كيلوبايت, المشاهدات 0)
زهوة الدرب
مرة حلوة فكرتك انا مشكلتي اللبس لانو موكل شي بيليق علية
top2008
شكرا على الفكرة الهايلة
الولهانة13
ربنا يوفقكـــــــ

تحيااااااااااااااتي
dr_sinderela
hi yasmin shokran 2wy ly nshatk dh
ana bshrty dohnyaa w feha el bsoor el soda dy kteer w 7wlt kteer a3ml mskat w keda mbtgbsh natiga w fe cremat brdo bshtreha leha brdo m3mltsh 7agaaa...ana 3ndy 18 sanaa...thnx 2wy leky
فتاة المرح
ميرسي كتير يا حلوة
ياسمين فيرجينيا
ميرسي ليكو كلكو علي المرور وبعتذرلكو كتير علي غيابي
ياسمين فيرجينيا
hi yasmin shokran 2wy ly nshatk dh
ana bshrty dohnyaa w feha el bsoor el soda dy kteer w 7wlt kteer a3ml mskat w keda mbtgbsh natiga w fe cremat brdo bshtreha leha brdo m3mltsh 7agaaa...ana 3ndy 18 sanaa...thnx 2wy leky

اهلا بيكي ياقمر ونورتيني بصي ياقمراية بالنسبة للبثور السودا انا هديكي نصايح ياقمراية لازم تتبعيها كويس جدا وتبقي تطمنيني عليكي

نصائح لتتخلصي من البثور السوداء

تظهر الرؤوس السوداء بكثر على الأنف وتزعج الفتيات والسيدات أيضاً، فهي من أشهر مشاكل البشرة لدى النساء ، إذا كنت من المنزعجات بسببها ، تابعينا في السطور لتتعرفي على الطريقة الأمثل لإزالتها .

اعتني بالمسام:

يمكنك الحصول على بشرة متماسكة، لا تظهر عليها المسام، بفضل العلاجات المناسبة. وتحتوي هذه المستحضرات على جزيئات صغيرة لدرجة تسمح لها بالانزلاق إلى داخل المسام. بعد أن تتسرّب هذه المواد إلى الداخل، تملؤها بالعوامل الفعالة التي تضبط الإفرازات الدهنية، ثم تقلّصها.

لا تهملي التقشير:

الرؤوس السوداء هي عبارة عن مسام مسدودة بالدهون. وإذا بدا لونها أسود، فذلك بسبب احتكاك الدهون وتأكسدها مع الهواء. فمن الضروري إزالة الخلايا الميتة التي تغطي المسام لإزالة انسدادها.

ويتم ذلك ، بحسب مجلة "سيدتي" ، بفضل عملية التقشير باستعمال مقشر لطيف، تسهل إزالته. ويمكنك استعمال هذا النوع من المستحضرات مرة أو مرتين في الأسبوع، على الأنف، الجبين والذقن.

البخار لتليين البشرة :

يساعد البخار على تليين البشرة، رفع حرارتها، تمديد المسام وتسهيل إزالة الرؤوس السوداء. يمكنك تنفيذ هذه العملية في المنزل عن طريق وضع وجهك فوق وعاء من الماء الساخن، أو الاستعانة بالآلات المنزلية، الحديثة المستوحاة من معدات الاختصاصيين.

تخلّصي من الشوائب:

بادري إلى اقتلاع الرؤوس السوداء من جذورها ولكن بحذر كبير مع مراعاة شروط النظافة. وقبل كل شيء، امسكي محرمتين، لعدم خدش البشرة بالأظافر عند من الجهتين. باشري بالرؤوس السوداء الأكثر بروزاً ولكن توقفي حالما تلاحظين احمرار البشرة. في هذه الحالة، ينبغي معاودة الكرة بعد أسبوع.

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
نكون أو لا نكون..ورجال شحاتة رهان الملايين زاهر يسأل الدعاء وأبو تريكة منتهي الوفاء
احلى نكته تعالو نشوفها