نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتديات شباب وبنات بنات الموضة والأزياء والمكياج والتجميل

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

حملة تغير المظهر يلا نكون احلي يلا تعالو بسرررررعه

بجد فكرة رائعة با ميسرة

المقال "حملة تغير المظهر يلا نكون احلي يلا تعالو بسرررررعه" نشر بواسطة: بتاريخ:
بسبووووووووووس
انا يا اخت فرجينيا ان اختك بسبووووووووووس عندى 19 سنة اريد منكى ماسك طبيعى للتبيض للبشرة العادية
ZABADOLOVEU
حلوة اوى الفكرة دى
decientgirl
الموضوع ده جميل جداااااااااااااا
وانا اتمنى انى اقدمه واتوالاه بالنيابه عن ياسمين فيرجينيا لحد ماترجع تنور المنتدى تانى
وان شاء الله اقدر افيد اللى عندها اى استفسار
واسرع وقت عندى باذن الله
ملاك الحب2010
هاى انا عندى مشكلة وهى الرؤوس السودا استخدمتلها حاجات كتير جدا مفيش فايدة بردو وكمان الهالات السودا حول العين عملتلها قشر الخيار بردو والبطاطس بتقعد مدة بسيطة وترجع تانى مش عارفة اعمل ايه انا عندى 18 سنة ارجو الافادة
sollyamar
توبيك هايل تسلم ايدك يا ياسمن
decientgirl
هاى انا عندى مشكلة وهى الرؤوس السودا استخدمتلها حاجات كتير جدا مفيش فايدة بردو وكمان الهالات السودا حول العين عملتلها قشر الخيار بردو والبطاطس بتقعد مدة بسيطة وترجع تانى مش عارفة اعمل ايه انا عندى 18 سنة ارجو الافادة
ده بالنسبه للهالات السودا حول العين
اختارى انسبلك ليها

ما يساعد على تخفيفها:
1ـ الرياضة في الهواء الطلق تزيد من مستوى الأكسجين في الدم الذي يعطيه اللون الأحمر الزاهي ويكسب الجلد لوناً وردياً.

2ـ النوم الكافي العميق المبكر والابتعاد عن السهر، فإنه يسبب الهرم المبكر.

3ـ عدم التدخين؛ لأن النيكوتين يؤدي إلى قبض الأوعية الدموية، مما يؤدي إلى تلونات جلدية داكنة، وكذلك تؤدي المركبات الكربونية إلى تقليل كمية الأوكسجين في الدم، فيصبح لون الجلد مضطرباً.

4ـ عدم التعرض لأشعة الشمس مدة طويلة، فإن كان لا بدَّ من ذلك، ففي طرفي النهار، وإن كان غير ذلك فيوضع كريم يصفي أشعة الشمس الضارة.

5ـ تجنب الاحتقان الأنفي ومراجعة الطبيب المختص لمعرفة إن كان هناك احتقان أو حساسية ولو لم يكن ملموساً لديك، ولا تستخدمي قطرة الأنف الخاصة بتخفيف الاحتقان؛ لأنَّ استخدامها أكثر من أيام معدودة على الأصابع قد تؤدي إلى تأثير معاكس. إنَّ القطرة تسبب الاحتقان بدلاً من تخفيفه إذا زاد استخدامها على 5 أيام أو نحو من ذلك.

6ـ تجنبي الصخب والانفعالات العصبية وانظري للأحداث من جانبها المضيء (من سخط فله السخط، ومن رضي فله الرضا).

7ـ عمل تمارين استرخاء لعضلات الوجه، وذلك من خلال استعادة أحلى ما في الذاكرة من أحداث جميلة وسارة.

8ـ غسل المكياج عن الوجه قبل النوم.

9ـ استخدام كريم يفتح لون البشرة.

وصفات مفيدة:
1ـ ضعي ورق نعناع مدقوق حول العينين مدة 5 ـ 10 دقائق.

2ـ دلكي المنطقة بزيت اللوز قبل النوم.

3ـ ضعي كمادة قطنية مشبعة بالحليب على العينين المغمضتين 5ـ10 دقائق.

4ـ استخدمي شرائح الخيار أو البطاطا كمادات حول العينين مدة 20 دقيقة.

5ـ كمادات ماء الورد 10 دقائق.

6- كمادات ماء باردة.

7ـ شرائح ليمون مدة 10 ـ 15 دقيقة.

8ـ لبن زبادي مع عسل حول العينين طوال الليل.

9ـ الاحتفاظ بجهاز هضمي نظيف دائماً، وتجنب الإمساك والتخمرات؛ وذلك بتناول الفواكه والخضار الطازجة.

10ـ التخفيف من تناول المنبهات مثل القهوة أو الشاي أو الكولا (تحتوي على كافئين) أو شراب المتة؛ لأنها تحتوي على كافئين.

12ـ استعمال المكياج الفاتح اللون.

ـ تناول كميات كبيرة من الماء أو السوائل على هيئة عصائر فواكه طبيعية وتجنب المواد الغريبة على الجسم والبشرة مثل الألوان الصناعية الموجودة في المشروبات الغازية والأطعمة والمعلبات. التقليل من المقليات والأطعمة المعلبة أو المجمَّدة

أما في الحالات الصعبة جداً التي تشبه عيون حيوان الراكون والتي لا ينفع معها المكياج، فقد يستشار اختصاصي جراحة التجميل لضخ دهون من الجسم تحت الجلد حول العينين في حالة ما تكون الطبقة الدهنية تحت الجلد رقيقة جداً أو معدومة"

ويارب يفيدك
decientgirl
اما بقى الرؤوس السودا ففى وصفتين

الاولى

عصير اليمون والاستفادة منه كمنظف جيد للبشرة وذلك بوضع طبقة منه على مكان الاصابة مرتين الى ثلاث مرات
يوميا وان لا تقل ولا تزيد كل مرة عن عشرة دقائق.

والتانيه
حمام بخار الوجه
يعمل حمام بخار للوجه لمدة 10دقائق ,لتطرية الرؤوس السوداء ,مما يسمح بازالتها بعد ذلك ,ويكون ذلك بعصر الانسجة المحيطة بها حتى تخرج الرؤوس السوداء من مسام فتحات الغدد الدهنية مع تجنب محاولة استخراجها بالعنف

يارب يجيب نتيجه معاكى
وردة المستقبل
وشي دايما احمر لاقيلي حل بليز
decientgirl
احمر من ايه يا قمر
انا اوقات وشى بيبقى احمر من القشف والحبوب
لو انتى كده برده يبقى استعملى كريم على وشك وقت طوي
وياريت كل يوم
بس يكون كريم حلو
وان شاء الله وشك يكون كويس باذن الله
ياسمين فيرجينيا
ميرسي ليكي كتير سارة علي التولي في غيابي يااقمر ونعم المدير ياقمر
ياسمين فيرجينيا
وشي دايما احمر لاقيلي حل بليز
وردة المستقبل حبيبتي ابعتلي نوع بشرتك وسنك ياقمر عشان اقدر افيدك
ياسمين فيرجينيا
[/size]
مرة حلوة فكرتك انا مشكلتي اللبس لانو موكل شي بيليق علية

حبيبتي مفيش حد بيليق عليه كل شئ ابعتيلي وزنك وطولك وسنك وان شاء الله اقولك ايه اللي يليق عليكي في انتظارك ياقمر
انثى بلا قيود
مرحبا انا عضوه جديده معاكم وانا بدي اشياء كثيره بس ببدا باولها انا تخينه وبدي اخس بدي تساعدوني تكفون انا مرضع وكل مال وزني بيزيد انا وزني 69 وطولي 164 تكفووووون ردو على لاني تعبت "> " width="450" height="400" type="application/x-shockwave-flash"> كمان انا رايحه عند اهل زوجي وودي اخرج بشكل مختلف فارجو تنصحوني وش اسوي وماهو احلى لبس اشتريه والالوان خخخخخخخ الله يصبركم علي بس تكفون النونو مو مخليني افكر
النجوم السوداء
بجد موضوع جميل انا عندى هلات سوداء ونفسى اتخلص منها
وميرسى اوى على الموضوع جامد ده
ياسمين فيرجينيا
مرحبا انا عضوه جديده معاكم وانا بدي اشياء كثيره بس ببدا باولها انا تخينه وبدي اخس بدي تساعدوني تكفون انا مرضع وكل مال وزني بيزيد انا وزني 69 وطولي 164 تكفووووون ردو على لاني تعبت "> " width="450" height="400" type="application/x-shockwave-flash"> كمان انا رايحه عند اهل زوجي وودي اخرج بشكل مختلف فارجو تنصحوني وش اسوي وماهو احلى لبس اشتريه والالوان خخخخخخخ الله يصبركم علي بس تكفون النونو مو مخليني افكر

بالنسبة للتخن تعالي في موضوع الرابح الاكبر وانتي تخسي هنا علي المنتدي في قسم الرشاقة

اما بالنسبة للبس انتي محجبة ولا بشعرك؟
ياسمين فيرجينيا
بجد موضوع جميل انا عندى هلات سوداء ونفسى اتخلص منها
وميرسى اوى على الموضوع جامد ده

تحتاج الهالات السوداء إلى علاج إذا كان سببها مرضي ، كاحتقان الجيوب الأنفية ، أو فقر الدم ، ولكن هناك بعض الوسائل التي من شأنها تخفيف حدة ظهور تلك الهالات ، مثل كمادات الشاي الباردة .

تحتاجين إلى :

أكياس شاي

طريقة التطبيق:

اتركي أكياس الشاي في البرّاد طوال الليل. وبعدما تبرد جيداً، ضعيها فوق جفنيك لمدة 10 دقائق، ثم أزيليها وطبّقي الكريم المعالج للهالات السوداء. فبفضل هذه الطريقة، سوف ينفذ المستحضر إلى عمق البشرة بسرعةٍ.
انثى بلا قيود
هاااااي كيفكم جميعا والله انا سعيده معاكم وودي اشاركم واكون اخت لكم وانا معاكم في الحلوه والمره سلالالام لكم كلكم ياااحلوات اختكم
ياسمين فيرجينيا
تنوريني ياقمر بس كده انا تحت امرك
انثى بلا قيود
يوووووو ياسمين انتي قمووووره جدا وطيبه الله يعطيك على اد نيتك يارب مشكوووره جدا على مساعدتك وانا سعوووديه بصراحه
ياسمين فيرجينيا
ربنا يخليكي يارب يابختك عايشة جنب النبي حد أدك
وردة حمراء
هاى ياسمين
انا بحبك اوى واللة وبحترمك جدا لانك بتساعدى الناس
انا على فكرة مشتركة معاكى فى الرابح الاكبر فى رشاقة وتخسيس
معلش هتعبك معايا مشكلتى ان شعرى جاف اوى وكمان خفيف اوى وزى مايكون من عند القورة بيتنحل على خفيف اوى ومش عارفة اعمل اية
bintadam
الأول احب اقولك أن المووع حلو اوي انا عندي مشاكل بسبب اني عاوزه دايما اظهر حلوه بس اهم مشكله اني لما بخس وشي بيخس اوي وانا اصلا منخيري كبيره نفسي اخس ووشي يفضل مليان وكمان الهلات السوده حول العيون والخطوط في رقبتي
هاني شوقي
هلا والله احلي موضوع واحلي تقييم
فنانه تشكيليه
السلام عليكم ازيك يا ياسمينا انا فنانه تشكيليه عضوه جديده في المنتدي بس موضوعك عاجبني جداااااااا شكرا علي الموضوع الجميل ده انا عندي مشكله تعباني اووووي كل لما اتجرح او تظهر حبوب في اي مكان لازم تسيب بقع مكانها
بعد ما تروح او بعد لما يخف الجرح وساعات وكمان عندي اسوداد في الركبتين جربت حاجات كتير بس مفيش نتيجه نفسي في حاجه ليها نتيجه سريعه معلش هاتعبك معايا انا عندي 21 سنه ووزني 59 كيلو وطولي 61 سم
بحبك يا رب
انا مشتركه جديده ...كل اما اخس وشى يخس اوى وانا دلوقتى تخينه عشان وشى جربت معاه كل حاجه اكل خضار وفاكهه شرب مياه كتير حتى الماسكات اعمل ايه عشان يبقى عندى خدود
رد زائر
اختي بالله اثني عليك تمسكك بالحجاب ولكن الحجاب والميك اب لايجتمعان ان كان بوجود رجال اجانب عنك
تقبلي مروري^_^

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
نكون أو لا نكون..ورجال شحاتة رهان الملايين زاهر يسأل الدعاء وأبو تريكة منتهي الوفاء
احلى نكته تعالو نشوفها