نجوم مصرية
الرئيسيةمنتديات نجوم مصرية منتديات شباب وبنات منتدى طلبة جامعات مصر منتدى طلبة كلية علوم

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

ما هو السبب الفعلي لاختيار كلية العلوم.......؟

ما هي الاسباب التي دفعتك لدخول هذه الكلية.................؟
هل بسبب المجموع ام رغبة شخصية ام ضغط من الاهل............................. ام ماذا؟
ابعتولي ردكم*

songool
عن نفسي سبب دخولي الكلية هو المجموع وكنت فكرة انها سهلة بس طلع العكس
وفضلتها عن الطب البيطري
sasa1610
انا دخلتها لانها كانت احسن الخيارات اللي قدامي ده سبب
السبب التاني اللي كان نفسي يتحقق بس للاسف محصلش اني اتخصص رياضة بس للاسف مش هلاقي شغل بعد الدراسه ذي ما انت عارفه
ellama
انا دخلتها عشان المجموع والتنسيق وبجد انا ندمانة انى دخلتها وعمرى ماتخيلت انى ادخلها فى يوم من الايام بس الحمد لله على كل حال
songool
معلش للي دخل الكلية غصب عنه
وربنا مبيعملش حاجة وحشة
اعملوا الي عليكوا وبس
وحب ماتعمل حتى تعمل ما تحب
lyjk0217
??????????SHANGHAI XINRAN COMPRESSOR CO.,LTD????????????????ASIA-PACIFIC UNIVERSAL MACHINERY SHARE LIMITED???????1915???????????????????????????????? ?APU?????????????????????????????????????????????? ??????????????????????????????????1985???????????? ?????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????????????????????????????? ??????????????????????????????????????????????2.8? ????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? ??????????????????????ISO9001????????????????????? ????????????????????????? ????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? ????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? ?????????????????????????????????????????????????? ???????????????????????? ??????????SHANGHAI XINRAN COMPRESSOR CO.,LTD????2008?9?????????????????ASIA-PACIFIC UNIVERSAL MACHINERY SHARE LIMITED??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????? ??????????????600????????????????????????????????? ???????????????/????????????????????????????????????????
الملاك الجميل
انا سبب دخولي كلية العلوم طبعا المجموع كان نفسي ادخل هندسة بس ظروف الامتحانات جت صعبة ودخلت علوم كمان القسم اللي انا فية كان بمجموع المواد مش برغبتى وهو قسم الفيزياء والليزر بس انا بصراحة اول ما سمعت عن القسم دة انشديت لة وحبيتة قبل ما ادخلة عشان كدة بالرغم من المواد صعبة انا بحب الكلية وبحب قسمى اوى والمواد كمان
وبصراحة لازم اى انسان ربنا يحطة في مكان معين لازم يتأقلم علية ودة عشان ينفع
وشكرا اوى يا سونجول
بنت اسكندرية
السلام عليكم ورحمة الله وبركاته
انا دخلت كليه العلوم بناء علي التنسيق
وبجد انا ندمانه اني مش سمعت الكلام ومش دخلت كليه غيرها
بس الحمد لله ربنا مش بيعمل حاجة وحشة لحد وانا دلوقتي مقتنعة انها افضل الكليات العلمية كفاية ان احنا بعد التخرج بنفهم طلبة صيدلة وطب المناهج بتاعتهم
absallam
ازيكم ياجماعة
انا دخلت الكلية دى علشان المجموع طبعا
لان كنت نفسى ادخل صيدلة وكنت بحب صيدلة جدا
ودخلت قسم كيمياء لان بحب قسم كيمياء
زيزو1900
انا دخلت الكليه عشان قسم الكميا والميكروبيولوجى
والحمدالله اتخرجت وطلعت من الاوائل وحاليا اخصائي تحاليل
m_sobhy
انا دخلت الكلية بمزاجي واخترت قسم الفيزياء والليزر بمزاجي لكن الي في مزاجي مطلعش في الكلية حاجة منه غير اسماء المواد اللي كان نفسي ادرسها
%u0632%u0627%u0626%u0631
هية كلية العلوم بتقبل من كام
%u0632%u0627%u0626%u0631
اى حدا بدخل اى كليه مش قمه ده اكيد بسبب المجموع
%u0632%u0627%u0626%u0631
اولا ياجماعة كلية علوم حلوة جدا انا بقول للى ندمان بكرة لما تتخرج هتعرف قيمتها وانها احسن من طب وهندسة وكمان للى كان نفسة فى صيدلة انة يقدر يدرس فى الكلية مادة تشبة نفس مواد الصيدلة بلظبط ويتخرج ويفتح صيدلية وكفاية ان بتوع صيدلة واسنان بيجو عندنا يدرسو موادنا احنا يعنى كليتنا مهمة وعلى فكرة كل اقسام رياضة ليها شغل وبيتمنوهم وكمان هندسة وصيدية مش بيلاقو شغل بعد مايتخرجو زينا لاننا اصلا بندرس تركيب الادوية سواء كنت بيولجى لكن هما بيدرسو حاجات عامة عن الادوية بس احنا بندرسها بالتفصيل واى شركة بتفضل بتوع علوم عن صيدلة
%u0632%u0627%u0626%u0631
انا دخلت كليه علوم بسبب المجموع من سنه تانيه عرفت انى لو اتجدعنت هخش بيطرى طبعا عشان نفسى فيها وكمان ماما دكتوره فيها بس انا بقا حظى ان الامتحانات جات سهله جدا وجبت مجموع بيطرى كل سنه الا السنه دى
فرفعوا التنسيق ومدخلتهاش والحمد لله على كل شى ودخلت علوم وناس تقولى صعبه وناس تقولى سهله وربنا يستر
انا علوم الزقازيق طالعه سنه اولى 2011
%u0632%u0627%u0626%u0631
انا بقى دخلتها بردو علشان التنسيق بس هى كانت فى دماغى وعجبانى وكانت الرغبة الثالثة ليا بعد طب وصيدلة وكنت عرفة حجات كتير عنها زيها زى الطب والصيدلة بس على فكرة كلية العلوم دى كلية العباقرة وشانها لا يقل عن شان الطب والصيدلة وعلى فكرة دى كلية من كليات القمة هى عايزةبس الى يذاكر كويس فيها ومجالات العمل فيها جميلة بس للى بيدور مش يخلص الكلية ويقعد فى البيت وعلى فكرة انا لسة دخلة اولى وان شاء اللة هدخل كيمياء خاصة
%u0632%u0627%u0626%u0631
انا جبت السنة دي 96.5 وطبعا مجموعي ده في السنين اللي قبل كده كان يدخلني صيدلة واسنان وانا بصراحة كان حلم حياتي اخش اسنان بس الحمد لله جت لي علوم السنة دي بسبب التنسيق بس ربنا يوفقني و ابقي اخصائي تحاليل
%u0632%u0627%u0626%u0631
التنسيق اكيد اللى خلانى ادخل كلية علوم كان نفسى فى كلية الطاقة
وخايفة بعد ما اتخرج ما القيش شغل

مواضيع مشابهة:
بالصور الطلاب يحرقون كلية التجارة بالازهر وكافتريا كلية العلوم
سؤال هام : هل كلية العلوم تتبع التنسيق او التوزيع الاقليمى زى كلية التربية ؟
جوجل الوقت الفعلى - خدمة جديدة للبحث فى الوقت الفعلى من جوجل
نتيجة كلية العلوم العلوم الفيزيائية جديد 2010 جامعة حلوان

فيس بوك  تويتر  يوتيوب