نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتديات شباب وبنات منتدى الرياضة أخبار الرياضة المصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

أنباء شبه مؤكدة عن احتمالية إضافة منتخبي مصر وايرلندا للمنتخبات كأس العالم 2010

في تصريح لها أكدت قناة المغرب الثالثة الفضائية منذ ساعات قليلة ان الاتحاد الدولي (فيفا) تجري داخله إجتماعات سرية لدراسة ضم منتخبي مصر وايرلندا الي الفرق التي تشارك في نهائيات كأس العالم 2010 الصيف المقبل .

وان الاجتماعات لم تسفر حتي الان عن اي قرار نهائي ويرجع سبب اختيار المنتخبين باعتبار المنتخبان بين منتخبات العالم لعبا مباراة فاصلة المنتخب المصري امام نظيره الجزائري والايرلندي امام فرنسا والمباراتان اثارتا جدلا واسعا الاولي باحداث الشغب المؤسفة بام درمان والثانية ضد منتخب فرنسا بعد ان قام المهاجم الاسمر تيري هنري بوضع هدف بيده معترفا بذلك مما اثار موجه شديدة للتعاطف مع المنتخب الايرلندي .

وصرحت القناة المغربية انه في حالة نجاح القرار فسيتم اضافة كل من مصر وايرلندا الي احد المجموعات الثمانية في النهائيات لتتكون مجموعتين من الثمانية من خمسة فرق وتبقي المجموعات الست الاخري كما هي اربع فرق ولو صحت هذه الاخبار فان المنتخب المصري وجماهيره سيكونا علي موعد رائع من الفرحة والسعاده العارمه خاصة بعد جراحهم والامهم في عدم التأهل المستحق لكأس العالم بالرغم من انتصارات الفريق المصري في امم افريقيا الاخيرة بانجولا

المقال "أنباء شبه مؤكدة عن احتمالية إضافة منتخبي مصر وايرلندا للمنتخبات كأس العالم 2010" نشر بواسطة: بتاريخ:
مصرى اصلى
شكرااااا على الخبر ولكن مش عاوزين نمنى روحنا
eljocr
يعني عايز افهم حاجة ازاى يضموهم والقرعة والتصنيفات نزلت من الفيفا
وغير كدة و كدة منتخبات كاس العالم 32 فرقة فقط يبقي زاى يضمو مصر وايرلندا
وماينفعش يبعدو فرنسا والجزائر افهمها ازاى بقي
انا اشك مية بالمية من صحة الخبر دة
eljocr
يعني مثلا هايزودو مجموعة تانيه فيها فرقتين بس
lionhmada
الاشاعة دي سارية في المنتديات بطريقة غريبة
hamedahmed
لاسف خبر غير صحيح على الاطلاق
يجب علينا ان نكون اكبر من ذلك فليس عدم وجودنا فى المونديال هو من سيقلل من شاننا
elbahey
حالة نجاح القرار فسيتم اضافة كل من مصر وايرلندا الي احد المجموعات الثمانية في النهائيات لتتكون مجموعتين من الثمانية من خمسة فرق وتبقي المجموعات الست الاخري كما هي اربع فرق
elbahey
كنت اول من كدب الاشاعة ولكن
اصبحت موجودة على مواقع موثوق بها
والله وحده اعلم
thunder
الاشاعات دى وراها حكومة ال"الخسائر" الغبية
تماما مثل اشاعة ازمة الغاز فى مصر
والله ووقعتى يا خضرا
هههههههههههههههههههههههههه
elbahey
ولله ممكن اشاعة وممكن جد
الحكومة مالهاش فيها
حاتحور
انا لا اعتقد ان الخبر ده صحيح انما هي فرقعة صحفية وعموما منتخبنا احنا راضيين بيه كدة وكفاية بقي كلام علي النتخب العظيم اللي هزم كل المنتخبات اللي تاهلت وخصوصا الخضرا الشريفة(ههههههه) اللي اكيد وراها كوسة وخيار وبظرميت
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
أنا المصري
لاسف خبر غير صحيح على الاطلاق
يجب علينا ان نكون اكبر من ذلك فليس عدم وجودنا فى المونديال هو من سيقلل من شاننا
كلامك تمام 000000
يجب يا اخوان ان نكون اكبر من هذا الكلام
خلاص قدر الله وماشاء فعل والقادم ليس ببعيد
أناعربي
ما هو مصر عندها اعضاء في الفيفا
بنجيب اخبار من المغرب ليه؟!
ايه الغباوة دي؟
هي هيافة بصحيح.............على العموم انا بكزب الخبر ده
elbahey
يقال ا ن الخبر مسروق لان الفيفا فى اجتماع مغلق يانجم
elbahey
واللة يبقى يوم اجازة رسمية ولا احنا مفروض منحلمشى احنا لعبنا وفوزنا لعبنا البرازيل ونهزمنا بشفر لعبنا ايطاليا بطلة العالم وفوزنا عاليها شكرا
elbahey
ربنا اكبر من الجميع لازم حقنا يرجع يلا كل المصرين يقولو ياااااااااااااااااااااااااااارب
elbahey
انا قلت الكلام دا قبل كدا انه لازم يكون فى فريقين على الاقل يدخلوا كاس العالم عن طريق الفيفا هى التى تنظر اى من الفرق التى لم يسعفها الحظ فى الوصول للنهائيات ويجعلوا فى نظام البطولة استثناء فى فريق او اثنين للدخول فى كاس العالم وتكون دى مش المرة الوحيدة بس بل لازم تتعمل فى كل كاس عالم وبكدا ما احد هيتعترض على القرار لان الفيفا ستضيفهم ولن تستبدلهم بفرق وصلت فعلا ويتعمل قرعة على القرعة الموجودة دى والفرقة او الفرقتين اللى بنتكلم عليهم دول يقعوا فى مجموعتين من الثمانية وبكدا المجموع يبقى 34 فريق بدل 32 والله الحكاية دى لو حصلت هيكون احسن قرار عملته الفيفا من ساعة ما انشئت والعالم كلة هيوافق وهيسعد بهذا القرار
kapatcheno
عاااااااااااامية يا جماعة معنى انك بتقول حاجة فمش انك صغير انت بتوصل اللى بيتقال وبتسيب الزمن يحكم ودة رايى يا حماااااااادة اما حكاية انها اشاعة فمتنساش انك على النت يعنى عالم غير واقعى وكلنا عارفين كدة
ممكن نغير شكلنا وشخيتنا وسننا وتاريخ حياتنا كله ولا انا غلطاااااااااااااااان
ونتمنى انه يكووووووون موضوع صحيح
شكرا ليك
elbahey
انظرو ماتقوله المواقع العالمية

2010 FIFA World Cup Qualifying Matches: Egypt v Algeria, Ireland v France

اى ان الفيفا تنظر بجد احداث تاهل هده الدول

يعنى مش كلام فاضى
على العموم ربنا يقدم مافيه الخير
elbahey
يارب

واحنا نكره ؟؟؟؟؟؟ظ
elbahey
بصراحة انا مستغرب؟؟
قلم شفاف
اتمنا ان يكون الخبر صحيح
وان كان غير صحيح فهذا لن يقلل من منتخبنا الابطال
فنحن نعرف قدره
eljocr
طب الفيفا بتوقع عقوبات على مصر وكفاية كلامك واكيد الجملة دي هاتخليكو عارفين ايه اللي هايتم
elbahey
طب الفيفا بتوقع عقوبات على مصر وكفاية كلامك واكيد الجملة دي هاتخليكو عارفين ايه اللي هايتم

مش فاهم !
elbahey
الموضوع نام ليه يارب يطلع حقيقى
elbahey
الله المسعان

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
تصنيف الفيفا للمنتخبات العالمية بعد بطولة كأس العالم 2010
زوجات اللاعبين يجلبن النحس للمنتخبات ـ كأس العالم 2010
القوائم النهائية للمنتخبات المشاركة بكأس العالم 2010
الاستديو التحليلي للمباراة الفاصلة بين منتخبي مصر والجزائر ( تصفيات كأس العالم 2010 )بالصور