نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى التسلية والترفيه منتدى الحب والرومانسية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

ظاهره الارتباط الوهميه

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

ان موضوع اليوم خطير جدا وهى قضيه ينبغى علينا ان نفتح كل ملفاتها الشائكه وهى ظاهره لا اعلم لماذا لا تطرح بها وهى ظاهره الارتباط الوهمى وهى ان يكون الشاب عاده فى فتره المراهقه يريد الحب وايضا الفتاه فيريد ان يشبع هذا الاحساس فيقول ارتبط ولكن انا لسه محتاج اكون نفسى يعنى امامى 5 سنين اعمل ايه اتزوج عرفى حرام وكمان صعب فتاه محترمه تقبل ذلك طب اعمل ايه اه مفيش غير حل واحد لما اعجب بفتاه ارتبط بيها واحب فيها برحتى لغايه ما اكون نفسى واتزوجها ده انا كده بتكلم على الى نيته كويسه فى ناس تانيه نيتها سوداء ولكن اكثر هذه الارتباطات وهميه لماذا لانه لا يفعل شى فى هذا الارتباط غير الحب والمتعه صعب اوى تلاقيهم فى هذه الفتره يتكلموا فى اننا نكون انفسنا او اى اشياء تتعلق بمستقبلهم ولكن لا يروا غير سعاده الحب ولكن احذر بعد سنين ستتحول اى جحيم وانا منتظر رايكم فى هذه القضيه

المقال "ظاهره الارتباط الوهميه" نشر بواسطة: بتاريخ:
salwaa
موضوع جميل وانا من رايى انو مفيش ولد بيصق فى كلامه ممكن يكون غصب عنو والظروف هى الى بتتغير ومش بيكمل مع الى ارتبط بيها وممكن بردو يكون كان واخدها تسليه وده هو بيكون مش كويس ومش يستاهل البنت الى ارتبطت بيه ووثقت فيه الفتره الى قضوها مع بعض

عشان كده انا بانصح اى بنت انها مش ترتبط بالزات فى مرحله الكليه
ممكن ترد بنت عليا اوولد ويقولى هتحب او هتعجب بحد بس انا هقولو وهقولها هى هتعجب بالشخص الخارجى وهى طبعا مش تعرف اى حاجه عنو وبكده تكون بتحب فى المجهول

يارب تتقبل مرورى وتقولى رايك فى الكلام الى انا قولتو
اجتماعى اخر حاجه
اولا يا سلوى انا سعيد جدا بمرورك خاصه انها الاولى بينى وبينك ولكن على كلامك اقدر اقلك كلامك ممتاز جدا ولكن اختلف معكى قليلا فى كحايه تقطع الارتباط نهائى فى الكليات لان الحب الحقيقى يتواجد فى كل مكان فالجامعات ليست مجالا للوهم فقط بل ايضا يوجد بها حب حقيقى ولو 1 فى المائه ولكنك انصحك ان تدعو دائما فى اى شى الى محذورات الشى وفوائده يعنى بدل ما نقول للبنت الحب وهم فى الكليات نقول لها حاولى تتاكدى من الشاب فى المواقف الصعبه شوفيه هيقف معاكى ولا لا او ممكن ترقبيه لو وصل الامر او تسئلى عليه كويس وهو طبعا نفس الامر وان شاء الله سترى الحب الحقيقى تقبلى مرورى
kaki
كلامكوا حلو بس المعظم بيكون تسلية وتضيع وقت
بس فيه حب بنسبة قليلة
شكرا
اجتماعى اخر حاجه
شكرا جدا كيكى على مرورك وبلاش التشائم فى ناس والله مستعده للحب بس مش لاقياه
kaki
هو انا قلت حاجه فيه كتير بس مش عارفين يوصلوا لبعض
بس مش كتير قوى
ليالي الشوق
لو عملنا ايه
او قولنا ايه
مش هنقدر نسيطر علي مشاعر المرهقه ولا نبعد فكره الارتباط عنهم
ديه اول حاجه بتحصل في الفتره ديه
الي علينا نعمله هو التوعيه و النصح

وربنا يسترهااااااااااااااااااا
ضوء القمر
انا برايى ان الحب يبدا فى مراحل الجامعه لان الشباب جميعا نضجت وخرجت وعدت مراحل الطفوله والمراهقه واتقد ان الحب يطرق قلب الشباب فى مراحل الكليه وكل شاب او بنت بتمر عليهم تجارب صعبه وكثيره فى ناس تستفاد منها وفى مش بتستفاد ابدا

شكرا على هذا الموضوع يا اخ اجتماعى

تحياتى ليك
اجتماعى اخر حاجه
انا بشكر جدا ليالى الشوق وانتى فعلا كلامك ممتاز مشاعر المراهقه صعب السيطره عليها وبشكرا جدا يا ضوء القمر فعلا مرحله الجامعه هى البدايه بس الصراحه بيبدئوا الان من الابتدائى بس طبعا بدون وعى تقليد للكبار
اجتماعى اخر حاجه
ياريت يا جماعه نسمع اراء اكثر
احزان غزل
ظاهره الارتباط الوهمى
وهى ان يكون الشاب عاده فى فتره المراهقه يريد الحب وايضا الفتاه فيريد ان يشبع هذا الاحساس فيقول ارتبط ولكن انا لسه محتاج اكون نفسى يعنى امامى 5 سنين
مش ظاهرة ولا حاجة فى فعلا حب حقيقى فى هذه المرحلة ويستمر ويكون نتيجته الجواز وعلى فكرة الحب الحقيقى مش مجرد احساس وبعد كدا ينتهى هذا الاحساس الحب الحقيقى هو الذى يستمر طول العمر

ولكن احذر بعد سنين ستتحول الى جحيم وانا منتظر رايكم فى هذه القضيه

مش شرط تتحول قصص الحب الى جحيم وذا تحاولت يبقى اساسا مكنش فى حب من اصله
اما بالنسبة لظروف الولد المادية لو حب بجد بيحاول يتخط هذه الظروف لكى حبه يستمر ويشتغل ليلا ونهار
اجتماعى اخر حاجه
ظاهره الارتباط الوهمى
وهى ان يكون الشاب عاده فى فتره المراهقه يريد الحب وايضا الفتاه فيريد ان يشبع هذا الاحساس فيقول ارتبط ولكن انا لسه محتاج اكون نفسى يعنى امامى 5 سنين
مش ظاهرة ولا حاجة فى فعلا حب حقيقى فى هذه المرحلة ويستمر ويكون نتيجته الجواز وعلى فكرة الحب الحقيقى مش مجرد احساس وبعد كدا ينتهى هذا الاحساس الحب الحقيقى هو الذى يستمر طول العمر

ولكن احذر بعد سنين ستتحول الى جحيم وانا منتظر رايكم فى هذه القضيه

مش شرط تتحول قصص الحب الى جحيم وذا تحاولت يبقى اساسا مكنش فى حب من اصله
اما بالنسبة لظروف الولد المادية لو حب بجد بيحاول يتخط هذه الظروف لكى حبه يستمر ويشتغل ليلا ونهار

يا هبه الحب الحقيقى ده احساس غير عادى ولا يعوض وكلامك اكثر من روعه

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
بالمستندات : الاجور الحقيقه و الوهميه للأعلامين في cbc و شوف اجور خياليه!!
الوقوع فى حب شخص لا يمكن الارتباط به
مراحل الارتباط على الفيس بوك
Gmi الشركة الربحية الوهميه الاسرع انتشاراّ في العالم
استفتاء عن طريقة الارتباط (الزواج)