نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى الكمبيوتر والانترنت منتدى النقاش حول مشاكل الكمبيوتر والإنترنت

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

يا جماعة عندى مشكلة خطيرة وتاعبة اعصابى - علاج اختراق الايميل

لو سمحتوا يا جماعة فى واحدة صحبتى حصلتلها مشكلة غريبة جدا

ايميلها كل ما تيجى تفتحه تلاقى كل الايملات الى عليه ممسوحة وفى ايميل بنفس اسم ايميلها اضاف نفسه عندها
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

يا جماعة امانة عليكم الى يفهم فى المشكلة دى يقولى نعمل ايه

احنا شاكين انه اتسرق بس هو مهم جدا عندها فلو تقدروا تساعدونا ربنا يجازيكم كل خير

المقال "يا جماعة عندى مشكلة خطيرة وتاعبة اعصابى - علاج اختراق الايميل" نشر بواسطة: بتاريخ:
hamadause
الايملات الى عليه ممسوحة يبقى الشك الاول هو الاميل اتسرق والشك التانى ان فى فيرس على الجهاز هو اللى بيعمل كدااااا
ellama
اية دة؟؟
انا كمان ايميلي كل الايميلات اللى علية ممسوحة
يعنى انا ايميلي مسروق!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
hamadause
خليها تعمل اسكان على الجهاز للفيرس وشوفى كدا لو حصل تانى يبقى الاميل مسروق واسف على ابلاغ الخبر انها لو مش كان فيروس يبقى مسروق
القلب الطيب
لا الايميل كده يبقي مسروق

لازم تعمل ايميل من جديد
Fire_Line
ده فيرس من نوع الورم worm
انسى الاميل
make new one
القلب الطيب
لازم تعمل ايميل من جديد
الفرعون المصرى
كما زكرو الا اخوه الا اعضاء السبب

لكن يوجد امر نها ئى وهو مسح البرنامج وتنصيبه من جد يد ربما يكون نا قص ملفات

اما بنسيه لى اميل منضا ف نفس اميها فا ده عادى انا ضا يف اميلى فى نفس الا اميل
كأنو اميل شخص اخر
من غير قلب
بصى اقولك تعمل اية وخليك معايا فى الخطوات اوك
1 : تسطب نسخة جديد تكون مضمونة = مفيهاش فيروسات وتكون free من غير برامج اوك
2: بعد ما تنزل النسخة بتفصل كابل النت وتقوم بتعريف الهاردوير زى الشاشة والصوت والشبسيت الخ ملحوظة مهمة بعد تنزيل النسخة ما تفتحش mycomputer نهائى خالص هتقولى واجيب التعريفات منين اقولك من اسطوانة التعريفات اوك لو فتحت mycomputer يبقى الى بتعملة بتهدة تانى اوك
3: تجيب antivirus محترم زى الكاسبر او النورتن 2009 او الافيرا 2009 او البيت ديفيندر 2009 وتسطبة وتوصل كابل النت عشان تعمل الاكتفيشن للى antivirus وكمان تعمل update لية اوك وبعد ما تخلص الخطوات دى تفصل الكابل بتاع النت تانى وتعمل للجهاز اعادة تشغيل
4: تبدا تعمل للجهاز scan ولو مسك فايروس مرة واحدة تعمل كمان مرة سكان للتأكد من خلو الفيروسات اوك
5: تبدأ تسطب برامج من جهازك
وتشتغل عادى ولو لقيت نفس المشكلة روح غير باسورد اميلك بسرعة واميلك مش هيصحل فية تانى كدا

والله اعلم
همسة
ميرسى اوى لكل اللى أهتموا وافادونى بجد
شكرا اوى ليكم
dragon_x
الحل الافضل اخى الكريم انها تغير كلمة السر وياريت تكون حروف وفصلات وبكده الايميل مش هيتسرق تانى
%u0632%u0627%u0626%u0631
انا بدي اغير الباسوورد بتاع ايميلي ومش عارفة كيف جربت كل الحلول على النت لكن كلمة option او الخيارات مو موجودة شوووووووواعمل بليييييز
زهير ابراهيم
بكل بساطه الايميل دخل عليه واحد
وخلى الايميلات كلها تتحول لايميله
بس تدخل على ايميليه هي وتغير خاصيه نقل الايميلات وهتشوف انه في ايميل تاني بتتحوله الايميلات
تلغيه وتخلص وماتنساش تغير الباسورد
واعتقد اللي عمل ده
واحد من اهلها

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
انا عندى مشكلة خطيرة : internet explorer مبيتفتحش
يا جماعة انا عندى مشكلة ياريت حد يقولى لحل بسرعة
جماعة جماعة عندى سوال بخصوص ادسنس
اختراق الايميل