نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى التسلية والترفيه منتدى الحب والرومانسية قلوب حائرة

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

مشكله صعبة يا جماعة وعايزة ردكم بسرررررررررعة

من سنه أتجوزت أنسان أكبر منى فى السن ب22 سنه لأنى كنت على خلاف دائم مع أمى فكان لى باب نجاة من المشاكل اللى بينى وبين أمى
المهم الأنسان ده أستغل طيبتى وخلانى أأخذ حقى فى ميراث أبى وأديهوله وباعت عفش بيتى كله لأنه متجوز قبل كده وكان عليه مبلغ جامدة جدا بسبب مراته الأولة وأنا ماكنتش أعرف الكلام ده لأانه لما أتجوزنى قال أن هو دخل فى شركة مع واحد زميله فى تجارة الأخشاب وخسروا هأقنعنى بالكلام ده أنما الحقيقة أن هو كان بيأخد من الناس مبالغ على أساس السلف وميردهاش
وعليه أكتر من قضيه

المشكالة:
كل الكلام ده أنا عرفته خلا ل الشهر ده فطلبت الطلاق والمشكالة أنى دلوقتى معايا طفل منه وأنا مبقتش قادرة أكمل معه لأنى أنا متجوزه مضطرة مش حب وأكتشفت أنه مديون ب200 ألف جنيه لأكتر من 12 فرد وهو مصرحنيش بالحقيقه يعنى كدب علينا أول ما دخل بيتنا
وهو دلوقتى معهوش الفلوس اللى أخدها منى وثمن عفش البيت لأنه كان بيسده للناس اللى مديناه
قلولى أعمل أيه ياجماعة
ولو رفعت عليه قضيه مش فرقة معه لأنه عليه كذا قضيه وبرده مش هأخد حقى

عايزة رد حاسم لأنى أم لطفل منه لا يتعدى الشهور

المقال "مشكله صعبة يا جماعة وعايزة ردكم بسرررررررررعة" نشر بواسطة: بتاريخ:
احزان غزل
ازاى تستمرى مع انسان من البداية كداب اطلبى الطلاق
وربنا ان شاء الله يعوضك عن فلوسك بتربية ابنك تربية صالحة بعيد عن الاب
ومينفعش انك تررفعى قضية على الاب لاانه فى النهاية والد ابنك وانت مش هتستفدى شى لما ترفعى القضية لاانه كدا كدا مش هتاخذى فلوسك ابدا انتى حاولى بهدوء تتطلقى واتركيه نهائية
وربنا هو اللى هياخذلك حقك مهما مرة السنين
حدوته مصريه
سيدتى لن الجأ الى جعلك تبكين على لبن مسكوب فلن يفيد البكاء
نحن الان نحاول حل المشكله
اعتقد وكما قولتى هو م فارقه معاه لو حررتى محضر له او حتى سجن
لكن !!! البيت اللى انتم عايشين فيه لو ملكه خليه يكتبه ليكى بيع وشراء عشان ماحدش من الديانه يطلبك ولا الحكومه تحجز عليه
وان شاء الله ربنا يفك كربك يارب
وليدخضير
الله يكون فى عونك للاسف ان مازالت المرأة مهضومة الحق فى مجتماعتنا الشرقية وان كان ده ماينفيش انك كنتى غلطانة من البداية ولكن الحل الوحيد انك تبعدى عن هذا الشخص انتى وابنك وحاولى انك تعتمدى على نفسك وهاتكتشفى وقتها انك جديرة بالمسؤلية وربنا يعوض عليكى فى ابنك
no one like me
انتوا لو كنتوا سالتوا عليه كويس قبل الجواز كنتوا هاتعرفوا من الناس انو نصاب { سوري في اللفظ } بس دي الحقيقه ..
ربنا معاكي يارب بس انا فعلا مش عارفه ايه الحل
الفراشة العاشقة
مشكلتك محيرة فعلا وغريبة اوى
ربنا معاكى انا معرفش الحل بس مقدرش غير انى ادعيلك وياريت تطلبى الطلاق وتسمعى بنصايح اخواتك فى المنتدى ربنا يفك كربك

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
مؤشرات تنسيق المرحلة الأولى للقبول بالجامعات 96.34% شعبة علوم و94.15% شعبة رياضة و80.49% شعبة ادبى
نكت مالهاش حل ادخل بسرررررررررعة
محتاجه ردكم