نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتديات شباب وبنات منتدى الرياضة أخبار الرياضة المصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

قناه الاهلى تتعدى كل الحدود

فى البدايه اعلم جيدا انا الاعتراض على النادى والاهلى او قناه الاهلى صعب تقبله ولكن انا تعودت عندما اجد خطا لن اتنازل ابدا عن توضيحه للجميع وحديثى اليوم عن قناه الاهلى لا يجوز بكل المقاييس ان تذيع قناه الاهلى مباريات الدورى ومناقشتها فى الاستديو التحليلى للقناه ولا شك سنجد عدم محايده وهذه هى الحقيقه ونلاحظها فى مباريات عديده فى التحليل ولكن اليوم فى مباراه الزمالك والاسماعيلى عندما يقال ان المباراه دون المستوى وخاصه ان الاسماعيلى كان فى اعلى مستوياته والزمالك لحق نفسه بالتغيرات يبقى لازم نقول كفايه يا قناه الاهلى واذا نظرنا الى الكره الاوربيه المتقدمه لن نجد اى قناه نادى اوربى تذيع حتى مباراه فريقها مباشره فما بالكم بكل مباراه الدورى هذا يعنى انها سياسه خاطئه للاتحاد المصرى وهذه طبيعى نتخيل لو قناه ريل مدريد تذيع مباراه لبرشلونه طبيعى لن تتحدث بالعدل فيجب علينا ان نحكم عقولنا وقناه الاهلى اكد ان برامجها ممتازه جدا وانا اتابعها بقوه فلا اتمنى ان يحزن احد من قناه الاهلى .
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

وملحوظه اليوم فى قناه الاهلى \ الحكم فهيم عمر اليوم كان ممتاز فى التحكيم فى مباراه الاسماعيلى والزمالك ولكن المفاجاه فى استديو قناه الاهلى يشيروا الى الحكم فهيم عمر انه ظلم الاهلى كثيرا فانا استحلف الناس بالله هل ده وقت نذكر فيه الاهلى ونقلل من شان الحكم هذا شى غير مقبول واخشى ان يقل جمال قناه الاهلى بسبب اذاعه المباريات الاخرى وانا مستعد لاى نقد لا تعليق

المقال "قناه الاهلى تتعدى كل الحدود" نشر بواسطة: بتاريخ:
emad kamel
جرأة تحسد عليها لانا متعودناش ان فيه حد بيواجه وينتقد الاهلى فى السنوات الاخيرة
واكيد نقد بناء يتقبل وياريت يغيير من سياسة القناة
تقبل تحياتى
midokeeper
يا أستاذى الفاضل كل ما فى ألأمر ان الناس مستغربة على هذا ألأستأناس بين اللاعبين و الجماهير و انت تعلم ماذا يحدث فى مباريات الأهلى و ألأسماعيلى لاكن فعلا المباراة كانت من غير روح وتحس ان مفيش فرقة تريد ان تفوز و على فكرة هذا كان رئ مودرن و النيل للرياضة الكل اتفق انها كانت مباراة بدون روح
اشرف نور
انا غير متابع لقناة الاهلى رغم انى اهلاوى جدا بس فعلا مفيش برامج بتشدنى او حتى استديوهات تحليلية ، فكرة الحيادية مستحيل تكون موجودة لان اى شىء سيبث على القناة سيكون من وجهة نظر النادى وده هنشوفه بالتأكيد فى قناة الزمالك بعد افتتاحها ، يعنى لو الاهلى جاب جون اوفسايد او جه فيه جون صحيح واتلغى هل ممكن قناة الاهلى تناقش ده بموضوعية .. لا اعتقد

على فكرة ماتش انهاردة زمالك واسماعيلى فى رأيى كان فعلا دون المستوى كنت حاسس وكأنه ماتش ودى .. الهدوء الشديد ده كان عجيب فى مباراة اللى هيكسبها كان هينفرد بالمركز الثانى ولكن تقريبا دى بقت عادة مباريات الفريقين فى الفترة الاخيرة مبقتش استمتع بيها
اجتماعى اخر حاجه
بشكر الجميع اولا على الرد وانا كنت لا اتمنى انقد اى احد ولكن انا فعلا شايف برامج قناه الاهلى ناجحه جدا وانا متابعها مثل المستطيل الاخضر والاهلى اليوم وغيرها من البرامج ولكن عند اذاعه كل مباريات الدورى يحدث عدم محايده تصل الى استفزار الجماهير غير الاهلويه وارجو التعديل فى سياسه القناه وعن مباراه الزمالك والاسماعيلى لم تكن دون المستحيل والدليل الفرض الخطيره الضائعه وهدف الاسماعيلى الملغى ولكن عاده المباريات الكبيره يسود فيها الحذر الشديد والدليل حسام حسن العاشق للهجوم لعب بشكل دفاعى خوفا من دخول اى هدف ولكن حكايه الروح الرياضيه بين الزمالك والاسماعيلى هذا طبيعى بعد الصراع بين الاهلى والاسماعيلى والحقيقه اخشى اسمع ناس تطلع اشاعات يقال الفريقين متفقين على التعادل
حمدى الصغير
النقد البناء شئ جيد

ولكن قناة الأهلى مازالت قناة رياضية وليدة

وأعتقد مع مرور الوقت وإكتساب الخبرات ستصبح أفضل كثيرا
مستر هانى حبيب
اخى العزيز
ما رأيك فى قناة دريم وبرامج الكابتن خالد الغندور؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ألا تجد ان معظم حلقاته عن الزمالك ومنحازة جدا للزمالك؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
والمفروض انها ليست قناة الزمالك
ما علينا
لا اظن ان مباراة الزمالك والاسماعيلي فى الدور الاول كان فيها روح رياضية من جماهير الزمالك واظن كلنا شفنا المباراة وشفنا جماهير الزمالك عملت اية اثناء المباراة وبعد المباراة فى جماهير ولاعبي الاسماعيلي
بالنسبة للاهلى فهو فى رأيي يتعرض لاقوى هجوم شرس من عدة جهات
منها القنوات الفضائية والحكام والجماهير
واظن اخر مباراة للأهلى مع بترول اسيوط شاهدة على الاهداف اللى الغيت بدافع التسلل ولم تكن تسلل نهائي
وكما نقول ان الاعمى يشوفها تسلل ولا لأ
لكن حكام اليومين دول شكلهم بينفذوا تعليمات صارمة
وللحيادية ان التحكيم مش سئ على الاهلي بس لكن فى كثير من المباريات هناك استهبال بجد استهبال من الحكام
واخرها فضيحة مباراة المنصورة
لكن اكثر فريق يتعرض للظلم التحكيمي هو الاهلى
واكثر فريق يستفيد من الاستهبال التحكيمي هو الزمالك
بدليل انه فاز فى اكثر من مباراة بهدف اما من تسلل واضح للاعمي او من فاول صريح وواضح ضد المدافع
وهذا رأيي
اجتماعى اخر حاجه
هانى انتبه جيدا نحن لا نتحدث عن زمالك ولا اسماعيلى ولا اى فريق الان نحن نخصص الحوار على قناه الاهلى وعن اى برنامج متحيز هذا شى اخر ولابد مناقشته لاحقا ولكن قناه الاهلى تذيع جميع مباريات الدورى هذا غير موجود فى اى سياسه فى العالم ده غير عدم الحياديه هذا هو كل راى واعتقد فى ادله ممكن كثير يجبها غيرى
مستر هانى حبيب
اعتقد ان اذاعة المباريات تابع لسياسة العرض والطلب بمعنى ان قناة الاهلى اشترت حق بث مباريات الدوري
والمحللين اللى بيظهروا على قناة الاهلى اظن انهم بيظهروا على قنوات اخري وهم بيقولوا رأيهم وما اظنش ان قناة الاهلى هاتزيف الحقائق يعني مثلا كرة تسلل مش معقولة ان المذيع او المحلل هايقول انه ليست تسلل لان الناس معظمهم دلوقتى اصبحوا بيفهموا فى قوانين الكرة وكتير منهم يقدر يقعد فى قناة الاهلى ويحلل المباراة تحليل مظبوط
واظن المشاهد لو شاف ان قناة الاهلى بتزيف الحقائق بديهيا هاغير المحطة لان القنوات الرياضية بقت كتيردلوقتى
لكن اللى ما عجبنيش بصراحة هو المواقع الالكترونية التابعة لنادى الزمالك واستعمالها لالفاظ غير محترمة مثل جرذان الجبلاية
قناة الاهلى تتحاسب لو زيفت الحقائق او اساءت لاى حد لكن التحليل الفنى للمباريات فدة راي محلل رياضي وهو حر في رأيه
اجتماعى اخر حاجه
للاسف يا هانى انتى عصبى فى الحوار ومصمم تجيب كل اللوم على نادى الزمالك وانا اعترض على ذلك لانى عيب نغلط فى اى نادى وانا اعترضت فقط على سياسه القناه وانت شايف ان الكثيرون توافقوا معى فى الراى لكن مستحيل اغلط فى الاهلى او الزمالك او اى نادى لا تعليق
مستر هانى حبيب
اخى العزيز
انا عصبي ازاى فى الحوار؟؟؟؟؟؟؟؟
وهل انا غلطت فى اى نادى؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
انا قلت ان اذاعة المباريات ما هى الا نوع من انواع التجارة على سبيل العرض والطلب
ما اظنش ان كلامى دة فيه غلط
وقلت ان لو قناة الاهلى بتزيف الحقائق اكيد المشاهد هاغير القناة ويشوف قناة تانية غيرها لان القنوات اصبحت كتيرة
فين الغلط فى كلامى
وقلت انه العيب والغلط اللى بنشوفه ونقرأه على مواقع زملكاوية فى نقدها لاتحاد الكرة اللى كل اندية مصرتابعة له عندما وصفوا اعضاء اتحاد الكرة بلفظ قذر هو جرذان الجبلاية
هل لم يحدث كلامى هذا؟؟؟؟؟؟؟
هل أنا كذاب؟؟؟؟؟؟؟؟
ألم تقرأ على مواقع زملكاوية هذا اللفظ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ياريت لو أنا كذاب قولى أنا كذاب علشان اجيبك الاخبار من مواقع الزمالك وتقرأ بنفسك وتمتع عينك بلفظ جرذان الجبلاية
ولو انت شايف ان المواقع الزملكاوية قالت هذا اللفظ القذر ياريت اشوف لك مقالة تنتقد هذا الكلام اللاخلاقى الصادر من مواقع زملكاوية
انتظر ردك
اجتماعى اخر حاجه
اولا لا تزعل انا لما رديت عليك كنت فى حاله غضب

ثانيا \ انا لا اتابع مواقع الاهلى او الزمالك لان الطبيعى لا يوجد اى محايده

ثالثا \ سوال وجاوب عليه لماذا لم تذيع قناه الاهلى مباراه الزمالك والجونه ؟
مستر هانى حبيب
انا ما اعرفشي السبب لعدم اذاعة مباراة الزمالك والجونة
وانا لما سألتك عن مواقع الزمالك وعن لفظ بالتحديد هو جرذان الجبلاية لم اقصد ان تقول انها لن تكون محايدة انا اقصد الاهانة والسب
هل الاهانة والسب تسميه عدم حيادية؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
ارجو منك التفكير بهدوء وفهم قصدي جيدا
واوضحلك اكتر قصدى قناة الاهلى غير محايدة فى تحليلها وتقييمها للحكام اوكى دة رأيك واحترمه جدا وانا رأيي انها مسالة تجارية وانها اشترت حق بث الماريات والمحللين اللى موجودين فى قناة الاهلى بيحللوا من وجهة نظرهم
كل دة كلام كويس لانه فى الاول والاخر وجهات نظر
ولكن ان يسب احد محللى قناة الاهلى نادى ما فهذا هو الغير مقبول واللى المفروض انه يتم وقف لقناة او محاكمة مسئوليها او مذيعيها وانا اول من ينادى بهذا
فالمواقع الالكترونية سبت اعضاء اتحاد الكرة بلفظ جرذان الجبلاية فهل ياتري انت مع هذا اللفظ ولا لأ؟؟؟؟
ياريت تكون وجهة نظري وصلت
اجتماعى اخر حاجه
صدقت والمشكله ليست فى الانديه او الاعلام المشكله فى اتحاد رياضى فاشل يحتاج لتعديلات كثيره
نبيل العربى
[quote=اجتماعى اخر حاجه;530894]فى البدايه اعلم جيدا انا الاعتراض على النادى والاهلى او قناه الاهلى صعب تقبله ولكن انا تعودت عندما اجد خطا لن اتنازل ابدا عن توضيحه للجميع وحديثى اليوم عن قناه الاهلى لا يجوز بكل المقاييس ان تذيع قناه الاهلى مباريات الدورى ومناقشتها فى الاستديو التحليلى للقناه ولا شك سنجد عدم محايده وهذه هى الحقيقه ونلاحظها فى مباريات عديده فى التحليل ولكن اليوم فى مباراه الزمالك والاسماعيلى عندما يقال ان المباراه دون المستوى وخاصه ان الاسماعيلى كان فى اعلى مستوياته والزمالك لحق نفسه بالتغيرات يبقى لازم نقول كفايه يا قناه الاهلى واذا نظرنا الى الكره الاوربيه المتقدمه لن نجد اى قناه نادى اوربى تذيع حتى مباراه فريقها مباشره فما بالكم بكل مباراه الدورى هذا يعنى انها سياسه خاطئه للاتحاد المصرى وهذه طبيعى نتخيل لو قناه ريل مدريد تذيع مباراه لبرشلونه طبيعى لن تتحدث بالعدل فيجب علينا ان نحكم عقولنا وقناه الاهلى اكد ان برامجها ممتازه جدا وانا اتابعها بقوه فلا اتمنى ان يحزن احد من قناه الاهلى .

وملحوظه اليوم فى قناه الاهلى \ الحكم فهيم عمر اليوم كان ممتاز فى التحكيم فى مباراه الاسماعيلى والزمالك ولكن المفاجاه فى استديو قناه الاهلى يشيروا الى الحكم فهيم عمر انه ظلم الاهلى كثيرا فانا استحلف الناس بالله هل ده وقت نذكر فيه الاهلى ونقلل من شان الحكم هذا شى غير مقبول واخشى ان يقل جمال قناه الاهلى بسبب اذاعه المباريات الاخرى وانا مستعد لاى نقد لا تعليق
[/quote]يا اخىالعزيزهذا ليس بجديد او مستغرب على الاهلى وقناته .!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
جمهور الاهلي يصفق اعجابا بجماهير الزمالك + لقطه طريفه من قناه الاهلي
غناء لاعبى الاهلى (ارصنى يالهوى فى وسطى) من قناه الاهلى فى الاتوبيس احتفالا بالدورى
بالفيديو ..جماهير الزمالك تهاجم اتوبيس الاهلى و تتعدى على اللاعبين وتحطم الاتوبيس
تفاصيل مباراه الاهلي ووادي دجله الوديه علي قناه الاهلي تابعوا التفاصيل