نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام منتدى الحوار العام

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

الحقوا اللحم الرخيص

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

الى كل انسان شريف على وجه الارض مهما كان جنسك ادعوك الى قضيه هامه جدا وهى ظاهره اللحم الرخيص وطبعا الكل فاهم من هم اللحم الرخيص والاصعب ان هذا اللحم مننا فمن الممكن ان يكون بنتك او اختك او احد اقاربك او حتى اخت لك فى الاسلام او حتى اى امراه فى العالم كما امرنا ديننا الاسلامى او حتى اى ديانه ترفض ظاهره اللحم الرخيص ومن يقبلها ولكن سوال يطرح نفسه اهل هذا اللحم نوع واحد او انواع ؟ الاجابه طبعا انواع ولكن قبل اى شى نضع فى اذهاننا ان كل انسان فطرته طاهره وكان لحمه غاليا وناقيا ولكن هذه هى الحياه تشكل ابنائها وتغير فطرتهم وكل شى عامه مختلف عن غيره فمنهم من يحافظ دائما على لحمه الغالى ومنهم من يتركه تماما فنبدا بالتحليل اولا منهم من ولد ووجد اسرته من اصحاب اللحم الرخيص فيا لهذا القدر اصبحت مثل اهلها ومنهم من ولد فى عائله محترمه ولكن فتن المجتمع اقوى من تربيه اسرتها وتصبح من اصحاب اللحم الرخيص ومنهم وهى حالات نادره من تكون عوامله النفسيه تحمله ان يصبح من اصحاب اللحم الرخيص ولكن المهم اين العلاج الفتاه الان المراهقه الذى يضحك عليها الشاب ويوهمها بالحب المزيف حتى ينول مراده منها سواء بزنا او بزواج عرفى او الفتاه التى تسكن شقوق الدعاره وتصبح هى مهنتها الاساسيه ام الفتاه التى تتلطع فى الشوارع منتظره الشباب بتوع كل ليله ام الظاهره الاسهل وهى ظاهره السينما انك الان تذهب الى السينما وترى تلك الفتيات وهى بكلمتين وتدفع طبعا تدخل معك وطبعا يغلق انوار السينما وتحقق الغرص ويكشف الانوار كانك تشاهد الفيلم والحقيقه انك كنت بتقوم بفيلم تانى انت بطله والفتاه التى جلبتها هى البطله الاخرى او الاسهل وهى ظاهره الاغتصاب فى الشوارع ولا ننسى ابدا فى ثانى ايام العيد فى شارع جامعه الدول العربيه وحاله الاغتصاب الجماعى وحتى لا تختصوا الان الفتاه الرخيصه اصبحنا فى زمن شهوتى اولا ولا يهم نوع الشهوه فحسبى الله ونعم الوكيل ما الحل ...........؟ اتمنى ان يجاوبنى احد.

المقال "الحقوا اللحم الرخيص" نشر بواسطة: بتاريخ:
بروفسير
ميرسى جدا على الموضوع جميل جدا وشكرا
Mr.TiTOoO
توبيك جميل

شكرا على مجهودك الرائع
هارى بوتر1988
موضوع حلو اوى

بس المشكله اولا و اخيرااا انعدام الامان و القيم و المبادىء

و فى كلتا الحالتين الحكومه مسئوله عنه فى الباطن و الاسره و المجتمع فى الظاهر

يعنى الحكومه هى اللى مسئوله عن الامان

و انت اساساااا بتخاف من اللى مفروض هو المسئول عن حمايتك

و القيم و المبادىء ماتت بموت العدل و الضمير

يعنى لما تشوف الحاكم بتاعك حرامى و لا مش بيهمو اى حاجه فى الدنيا و نازل دعك فى الشعب

فمن الطبيعى انك تمشى زيه

يعنى عمرك سمعت ايام السلف الصالح او ايام الحكم بالشريعه الاسلاميه الصحيحه مش الشريعه الاسلاميه بتاعت

دول الخليج اذا سرق فيهم الشريف تركوه و اذا سرق الضعيف اقامه عليه الحد

لا انا بتكلم عن الشريعه اللى كانت ايام الرسول و الخلفاء الراشدين

عن جريمه اغتصاب لم يعاقب الجانى و لا واحد سرق بيت مال المسلمين و سافر على اروبا و مش عارفين يمسكوه

ده كلام

و ختاما هقولك نكته هى قديمه شويه لكن حلوه

حسنى مبارك سال واحد خدام عنده

ساله: انا الاحسن و لا جمال عبد الناصر

رد الخدام : انت يا ريس

قاله حسنى مبارك: ليه

رد الخدام : جمال عبد الناصر كان بيخاف من روسيا انت مش بتخاف منها

قاله: طيب انا و لا السادات

قاله: ليه

رد الخدام: السادات كان بيخاف من امريكا انت مش بتخاف

و لما حس مبارك بفطنته و حكمته المعهوده ان الخدام بيتملقه

ساله : انا ولا عمر بن الخطاب رضى الله عنه

ساله : ازاى بقى

رد الخدام : عمر بن الخطاب كان بيخاف من ربنا انت مابتخفش

و بكده انا خلصت الكلام
سورى لو طولت عليك
اجتماعى اخر حاجه
بشكركم جدا يا جماعه ويا سلام على رايك يا هارى بوتر بس الحكومه مش هى كل حاجه اما عن النكته ههههههههههههههههههههههه فعلا جامده وانا معجب بوجه نظرك جدا
حوده تيموس
ميرسى او ى ع التوبيك يا باشا

يسلموووو
اجتماعى اخر حاجه
شكرا جدا يا حوده
lolo_caty
فعلا يا اجتماعى الظاهرة دى بقت منتشرة جدا
بس فى الزمن ده بالقوانين او الحكزمة دى استحالة يتم ايقافها

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم