نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام منتدى الحوار العام

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

الحلقه الثانيه من برنامج هات من الاخر

السلام عليكم ورحمه الله وبركاته

اعزائى المشاهدين اهلا وسهلا بيكم وحلقه جديده من برنامجنا هات من الاخر وطبعا لو افتركنا الحلقه الماضيه مع بعض تكلمنا عن عالم الانترنت واستضفنا عبد الرحمن كنجم للحلقه وفى نهايه الحلقه اعلنا عن افضل رد له جائزه ميدليه فى برنامجنا .

والفائز الحلقه الماضيه بافضل رد \ بروفسير

اما اليوم اعزائى المشاهدين حلقه مثيره جدا بعنوان ( السياسه العربيه ومدى فشلها الدائم ) وهذه القضيه لابد ان نفتح الملفات الشائكه لها فى اسرع وقت ونبدا حلقتنا بسوال هام جدا نوجه الى كل مواطن عربى هل تفتخر انك عربى ......؟ وهذا السوال المفروض يجاوب عليه اى انسان بلا شك طبعا ولكن مشاهدينا نحن نعرف الى فيها وبنجيب من الاخر لو كل عربى يفتخر بعروبته والله ما تحكم فينا احد ولا لاحد راى اخر وهذا بلا شك من اهم اسباب فشل سياسه العرب وايضا احساسنا دائما بالجبن ودائما نرى السياسه الاوربيه هى الملكه ونحن العبيد وهذه فعلا هى الحقيقه التى فرضناها على انفسنا وطبعا مفيش شك اننا نسينا اصلنا واحده من العوامل التى ادت الى فشلنا وبصراحه مشاهدينا الاسباب التى ذكرتها الكل يعرفها جيدا والكل لا يريد ان يحمل مسئوليه نفسه وللاسف تركنا غزه فى ايدى الغزاه اين انت يا عربى الم تخجل من نفسك والمصيبه الاكبر هو حبنا للغرب ولو نظرنا الى الغرب اكثر ما يكرهون هم العرب ودائما متهميين عندهم بالتخلف وفعلا نحن هكذا ان نحب هولاء ونجعلهم قدوه لنا وقبل ان اختم الجزء الاول من حلقتنا يوجد بعض الاسئله من اعزائى المشاهدين
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

هل يوجد ديمقراطيه فى السياسه العربيه ؟

نعم يوجد ديمقراطيه ولكن للاسف لم اقول ديمقراطيه مزيفه بل الاصعب اننا لا نعرف اساسا كيف نستخدم الديمقراطيه يعنى زى الطفل الى تجبله اللعبه الى عوزها وتنسى تشغلهالو هل كده الطفل هيفرح ولا ليها لازمه

سوال اخر \ لماذا دائما العرب مختلفون ؟

والاجابه بكل بساطه لان العرب اتفقوا على الا يتفقوا وكيف كعرب نتفق ونحن اساسا دائما متاثرين باعدائنا الغرب بل اننا يوجد حرب بيننا واكبر دليل هو حصار غزه وما حدث فى قمه الدوحه
واخيرا فى نهايه فقره برنامجنا الاولى اتمنى ان نكون عرفنا لماذا العرب متاخرون ونعمل ولو فرد منا على تقد العرب ولو باقل الوسائط وعلينا العوده الى الله فلا نصر الا من عند الله

استراحه ونعود مع الفقره الثانيه واستضافه نجم حلقتنا الليله

المقال "الحلقه الثانيه من برنامج هات من الاخر" نشر بواسطة: بتاريخ:
هارى بوتر1988
انا هنااااااااااااااااااااااااااااا
mona20
مش هتبدا بقى يا احمد

انا متابعه الى هيحصل يله بسرعه

قبل ما اقفل
salwaa
وانا هناااااااااااااااااااااااااااا
اجتماعى اخر حاجه
اعزائى المشاهدين بعد عودتنا من الفاصل نبدا الان الفقره الثانيه من حلقتنا الليله وهى استضافه نجم الليله هارى بوتر ونجمنا اليوم عليه الكثير من الاسئله سواء الشخصيه او عن الحلقه فارجو من نجمنا ان يكون صدره رحم لاسئلتنا والان نبدا اسئلتنا مع هارى بوتر

واول سوال اليوم نقلك عرفنا بنفسك من انت ؟
هارى بوتر1988
انا اسمى محمد من المنيا 3 حقوق جامعه بنى سويف

بحب القراءه و النت

بس السياسه اهم من الاتنين عندى
اجتماعى اخر حاجه
جميل جدا نجمنا ان تكون تحب القراءه والنت فى زمن قل فيه ذلك ورائع ان تحب السياسه وتحبها هذا سيسهل عليك فهم سياستنا وارجو ان تعذرنا لو كانت الاسئله مش على وتيره واحده نظرا لكثره الاسئله والان مع السوال الثانى بمناسبه اقتراب عيد الحب هل تويد وجود عيد الحب ؟
هارى بوتر1988
لا احب هذا اليوم نهائيا

لانه مقتصر على الحبيب و الحبيبه

و ليس الحب الانسانى بين البشر و بعضهم

و طالما لا يوجد امراءه على وجه الارض تستحق هذا اليوم فلا اقتنع به نهائيا

و عندما ياتى هذا اليوم لا اشفق الا على الحبيب المخدوع الذى سوف ياتى يوم و يفيق على كابوس
Mr.TiTOoO
كويس اني جيت
اجتماعى اخر حاجه
محمد بعد سماعى لهذا الرد المخيف احب اعرف منك بل الاعضاء كلها ترى ردودك او حتى توقيع كلهم عن الخيانه لماذا نرجو منك معرفه سر حياتك فى مفهوم الخيانه عندك ؟
gege
انا جيت انا هنااااااااااااا ......
هارى بوتر1988
الخيانه انك تعطى انسان كل حاجه و هو لا يعطيك سوى السم فى الرحيق

يعنى على سبيل المثال انا حصلت معايا حكايه غيرت حياتى من الاول الى الاخر

لما حبيت انسانه و خدت منى كل حاجه حلوه

و فجاءه تلاقيها

قاعدها مع شخص من اعز الناس ليك

و لما تسالهم

تقولك هوبيحبنى و كان عايز يكلمنى و يشرحلى مدى حبه

و هو يقولك اصل انت مش بتحبها بجد هو انا علشان مش مبين للناس انى بموت فيهاا ابقى مش بحبها
mona20
وانا موجوده بس لو تسبونى عليه بس

يا اجتماعى خلينا نسال معاك

عشان خطرى مش قدره اصبر
mona20
مش سبب يا محمود فى الحلو والوحش بالدنيا

وربنا هيكرمك اكيد
اجتماعى اخر حاجه
لك الله يا محمد ولكن محمد انت مش اول واحد حدثت له خيانه ومش كل النساء خائنه من وجهه نظرك ولو كان الدنيا خائنه كما تعتقد لما وجد حياه من الاصل وسوالى لك لو قابلت انسانه جميله مهذبه تقدر ما معنى الحب الحقيقى هل ستفتح لها قلبك ؟
اجتماعى اخر حاجه
يامنى ارجوكى انا وضحت من الاول واى ضيف اعطانى الاسئله قبل الحلقه وانا بسئلها الان لضيفنا وارجو ان تتقبلى الوضع ولو عايزه اى سوال قولى لى على الاميل وانا هسئله لنجمنا
هارى بوتر1988
اكيد بس لحد دلوقتى ابصم بالعشره انها مش موجوده

و لو بصيتعلى 99%من رجال الدنيا هتلاقيهم اتخدعو من النساء
اجتماعى اخر حاجه
انا سعيد يا محمد انك مستعد تفتح قلبك لانسانه تستحق وليس من المعقديين نهائيا ولكن نصيحه منى شخصيا وبعلنا فى البرنامج لكل امثال حاله محمد لا ترى الدنيا سوداء وكل مكان فيه الابيض والاسود واعمل بنصحتى لو نظرت للدنيا بشكل تانى اكيد هتلاقى الناس الى تستحققك وكلامك يا محمد صعب جدا لا ننسى ان المراه هى سبب وجودنا فبدون الام لم تكن فى الحياه والان بعد ان اتهينا من هذا السوال الصعب يوجد سوال من بعض الاعضاء هل يوجد علاقه بين اسمك المستعار وشخصيتك ؟
هارى بوتر1988
لا يوجد تشابه لكنى حبيت هارى بوتر من الروايات و ليس الافلام اكثر من اى شىء فى الدنيا

و برضه انا خيالى نوعا ما لكن الواقع اهم من الخيال عندى
اجتماعى اخر حاجه
جيد والان سوال اخر لماذا اخترت الحقوق ؟
هارى بوتر1988
انا و الله ما اخترت انا دخلت غصب عنى لان مجموعى مش جايب غيرها هى و دار علوم و انا مش بحب العربى

فاخترت حقوق

و لكن بعد ما دخلت الكليه حسيت فعلا انها كليه العظماء

على الاقل من حقوق هتقدر و لو ب50%تفهم السياسه الموجوده حاليا و ال50% الباقيه هتفهمها بتشغيل مخك

و الحقوق مش كليه حفظ زى ما كتير فاهم لكنها كليه ذكاء و اذكى ما يكون لما تبقى محامى شاطر

و دى وجهه نظرى المقبله انى اكون محامى مع ان والدى رافض هذا العمل لكنى لن اعمل غيره طالما حيت
اجتماعى اخر حاجه
شى ممتاز جدا انك تعلم ان مهنتك هى مهنه العظماء وانك مصمم على علمك للحقوق رغم رفض ابيك هذا رائع ولكن اعذرنى بعد ما قفلنا صفحه الخيانه ولكن الاعضاء تريد هذا السوال كيف تكون تكره النساء ومقتنع انهم خائنات رغم ان امك واختك منهم ؟
هارى بوتر1988
فى مثل بيقول انك ما تأمنش الا لامك و لو اتجوزت واحد غير ابوك ما تأمنلهاش

و الاخت ممكن انها تعمل مصيبه تودى بيتها فى 60 داهيه

و لا انا غلطان
اجتماعى اخر حاجه
وجه نظرك وضحت واعتقد مشاهدينا عرفوا وجهه نظر نجمنا والان سوال مهم جدا ماذا يمثل لك منتدى نجوم اف ام ؟ والبعض يريد توضيح فكره مدونتك
dr_emy
عذرا على التدخل بس ممكن اعرف ليه هارى مضطهد المراة قوى كدة....دا انتى فاضلك شوية يا راجل وتطردنا من المنتدى...................المراة اساس المجتمع والا ايه يا بنات...يلا يلا عايزة مظاهرة ضد اضطهاد هارى بوتر للمراة
mona20
متابعه للاخر
هارى بوتر1988
منتدى اف ام ده بالنسبه ليه زى اخويا الصغير اللى بخاف عليه اكتر من نفسى

و المدونه بتاعتى انا عملتها فى الاساس علشان الربح من وراها و لكن بعد كده نسيت حكايه الربح و دورت على مفهوم اشمل و هو كلمه حق فى وجه ظالم ايا كان وزيراو حتى رئيس جمهوريه

و نفض لحكايه الربح و ما اشتركتش فيه اساسا حفاظا على ذلك المبدء
Mr.TiTOoO
يا جماعة سيبوه يكمل طيب الاول
اجتماعى اخر حاجه
يا جماعه ارجوكم ضيفنا من حقه يتكلم كيفما يشاء والنقاش فى نهايه الحلقه وعد منى
اجتماعى اخر حاجه
رائع جدا وحلوه اوى اخوك الصغير ورائع ان تتحول مدونتك من اهتمام الربح الى الدفاع عن الناس بس المهم لا تظلم الحكام فليس كل شى عليهم والان سوال اخر من احب عضو عندك فى المنتدى ومن تراه افضل فى مواضيعه وافكاره

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
الحلقه الثانيه من برنامج الرابحون عبر الانترنت وهديه لكل مشاهد لنا
الحلقه الثانيه من برنامج الزمالك اون لاين
الحلقه الثانيه من برنامج استاد انجولا
الحلقه السادسه من برنامج هات من الاخر