نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتديات شباب وبنات منتدى الرياضة رابطة مشجعي نادي الزمالك

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

الحلقه الثانيه من برنامج الزمالك اون لاين

اعزائى المشاهدين السلام عليكم ورحمه الله وبركاته وحلقه جديده من الزمالك اون لاين حلقه اليوم مليئه بالاخبار سواء عن نادى الزمالك او الاخبار المحليه وخاصه اننا غدا نختم الدورى المصرى وداخلين على الكاس واحداث رياضيه مثيره لذلك يسعدنا ان نلتقى مع الكابتن محمود الشرقاوى ولكن بعد الفاصل

المقال "الحلقه الثانيه من برنامج الزمالك اون لاين" نشر بواسطة: بتاريخ:
اجتماعى اخر حاجه
عدنا مره اخرى والان نرحب بالكابتن محمود ونسئله ما رايك فى الزمالك فى المباريات الاخيره بدايه من مباراه القمه والتعادل 3-3 ؟
mahmoud elsharkawy
بسم الله الرحمن الرحيم

اهلا بيك يااحمد وبجميع اعضاء ومشاهدين نجوم اف ام

الزمالك عمتا من بداية العميد وهو شكل تانى بالفعل حصل تغيير تماما فى الزمالك مع قدوم العميد الى نادى الزمالك

وجعل الله سبب ان ينجى نادى الزمالك من المحنة التى كان يعانى منها نادى الزمالك فى الآونة الاخير ولكن الحمد لله قدر الله وما شاء فعل

فالزمالك هو البطل الحقيقى فى الدور الثانى لانة لم يخسر الا مبارة واحدة وهى مبارة حرس الحدود والظاهر هتكون عقده العميد

نرجع بقى لمباراة الزمالك والاهلى والتعادل 3/3 كانت من اجمل المباريات فى هذا الموسم وانا بصراحة استمتعت كتير من الماتش وكان لا ينقصها سوى الفوز ولكن مأرضش ربنا الفوز دلوقتى
اجتماعى اخر حاجه
الحقيقه يا كابتن نادى حرس الحدود هو الوحيد الذى انتصر على الزمالك فى عصر حسام حسن ذهابا وعوده فى رايك ما هو سر تفوق نادى الحرس على نادى الزمالك فى ذلك الموسم وايضا تفوقه على الاهلى فى السوبر وتعادله مع الاهلى فى الدورى هل هذا يعنى تفوق الحرس على الكبار ام هو عيب كبير من نادى الزمالك امام الحرس ؟
mahmoud elsharkawy
لا مش عيب ولا حاجة كل ماهنالك الامر ان نادى الحرس يملك لعيبة ع اعلى مستوه

طبعا امثال احمد عيد عبدالملك الى والله مش واخد فرصة حتى مع المنتخب ونجم الحرس والمنتخب ايضا احمد سعيد اوكا ومحمد مكى و النجم الى مش عارف مشى من الاهلى لية إسلام الشاطر بصراحة ظابط اليمين فى الحرس وطبعا أحمد حسن مكي و أحمد عبد الغني فى خط الهجوم انت بتتكلم على الحرس من الفرق القوية فى الدورى المصرى والى من المفروض انها تكون من الفرق المرشحة لدورى المصرى مع الاهلى والزمالك والاسماعيلى وبتروجيت بس بتيجى فى مطشات سهلة تخصر متعرفش استهتار او ثقة زائدة بالفوز متعرفش بس هى من الفرق القوية وانا شايف من الطبيعى انها تكسب الاهلى والزمالك وكمان مننساش المدرب طارق العشري من المدربين الكفء بالدورى ولولا الحظ لكان فى عنان السماء ولكن عدم الاهتمام بالصغار امثال الكبار يعنى بيلعب من الفريق الصغير زى مابيلعب مع الفريق الكبير
اجتماعى اخر حاجه
بالفعل الحرس من الفرق القويه واصبحت الان ذات خبره افريقيه وليس على الجانب المحلى فقط وربنا يوفقها فى بطوله افريقيا والان يا كابتن محمود عايز كلمه عن النجم الموهوب شيكابالا ومستواه المباريات الماضيه وهذا الموسم بشكل عام ؟
mahmoud elsharkawy
مش هذا الموسم بالتحديد تقدر تقول مع قدوم العميد تحديدا لان العميد او العنيد انا مسمية العنيد فالعميد بث فية روح الفلنة ودة مش موجود مع المدرب الاجنبى مهما كانت انجازات المدرب الاجنبى مش موجود عندو روح الفلنة هو عايز يكسب علشان زاتة فقط دة المدرب الاجنبى وكمان مكنش حد فاهم شيكا قوى لانه هو من نوع تانى بمعنى انو بيلعب علشان يمتع نفسة ويمتع غيرة وكمان فى الاونةالاخير والله انت لو جيبت ميسى فى الفترة الى فاتت دى مكنش هيعمل حاجة فى ظل الظروف الى كانت فى النادى من مشاكل ومجلس مؤقت والكلام دة انا مش عايز افتكرة

بس روح شيكا دى جت عن طريق الاستقرار والفوز المستمر خلاص بقى ثقة انو ان شاء الله هيكسب وان مافى مشاكل وربنا يارب يكرمه يفضل على هذا الطريق

معلومه صغيرة انا شوف شيكا وسلمت علية فى المطش الى فات
اجتماعى اخر حاجه
بالفعل حسام حسن العنيد وكل صفه ايجابيه ممكن تذكرها على حسام وشيكابالا نجم النجوم ومن ناحيه السلام شيكابالا متواضع للغايه وهذا ما يمتاز به اللاعب ولكن يا كابتن محمود قبل ان ندخل فى فريق كره القدم نحب ان نتكلم الاول عن كره اليد وكاس العالم الانديه وتعطينا مواعيد والفرق ومعلومات عن دوره كاس العالم للانديه لكره اليد واستعداد نادى الزمالك لتلك البطوله وطبعا توقعاتك لنادى الزمالك ؟
mahmoud elsharkawy
والله اناسعيد جداً جداً بالفريق نادى الزمالك لكرة اليد عملوا انجاز وحصدٌ بطولات عديدة

واهم انجاز لنادى الزمالك لكرة اليد فى الصعود لكأس العالم للاندية

في آخر توصياته للفريق الأول لكرة اليد "أسياد إفريقيا" وصى رئيس مجلس إدارة النادي الملكي الأستاذ ممدوح عباس لاعبو الفريق بتحقيق المعجزة الرياضية بالعوةد بكأس العالم للأندية للنادي الملكي المصري لتأكيد الزعامة على العالم كله في لعبة كرة اليد وتأكيد التفوق العربي والمصري وقهر ظلم القرعة الموجهه وان شاء الله يعملوها الرجاله

هذة البطولة أقيمت من قبل ثلاث مرات للمرة الاولى في عام 1997 في النمسا وفاز بلقبها سانتاندر الاسبانى وفي عام 2002 في قطر وفاز بها السد القطري وفي عام 2007 في مصر وفاز بها ريال سوسيداد وكانت البطولة تقام كل 5 سنوات الا انة قرر الاتحاد ان تقام البطولة سنوية بداية من 2010 وتستضيفها قطر في الاربع نسخ المقبلة حتى عام 2013

البطولة مقامة في الفترة من 17 مايو الى 21 مايو بعنى 5 ايام فقط
عدد الفرق المشاركة في البطولة هم 6 فرق
ريال سوسيداد الأسبانى [ بطل اوروبا ]
الزمالك المصري [ بطل أفريقيا ]
اونبار البرازيلي [ بطل أمريكا الجنوبية ]
السد القطري [ منظم البطولة ]
السد اللبنانى [ بطل أسيا ]
ساذرن ستارز الاسترالى [ بطل أستراليا ]

يقام الدور الاول بنظام المجموعات وتم تقسيم البطولة الى مجموعتين
المجموعة الأولى تضم ريال سوسيداد الأسبانى( بطل اوروبا ) - الزمالك المصري( بطل أفريقيا )- اونبار البرازيلي ( بطل أمريكا الجنوبية )

المجموعة الثانية تضم السد القطري [ منظم البطولة ] - ساذرن ستارز الاسترالى [ بطل أستراليا ] - السد اللبنانى [ بطل أسيا ]

وتقام مباريات المجموعات ايام الأثنين 17 مايو والثلاثاء 18 مايو والأربعاء 19 مايو فيما يقام الدور قبل النهائي يوم 20 مايو ويقام النهائي وتحديد باقي المراكز 21 مايو

الأثنين 17 مايو

الزمالك المصري × ريال سوسيداد الأسبانى فى تمام الساعة 5:45 بتوقيت القاهرة
السد القطري × السد اللبنانى فى تمام الساعة 7:15 بتوقيت القاهرة

الثلاثاء 18 مايو

أونبار البرازيلي × ريال سوسيداد الأسبانى فى تمام الساعة 5:45 بتوقيت القاهرة
السد القطري × ساذرن ستارز الاسترالى فى تمام الساعة 7:15 بتوقيت القاهرة

الأربعاء 19 مايو

أونبار البرازيلي × الزمالك المصري فى تمام الساعة 5:45 بتوقيت القاهرة
السد اللبنانى × ساذرن ستارز الاسترالى فى تمام الساعة 7:15 بتوقيت القاهرة

واتوقع ان شاء الله اننا هنفوز بالبطولة واتمنا ذالك من الله
اجتماعى اخر حاجه
بالفعل الزمالك فى مهمه صعبه اللعب فى العالميه حاجه تانيه خالص غير الجو الافريقى والمحلى وخاصه الزمالك فى مجموعه صعبه ولكن اتمنى اللعب على ارض عربيه قطر نجد تواجد جماهيرى مساند للزمالك ويرجعوا باللقب ان شاء الله والان نحب ان نلقى كل الدعاء للنجم محمود فتح الله بالشفاء من اصابته الاخيره فى مباراه الزمالك وبترول اسيوط فى نهايه الشوط الاول كابتن محمود ياريت نعرف منك قائمه نادى الزمالك غدا امام المنصوره وتوقعاتك للتشكيله غدا ؟
mahmoud elsharkawy
تعرض اللاعب محمود فتح الله الي اصابات خطيره ومتكرره في الراس في مباراه حرس الحدود وبترول اسيوط الاخيره والتي ادت الي اجراء عمليه جراحيه و19 غرزه في الراس

واتتمنى من الله الشفاء العاجل للقيصر وافضل مدافع في مصر وافريقيا حالاً من وجهت نظرى

قائمة الفريق المختارة للقاء المنصوره هى :

محمد عبدالمنصف وعماد السيد لحراسة المرمى واحمد مجدى وعمرو عادل وعمرو الصفتى وعمر جابر ومحمد عبدالشافى ومحمد ابراهيم وحسن مصطفى وابراهيم صلاح وحسين ياسر واحمد عبدالرؤوف ومحمد رفاعى (ويا) حسام عرفات وعلاء على وشريف اشرف واحمد جعفر وسيد مسعد

ومن المتوقع تشكيلة كالاتى :

محمد عبدالمنصف لحراسة المرمى

فى خط الظهر
عمرو عادل الصفتى فى اليمين عمر جابر وفى الشمال عبدالشافى

فى حط الوسط
حسن مصطفى وابراهيم صلاح وحسبن ياسر وعلاء على

فى الهجوم
احمد جعفر و ممكن يبدا بـ شريف اشرف او ممكن محمد رفاعى (ويا) او حسام عرفات التلات دول انا شاكك ان واحد هيبدا فيهم
اجتماعى اخر حاجه
بما اننا نتكلم عن شريف اشرف انه ممكن يبدا بكره نحن نعرف منك يا كابتن اقرب المرشحين للرحيل عن الزمالك والاسامى المرشحه للوجود مع نادى الزمالك الموسم المقبل وخاصه انه يوجد انباء باسم ابراهيم سعيد بعد فسخ عقده مع الاهلى الليبى وايضا عوده عمرو زكى وميدو قريبا
mahmoud elsharkawy
بصراحة ابراهيم حسن المنسق العام لنادى الزمالك فى كتمان تمام عن الاسماء الراحلة عن نادى الزمالك او بعض الصفقات الى ممكن يجبها النادى

بس لو قولنا بعض الاسماء الى منتقله لنادى الزمالك مثل محمد ابراهيم وابو كونية و من الاقرب ابو السعود ورحيل عبدالمنصف طبعا هناك مفاوضات لضم عبدربه وميدو بس اخوة صرح وقال ا فى اندية انجليزية وايطالية ويونانية والمانية من الصعب ان ميدو هيترك كل دة ويرجع مصر تانى وطبعا عودة عمرو زكى دة ايضافة كبيرة للفريق بلاشك

اما موضوع مين الى هيمشى الموسم الى جى لااحد يعرفها حتى الان
اجتماعى اخر حاجه
والله يا كابتن قضيه حسنى عبد الربه منتهيه قالها صريحه لن العب لاى فريق فى مصر الا الاسماعيلى وانا من وجهه نظرى عبد الربه هيروح فريق من الخليج لان الاسماعيلى مش هيقدر يدفع لحسنى حتى مليون واحد وشريف اشرف فرصته صعبه فى وجود راس حربه مثل احمد جعفر فما بالك كمان كونيه اعتقد ممكن يرحل مع انى اتمنى ياخد فرصته وعمرو زكى والبطاقه الدوليه شى يخوف لان الكاس خلاص على الابواب وقضيه حسام وابراهيم حصل عقد سنه بينهم وبين الزمالك اشاعه ولكن العقد هيحصل بكره او بعده بالكثير الموكد قبل كاس مصر والان كابتن محمود عايزين نتكلم فنيا اكثر عن الزمالك ومشكلته من 7 سنوات وهى الدفاع فى رايك ما سبب عجز دفاع الزمالك اللاعيبه عدم نجاح مدرب ظروف ياريت تعرفنا الوضع الدفاعى وسر عجزه ؟
mahmoud elsharkawy
مين الى قال ان الدفاع مش كويس او عاجز بص لنائج المباريات وانت تعرف ان مفيش عجز ولا حاجة

انت لوحسبتها بالجوان هتلاقى ان اكبر نتيجة دخلة مرمى نادى الزمالك كانت نتيجة الاهلى 3/3 وانتهت بالتعادل

الدفاع انا معاك انو محتاج دعم بس مش كبير الدفاع محتاج تركيز شوية وان شاء الله يكون تمام فى الكأس
اجتماعى اخر حاجه
يا كابتن محمود نتكلم بصراحه اكثر لان دفاع الزمالك خطر كبير جدا وحكايه الاهداف لا تنسى عبد الواحد لو مش موجود هتعرف قيمه الدفاع والاهداف التى لا حصر لها اولا هذا الموسم هانى سعيد خارج التشكيله اكثر الوقت والسر غير معلوم وفتح الله هو النجم وياريت اعرف رايك فى الصفتى لانه معرض دائما لنقد الجماهير وفى رايك هل يحتاج الزمالك لمدافع سوبر بالرغم من ان هانى سعيد ومحمود فتح الله مدافعى لمنتخب مصر ؟
mahmoud elsharkawy
هو بصراحة الصفتى فى اغلب الاحيان بيكون فى غير مستواه او متعرفش هو دة مستواه الحقيق الله اعلم

وفعلا نادى الزمالك محتاج مدافع سوبر بس انا والله شايف ان الزمالك مش محتاج لان يوجد فى نادى الزمالك هانى سعيد و محمود فتح الله وهم دافع المنتخب الاساسى من 2008 الى وقتنا هذا وطبعا الفنان والمتألق احمد مجدى انا والله زعلان ان الاعيب دة مش بيلعب لية وجهة نظر حسام حسن اية مش عارف دة من احسن الاعيبة الى كانت فى الملعب قبل قدوم العميد ولاكن وجهة نظر بس لو العميد هيستمر مع الاعيب كدة ع طول يبقى اول واحد يمشى من النادى يلعب فى اى حتة تانية لانو حرام لو هيدنو كدة فى الدكة لعيب ع اعلى مستوة

وهانى سعيد الكابتن حسام حسن مركز علية فى مركز خط الوسط مش عارف لية بردو مهو ممكن يلعبوا زى مافى المنتخب مش عارف .......
اجتماعى اخر حاجه
عامه انا شايف ان احمد مجدى ربما يذهب مره اخرى لليونان وهانى سعيد لازم يشارك والحقيقه نظرا لاهتمام القلعه البيضاء بكره اليد تم تكريم لاعبى كره اليد بمبلغ 50 الف جنيه من حساب ممدوح عباس الشخصى واليكم قائمه فريق اليد فى قطر تضم البعثة 26 فرد منهم 17 لاعبا ً هم حمادة الروبي وكريم هنداوى وبلال عواض ورامي يوسف ومحمد عبد السلام ريشة ومحمد ممدوح هاشم وحسن يسري وأحمد الأحمر وإيهاب محسن وماهر حسين وعلاء حسن ومحمد عبد الرحمن البوهي وأحمد هتلر ومحمد رمضان ووائل فهيم ومحمد أبوالعطا ، ومحمد سند لاعب هليوبوليس المعار للفريق خلال فترة البطولة.
بالأضافة إلى الجهاز الفنى المكون من أحمد دعبس المدير الفني للفريق ومعه باقي أفراد الجهاز المعاون الذي يتكون من هاشم نصر رئيس الجهاز وإبراهيم عبد الله مدير الفريق ووائل عبد العاطى مدرب عام وعز المطراوى مدرب حراس وجمال شعبان إداري وعادل أبو كريش أخصائي تأهيل ، ومحمد إسماعيل علي أخصائي ملاعب وأدوات هذه هى القائمه بالتوفيق ان شاء الله .

كابتن محمود كاس مصر ولقاء الزمالك الاول امام الفيوم فى الفيوم الساعه 4 وطبعا هيكون المعاد مبكرا حسب تصريح رئيس الفيوم ان فريق الفيوم متعود على مباريات بدون اضواء كاشفه عكس الزمالك يلعب دائما ليلا فى رايك كابتن محمود متفائل للزمالك فى الكاس خاص توقع اصطدام الاهلى فى دور ال 16؟
mahmoud elsharkawy
اتفق الناديان على تأجيل إقامة المباراة لمدة ساعة لتبدأ في الخامسة عصرا بدلا من الرابعة

وان الاستاذ / ممدوح عباس رئيس نادي الزمالك قام باقترح على إدارة الفيوم نقل المباراة إلى استاد القاهرة مقابل حصول نادي الفيوم على إيراداتها بالكامل ولم تعلن إدارة نادي الفيوم بعد عن موافقتها على اقتراح عباس مشيرة إلى أنها ترغب في استضافة الزمالك في الفيوم لأن هذا الأمر بمثابة احتفال لجماهير المدينة
وفى حالة موافقة الفريقين قال الاتحاد المصري بأنه سيوافق على أي تعديل سواء في المكان أو الزمان طالما اتفق الفريقان على ذلك

وانا لا اشك ان ادارة نادى الفيوم لن توافق لان دة عيد بالنسبة للفيوم وكمان الملعب هيتظبط عندهم وكراسى وكمرات يعنى حياة تانية

وانا اعلم ان العميد بيفكر فى الكأس من الان وانه مذاكر الفيوم كويس وان حاول ان يلعب مبارة ودية معهم ولاكن لم تفلح وان الكابتن جسام حسن لا يمكن ان يغلط غلطة بنى عبيد وهو بالفعل عايز يروح يشوف ارضية الملعب علشان ميغلطش غلطة بنى عبيد

اما عن صدام الاهلى مع الزمالك فى الدور 16 ده نهائى مبكر جداً بس انا عارف دة لية بس المهم دة لقاء قمه لاتوجد فىه توقعات وان شاء الله الكأس ابيض بخطين حمر
اجتماعى اخر حاجه
وكالعاده الاوقات الحلوه بتمر بسرعه وفى نهايه البرنامج احب اشكر كابتن محمود على السهره الجميله دى وغدا مباراه اخيره فى الدورى المصرى امام المنصوره الساعه 5 اتمنى الفوز للزمالك ولليد كاس العالم للانديه واتمنى فى النهايه ان تكون الحلقه نالت اعجابكم وتصبحوا على خير .
اجتماعى اخر حاجه
اتمنى الحلقه تكون عجبتكم واسف على اى تقصير بسبب الوقت المتاخر وبدانا متاخر جدا
hsoona
Thanksssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssssss sssssss

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
الحلقه الثانيه من برنامج الرابحون عبر الانترنت وهديه لكل مشاهد لنا
الحلقه الاولى من برنامج الزمالك اون لاين
الحلقه الثانيه من برنامج استاد انجولا