نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

نص المكالمات الهاتفية بين السكرى وهشام طلعت مصطفى

ننقل لكم نص المكالمات التى تم عرضها فى المحكمة فى الجلسة الثانية من اعادة محاكمة هام طلعت مصطفى والسكرى المتهمان بقتل الممثلة اللبنانية سوزان تميم .. المكالمات تدور حول التطورات التى كان السكرى يبلغها لهشام حول مهمته والتى هى قتل الممثلة

المكالمة الاولى

هشام: ايوة يا محسن ازيك؟
محسن : ايوة يا باشا ازي اعادتك اخبارك ايه؟
هشام : ما اتصلتش بي علشان المفروض تجيلي الاربعاء، قلتلي حتجيلي الاربعاء
محسن : قلت لحضرتك الاربعاء او الخميس
طبعا انا بجمع الـ20% انا المفروض حيحولولي الـ20% اللي هما اندفعوا علشان لندن هما طبعا بعتوا لي الصور وبعتوا لي حاجات دبي وقلت لهم operation is closed وننسا الموضوع خالص، ماليش دعوة بدبي او مش دبي، قالوا اننا لما كنت في لندن كنت عاوز تكنفر العنوان سبب اختفائها، دلوقتي هي وهما قاعدين فى البيت بتاع 22 الرمال بيتش، وبعتا حد من 3 ايام صورهم هناك وصور الـ location وبعتوا لي الصور، قلت لهم برضه الـ operation closed علشان هي تطلع من البلد وتسافر وتعمل . ابعتوا لي 205 والـ205 دي حيبعتوها لي زائد بقية الفلوس اللي معايا انا محتفظ بيها، حاجيبها واجي لسعادتك على طول . قالوا احنا دلوقتي ملناش ذنب، قلت لهم مفيش حاجة اسمها ما لناش ذنب الـ paste off خلاص client وقفل الـ operation not any more قالوا حتى لو فى دبي قلت لهم مليش دعوة دبي او حاجة، وتعبنا، عملوا اتصال هي وهما قاعدين فى دبي والولد بيتدرب هناك في نادى اسمه الدرامبلية، وباقي لهم شهر هناك، هو بقالوا شهر وهي بقالها اكثر من 10 ايام عايشه معاه هناك، انا خلاص سحبتهم من الـ operation .
هشام : وقلت الـ 20% اللي انتو اخذتوها as advance بتاعة الـ accident
محسن : قالوا طيب مفيش مشاكل بس احنا برضه باعتين له صور اتفرج عليها علشان تعرف احنا برضه ملناش ذنب وتفهم الـ client بتاعي قفل forget the case وعاوزين الكاشات بتاعتنا بس فى خلال النهارده او بكره هيعملو transfer للفلوس .
هشام : المهم تجيلي بس علشان اعرف انا حسابات الحاجات دي عاوز ابص عليها معاك .
محسن : انا جايب الـ file كله اجي لحضرتك بكره و لا الجمعة .
هشام : انا بكره فى القاهرة .
محسن : حضرتك موجود الجمعة يعنى اجي لحضرتك الجمعة بعيد عن المكتب كده .
هشام : لا الجمعة انا فى الاسكندرية مش في القاهرة، موجود فى القاهرة السبت لو تحب تجيلي السبت .
محسن : طيب اجي لحضرتك السبت علشان كل حاجة جاهزة .
هشام : ان شاء الله .
محسن : ماشى يا افندم اتفضل مع السلامة .

المكالمة الثانية
هشام : ايوه يا حبيبي .
محسن: ايوه يافندم .
هشام : اهم حاجة انا لموضوع ده ما يخدش more than one week يعني يا محسن .
محسن : هما قالولى بص استقبل مننا مكالمة الفترة اللي جاية مش عاوزين اي مكالمات خذ مننا المكالمة اللي هي deal done.

هشام : طيب اوكي .
محسن : قلت لهم مش حاخش معاكو فى update واعملوا ايه وسووا ايه opening مش عارف، ايه قلت لهم انا عايز المكالمة done ومديكوا time frame ، فقالوا لي انو قبل ذلك هنكون مخلصين .
هشام : طيب .
محسن : بس هما بيفرشوا الشقة دي كده قاعده كده بيجهزوا اللي هما خدوها لانهم حدوا واحده هناك .
هشام : فى نفس الدور اللي تحت .
محسن : طيب اوكي .
هشام : ماشى يا افندم اتفضل .
محسن : شكرا .

المكالمة الثالثة
محسن : الو .
هشام : ايوه يا محسن .
محسن : كنت ببلغ سعادتك ان الحاجة update ، الـ update بتنقل almost يعنى راحوا .
هشام : اه .
محسن : وبيقولوا easy خالص الـ operation هناك اسهل بكثير جدا من طبعا الـ deal هناك، هما will make it soon وكمان كـ info الولد اشترى شقة فى نفس البرج برضه بتاعه، ثانيها وجبنا برضه كل حاجة الكوبيهات والقصة بتاعتها و المفروض pretty soon حينفذو الـ deal حينفذو الـmeeting يعني بس بشكل اه زي ما سعادتك كنت بتتكلم كده نفس التصور يعني .
هشام : اه اللي هو التصور القديم .
محسن : اه بالضبط او فيه تصور ادهوني شبيه برضه يبان بنفس الشكل .
هشام : امتى متوقعين يخلصوا على امتي .
محسن : يعنى قالوا pretty soon هما بس بينقلوا .
هشام : طيب المهم بس علشان ما يمشوش هناك يعني واخد بالك .
محسن : لا هما قاعدين والولد بيجهز عنده competition كمان 10 ايام .
هشام : عنده ايه ؟
محسن : عنده مسابقة كمان 10 ايام .
هشاك : طيب الـ اتفقت عليه كام ؟
هشام : اتفقت قلتلهم الرقم قالولي انت دافع لنا 20% من الرقم اللي احنا طالبينه اللي هو القديم . فانا فعلا انا بكلم حضرتك هما كانوا طالبين فى الرقم القديم، واحد كان خمسة هياخدهم الاخ اللى حيعمل الـ meeting والخمسة التانيين ليهم لانهم كانوا جايبين واحد ينفذ الـ meeting .

هشام : انتو انفقتوا على كام دلوقتى ؟ يعنى ها بكام ؟
محسن : احنا متفقين على واحد هما عاوزين واحد و الـ 20% هما واخدينهم من الواحد .
هشام : طيب .

المكالمة الرابعة
محسن : الو
هشام : ايوه يا محسن بقولك الولاد دول اللي هما بتوعك الخايبين دول بتوع لندن، دول بيقولوا ايه بيقولولك ازاي هما وصلوا لها فى دبي .
محسن : بص حضرتك يا افندم علشان برضه تبقى عارف الـ story انا هناك فيه 10 ايام time lep قطعت مننا .
هشام : ازاي قطعت منكم وانتو راكبينها ؟
محسن : قطعت مننا بسببي انا لان هما بيقولوا لي احنا حنحط 24 ساعة مراقبة لقيتهم بيحسبوا لي بالساعة وانا مش عايز اخش في cost وبعد كده تبقى bullshit . قلت لهم لا في الاوقات اللي هي اتسكنت فيها البيت اخلعوا وارفعوا المراقبة علشان مش عاوزين cost عالي . قطعت مننا من اخر يوم طلعت من مكتب dean and dean بتاع محامي انا حتى كنت موجود معاهم فى عربية فى الشارع طلعت هىي وواحدة صاحبتها راحوا hide park من حته مافيهاش عربيات وخرجوا من باب تاني من ناحية "سلوين ستريت " وانقطعوا من هذا اليوم. وانا فضلت قاعد جم قالوا احنا عملنا tracing للولد فى دبي وهي طالعه من مطار اسمه غاتويك فيه حجز ليها وطيران وحاجة واحتمال تسافر دبي، قلت لهم قبل ما تطلع من دبي عاوزها يتنفذ عليها meeting دي كانت الفترة اللي قاطعه فيها عمالين يقولولي most probably قلت لم لا نبعد كده انا رجعت علشان ما تحملش cost وكلموني بعد ما حضرتك اتصلت بيها يوميها وان كلمتهم وقلت لهم اقفلوا الحسابات قالوا لي فيها 2 من عندنا هناك فى دبي مش حيمشوا الا لما يصوروا المكان ويصوروها ويتاكدوا انها هناك وادوني الـ confirmation ، دي بالضبط كم 48 ساعة من ثلاثة ايام الفجر قالوا انها نازله من عربيه افيز هي ومعاها رياض وقاعدين فى البيت ده فى رقم الشقة كذا والعنوان مدهوني بالكامل اسمها الجميلة رمل بيتش حتة accommodations قاعدة فى الدور 22 فى شقة 88 حاجة معايا الرقم وهما اتنين قاعدين وماجرين عربية بسواق منش ركة افيز والولد بالتحركات بتاعته وكلمناها ان احنا فى الـ spa علشان تيجي كنا عاوزينها تنزل انا عاوز الموضوع يخلص فى اسرع وقت ممكن هما دلوقتي مسكننهم فى دبي بيقولولي انت operator قفل client قلتلهم انا عايز الـ 20% وانا برجع الـ client كل حاجة وانتهى case is closed قالك احنا بعتين crew وراها دبي ولو فيه opportunity ننفذها فى دبي حتى عليهم هما الاتنين قلتلهم لا برضه your client .

هشام : لو فيه التزام timing محدد ينفذوا فيه العملية ممكن ينفذوها .
محسن : قالك احنا فيه crew وراهم دلوقتي فى دبي .
هشام : بص بص احسن حل للموضوع ده اللي هي زي prototype بتاع اشرف في لندن .
محسن : بالضبط كده .
هشام : اللي هو من ايه يعني من فوق ويتزق على طول .
محسن : هناك اسهل لندن ياباشا .
هشام : تعالى يوم السبت وانا ارتب معاك بلاش كلام فى التيلفونات وايلهم مكسيمم اسبوع او عشرة ايام وبرقم مقطوع .

المكالمة الخامسة
محسن : الو
هشام : ايوه يا جميل ازيك .
محسن : ازى حضرتك
هشام: اخبارك ايه
محسن تمام الحمد لله
هشام ها فيه جديد
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

محسن على بكره او بعده مكسيمم ايا باشا ادينا بس بكره
هشام : طيب اوكي .

المقال "نص المكالمات الهاتفية بين السكرى وهشام طلعت مصطفى" نشر بواسطة: بتاريخ:
aleskandrany
فين الردود ياجماعة

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
تعرف على احكام حبس هشام طلعت مصطفي ومحسن السكري
عاجل : بالفيديو : علاقة الوليد ابن طلال بقضية سوزان تميم وهشام طلعت مصطفى وقضيةالكومى والأميره خلود
أسرار جديدة فى محاكمة المتهمين فى قضية سوزان تميم وهشام طلعت مصطفى