نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى المدونين واصحاب المواقع منتدى المدونين والتدوين

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

والله مشروع مضمون المكسب لادسنس

نظرا لاننى اعرف حال العرب جيدا فى ادسنس وانا واحد من الضحايا واعلم جيدا انا العرب يجتهدون بشده سواء فى كتابه مئات المقالات او عمل عده مدونات عربى وانجليزى وفى النهايه الربح سنتان والى يتعبك اكثر تلاقى المواضيع ناس عايشه فى الاحلام يلا حمل الكتاب ده و100 دولار فى اليوم والى يقلك طرق غير مشروعه للربح وحسابك يتقفل والى يقعد يقلك انشر المدونه كويس طب ما انا متعقد من الربح القليل هيجيلى نفس منين انشر مدونه انا ناقص ابعت لضحايا العرب فى ادسنس اغنيه اتخنقت للفنان محمد محى بجد شى صعب ومش هيحس به الا الضحايا فى ادسنس وقعدوا يقولوا مشاركه الارباح فى المواقع الاجنبيه ياما جربنا ولا كسبنا ولا حتى ضغطه وفى النهايه لابد من حل حتى نصل الى النجاح والحل فى التعاون قوه والتفرق ضعف .

فكره المشروع
................................
1- اولا لن نعطلك عن شغل مدونتك القديمه او مشاركه ارباح فى اى منتدى وطبعا منتدى نجوم اف ام اولهم والانجح بفضل الله .

2- الفكره هى عمل مدونات جماعيه مثال توضيحى على ذلك

احمد محمود عمل مدونه عن منتخب مصر يروح يشترك معاه 5 اعضاء

جمال عمل مدونه عن الرومانسيه يروح يشترك معاه 8 اعضاء منهم احمد محمود

اذن باختصار شديد لو سجل فى المشروع ده 10 اعضاء الشرط الاساسى كل واحد من الاعضاء دى هيعمل مدونه واحنا هنشترك معاه وطبعا هيعمل نظام مشاركه ارباح ادسنس وانا كده هستفاد ايه

1- انت الان صاحب مدونه ويساعدك فى نجاحها اعضاء اخرين ده غير مشاركه ارباح ادسنس لو مثلا هتعملها فى مدونتك 70 فى المائه لصاحب الموضوع اذن الاعضاء الى هتكتب لك انت كسبان منهم 30 فى المائه ده غير اعضاء معاك اذن هتنشر بطريقه سريعه للغايه غير لما تكون لوحدك .

2- هتشارك فى مدونات الاعضاء الاخرين بمشاركه ارباح ادسنس اذن انت كسبان ايضا .

شروط التسجيل فى المشروع
.................................................. .......
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

1- ان كل عضو يشترك يعرض مدونه واحده فقط لان المدونه دى هنخلى اعضاء المشروع يشتركوا فيها لكن تحطلى 5 مدونات انسى الموضوع هيفشل

2- يفضل ان تكون المدونه عربيه فى البدايه بس ولما ينجح المشروع نعمل فرنساوى كمان

3- ان يوافق على الشروط بانه يساعد اصدقائه فى نشر مدوناتهم وانت الكسبان يا شاطر برده لانك بتعرض مواضيعك فى تلك المدونه الى عامل فيها مشاركه ارباح ادسنس

4- اول ما تكتب مدونتك الى هنساعدك فيها تعمل علطول فيها نظام مشاركه ارباح ادسنس

5- هنعمل جروب على الفيس بوك باسم المشروع بتعنا مدونات جماعيه .

يلا سجل والله انت كسبان

المقال "والله مشروع مضمون المكسب لادسنس" نشر بواسطة: بتاريخ:
اجتماعى اخر حاجه
وعرض ايضا انشر مدونتك هنا http://a3ln24online.blogspot.com/

وعلى فكره انا لم ابدا بعرض مدونه واقول اى حد يدخل يشاركنى هعطى فرصه ناس تضع مدونتها الاول وانا هضع مدونتى فى الاخر لكى يعلم الجميع اننا نريد العمل بجد
اجتماعى اخر حاجه
يلا مش هنضيع وقت وهنشتغل جد جروب المشروع على الفيس بوك http://www.facebook.com/group.php?gi...4157457&v=wall وساشرح الفكره حالا على الجروب .
emad kamel
كلام جميل جدا
واحب اكون من اول المشتركين فى الجروب
دى مدونتى وبتتكلم عن الاسلام

http://emadkamel.blogspot.com

ممكن توضح كيفية عمل نظام مشاركة أرباح أدسنس
emad kamel
كيفية عمل 70% لصاحب الموضوع و30%لصاحب المدونة
ازاى اعمل مشاركه الارباح على ادسنس
mond
مشكور ياغالي
اجتماعى اخر حاجه
طبعا توضيح الفكره كامله والتخطيط الكامل للمشروع لما نجمع اعضاء هيكون فى مناقشه محترمه بيننا والمشروع هيتشرح بكل ما فيه ولكن هرد على الاسئله الان بص يا عماد مش دلوقتى منتدى نجوم اف ام عامل مشاركه ارباح ادسنس بنسبه 70 فى المائه والاداره 30 معنى الكلام ده انك هتعمل مواضيع فى المدونه وطبعا اعلاناتك هتنشر فى الموضوع وبمجرد اى حد يضغط لو مثلا الضغطه دى قيمتها دولار انت كصاحب للموضوع تاخد 70 سنت وصاحب المدونه 30 ده رد على سوالك انت والباشا الى لسه عايز اتعرف عليه ويشرفنى ذلك اما بقى لو انت مستغرب اساسا انه ينفع مشاركه ارباح فى مدونه لا ده موجود بس انا بحاول الان اجيب البرنامج بتاع بلوجر نفسها لان المشهور على الساحه نوعيه مدونات اخرى بس مش صعبه سهله جدا وعقبال ما اعضاء المشروع تشترك هكتب شرح لتركيب مشاركه ارباح ادسنس فى المدونه وبجد يا جماعه ده الحل الوحيد للربح تخيلوا لو كل مدونه فيها 5 اعضاء شغالين وهنقول كل عضو بيعمل فى اليوم موضعين اذن فى الشهر نعمل 300 موضوع فتخيلوا مدونه بتعمل كل شهر 300 موضوع اتحداكم انى ده رقم قياسى مدونات نادره جدا الى بتحققه فتخيلوا احنا اى مدونه فى المشروع بتعنا هتحقق الرقم ده ده لو كل مدونه فيها 5 اعضاء فقط فما بالكم لو 10 اعضاء وطبعا كثره المواضيع هتجيب زوار ارشفه محترمه فى جوجل وهكذا .
emad kamel
شكر على الرد
وعلى الروح العالية

فى انتظار المشتركين
اجتماعى اخر حاجه
وانا معاك يا عماد منتظر المشتركين بس يظهر الموضوع محتاج شهره مننا
zapata
مشروع جيد ، انا فكرت من زمان اعمل هذا المشروع ، لكن العيب في الأعضاء ، خاصة نحن العرب ، سرعان ما نفشل ، ونتخلى عن مشاريعنا ، لاحظ بأنك في بعض المرات مثلا في ادسنس تجد ضغطات جيدة وكسب رائع ، وفي بعض المرات ، لا تجد ضغطات ولا زوار لموضوعك او مدونتك ، فتفشل وتترك العمل ، وبعد ايام تعاود الكرة ، عيبنا اننا لا نستمر في العمل ، ولا نتعاون ، على العموم انا مع الخطة ،وهذه مدونتي ، وهي عنموضوع student loans واعلانات هذه المدونة سعرها عالي وجيد http://students-loan-blog.blogspot.com

معك ولو بالخسارة ، بالمناسبة اود ان اوجه تحيتي لكل اعضاء المنتدى ، وقد لاحظت مؤخرا نوعا من الإجتهاد من طرف البعض ، وبكل صراحة كل ما ينقصنا هو التعاون والثقة بين الأعضاء فلو كل واحد يحطفكرة جيدة وباقي الأعضاء يتعاونون معه حتما سنتحصل على نتائج مرضية .
اجتماعى اخر حاجه
اولا بشكرك جدا وهقلك بكل اختصار ليه المشروع بيفشل وانا الفكره الى طرحتها الان طرحتها على اقاربى من كام سنه بس محدش فاضى وفشلت ساعتها لكن انت حضرتك خايف الان المشروع يفشل بسبب تسرع العرب فى المكسب لكن انا هقلك بكل اختصار اذا اعتمد المشتركين على الربح من ادسنس فقط سيفشل لان هذا مشروع اهدافه ليس ادسنس فقط لان ادسنس ليس المكسب الوحيد فى عالم الانترنت بل هدفنا الاول مدونات تنال المراتب الاولى فى محركات البحث واولهم جوجل يتم ارشفته بطريقه مميزه وبالتالى اذا حدث ارشفه ممتازه من محركات بحث والزوار تاتى الى المدونات ماذا ستكون النتيجه

1- ربح من ادسنس بلا شك

2- يمكنك فى المستقبل ان تقوم ببيع المدونه وتربح الكثير ويذكر ان احد الاجانب قام ببيع مدونه له على بلوجر بمبلغ 15 مليون دولار وكان بمفرده فما بالكم بالعمل الجماعى

3- يمكنك ايضا عمل اعلانات لشركات بمبلغ معين كل شهر وهذا شى غير معارض لادسنس وممكن حد يقلى يعنى خلاص الشركات هتيجى تعمل فى مدونتى وتسيب المواقع العملاقه هجبلك من الاخر بدام عندك زوار اذن اعمل اعلان لاى حد مهما كان قيمته وانت وشطارتك .

4- من خلال نجاح المدونه واسمها المشهور بعد ذلك يمكنك قضاء بعد المصالح والربح انت الان لا تستطيع تتوقعه

نصيحتى فى النهايه لا تنظر مد بصرك كما يقول الكثيرون مشروعنا يحتاج ان تنظر الى بعيد وانا لو مش بنظر لبعيد كنت هقلك ده مشروع للربح من ادسنس فقط .
اجتماعى اخر حاجه
باشا مع احترامى لك وسعيد جدا بمدونتك الاجنبيه الرائعه ولكننا سنبدا المشروع بمدونات عربيه انت لسه بتقول مش عايز المشروع يفشل تخيل لما حضرتك تبدا بمدونه اجنبيه ونصف اعضاء المشروع تقلك احنا قليل الخبره فى الانجليزى صعب اتمنى تبدا مشروعنا بمدونه عربيه وانا اوعدك بعد فتره هنبدا مشروع مدونات اجنبيه وانا عندى 3 مدونات اجنبيه بس خلاص قلنا هنبدا بمدونات عربيه تببيه للجميع .
brahim5555
تحية طيبة اما بعد ، والله يا سيدي الفاضل انا استطيع العمل على اكثر من مدونة بالعربية ، وعندي فكرة جيدة لمدونة وهي تهتم بالتدوين والإضافات الخاصة مدونات بلوجر ، حتى بالنسبة للأرشفة والإشهار مافيش مشكلة ، المشكلة في الأعضاء او فوج العمل ان صح التعبير ، ان تجربتي بالمنتديات العربية ، هي ما تركني اتوقع عدم النجاح ، لأننا لا نهتم بما نفعل ، ونبحث عن الربح السريع ، وهذا احد اهم اسباب فشل العرب ، لقد تعلمت على المداومة في عملي ، منذ اكثر من شهرين قمت بانشاء مدونة الإنجليزي ، وتمت ارشفتها بجوجل وياهو ومواقع اخرى ، ولما عرضت العمل على احد الأصدقاء ليشاركني بافكاره في المدونة ، قام بنسخ ولصق مواضيع بالمدونة ، دون اعلامي بذلك ، وكانت النتيجة ، حذف المدونة من طرف جوجل ،
والله انا اصدقك القول والفكرة ، ربما قد ننجح المهم يجب ان نتواصل
بروفسير
بصراحة الفكرة عجبتنى جدا ويارب ديما فى تقدم ودية مدونتى www.blogprogramegypt.blogspot.com
اجتماعى اخر حاجه
تحية طيبة اما بعد ، والله يا سيدي الفاضل انا استطيع العمل على اكثر من مدونة بالعربية ، وعندي فكرة جيدة لمدونة وهي تهتم بالتدوين والإضافات الخاصة مدونات بلوجر ، حتى بالنسبة للأرشفة والإشهار مافيش مشكلة ، المشكلة في الأعضاء او فوج العمل ان صح التعبير ، ان تجربتي بالمنتديات العربية ، هي ما تركني اتوقع عدم النجاح ، لأننا لا نهتم بما نفعل ، ونبحث عن الربح السريع ، وهذا احد اهم اسباب فشل العرب ، لقد تعلمت على المداومة في عملي ، منذ اكثر من شهرين قمت بانشاء مدونة الإنجليزي ، وتمت ارشفتها بجوجل وياهو ومواقع اخرى ، ولما عرضت العمل على احد الأصدقاء ليشاركني بافكاره في المدونة ، قام بنسخ ولصق مواضيع بالمدونة ، دون اعلامي بذلك ، وكانت النتيجة ، حذف المدونة من طرف جوجل ،
والله انا اصدقك القول والفكرة ، ربما قد ننجح المهم يجب ان نتواصل
بجد مش عارف اقلك ايه على حكايه حدف مدونتك ولكن فى نفس الوقت ممكن اقول غلطتك انا لا اعلم صحابك مدى خبرتهم فى اللغه الانجليزيه وهذا الى دفعهم ينقلوا مواضيع وخلاص لانهم مش عارفيين يكتبوا مواضيع بالانجليزى او ممكن نقول ان المحتوى بتاعك خبرتهم فى المجال ده معدومه يعن حضرتك تلاحظ ناس فى كتابه النت تكتب عن الرياضه فقط اى خبر تانى غير الرياضه ممكن ينقله واحد تانى طبيب كل كلامه عن الطب لو كتب فى حاجه تانيه ممكن ينقل مقالات لانه مش هيعرف يكتب ولكن من الرائع انك اوضحت الفكره دى لكى نوظف فى المشروع اهل الخبره فى كل مدونه او على الاقل ممنوع النسخ نهائى وان مصمم للمره الالف ان قبل المشروع فى اجتماع محترم هنتكلم عن كل التفاصيل لانى حتى الان فى حاجات كثير عن المشروع لا يعلمها احد ولكن يا باشا مطلوب منك الان تشاركنا بمدونه عربيه .
والله فكره حلوه بس انا بصراحه مش بعرف ازاى اعمل مشاركه ارباح بس انا معاكم فى الموضوع وعايز اعرف ايه المطلوب منى بالظبط
رابط مدونتى
http://el3bor.blogspot.com/
اجتماعى اخر حاجه
والله فكره حلوه بس انا بصراحه مش بعرف ازاى اعمل مشاركه ارباح بس انا معاكم فى الموضوع وعايز اعرف ايه المطلوب منى بالظبط
رابط مدونتى
http://el3bor.blogspot.com/
مدونه رائعه ولكن الاساس لازم تسمح بان اعضاء اخرين يشاركون فى الكتابه فى المدونه وتعملهم مشاركه ارباح ادسنس وهدفنا عمل مواضيع كثيره فى المدونه فهل انت مستعد وعن بدا المشروع ننتظر عدد كافى من الاعضاء
الخطير جدا
انا محتاج كوبايه شاي
وعشوة حلوة
واقرا بهداوه
اجتماعى اخر حاجه
انا محتاج كوبايه شاي
وعشوة حلوة
واقرا بهداوه

يلا يا حج خد كوبايه شاى واقرا براحتك احنا عايزين عدد عشان نبدا المشروع
A HA$H
أنا حابب شارك بالمشروع بــ :

مدونة ضحك

مدونتي PageRank 2

والزيارات اليومية من 200 - 400
foode
مساء الخير ياحلويين انا فتاة من السعوديه وعجبني هذا الاقتراج مررره وحابة افيد واستفيد بس ممكن توضوحوا لي كيف تاشارك في المدونات التانيه وكيف نتشارك الارباح عشان لا اطلم ولا اٌظلم وشكرا وهدي مدونتي المتواضعه

http://kebreaemraah.blogspot.com/
اجتماعى اخر حاجه
انا معاكم ياشباب ونساعد بعض وحدة وحدة وهذه بياناتى
[email protected]
http://earnmoney-mmarzouk.blogspot.com
محمد انا وضعت لو تلاحظ انى قلت هنبدا بمدونات عربيه بعد كده الانجليزيه لانى لو بدانا بالانجليزى وبعض اعضاء المشروع غير خبره فى اللغات الموضوع هيفشل
messi_popstar
باشا انا معاكم بس المشكله ان مش فاهم المطلوب لان باين علي حضرتك خبره انما انا لسه
جديد فارجو التوضيح بسهوله
لو مكنش في مانع
microhardware
بس يا باشا انت كلامك حلوووووووو و انا معاك و المدونة بتعتى عن التكنولوجيا و البرامج و الاستضافة و الدعاية و الاعلان دة الرابط http://forummicrohardware.blogspot.com ارجو من حضرتك تباء تبلغى اول ما نشتغل فى الموضوع عشان عندى شغل تانى كتير من الضمن الموقع الخاص بنا و المنتدى هنا منتدى للتاكيد http://microhardware.org ارجو تبلغنى على الخاص
ali_bob2
المثال بيقول زى الفريك ميحبش شريك

الموضوع كويس بس للاسف تحقيقة صعب لان محدش هيروح يدون عند حد وحتى لو عمل كدة حيلانى بقةلحد ما المدونة تتشهر ومين اللى هبعد ينشر مدونات غيرة لما يبقى ينشر لنفسة الاول

وبعدين يا ما مدونات مليانة موضيع بالهبل ومن شخص واحد وفشلة المشكلة مش فى كتر الموضيع وان حد يجى يعملك موضيع علشان مدونتك تتشهر لا

المشكلة
ان الموضيع هتبقى اولا محتاجة تخصص لو واحد عمل العب10 هيقلدوة هتبقى زيتة

انت ممكن تعمل موضوع مش موجود فى محركات البحث فى مدونة ويبقى موضوع واحد هتلاقبة المدونة اتشهرت لوحدها

مثلا انا عملت حركة غريبة

كتبت حروف غريبة تلتغلبغل غفلاعنغفنا غلاعالبتلاب تفعقتغبتن بيتفقتالب
زى كدة فى العنوان والمحتوى الحروف دى مش موجودة فى محركات البحث خلى جوجل يارشف الموضوع دة

واكتب تحت الموضوع لعبة اةو صورة وشوف النتيجة
والمشكلة فى موضوعك ان كلة كسلان ومحدش هيشتغل لحد وكلة هيقولك انا لسة هعمل موضيع فى مدونة غيرى والمدونة مش مشهورة وفى الاخر ممكن تعبى يروح على الفاضى هى دى المشكلة

بس وارجو ان تتقبلو كلامى على قدى
سلام
تم تنفيذ المشروع فعليا على مدونتى
ومعى حتى الأن عضوين فعالين ( كتبوا مواضيع ) وسته أخرين فى إنتظار مواضيعهم
للمشاركه معى بالمدونه منا البانر أدنى تعليقى يا شباب
وإليكم إميلى
[email protected]
وتم تطبيق نظام مشاركة أرباح أدسنس وتجربته بنجاح
زهو لمدة 3 أيام بنسبة إعلانين لصاحب الموضوع وإعلان لصاحب المنتدى
وسيتم تطبيق النسبه 100% بعد ثلاثة أيام بإذن الله
أخوكم فى الله محمد فايز
ZAMAN
انا بعرض مدونتى لمين يريد مشاركت الارباح معي

http://fr3oonmasr.blogspot.com/

الحمد لله عدد الزيارات مقبول جدا

الارشفه مش بطال وكل اموضيع البلوج تقريبن مؤرشفه

ال يحب يشارك ارباح البلوج يكلمنى يبعتلى رساله
theleadar2222
السلام عليكم ورحمة الله
موضوع رائع وفكرة هائلة اتمنى الانضمام اليكم فيها
وان نتاخّذها هدف نثبت بها اننا كعرب نستطيع النجاح واثبات انفسنا
هذا رابط مدونتى وانا معكم
http://waterandlife2010.blogspot.com/

ايضا نستطيع مع مشاركة كل عضو بالكتابة فى مدونة العضو الاخر ان نعطى نصائح لبعضنا بخصوص المدونة والتنسيق والاعلانات وان نجرب خطط لطريقة عرض وظهور الاعلانات ونشر المدونات وومنها نستطيع تحديد افضل الطرق
Mohamed Zalata
انا معاكوا باذن الله
بس انا حسابى بتاع ادسنس مش راضى يتقبل بقاله اكتر من اسبوع دلوقتى
ياريت حد يساعدنى
او ممكن حد يكلمنى على الخاص ويساعدنى
وهذة مدونتى : مدونة البرامج
http://alparamg.blogspot.com/

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
والله والله عمرو اديب دة حثالة وماجور بالفيديو ......مذيعات قناة ماريا المنتقبات
والله ربح مضمون لجوجل ادسنس وعن طريق منتدى نجوم
الاستفادة من الخسارة اهم من المكسب
الحمد لله على المكسب , والقادم اصعب