نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى التسلية والترفيه منتدى الحب والرومانسية قلوب حائرة

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

مشكلة مالهاش حل أرجو مساعدتكم

أنا بقى عندى مشكلة ومش لاقيلها حل ياريت تساعدونى فيها وتشوفو ليها حل........................
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

أنا بحب بنت زميلتى بقالى 4سنين وهى كمان بتحبنى والموضوع كان ماشى كويس ووالدتها ووالدتى كانو عارفين الموضوع وموافقين عليه والمفروض انى كنت هروح أخطبها السنة الجاية عشان أكون خلصت دراسة واقدر أتقدم بقلب جامد.

ولكن ومن 3أيام حصلت مشكلة كبيرة بينى وبين والدى واتخانقنا خناقة كبيرة وبعد الخناقة عشان يضايقنى راح متصل بأهل البنت وقال فى حقهم وحقها كلام مش كويس خالص طبعاالناس اتضايقو وزعلو وبعتولى أروح أقعد معاهم وقالولى والدك غلط فينا واحنا عاوزين حقنا منه......وحقنا انه ييجى لغاية عندنا يعتذر على اللى قاله ولا طبعا أنسى موضوع بنتهم خالص.

طبعا أنا شاكك ان والدى هيروح ويعمل اللى هما عاوزينه

وكده يبقى حب 4سنين بيروح منى أنا واقف أتفرج ومش عارف أعمل أى حاجة والمشكلة الكبرى ان ده والدى يعنى مقدرش أجبره على حاجة هو مش عاوز يعملها والمشكلة الأكبر ان دى حبيبتى اللى عمر ىما أقدر أسغنى عنها أبدا

ان بقى مبقتش عارف أعمل ايه ومش لاقى حل اوفق فيه بين جميع الأطراف وأصلح الموضوع

أنا بجد مقدرش أستغنى عن حبيبتى ولا أقدر أضمن والدى ممكن يعمل ايه

أرجوكم تقوفو جنبى وتحاولىو تشوفو حل أخلص بيه من العذاب اللى أنا فيه

المقال "مشكلة مالهاش حل أرجو مساعدتكم" نشر بواسطة: بتاريخ:
abdobasha
بص اولا احب اقولك الجملة الشهيرة : تبات نار تصبح رماد
حاول انك تتصالح مع والدك ومتنساش ان انت اساس المشكلة لما اتخانقت معاه
وروح انت اعتذر وفهم اهلها اللي حصل
وحاول تخلي الامهات يخشوا فالموضوع بقوة لان دي نقطة مهم جدا
وربنا معاك وبالتوفيق ان شاء الله
smart_system
أان شاء الله هعمل زى ما انت قولت وربنا يسهل وشكرا جدا على اهتمامك وردك عليا وربنا يوفقك شكرا كمان مرة
سلمى
انا رائى انك تحاول تحل المشكله مع والدك
الاول
وتخلى حبيبتك تفهم اهلها على الى حصل
وانت كمان تحاول تفهمهم واكتر من مره كمان
لو مقتنعوش باول مره
بس الاهم انك تحل خنقاتك مع والدك الاول علشان تقدر تحل
المشكله التانيه بعدها
وحبيبتك تحاول هيه كمان من ناحيتها
تفهم اهلها على المشكله
علشان تقدرو تدافعو عن حبكم
اتمنالك التوفيق ان شاء الله
moora
انا برضوه مع سلمى حل مشكلتك الاول مع باباك وبعد كده هيتحل كل شىء وخلى مامتك تتدخل اكيد هيكون لها تاثير من ناحيه انها تهدى اهل حبيبتك وفى الوقتد ده تحاول انت حل مشكلتك مع والدك بس بالتفاهم والمحايله خليك سياسى ومانيل المطالب بالتمنى وعاشان توصل لحبيبتك اتحمل ضغط والدك
smart_system
والله ياجماعة أنا مش عارف أقولكم ايه أنا متشكر ليكم جدا وأنا ان شاء الله هاخد برأيكم بس المشكلة انى مش هعرف أقول لحبيبتى تعمل حاجة عشان مامتها مانعانى أكلمها بس ان شاء الله ربنا يسهل والموضوع يكمل ان شاء الله
nonosh
مدمت مش عارف تكلم حبيبتك دخل والدتك في الموضوع في الوقت الى تكون صالحت فيه والدك

وتخلى والدتك هيا الى تقنع والدك عشان اكيد هيبقي ليها تاسير اكبر

ربنا يصلح لكم الحال
sendrella
صديقى العزيز حاول الاول انك ترضى والدك وتحل مشكلتك معاه ومن ناحيه تانيه تحاول حبيبتك انها تكلم اهلها وتقنعهم بسوء الفهم اللى حصل وان شاء الله ربنا هيوفقك ووالدك يروح ويتكلم معاهم اتمنى لك السعاده
بنت غزاوية
اول اشي تتصالح مع ابوك وبعدين تفهم حبيبتك كل اشي وشكرا
sama001
ولا مشكلة ولا حاجة بتحصل عادي انت بس اتعامل مع الموضوع بحنكة و تعالى على نفسك شوية و اتكلم مع باباك راجل لراجل و هو عمره ما هقلبه هايطوعوا ان شاء الله وان هادعيلك ربنا يزيح عنك
روميو
وانا رايي من راي الاعضاء اللي بعتوا كلهم

انك تحل الموضوع مع والدك الاول ومن ناحيه تانيه حبيبتك مع اهلها وتمسكها بيك هيخليهم يتنازلوا عن جزء من حقهم

ووالدتك تكلم والدتها عشان تلطف الموضوع

وربنا يوفقك يارب والموضوع يكمل وابقي قلنا بقي علي معاد الفرح ان شاء الله
همسات مسموعه
انا رأيي بردو اهم حاجه تحل الموضوع مع والدك
وكمان تعتذر لاهل حبيبتك وتوضح لهم الموضوع
وان شاء الله ربنا يوفقك
amor-walido
أهلا وسهلا ياأخي العزيز
سوف أدخل معك في الموضوع بدون إطالة
أول حاجة أريد قولها لك،هي إذا بتحب حبيبتك يجب عليكما أن تحاربا من أجل سلامة علاقتك بها
ثانيا:يجب عليك طلب السماح من والدك وإقناعه بالذهاب إلى منزل حبيبتك والإعتذار منهم،إنه الحل الأفضل ''كل مشكلة في هذه الدنيا ولها حل إلاَّ الموت '' أتمنى لك التوفيق في حياتك.
taty
المهم بعد كده في المستقبل لو والدك زعل منك تاني الموقف ده ها يتكرر ونرجع نقول هانعمل ايه

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
مشكلة شخصية جدا أرجو الرد
أرجو الدخول ... مشكلة في حساب أدسنس.
مشكلة مع أعلانات أدسنس أرجو المساعدة
عندى مشكلة فى دخول مدونتى أرجو المساعدة