نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى المدونين واصحاب المواقع منتدى الربح من موقعك منتدى ادسنس

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

خلاصه الخلاصه في الربح مع جوجل ادسنس

من تجربتي المتواضعه مع ادسنس اقدر اقولك علشان تنجح مع جوجل ادسنس لازم
1- تعمل محتوي يتطلب تحميل (download) سواء كان برامج مجانيه او العاب مش كامله وتضع اعلاناتك تحتيها او بجوارها علشان الزائر يضغط من باب الخطأ بس تقريبا ده مخالف لادسنس علشان الزائر بيضغط علي الاعلان غلط
2- تعمل محتوي اجنبي وتحط اعلاناتك في اي مكان وتستني واحد اجنبي محترم يضغط علي اعلان يجذب انتباهه وده حسب زياراتك ومواضيعك والاحتمال الاكبر ان الضغطه هتكون محترمه
3- ياما تعمل اي محتوي عربي سواء اخبار او غيره وتسني لغايه لما واحد عربي يضغط علي الاعلان او بسنت واتنين سنت
وزي ماقولت قبل كده
ان الحظ بيلعب الدور الاكبر ف ربحك مع ادسنس
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

وحسب الزائر الي انت وقعت ف ايده ومدي فكره واهتماماته وممكن مستواه الاجتماعي ودي مش محتاجه اتكلم فيها
فيه حاجه تانيه وهيا الهدوء وعدم الانفعال
بمعني انت عملت محتوي وعندك زيارات وكل حاجه وللاسف مفيش ضغطات مش لازم تفقد اعضابك وتتجنن وتلعن في جوجل والي اخترعوه
هنا عنصر تاني وهوا الصبر ومتنساش ان علي قد مجهودك ربنا هيكفائك

حته صغيره تانيه لو انت طهقت واكتشفت ان الموضوع مش جايب همه هتلاقي عندك مواقع مشاركه الارباح
زي الموقع ده مثله
مش هتكلم كتيير ف النقطه دي بس هاقولك علي حاجه بدل متنسخ مواضيع وتعملك 30 موضوع في اليوم
اعملك موضوع واحد في اليوم بس
فكر ان الموقوع ده موقعك او مدونتك
لكن انت فجاه ترتيبك بقا حوالي 52 علي مستوي مصر وحوالي 2,754 علي مستوي العالم
ومش هتبذل مجهود ف نشر الموقع ولا حاجه لان الموقع منشور جاهز
علشان كده مشاركه الارباح كويسه
المهم ان ده خلاصتي من جوجل لغايه دلوقت
(المشكله اني مش عارف اطبق اي حاجه من الكلام الي انا قولته ده )

ياريت حد يعلق عن الكلام التافه الي فوق ده صح ولا غلط

مع السلام عليكو

المقال "خلاصه الخلاصه في الربح مع جوجل ادسنس" نشر بواسطة: بتاريخ:
crazy kid
ممتاز

اضافة: من خلال متابعتي اعلانات الروابط (وحدات الروابط) فأغلى ضغطتين حتى الان وصلتني منهم ! لذلك اهتم بهم

لو عندك موقع ، غير كل فترة او كم يوم مكان الاعلانات ، لان الاعضاء او الزائر المستمر راح يعرف مكان الاعلان وما راح يضغط عليه مرة ثانية لو ضغط مرة اولى

لو عندك مواضيع حصرية وبنرات في موقعك ، والزوار والاعضاء بيدخلوا البرنات ده

حاول تعمل البنر بنفس مقاس بنر جوجل ادسنس ، وحط البنرات بجنب بنر ادسنس ، وكده مش هيعرف يفرق اعلان المواضيع الحصرية من اعلان ادسنس وهيضغط عليه

في المتواجدين الان لو الادارة لونها احمر ، ممكن تعمل وحدات الروابط فقط وتضعها في المتواجدين الان ، ممكن عضو ملوش خبر يعتقد ان اللون الاحمر عضو اداري جديد ويضغط عليه

ده اللي وصلتله لغاية دلوقتي
hema4ever
ممتاز

اضافة: من خلال متابعتي اعلانات الروابط (وحدات الروابط) فأغلى ضغطتين حتى الان وصلتني منهم ! لذلك اهتم بهم

لو عندك موقع ، غير كل فترة او كم يوم مكان الاعلانات ، لان الاعضاء او الزائر المستمر راح يعرف مكان الاعلان وما راح يضغط عليه مرة ثانية لو ضغط مرة اولى

لو عندك مواضيع حصرية وبنرات في موقعك ، والزوار والاعضاء بيدخلوا البرنات ده

حاول تعمل البنر بنفس مقاس بنر جوجل ادسنس ، وحط البنرات بجنب بنر ادسنس ، وكده مش هيعرف يفرق اعلان المواضيع الحصرية من اعلان ادسنس وهيضغط عليه

في المتواجدين الان لو الادارة لونها احمر ، ممكن تعمل وحدات الروابط فقط وتضعها في المتواجدين الان ، ممكن عضو ملوش خبر يعتقد ان اللون الاحمر عضو اداري جديد ويضغط عليه

ده اللي وصلتله لغاية دلوقتي
كلام سليم بس تقريبا فيه اجزاء خاصه بالمنتديات فقط
شكر ا لتعليقك
zapata
انا حسب خبرتي الزائر الذي تدفلك جوجل ثمن معتبر لضغطه على افعلان هو الزائر المهتم ، ونقصد هنا الزائر الذي وصل الى موضوعك حيثما كان عن طريق محركات البحث او مواقع اخرى ، ثم مدة مكوثه بموضوعك اي قراءة للمحتوى ثم على الإعلان والبقاء بصفحة الإعلان المدة المتطابقة مع المدة التي سبق وان حددها جوجل .

لذلك فإن مواقع اختصار الروابط مخالفة لقوانين ادسنس وحتى ان كسبت منها تكون اسعار الضغطات اما 1 او 2 سنت ، لأن على الإعلانات بمواقع اختصار الروابط غالبا ما يكون عن طريق الخطأ أي ان الزائر الذي ضغط على الإعلان لايهمه الإعلان بل رابط التحميل .

اما باقي كلامك يا أخ همة فيه كلام معقول وكلام غير معقول ، والظاهر ان الفشل بدأ يتسلل اليك ويسيطر على عقلك انت في موضوعك ذكرت كلمة الصبر ، اذا عليك بالعمل والصبر وكل يوم له نصيب .
hema4ever

لذلك فإن مواقع اختصار الروابط مخالفة لقوانين ادسنس وحتى ان كسبت منها تكون اسعار الضغطات اما 1 او 2 سنت ، لأن على الإعلانات بمواقع اختصار الروابط غالبا ما يكون عن طريق الخطأ أي ان الزائر الذي ضغط على الإعلان لايهمه الإعلان بل رابط التحميل .

اما باقي كلامك يا أخ همة فيه كلام معقول وكلام غير معقول ، والظاهر ان الفشل بدأ يتسلل اليك ويسيطر على عقلك انت في موضوعك ذكرت كلمة الصبر ، اذا عليك بالعمل والصبر وكل يوم له نصيب .
لالالالالالالالالالالالا
انت فهمت كلامي غلط 100%
انا مقصدتش اختصار روابط ابدا انا قصدت ان فيه ناس كتيير مثلا واضعين برنامج مجاني
وتحت رابط التحميل المباشر يوجد اعلانات
مش قصدي اختصار روابط ابدا
بالنسبه للفشل والكلام ده فهو مش زي الاول ابدا انا الاول كنت شبه فاقد الامل دلوقتي الحمد لله طبعا احسن من الاول بمراحل ومراحل كتييره كمان
بالنسبه للكلام المعقول والغير معقول كنت هاطمع ف تعليقك عليهم ولكن
شكرا لكلامك وردك
BoY27
شكرا على الموضوع اخي الكريم كلامك صحيح بس عندي تعليق صغير
انا حسيت من قراءة الموضوع ان شكلك بدأت تيأس وفي نفس الوقت عندك ارادة وان شاء الله تنجح
فكرتك التي طرحتها حول download انا سألت عنها مبارح وفيها نوع من الخطر على الحساب شوف

شوف كلمة download التي فوق غير مربوطة بلينك يعني ممكن الزائر لما يبحث عن البرنامج المراد تحميله يذهب مباشرة للاعلانات وهو فاكر انو لينك التحميل, لكن في الحقيقة لينك التحميل هو في اسفل
ودا اكيد فيه خطر ومخالف مش عشان لينك التحميل الاصلي في الاسفل لكن مخالف لان كلمة download التي في الاعلى هي محفز للنقر على الاعلانات .
وشوف انا شايف موقع عامل كدا (هذا مثال فقط)

برنامج your uninstaller

شوف الموقع دا عامل ايه يربط لينك التحميل الحقيقي بكلمة برنامج your uninstaller
و download رابطها بموقع ثاني به محتوى وحاط الاعلانات باحترافية حيث لما يضغط الشخص الذي يريد تحميل البرامج على تنقله الى الموقع المزيف واول كلمة تجلب الانتباه انو كاتب في اول الموقع sponsor link وحاط اسفلها اعلانات ادسنس وفي الاسفل محتوى عن البرامج
وعلى فكرة الموقع يحقق ارباح كثيرة
هل رأيت الحيلة دون التعرض للحضر من ادسنس
تقبل مروري اخي الكريم
hema4ever
شكرا على الموضوع اخي الكريم كلامك صحيح بس عندي تعليق صغير
انا حسيت من قراءة الموضوع ان شكلك بدأت تيأس وفي نفس الوقت عندك ارادة وان شاء الله تنجح
فكرتك التي طرحتها حول download انا سألت عنها مبارح وفيها نوع من الخطر على الحساب شوف

شوف كلمة download التي فوق غير مربوطة بلينك يعني ممكن الزائر لما يبحث عن البرنامج المراد تحميله يذهب مباشرة للاعلانات وهو فاكر انو لينك التحميل, لكن في الحقيقة لينك التحميل هو في اسفل
ودا اكيد فيه خطر ومخالف مش عشان لينك التحميل الاصلي في الاسفل لكن مخالف لان كلمة download التي في الاعلى هي محفز للنقر على الاعلانات .
وشوف انا شايف موقع عامل كدا (هذا مثال فقط)

برنامج your uninstaller

شوف الموقع دا عامل ايه يربط لينك التحميل الحقيقي بكلمة برنامج your uninstaller
و download رابطها بموقع ثاني به محتوى وحاط الاعلانات باحترافية حيث لما يضغط الشخص الذي يريد تحميل البرامج على تنقله الى الموقع المزيف واول كلمة تجلب الانتباه انو كاتب في اول الموقع sponsor link وحاط اسفلها اعلانات ادسنس وفي الاسفل محتوى عن البرامج
وعلى فكرة الموقع يحقق ارباح كثيرة
هل رأيت الحيلة دون التعرض للحضر من ادسنس
تقبل مروري اخي الكريم
ايون انت فهمت النقطه الي بتكلم عنها
وانا فعلا حاسس انها مخالفه لكن فيه ناس شغاله بيها عادي وبتكسب والارباح شغاله
بالنسبه لليأس عادي الياس مش بنفس بداياتي مع جوجل واهوا الواحد بيكتسب خبره مع مرور الزمن
شكرا لمرورك وردك الجميل
BoY27
ايون انت فهمت النقطه الي بتكلم عنها
وانا فعلا حاسس انها مخالفه لكن فيه ناس شغاله بيها عادي وبتكسب والارباح شغاله
بالنسبه لليأس عادي الياس مش بنفس بداياتي مع جوجل واهوا الواحد بيكتسب خبره مع مرور الزمن
شكرا لمرورك وردك الجميل

كلامك صح الواحد مع الوقت يأخذ خبرة ومايتسرع في محاولة الكسب
وان متأكد ان بعد الجد والبحث والقراءة والتعب يأتي الربح
الواحد لازم يصبر
hema4ever

كلامك صح الواحد مع الوقت يأخذ خبرة ومايتسرع في محاولة الكسب
وان متأكد ان بعد الجد والبحث والقراءة والتعب يأتي الربح
الواحد لازم يصبر
شكرا لاهتمامك وردك مره تانيه
فعلا كلامك صح 100%
تحياتي
ahmed814
انا حقولك حاجة....زمان كنت بتمنى لو كليكه واحده تجيلى كل 10 ايام و كنت ببقى مبسوط لو ربع دولار جالى....طبعا قعدت فترة و يأست و سبت جوجل و بعديها بفترة قلت ارجع تانى بس رجعت شرس :d كنت فاكر مره جبت فاليوم 4.30$ و ده اعلى ربح يومى و صلت ليه و مهوبتش ناحية رقم 4 ده تانى :d بس عايز اقولك انى كنت باعمل فاليوم 9 مواضيع فالمدونة و عامل بيج عالفايس بوك و جروب و اكونت على تويتر كنت مجرد ماحط الموضوع اعمل كوبى للينك و ناس تشوف البوست و زوار يجوا و بالتالى كليكات تيجى...و ناس تنفض و ماتزورش....على فكرة بيبقى ليها علاقة بالعنواااااان بتاع البوست لازم يشد اللى يقراه زى الخبر كده....المهم انا باعمل حركة لذيذة انى باعمل بوست للينك بتاع 3 مرات فاليوم اكتر وقت بيجيلى فيه فلوس و زوار من امريكا من بداية الساعة 12 لحد الفجر كده....الفترة دى عشان الكلية ابتديت الواحد مابقاش يعمل بوست فالربح قل جداااااااا لدرجة انى خايف ماستلمش الشهر ده اصلا.....فا انا عايز افهمك حاجة انت لازم تمعل مجهود و تشتغل بعقلانية شوية يعنى مش تحط البوست عالبلوج و تستنى الناس تيجى انت اللى المفروض تروحلهم....ياريت تكون فهمت الفكرة
hema4ever
انا حقولك حاجة....زمان كنت بتمنى لو كليكه واحده تجيلى كل 10 ايام و كنت ببقى مبسوط لو ربع دولار جالى....طبعا قعدت فترة و يأست و سبت جوجل و بعديها بفترة قلت ارجع تانى بس رجعت شرس :d كنت فاكر مره جبت فاليوم 4.30$ و ده اعلى ربح يومى و صلت ليه و مهوبتش ناحية رقم 4 ده تانى :d بس عايز اقولك انى كنت باعمل فاليوم 9 مواضيع فالمدونة و عامل بيج عالفايس بوك و جروب و اكونت على تويتر كنت مجرد ماحط الموضوع اعمل كوبى للينك و ناس تشوف البوست و زوار يجوا و بالتالى كليكات تيجى...و ناس تنفض و ماتزورش....على فكرة بيبقى ليها علاقة بالعنواااااان بتاع البوست لازم يشد اللى يقراه زى الخبر كده....المهم انا باعمل حركة لذيذة انى باعمل بوست للينك بتاع 3 مرات فاليوم اكتر وقت بيجيلى فيه فلوس و زوار من امريكا من بداية الساعة 12 لحد الفجر كده....الفترة دى عشان الكلية ابتديت الواحد مابقاش يعمل بوست فالربح قل جداااااااا لدرجة انى خايف ماستلمش الشهر ده اصلا.....فا انا عايز افهمك حاجة انت لازم تمعل مجهود و تشتغل بعقلانية شوية يعنى مش تحط البوست عالبلوج و تستنى الناس تيجى انت اللى المفروض تروحلهم....ياريت تكون فهمت الفكرة

شكرا لردك وفكرتك وربنا يرزقنا ويرزقك ب 400 دولار ف اليوم :d
ahmed814
امين يا رب....يا عم 400 فالشهر حتى مش وحش :d
hema4ever
امين يا رب....يا عم 400 فالشهر حتى مش وحش :d
ههههههههههههههههههههههه
امين يارب
حد طايل حاجه اليومين دول

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم