نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام منتدى الحوار العام منتدى الأسئلة والأجوبة العامة

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

اوقات فراغ

اسمحولى يا جماعة

انا قصدت اكتب الموضوع ده فى اكتر من قسم

لانى بجد عايز اشوف اراكم

احنا شباب تايهه وجيل فاشل
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

زى ما معظم الناس الكبيرة ومعظم اهالينا بيقولو علينا كده

عمالين نلف مش عارفين احنا عايزين اية

زى ما مروان خورى قال فى دواير

بنلف فى دواير وعمالين ندور وندور

وبنحلم وعمالين نحلم ونحلم ومبنحققش حاجة

ولا احنا جيل احسن من اللى قبلنا

بس عايزين ناخد فرصة زى ما اللى قبلنا خدوا

وهنثبت للناس كلها ان احنا جيل نا جح

ومش كل وقتنا بيبقى (اوقات فراغ)

عمالين نضيعها وخلاص

رايكم يا شباب

المقال "اوقات فراغ" نشر بواسطة: بتاريخ:
IT-is-MY-DeStinY
لا داعى من تكرار الموضوع يااخى
الموضوع فى قسم واحد يحقق المطلوب منه
شكرا ليك
titanic
انا بس نفسى اشوف راى كل الشباب وهيدافعوا عننا ولا الناس عندهم حق هل احنا جيل فاشل
tamatem
بص مش كلكو وحشين بس مش كلكو يعتمد عليه برضه وفعلا انا بحب الفيلم ده لأنه بيعرض قضية جميلة وكلنا بنعاصرها
بالله عليك انا راضية زمة الشباب اللى فى المنتدى كله هل ياترى الشاب سورى اللى مسقط بنطلونه ولابس سلسلة وعاملك شعره عرف الديك ده حتى لو كان من جواه كويس وكل حاجة ممكن لما تشوفه تقول عليه انه ممكن يتحمل حتى مسؤلية نفسه انا ما بقولش ان الشباب كلها كده بس برضه معظم اللى باشوفهم كده وابصملك بالعشرة انا عن نفسى لو اتقدملى شخص بالمنظر ده عمرى ماهثق فى قدراته ثانيا فين الطموح فى ده كله تيجى تسأل الاغلبية انت طموحك ايه يقولك " شقة ووظيفة وجوازه وعربية " وبعدين هى الدنيا خلاص وقفت على كده البنت بتحب الشخص الطموح اللى تقدر تثق فيه والفلوس عمرها ماكانت كل حاجة سامحنى اذا كنت اتكلمت كده بس الاغلبية منكوا هى اللى ادت الانطباع ده لأهلها وشكرا على موضوعك
titanic
لا عادى يا طماطم انتى كلامك صح احنا لازم نغير نظرة الناس لينا مينفعش نبقى عاملين كده ونقول احنا مظلومين لازم نعرف الناس ان احنا مش فاشلين ممكن اى حد يعتمد علينا
titanic
اية يا شباب اية رايكم فى الكلام ده ليه كل الناش شايفانا فاشلين ومحدش بيسمعنا لية
اريج احمد
بص يا سيدي احنا اه لازم نغير وجهة نظر اهلينا من نحيتنا ان احنا فاشليين ...... اه ومعلش احنا بنضيع وقت كتتير بس مش لاقييين اللي يملى وقت الفراغ بتعنا ده المفروض الشاب يبذل اقصى جهده في اجازته الصيفيه في الشغل ويثبت انه بجد راجل ويقدر يتحمل المسئوليه من وهو شاب يعني مثلا يرضيك يا اخي الشاب اللي بياخد المصروف من ابوه او امه يخرج يروح الكلية يشتري 3 او4 علب سجاير ويعمل نفسه انه فتك وانه راجل وكأنه جابه من تعبه وشغله ويوزع على ده وعلى ده ويا عيني تيجي تكلمه يقولك كأني كلت او شربت بيهم ..... وبرده من ناحيه تانيه تعالى شوف الشاب الرازين اللي ياخد مصروفه تلاقيه وهو لسه طالب بيستغله في حاجه كويسه لحياته وانا شايفه ان الشاب عشان يثبت انه راجل بجد يشتغل في الاجازات بتاعته اي عمل شريف ايا كان وبلاش يقول الاتيكيت ................. وبرده ياسيدي اهلينا بيبقوا عندهم حق في كلام بيقولوه وكلام لأ @وشكرا عل الموضوع كنا فعلا محتاجين نتسأله او نسأله
titanic
اولا شكرا على مشاركتك
انت كلامك كله صح بس محتاجين حد يشجعنا ويسمعونا فى كتير من الشباب بيكونو محتاجين يتكلمو مع اهاليهم بس محدش بيسمع وهو ده اللى بيحبطهم
محمد شلبي
ميرسي علي التوبيك يا قمر انت بجد عثل
titanic
ماشى يا سيدى ويارب يكون الموضوع عجبك
sara_10
موضوعك جميل انتو اللى مسوئين صورتكم بالبنطلونات السأطة و الجيل و أصات الشعر عرف الديك و رجل الديك و الكريه جود توبك
titanic
انا هقولك حاجة مش كل الشباب كده فى برده شباب ممكن تعتمدى عليهم وممكن يتحملو المسؤلية
sara_10
انا هقولك حاجة مش كل الشباب كده فى برده شباب ممكن تعتمدى عليهم وممكن يتحملو المسؤلية انا مش قلت انى مفيش اعتماد عليهم بس الشكل مش بيبقى ظريف
titanic
ماشى الشكل بقى هما اللى بيبقوا مسؤلين عنه
مسجلة خطر
كل انسان مسؤول عن نفسه يعنى ميهمكش اللى يشتم فى جيلنا ولا اللى يقول اى حاجه المهم ان انت تكون
مدرك للى بتعملة عايش حياتك صح وزى ماانت عايزها بس بالعقل
titanic
كلامك جميل وصح شكرا لمشاركتك
tamatem
الحكاية وما فيها ان الشباب عايز اللى يوجهه وياخد بايده وأنا واثقة من كده لأن فعلا البركة بالشباب بس هما بس يعرفو قيمة نفوسهم وهيبقو ميه ميه والرسول الكريم عليه أفضل الصلاة والسلام قال ان الخير فى أمته ليوم القيامة ومعظم الشباب دى من أمة الرسول صلى الله عليه وسلم يعنى فيهم خير كتير بس يحاولو يجتهدوا ويغيروا للاحسن
titanic
شكرا على المشاركة الجميلة دى يا طماطم وياريت كل الشباب ياخدو بنصيحتك
جوماندا نصر الدين
احنا مش فاشلين
احنا طيبين أوى من جوانا لكن الموضوع إن كل واحد بيحاول يجذب الإنتباه ليه علشان يلاقى الإعجاب
من اللى حوليه بطريقته
صحيح ممكن تكون الطريقة ديه هايفة لكن المهم ان كل واحد يلاقى نفسه ويعبر عنها بطريقة صح
وده يحصل لو كل واحد حط قدامه هدف نبيل ويصمم على تحقيقه مهما كانت الصعوبات اللى بتواجهنا
بس احنا محتاجين نثق فى نفسنا أكتر من كده
ونتذكر قول الله تعالى"فان مع العسر يسرا ان مع العسر يسرا"
taha azeema
يا سلام هو دى الكلام
وكل واحد يا شوف نفسه فين ومن ثم
اعرف
انا فاشل او لا
انا...... او لا

ما تحاولش تبقى حد غير نفسك
خليك واثق فى نفسك

taha azeema

titanic
بجد يا جماعة وجهات نظر سليمة احنا بجد فعلا لازم كل واحد فينا يلاقى نفسة الاول
بيبى
نااااااايس توبيك
titanic
ميرسى ليكى على مشاركتك
صغيرة ع الحب
هى ديه سنة الحياة يعنى زمان كانوا اجدانا كانوا بيقول على جيل امى و ابويا انة جيل فاشل و طبعا اهاليهم كانوا بيقولوا عليهم بردو كدة الزمن هو السبب و التطور فى التكنولوجيا بردو و الناس بتتخلى عن عادتها و تقالديها فهو ده اللى بيخلى جيل اوحش من اللى قبلة بس احنا مش كلنا وحشين
titanic
ماشى بس لازم كل الشباب يعرفوا ان العادات والمبادئ مش بتتجزأ
ZABADOLOVEU
جامد
جداالموضوع دة وان شاء لله هرد
mado91
احنا نحتاج الى فرصة بس

لاثبات احنا مش وحشين
ZABADOLOVEU
كلامك صح احنا بجد محتاجين فرصة مش اكتر لاثبات نفسنا وانا عن نفسى والحمد لله عندى قوة شخصية
titanic
صدقونى يا جماعة لو خدنا الفرصة دى هنثبت لكل الناس ان احنا احسن من اللى قبلنا كمان
ZABADOLOVEU
كلامك كلة صح بس احنا حتى لو عملنا قرود هيقولوا علينا برضة جيل تافة بتاع الانترنت والتكنولوجيا المتخلفة
وهو دة ولله انا بشوفة

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
كلمات اغنيه سبت فراغ كبير عمرو دياب 2013
كلمات اغنية سبت فراغ كبير عمرو دياب 2013
أوقات فراغ