نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام منتدى الحوار العام

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

هو ليه دايما الحب مليان مشاكل ؟؟

هو ليه دايما الحب مليان مشاكل ؟

السلام عليكم ورحمة الله وبركاته

بسم الله الرحمن الرحيم

اكيد كل واحد فينا بيعانى من مشاكل مع حبيبته اذا كان فى حبه ليها اذا كان مع اهلها او اذا كانت مع الدنيا

ليه الحب مليااااااااااااااااااااااان مشاكل ؟؟؟؟؟
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

وايه المشاكل الى وقفت قصاد حبك ليها ؟؟؟؟؟

وقدرت تتحمل المشاكل ده ولا هربت منها ؟؟؟؟؟

المقال "هو ليه دايما الحب مليان مشاكل ؟؟" نشر بواسطة: بتاريخ:
%u0632%u0627%u0626%u0631
انا اتعرفت على واحد كانت فى الساحل الشاملى وشفتو وقلى انه عايز يتعرف عليه وخاذ رقم تلفونى وكان بيقلمنى علطول وخرجت معه واما نزلنا القاهره كان بيكلمنى علطول وقلى انه حبينى اوى وانا حاست منه بكده فعلا انا كمان حبيتو وكان علطول بيقولى انه نفسو يشوفنى عشان هو بعد كده هيبقى مشغول فى الشغول وشوفتو مره فى القاهره وبعد كده كان بيقولى هيكلمنى قليل عشان الشغل وقلى متزعليش لو مكلمتكيش خلال شهر رمضان وهو بقلو شهر مبيكلمنيش ولا حتى بيطمن عليه واما بكلمو مبيرودش عليه وهو وحشنى اوى ونفسى اسمع صوتو وخايفا ميكلمنيش تانى
جدة مصرية
الحب بيبقى فيه مشكل علشان التعجل وعد فهم الطرفين لبعض جيدا
وفاكرين ان بالحب فقط حا يوصلوا لتحقيق اهدافهم بسرعة
وبيبقى العقل ملغى تماما وبدون وعى للواقع
mizo012
الحب غدار اووووووووووووووووووووووووووووى

اوله متعة وفرحة واخره فراق والم
غريبة منسية
الحب مليان مشاكل لأن الناس مش عايشين في الدنيا لوحدهم لكن اللي بيحب بيحس انه هو والانسان اللي بيحبه لوحديهم وكمان ممكن يكون عدم فهم كل واحد لاحتياجات الآخر سبب كبير في المشاكل دي اما بالنسبة للمشاكل مع الأهل وازمة الشقة والمهروالكلام ده أنا بقول لو الناس رجعة لسنة نبينا عليه الصلاة والسلام هنعيش كلنا مرتاحين
محتاره
مشكلتى كبيره اوى يريت حد يريحنى ويقولى اعمل ايه انا عندى 22 سنه كنت بحب واحد من ونا عندى10 سنين كان جارى وبعد 6 سنين من معرفتى بيه سافر وودعنى وقولتلو هستناك عمرى كله لانى مليش فلدنيا غيره تعبت اوى لما سافر وكان بينزل كل سنه مره وبعد سفره ب3 سنين انقطع وكان ديما معايه على النت طبعا فى الجمعه كنت بقايل شباب زميلى لكن عمرى ما سلمت على حد غيره بايدى لحد ما عرفت فى رمضان لا القبله انه متجوز وعنده ولد وبنت اتصدمت وكنت عيشه بين الحيه والموت المهم قولت انا لازم اغير الحياه النا كنت عيشلهه لوحد ميستهلش كل الحب ده واول عريس اتقدم اتجوزته وبعد سنتين جواز ومشاكلى مع جوزى مش بتنتهى جوزى بقا طيب اوى لكن مامته صعبه وهو هادى زياده عن الزوم قليل الكلام وطبعا اى ست محتاجه مش بس راجل حمايه وحد يصرف عليه ويعيش معاها فى بيت واحدد كل الستات نفسها فى راجل يدلعها يقولها كلام حلو يخرجها مش كل شويه خناق وفى نفس الوقت مينفعش اطلق لانو بيحمينى والدنيا صعبه اوى بصراحه خيفه احمل لقب مطلقه فى مجتمعنا ده المهم حبيبى الاولانى رجع بيقولى احلى كلام ونا بلوم نفسى اوى بعد ماقفل معاه ومش ادره اخد كرار ولا استمر وبعد عن الانسان ده ولا انفصل وكون زوجه تانيه للنسان النا بحبه ويتره زنب جوزى هيكون فررقبتى وبردو كل لما افتكره هينغس عليه حياتى لانى ظلمته ولا ايه ونبى حد يحللى المشكله دى مع العلم ان الانسان النا بحبه ده بيفهمنى قبل ما اتكلم والله هو اليعتبر المربينى لكن مش هقدر اكون ست لرجلين تعبت من الاحساس المؤلم ده انا مقدرش اكون خينه انا شيله اسم راجل ولزم اصونه والله عرفه بس تعبت اصلح فى جوزى انا وهو مختلفين فى كل حاجه عمرنا متفقنا فى نقطه غير الصلاه دى الحاجه الوحيده البتجمعنا مش عرفه اعمل ايه تعبانه لدرجه انى مش بحلم غير بكوبيس بشعه
عذاب الحب
انا يمكن مشكلتى اسهل من كده بكتير بس احساسى بيها انها اصعب مشكله فى حياتى بختصار انا عندى 20 سنه واتخطبط لواحد جرنه كنت مش بحبه وفى فتره الخطوبه ومع العشره حبيته اوى بس علشان كانت اول تجربه فى حياتى فشلت بسبب عصبيتى وتحكم راى كنت فكره ان لذم من اولها اعمل لنفسى شخصية بس للاسف فشلت بد سنه وبعد كده اتخطبط لواحد تانى بس قررت اغير اسلوبى ولما يحصل مشكله افضل الصمت واحساسى ان كده ضعيفه والمشكله انى اخت عليه وحبيته اوى ومشيه تحت شعار اللى يبعنى ابيعه ونسيت خطيبى الاولانى وخيفه حبيبى ده يسبنى ومش عرفه اتعامل معاه ازاى &&&&&&&&&&&&&&&بجد مش عرفه اعمل ايه
زهير ابراهيم
مشكلتى كبيره اوى يريت حد يريحنى ويقولى اعمل ايه انا عندى 22 سنه كنت بحب واحد من ونا عندى10 سنين كان جارى وبعد 6 سنين من معرفتى بيه سافر وودعنى وقولتلو هستناك عمرى كله لانى مليش فلدنيا غيره تعبت اوى لما سافر وكان بينزل كل سنه مره وبعد سفره ب3 سنين انقطع وكان ديما معايه على النت طبعا فى الجمعه كنت بقايل شباب زميلى لكن عمرى ما سلمت على حد غيره بايدى لحد ما عرفت فى رمضان لا القبله انه متجوز وعنده ولد وبنت اتصدمت وكنت عيشه بين الحيه والموت المهم قولت انا لازم اغير الحياه النا كنت عيشلهه لوحد ميستهلش كل الحب ده واول عريس اتقدم اتجوزته وبعد سنتين جواز ومشاكلى مع جوزى مش بتنتهى جوزى بقا طيب اوى لكن مامته صعبه وهو هادى زياده عن الزوم قليل الكلام وطبعا اى ست محتاجه مش بس راجل حمايه وحد يصرف عليه ويعيش معاها فى بيت واحدد كل الستات نفسها فى راجل يدلعها يقولها كلام حلو يخرجها مش كل شويه خناق وفى نفس الوقت مينفعش اطلق لانو بيحمينى والدنيا صعبه اوى بصراحه خيفه احمل لقب مطلقه فى مجتمعنا ده المهم حبيبى الاولانى رجع بيقولى احلى كلام ونا بلوم نفسى اوى بعد ماقفل معاه ومش ادره اخد كرار ولا استمر وبعد عن الانسان ده ولا انفصل وكون زوجه تانيه للنسان النا بحبه ويتره زنب جوزى هيكون فررقبتى وبردو كل لما افتكره هينغس عليه حياتى لانى ظلمته ولا ايه ونبى حد يحللى المشكله دى مع العلم ان الانسان النا بحبه ده بيفهمنى قبل ما اتكلم والله هو اليعتبر المربينى لكن مش هقدر اكون ست لرجلين تعبت من الاحساس المؤلم ده انا مقدرش اكون خينه انا شيله اسم راجل ولزم اصونه والله عرفه بس تعبت اصلح فى جوزى انا وهو مختلفين فى كل حاجه عمرنا متفقنا فى نقطه غير الصلاه دى الحاجه الوحيده البتجمعنا مش عرفه اعمل ايه تعبانه لدرجه انى مش بحلم غير بكوبيس بشعه
للاسف قريت الكلام ده متاخر قوي
انا مش عارف ازي تصدقي كلام من تقولي حبيتيه....؟
وبعدين ايه هو معنى الخيانه بالنسبه لك ...؟
هل تعتقدي الخيانه الاتصال بشخص غير زوجك...؟!!!
لا يا سيدتي انتي الان خائنه لانك لم تصوني شرف رجل انتي بحماه ويصونك ويحافظ عليكي
انتي سيئه لدرجه كبيره واعلمي ان لم تنالي عقاب الدنيا فهناك عقوبه اخرى ستجديها امامك
لانك خائنه بمجرد الاتصال بمن تدعي انه حبيبك
هناك قول تذكريه دئما
"ان عطور الدنيا لاتزيل رائحة الخيانة من الزوجة"
اما ماتقوليه ان حبيبك يفهمك قبل ما تتكلمي هذا مبرر له انتي تخلقيه له
لانه يوافقك على اي كلام تقوليه لانه شيطان يريد امرئتان بوقت واحد
زوجه تصون شرفه وعرضه
واخرى يتسلى بها
لاتصدقيه فسوف لن يتزوجك اطلاقا
وتذكري كلامي حينما يتركك زوجك وتضيعي في الطريق
ستندمي يوم لا ينفع ندم
تذكري دائما انتي انسانه خائنة ولن يثق بك بعد ذلك من تجعي انه حبيبك
؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟