نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

الجيش : هؤلاء خارجون عن القانون

بعد الاحداث التي شهدها ميدان التحرير و التي تجسدت في فض المعتصمين بالقوة أكد المجلس الاعلى للقوات المسلحة أنه لم ولن يسمح بأي عمل يضر بأمن ومصلحة الوطن .

و قال المجلس الاعلى للقوات المسلحة أن ميدان التحرير عرف وجود مجموعة من الخارجين عن القانون ، كان لهم هدف ترويع المواطنين ، كما كان هناك مجموعة من الاشخاص ادعو انتسابهم للقوات المسلحة .
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

و على اثر اعمال الشغب و عدم احترام توقيت حظر التجوال قامت عناصر الشرطة بمساعدة مجموعة من المواطنين الشرفاء بالعمل على الحد من اعمال الشغب و تطبيق حظر التجوال بفض الميدان دون خسائر .

يذكر ان مظاهرة الجمعة عرفت تواجد مجموعة من اصحاب الزي العسكري قيل ان التحقيق جاري حول انتماءهم للجيش و اليوم قال المجلس العسكري بأنهم يدعون ذلك ...

المقال "الجيش : هؤلاء خارجون عن القانون" نشر بواسطة: بتاريخ:
wom35
انتوا عارفين ان جمال مبارك كان بيطالب ابوه يديله فرصه 3 ايام و يخلص علي المتظاهرين عارفين الخطه بتاعته كانت ايه انه ينزل عناصر لابسه لبس الجيش تضرب في الناس يقوم الناس يضربوا الجيش يقوم الجبش يطر يرد و يضرب الشعب وانا شايفه ان الخطه دي بدات يعملها دلوقتي بعد ما اتقبض علي زكريا عزمي و صفوت الشريف و سرور و بداية محاكمة جمال علشان دي اسمها ثوره مضاده ان تحصل فتنه بينا و بين الجيش يا جماعه لازم يكون فيه وعي من شباب الثوره الواعي و لا ننقاد لكل ما يقال ارجوكم انقزوا مصر شوفوا الفرق بين جيشنا الي دعم الثوره ووقف جنبها و بين جيش ليبيا الي بيحارب شعبه مش عاوزين نتحول الي ليبيا ارجوكم الوعي الوعي الوعي
abuabdellah
انتوا عارفين ان جمال مبارك كان بيطالب ابوه يديله فرصه 3 ايام و يخلص علي المتظاهرين عارفين الخطه بتاعته كانت ايه انه ينزل عناصر لابسه لبس الجيش تضرب في الناس يقوم الناس يضربوا الجيش يقوم الجبش يطر يرد و يضرب الشعب وانا شايفه ان الخطه دي بدات يعملها دلوقتي بعد ما اتقبض علي زكريا عزمي و صفوت الشريف و سرور و بداية محاكمة جمال علشان دي اسمها ثوره مضاده ان تحصل فتنه بينا و بين الجيش يا جماعه لازم يكون فيه وعي من شباب الثوره الواعي و لا ننقاد لكل ما يقال ارجوكم انقزوا مصر شوفوا الفرق بين جيشنا الي دعم الثوره ووقف جنبها و بين جيش ليبيا الي بيحارب شعبه مش عاوزين نتحول الي ليبيا ارجوكم الوعي الوعي الوعي
شخصيا لا علم لي بهذه الخطة
جدة مصرية

تحليلك صائب جددددددداااااااااا
برافو عليكى بجد
وفعلا مطالبتك بضرورة توعية للشباب طلب مهم جدا
وانا شايفة كمان الشعب بجانبه يحتاج أيضا

شكرا أبو عبدالله
محب الدين
السلام عليكم جدتنا الكريمة أرسلت لكم رسالة البارحة ولكنها لم تصل أتفق معكى فى الكثير ونختلف فى القليل لأنه بالنسبة لى ثوابت ولكن يبقى القاسم المشترك هو الأعم الأغلب والحمد لله أما بالنسبة لهذا الخبر فوالله لقد أحسست عندما ظهر فيديو لأحد الضباط يحرض فيه على الجيش أن هناك مؤامرة ما ودعوت الله أن يمر اليوم على خير أرجو أن نعلم أن الجيش لو كان عايز يخربها كان خربها من زمان ......يجب أن نكون يداً واحدة لتفادى الفخ الذى ينصب لنا
شمس الاسكندرية
الغريب اصلا هو اختفاء الشرطة امس طول اليوم
و ليه ظهروا بليل وقت فض الاعتصام ؟؟
شمس الاسكندرية
لو كانت الخطة دى حقيقية فدى كانت عشان جمال و ابوه لهم مصلحه فانهم يخلصو ع المتظاهرين عشان
يفضلوا فى الحكم زى ما بيعمل القذافى

لكن دلوقتى الخطة دى اصبحت بلا معنى لانه لا جمال و لا ابوه حد فيهم هيرجع الحكم تانى و لا حد له مصلحه فانه يخلص ع المتظاهرين
ممكن اه فى ناس مصلحتها انه يحصل فوضي
عشان مصالح شخصيه و عشان اى حد مالوش لزمة يمسك الحكم
لكن الى حصل امبارح عليه علامه استفهام كبيره اوى
عبد الرحمن 2011

فات الكثير وما باقي الا القليل يا جماعه نتحمل شويه وان شاء الله خير .
طالما بدائنا في فترة التحقيق مع مبارك وجمال مبارك وصفوت الشريف اعتقد كل الامور ستهداء ان شاء الله . لكن الخوف لو في احد منهم اخذ براءة هنا ستكون الكارثه والطامة الكبرى وصدمة الشعب وربنا يستر على مصر

abuabdellah
نرجو ان تهدأ الامور مع عدم الاضرار بصالح مصر

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
شاهدوا كيف مات هؤلاء ومات هؤلاء
عماد متعب مقابلة حصرية : "أريد حلا ، ولكن القانون هو القانون