نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

بالفيديو الشيخ الحويني يحرض علي قتل نجيب ساويرس

الشيخ الحويني في لقاء علي قناة الحكمة تحدث الي كل المسلمين في الوطن العربي وخارجة الي مقاطعة شركة موبينيل التي يمتلكها نجيب ساويرس واخبر الشيخ الحويني ساويرس ان المسلمين رافضين اعتذارة اثار هذا الفيديو العديد من البلبلة في الوطن العربي باكملة عند اذاعتة وهناك العديد من الانباء حول رفع نجيب ساويرس صاحب شركة موبينيل دعوي قضائية ضد الشيخ الحويني حيث شعر ان الشيخ يحاول تحريض المسلمين علي قتل ساويرس واثناء الفيديو قال الحويني انة يجب علينا قتل كل من يسب النبي او يسب الله وهذة فتوي شرعية 100%
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

http://www.youtube.com/watch?feature...C8ZeiDk#at=407

المقال "بالفيديو الشيخ الحويني يحرض علي قتل نجيب ساويرس" نشر بواسطة: بتاريخ:
meshmeshash
ربنا يعصم مصر من الفتن
ويرحمنا
Upeng
دى اى اخبار تجيب ارباح ادسنس وخلاص مش مهم تحدث فتنة او البلد تولع !
زهير ابراهيم
"قال الحويني انة يجب علينا قتل كل من يسب النبي او يسب الله وهذة فتوي شرعية 100%"
هو نجيب عمل كل ده وانا مش عارف
كفايه بقى الكلام عن الموضوع ده
بقى الكلام فيه ماسخ
الراجل قال انه غلطان واعتذر
بس الكلام ده عايزين منه الفتنه
والبلد مش ناقصه
بودو
اتق الله يا واضع الخبر الراجل بيتكلم علي حكم شرعي و مجابش سيره الرجل اللي بيسب الاسلام اللي اسمه سويرس الي بكي علي حسني بالدموع بلاش افتلراء علي فضيله الشيخ
الشاطر حسن
"قال الحويني انة يجب علينا قتل كل من يسب النبي او يسب الله وهذة فتوي شرعية 100%"
هو نجيب عمل كل ده وانا مش عارف
كفايه بقى الكلام عن الموضوع ده
بقى الكلام فيه ماسخ
الراجل قال انه غلطان واعتذر
بس الكلام ده عايزين منه الفتنه
والبلد مش ناقصه
عذرا يا عزيزي اللي زرع بذور الفتنه هو اللي أساء للقرآن قبل كدة وهو اللي قال القرآن محرف وهو اللي نشر الرسوم المستهزئه بالإسلام بلاش ندفن راسنا في الرمل ولا يجب أن نعطي الدنية في ديننا تصدق أنه إلى الآن لم يتم محاكمة هذا السويرس ولا من قال على المسلمين غازينن وأنهم غير مصريين ولا من قال أن القرآن محرف تقدر تقول لية وبعد كدة ورغم إننا المظلومين كمان إحنا اللي بنقول بلاش الفتنه
REBEL
خلينا احنا الكبار واحنا مش ناقصين دلوقتى اى مشاكل تانية غير اللى احنا فيها لما الامور تستقر والبلد تهدى نبقى نشوف هنعمل اية مع الساويرس دا
EN$AN_
ايه يا عم انت العنوان ده ؟ الشيخ بيتكلم فى حكم شرعى انت بتنقل اى كلام وخلاص ومش فاهمه ؟؟
عبد الرحمن 2011
ايه يا عم انت العنوان ده ؟ الشيخ بيتكلم فى حكم شرعى انت بتنقل اى كلام وخلاص ومش فاهمه ؟؟

ايه يا انسان يا صديقي ليه اصبحت هجومي كده هدي نفسك شويه يا راجل احنا محتاجين لك
على فكره انا كمان كنت عايز انتقد العنوان لكن لما دخلت على الرابط وجدت ان الفيديو بنفس العنوان
يعني المشكله مش في النقل .

EN$AN_

ايه يا انسان يا صديقي ليه اصبحت هجومي كده هدي نفسك شويه يا راجل احنا محتاجين لك
على فكره انا كمان كنت عايز انتقد العنوان لكن لما دخلت على الرابط وجدت ان الفيديو بنفس العنوان
يعني المشكله مش في النقل .

مش هجومى ولا حاجه يا عبد الرحمن لكن لحوم العلماء مسمومه وانا بتعصب جدا لما الاقى مسلم هو اللى بيسوق للفيديوهات دى ويساهم فى تشويه صورة علمائنا ومشايخنا ثم يا اخى اذا كان عنوان الفيديو على اليوتيوب كده كان يبرأ ساحته ويغير هو عنوان الموضوع هنا يعنى ميبقاش مجرد ناقل يا عبد الرحمن فهمتنى؟
عبد الرحمن 2011

عندك حق المفروض نخلي بالنا فعلا

paradiseman3
يا جماعة انا من رايي اننا نتعمل مع الموضوع بهدوء بس ناخد موقف وخلاص علشان مصر مش نقصة مشاكل ولا اية
rammh
السلام عليكم
قال الله عز وجل (وما خلقت الجن والانس الا ليعبدون) وهذا في كل شؤن الحياة
حتى في المتعة البحتة
وقال اسلف باطن الارض خيرا من ظاهرها (عندما يسب احد او يسئ للاسلام )
فلماذا نحن المسلمون لا نسيئ الى اي احد من الديانات الاخرى
ونستهين بين بعضنا بمن يسب اغلى واغز شيء اكرمنا الله به
حسبي الله ونعم الوكيل

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
بالفيديو : الشيخ محمد حسين يعقوب يعلن الرسالة التي اوصاه بها الشيخ الحويني في مرضة
مشروع نجيب ساويرس فى امريكا اخر اخبار نجيب ساويرس
جريدة الفجر : بلاغ يتهم الشيخ ابو اسحاق الحوينى بالتحريض على الفتنه و قتل ساويرس
بالفيديو الشيخ ابو اسحاق الحوينى يوضح رأيه فى الحملة ضد نجيب ساويرس
نجيب ساويرس يرسل ضابط بدون مرتب ليتجسس على الشيخ القرضاوى وزوجته أسماء فى الجزائر