نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

حركة 6 أبريل تدربت بمدرسة الثورة الصربية

بعد نجاح الثورة الصربية ، و بالنظر الى حاجة العديد من الدول الى التمكن من أساليب تغيير الانظمة الديكتاتورية تم عام 2003 تأسيس مؤسسة (canvas) و هي مدرسة للثورة وفقا للطريقة الصربية و التي تعتمد على عدد من المناهج في إطار سياسة " اسقاط الديكتاتور " ، و من بين الحركات التي استفادت من المؤسسة بحسب ما أفاد به رئيس المدرسة "سرجا بوبوفيتش" في حوار مع إذاعة " صوت أمريكا " حركة 6 أبريل و مجموعة من الحركات المصرية المعارضة .
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

منسق حركة 6 أبريل أحمد ماهر بحسب " المصري اليوم " أكد بأن الامر ليس بهذا المعنى و إنما اقتصر على زيارة وفد من الحركة الى صربيا بقصد الاطلاع على التجربة الصربية ، و أن الاطلاع على اساليب الاخرين في الثورات ليس بالامر المعيب .

المقال "حركة 6 أبريل تدربت بمدرسة الثورة الصربية" نشر بواسطة: بتاريخ:
tarek abdallah
لحظات وتعرفو مين أحمد ماهر واسماء والناشط علاء عبد الفتاح والمسئولة الاعلامية انجى وداليا زيادة واحمد ثابت وعمرو غربية وباسم وهؤلاء هم 6 ابريل .. تتكلم ..
tarek abdallah
ودى صور علاء الناشط السياسى ب6 ابريلhttp://www.facebook.com/photo.php?fb...type=1&theater
tarek abdallah
وده الناشط عمرو غربية............http://www.facebook.com/photo.php?fb...type=1&theater
tarek abdallah
هم دول 6 ابريل...........http://www.facebook.com/photo.php?fb...type=1&theater
tarek abdallah
م دول 6 ابريل........http://www.facebook.com/photo.php?fb...type=1&theater
tarek abdallah
انجى وحمد ثابت اقيادى ب6 ابريل............http://www.facebook.com/photo.php?fb...type=1&theater
tarek abdallah
صور داليا زيادة مع المرشد السياحى اليهودى
يحيى بهجت
الأخ طارق عبدالله - مجهود كبير قوى وصور كتيره وهجوم عريض على شباب 6 ابريل
لكن أنا ليا شوية تعليقات :
1- يا ترى جبت كل الصور دى لوحدك واللا فيه إللى ساعدك ويا ترى إيه سبب المساعده .
2- الناس دول كانوا من أوائل الناس إللى عملت الشرارة إلى خلت الشعب عمل الثورة يا ترى هم إللى مش عاجبينك واللا الثورة واللا إللى ساعدوك ما قالوش .
3- مالك ماسك فى المظاهر وبتهاجم على اساسها زى حبيبك المخلوع لو مش عاجبه البرادعى ينزل صور بنته ومش عاجبه أيمن نور يقوم يلفقله قضية تزوير .
4- سته أبريل واللا سبعة أغسطس آهى مصر قامت وخلاص وعمر إللى راح ما هيرجع تانى ولو كره الكارهون .
5- ستة أبريل معروفه من أيام المخلوع ومصر كان فيها أمن دولة ومخابرات عامة ومخابرات حربية وجيش ومجلس أعلى وما فيش ولا إتهام ليهم قبل كده دلوقتى الإتهامات نازلة على ودنة يا إما مجاملة للمخلوع أو مجاملة للى قعد مكانه والإفتراءات شغالة والقافلة تسير .
مش عاوز أكتر عليك لكن لو عاوز تهاجم مجموعة ما تشاورش على تسريحة شعرهم واللا لون لبسهم واللا أكلهم وشربهم يا تكون موضوعى وتتكلم كلام مفيد وموضوعى وتهاجم أفكارهم أو تلتزم الصمت ويكفينا الحديث الشريف " فليقل خيرا أو ليصمت "
tarek abdallah
ماسك فى المظاهر ..؟؟ هههههه يا راجل عيب عليك .. يعنى لما يبقا شوية الناس دى بتسكر وتحشش وفى بارات مع بنات وشواذ وواحدة حاضنة يهودى وواحد يعد فلوس المكافأة وتقولى دى مظاهر والاهم المضمون...؟ يا راجل هم دول بقا النشطاء ؟؟؟ يا أخى عيب عليك ولو ده تفكيرك يبقا سلام يا جميل... ههههههه بجدحاجة غريبة.
يحيى بهجت
هههههههههههههه
الناس دى ما قالتش لك إسكر أو حشش ولا لغيرك طبعا
وإحنا متشكرين جدا ليهم على ما وصلنا إليه وده البداية بس
وعلشان كده الناس القديمة بتحاربهم علشان خايفين - أدام الله عليهم الخوف .
الناس دى آخد منها طريقتهم إللى فتحت عينى وأعين آخرون ولا آخذ منهم ما لا يصلح لى .
ومن بعض قيادات السلفيين آخد منهم أحكام الدين إنما لا آخذ منهم حرمة الخروج على الحاكم .
وبعدين أنا قلت 4 نقط علشان كنت باختصر سيادتك ما رديتش على أى نقطة منهم .
وبصراحة الرد إللى أفحمنى هو هههههه
أشكرك أقنعتنى إن مبارك افضل منهم . ياريت كنت نزلت صورته فى الحرم بملابس الإحرام وهو بيؤدى مناسك الحج .
وعموما علشان أكون مقنع جدا أقتبس من ردك
يا أخى عيب عليك ولو ده تفكيرك يبقا سلام يا جميل... ههههههه بجدحاجة غريبة.
tarek abdallah
ده بقاه فيديو الناشط علاءعبد الفتاح اللىعامل فيها وطنى,,,,,,,,,,,,,
tarek abdallah
بص يا حبيبى عشان الكلام بيقع منك هى كلمة واحدة.... اللى يدافع عن حشاشين وخمورجيا ومستنى منهم خير يبقا ده واحد شبهم وللاسف دماغه هربانة منه... ولأنى لا املك سوى احترامى لنفسى والزملاء الافاضل فخلاص انتهى تعليقى وتحاورى مع امثالك...
الشاطر حسن
على فكرة يا أستاذ طارق وعلشان بس الأممور تكون واضحة الثورة لا ترتبط أساساً بحركة الشباب 6 أبريل وإن كان لهم الفضل في شرارة البداية والدعوة للثورة لكن الثورة ليست حكراً على 6 أبريل الثورة ملك الشعب االمصري كله وأؤمد لم أن التشكيك في 6 أبريل لن يقودنا إلى التشكيك في الثورة ككل لأنه وكما وضحت لك هي ثورة مصرية قام بها كل المصريين والإسلاميين أصحاب االمجهود الأكبر فيها ( الإخوان والسلفيين ) والتيار الليبرالي كله لا يزيد عن عشرة آلاف عضو ولا ننكر فضلهم لهم منا كل تقدير واحترام ولهم ما لهم وعليهم ما عليهم
tarek abdallah
لا أخوان ولا سلفيين ولا زفت ستة ابريل... اللى قام بالثورة أحنا الشعب المصرى كله تماما.. أنا كلامى واضح وهو أن دى حركة قذرة قد يكون أعضائها مخدوعين ولم يدركو ان قيادات الحركة شوية منتفعين وحشاشين... افهم كلامى الاول... وبكرارها تانى ولا أخوان ولا سلفين ولا زفت 6 ابليس الثورة ثورة شعب اللى هما أنا وانت وقرايبنا وجيرانا والشاب والام والعجوز والطفل .. وارفض ان شوية حشاشين وخمورجيا يتكلمو باسم الثورة.
بديعه أحمد على
جبت الخلاصه يا طارق
دى ثوره شعب مش عارفه ليه الاصرار انكم نتسبوها لسته ابريل او غيرهم
و مش فاهمه سر الهجوم المفاجىء على سته ابريل مع انهم تجزؤوا لعده جبهات
ثوره الشعب المصرى كله لم تنتهى بعد الى ان تحقق كل المطالب ان شاء الله
و تحيا مصر

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
انكشفت حركة 6 أبريل الخبيثة الإجرامية الحقيرة