نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

وزير العدل : الكشف عن دول عربية صديقة دفعت أموالا طائلة لمحاربة الثورة المصرية(فيديو)

أكد وزير العدل المستشار محمد عبد العزيز الجندى بأن لجنة تقصى الحقائق التى تم تكوينها فى وزارة العدل وذلك للتحقيق فى تلقى مؤسسات وجمعيات مصرية غير حكومية لمعونات وأموال طائلة من جهات عربية وأوروبية لإشاعة الفوضى فى البلاد قد كشفت عن أن هناك مؤسسات فى دول عربية دفعت أموالا طائلة للثورة المضادة وأكد أن هناك إحدى الجمعيات قد تلقت منحة من دولة عربية صديقة بمبلغ 181 مليون جنيه وكان ذلك فى 21 مارس الماضي وهذه المنحة دخلت أثناء فترة الانفلات الأمني وغياب مؤسسات الدولة بالإضافة لمنح أجنبية أخري من الحكومة الأمريكية والاتحاد الأوروبي وذلك بغرض إشاعة الفوضى داخل مصر
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

وقال الجنــــــدي إن هناك أنظمة عربية تخشـــــي علي نفســـــها من تكــرار ما يحدث في مصر وتريد أن تظل في أماكنها فمصلحتها ألا تتحقـــــق نتائج للثورة حتي تقدم نمـــــوذجاً سلبياً عنها لشعوبها

فى هذا الفيديو يعلن وزير العدل ذلك من الدقيقة الرابعة تقريبا

المقال "وزير العدل : الكشف عن دول عربية صديقة دفعت أموالا طائلة لمحاربة الثورة المصرية(فيديو)" نشر بواسطة: بتاريخ:
جدة مصرية
كلام خطير جدا

وما العمل الآن وممكن كمان سائحين يدخلوا مصر وبحجة السياحة وممكن يكونوا تبع هؤلاء

مشكلة كبيرة ومش مشكلة فقط ولكن مصيبة

شكرا مشرفنا العام استاذ
الشاطر حسن
وزير االعدل كان بيقول من لم يكن في يوم قدوة سنجعله عبرة أنا كنت متحمس لكلامه جدا لكن بصراحة لقيت كلامه كله كلام في كلام
ostaz4u
كلام خطير جدا

وما العمل الآن وممكن كمان سائحين يدخلوا مصر وبحجة السياحة وممكن يكونوا تبع هؤلاء

مشكلة كبيرة ومش مشكلة فقط ولكن مصيبة

شكرا مشرفنا العام استاذ
هو فعلا كلام خطير جدا ولكن الأخطر هو ألا نتعامل مع هذه النتائج بكل حزم وقوة
جدة مصرية
هو فعلا كلام خطير جدا ولكن الأخطر هو ألا نتعامل مع هذه النتائج بكل حزم وقوة
جميل منك استاذ انك نبهتنى ولأننى كنت بجد والله شايلة الهم بطريقة لا تتخليها
أشكرك
ahmed_psp33
اللهم احفظ بلدنا مصر الحبيبة من كل سوء اقسم ظهر كل من اراد بها ازى سوا كان عربى ام غير عربى يارب العالمين
منير الخطير
انا شاكك فى السعودية والامارات والكويت
السعودية واللى حصل للمصريين هناك الحجاج والمعاملة الزبالة اللى كانت تشبة معاملة الصلبيين مع الحجاج المصريين لما كانو رايحين يحجو فى زمن صلاح الدين
والكويت بعتت محامين للدفاع عن مبارك وكل القنوات الكويتية بتشتم فى مصر وفى الثورة حتى الكويتين على النت بيشتمو فى مصر شتيمة فظيعة
والامارات بعد الثورة رفضت تتدى تاشيرات للمصريين وحكام الكويت والامارات والسعودية
قامو بتهريب اموال مبارك للخارج لحسابهم
فهما دول اللى ورى البلاوى اللى فى البلد
ostaz4u
السعودية واللى حصل للمصريين هناك الحجاج والمعاملة الزبالة اللى كانت تشبة معاملة الصلبيين مع الحجاج المصريين لما كانو رايحين يحجو فى زمن صلاح الدين
والكويت بعتت محامين للدفاع عن مبارك وكل القنوات الكويتية بتشتم فى مصر وفى الثورة حتى الكويتين على النت بيشتمو فى مصر شتيمة فظيعة
والامارات بعد الثورة رفضت تتدى تاشيرات للمصريين وحكام الكويت والامارات والسعودية
على فكرة جريدة روز اليوسف قالت إن هذه الدول هى قطر والإمارات وإن المنحة التى تبلغ 181 مليون جنيه أتت لجماعة السنة المحمدية
%u0632%u0627%u0626%u0631
هههههههههههههههههههههههههه.طب ما تكشف لنا كده يا وزير عن العملاء اللي اخدوا فلوس من امريكا , ولا خايف يعملوا مظاهره ويروحوك بيتكوا ،بالزمه ده تصريح يطلع من وزير مسئول في هذا الوقت الصعب .هيا المشرحه ناقصه قتله ولا عاوز السفارات كلها تروح ولا ايه مش فاهم ايه الجمال بتاع تصريحاتكوا دي
زيزو باشا
وزير العدل ممتاز جدا جدا .. فين الاراء النيرة دة فى نيابة كفر الشيخ زمان ؟؟ و نيابة طنطا ؟؟؟؟ و المعنى فى بطن الشاعر
و ربنا حليم ستار ؟؟؟
و خير الختام ذكر النبى عليه الصلاة و السلام *******
زهير ابراهيم
انا مش شاكك بل متاكد
وكل الظواهر بدل على كده
حب الكويت لمبارك كبير
لدرجه انهم بعد الثورة بداؤ مشروع اكبر مشروع كويتي هو ميناء مبارك
اما السعوديه فمعروف مواقفه
والكم اللي بتدفعه لمساندة الفكر الوهابي بالعالم العربي
عبد الرحمن 2011

طيب ده كلام معقول ومقبول فعلا بس الجمعيات اللي استلمت هذه الامول مش المفروض معروفه ويحققه معها ولا ايه

mohamedsami
يا جماعه هيا الكويت دول عالم كهينه ويعملوا اكتر من كده.........
شايلين الجميل لمبارك..........من ايام غزوهم من العراق...........
%u0632%u0627%u0626%u0631
صباخ=ح الخير يا مصر لسه دلوقت فايقين على الكلام ده الكلام ده من شهر مارس اللى فاات الدول الاجنبيه ليس لها مصلحه كفاياه بقى فكرو بعقولكم شويه القدافى هدد ان هينتقم من اللى خربو بلاده ده واحد السعوديه خايفه على مملكتها والامارات والكويت والاردن والجزائر والمغرب والسودانكله خايقف على كرسيه ولهدا كلهبيدفع فلوس لبلطجيه ماجورين لللاسف مننا فينا يعنى بالعربى مصرييين زينا من لحمنا ودمنا علشان يعملو كده فيها ولا تنجح الثوره لتكون عبره لشعوبهمومنهم من يدفع لمناصريين مبارك يا ناس فوقو مش كل حاجه نقول دول اوربيه وغربيه لالالا الخيانه مننا فينا الدمم تشترى بالفلوس من الخارج ولهادا همه عايزين كمان بعروا مصر من اشرف مجلس بالعالم المجلس العسكرى علشان تخرب وتخرب وتخرب اكتر الدول الاوربيه من مصلحتها ان الثوره تنجح علشان الشعوب كلها والدول تبدا ثوراتها ومنهنا تبيع اسلحه وتكسب واكتر واكت ر العمليه كلها بزنزهليهم فكرووفتحوا عيونكم من يخرب مصر ويزعزع استقرار مصر وعايزها حرب مع اسرائل ناس ما جورين مدفوع لهم من دول عربيه عربيه عربيه لمصلحتها -----جنااات
بحب بلدي مصر
ر
بنا يحمي مصر من كل مكروه الحكاية واضحة من الاول السعودية مستعدة لفع 2مليار دولار مقابل عدم محاكمة مبارك وتحت بند مساعدات وامريكا هي الي طلبت كدة
الشاطر حسن
سيادة وزير العدل امريكا تدعم قوى تخريبيه في مصر هل سيادتكم لم تعلم بذلك حتى الآن
kholyoo00
طبعا لازم يدفعو للثورة المضادة
اولا حتى لا تنهج شعوبها منهج مصر
ثانيا الثورة ح تعيد تصحيح المصار فى ان مصر مركز الزعامة العربية ودة اللى السعودية بتحاول انها تاخذة
ثالثا ودة المهم المصالح وخبايا حرب الخليج واسرار اعدام صدام حسين والتعاون الخليجى الامريكى بزعامة مبارك سيكشف للشعوب مهازل للقادة العرب وخصوصا مع اسرائيل
رابعا واخيرا من مصلحة دول الجوار ان تظل مصر فى غيبوبة سياسية وتعتيم حضارى وفساد ادارى للرجوع للخلف حتى يتفشى الجهل والفقر ويسهل قيادتهم
لك اللة يا مصر وشبابك
عبدالكريم200
امر طبيعى الكل يخاف من المد الثورى وتاثر الشعوب بتجربة الشعوب الاخرى
Saudi1407
بغض النظر عن المواقف السياسية لدول الخليج
أنا مواطن سعودي من عامة الشعب السعودي ... وقد كنت متابع للثورة المصرية بتفاصيلها يوم بيوم وفرحت جدااااااااا لحظة تنحي مبارك وفرحت جدااااااا لمن شفته بالمحكمة لأنه هذا جزاءه العادل الذي يستحقه ... وفرحت جدا لمن بدأت بشائر الديمقراطية الحقيقية تنتشر بمصر

وراح افرح جدا لمن اشوف هذا البلد العظيم ينمو ويزدهر ويقود الأمة العربية للقمة بين الأمم بعد ما يحاكم المجرمين الذين كانو السبب في تراجع مصر الى الوراء
تحية من مواطن سعودي غيور على السعودية وعلى مصر
sunsilk
بغض النظر عن المواقف السياسية لدول الخليج هما برده اهلنا ويمكن يكونوا فاهمين غلط
ostaz4u
أنا مواطن سعودي من عامة الشعب السعودي ... وقد كنت متابع للثورة المصرية بتفاصيلها يوم بيوم وفرحت جدااااااااا لحظة تنحي مبارك وفرحت جدااااااا لمن شفته بالمحكمة لأنه هذا جزاءه العادل الذي يستحقه ... وفرحت جدا لمن بدأت بشائر الديمقراطية الحقيقية تنتشر بمصر

وراح افرح جدا لمن اشوف هذا البلد العظيم ينمو ويزدهر ويقود الأمة العربية للقمة بين الأمم بعد ما يحاكم المجرمين الذين كانو السبب في تراجع مصر الى الوراء
ونحن أيضا كشعب مصر بعيدا عن المواقف السياسية لحكومات دول الخليج نقدر ونحترم أشقاؤنا العرب فى دول الخليج
نور المسلم

جزاك الله كل خير
اسال الله ان يبارك في اهل السعودية الكرام وان يبارك في كل المسلمين
اسال الله ان يجمع المسلمين علي كلمة لا اله الا الله محمد رسول الله
وان يؤلف بين قلوبهم
امين
azhar
أكيد دول الخليج
عندهم أموال ومن مصلحتهم بقاء مبارك

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
وزير الخارجية الألماني يتزوج من صديقة ( نعم صديقة ) ، سترك يارب !
وزير العدل : قانون الاحتجاجات غرضه الحماية من الثورة المضاده