نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية منتدى المدونين واصحاب المواقع منتدى الربح من موقعك منتدى ادسنس

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

هل الزوار من الفيس بوك فقط لمدونتي غلط علي حسابي في ادسنس

مطلوب من الاعضاء في ادسنس الذين لهم خبره في الحصول علي زوار لمدونات بلوجر

الاجابه بسرعه

هل الزوار من الفيس بوك فقط لمدونتي غلط علي حسابي في ادسنس

مع العلم ان جميع الزوار من بلدان مختلفه
المدونه باللغه الانجليزيه وليست العربيه
منتظر الرد

جميع الزوار من الجروبات التي مشترك فيها من خلال وضع رابط للمقال الخاص بي

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

المقال "هل الزوار من الفيس بوك فقط لمدونتي غلط علي حسابي في ادسنس" نشر بواسطة: بتاريخ:
zapata
لا غير مخالف ، اذا كان زوار مدونتك يصلون اليها من خلال المواقع الإجتماعية مثل فيسبوك وتويتر وديج وغيرها فهذا غير مخالف خاصة اذا كان الزوار حقيقيون ، بل بالعكس هذا سيعمل على تحسين اداء المدونة .
اريد تنبيهك الى نقطة مهمة جدا وهي ان جوجل يعاقب مدونات بلوجر بحذفها نهائيا اذا استعملت روابطها عشوائيا بالمواقع الإجتماعية وهذا ما يجب ان تنتبه اليه في المستقبل .
elgharib2008
مش عارفين نودي جمايلك فين ياباشا
بس انا عندي استفسار تاني معلش انا بغلس عليك
انا بلاقي عندي في حسابي عدد الضغطات حوالي 28
وعدد الزوار 500
تمام اوي لحد دلوقتي
بس في مشكله كل ده وارباحي 19 من ميه
اعمل ايه
الرجاء الرد سريعا
zapata
مش عارفين نودي جمايلك فين ياباشا
بس انا عندي استفسار تاني معلش انا بغلس عليك
انا بلاقي عندي في حسابي عدد الضغطات حوالي 28
وعدد الزوار 500
تمام اوي لحد دلوقتي
بس في مشكله كل ده وارباحي 19 من ميه
اعمل ايه
الرجاء الرد سريعا

اذا كان زوار مدونتك حقيقيين والضغطات شرعية فلا خوف على حسابك ، اعلم انك قرأت الكثير من المواضيع التي تقول بان نسبة الضغطات الى المشاهدات لا يجب تن تتعدى 10 % ردي على هذا الكلام انه غير صحيح لقد حدث معي بحسابي وأكثر من مرة تجاوز هذه النسبة واستلمت ارباحي بدون مشاكل ، والمؤكد هو ان الضغطات كانت شرعية والمشاهدات كانت لزوار حقيقيين ، وجوجل تعلم هذا جيدا وتراقب جميع الحسابات وتراجع الأرباح كل شهر من الفترة الممتدة من أول الشهر الى غاية 20 من نفس الشهر .
محمود مجدى2010
مع احترامى وتقديرى لاستاذى واستاذ كل خبراء ادسنس هنا zapata....

للاسف مخالف فعلا الزورا من الفيس بوك وده بيعرض ادسن للاغلاق اقولك اان ليه ..

اولا بيبحث عن مدونتك وقت المراجعة بيلاقى الزورا كلهم من المواقع الاجتماعيه فقط .. أين محركات البحث ... أين الزوار الذين بيحثون عن مدونتك ومواضيعك ؟؟

ثانيا . الفيس نفسه هيقفل ليك الحساب بتاعك لانه بيعتبر دى روابط عشوائبة تزعج المشتركين ولو تم الابلاغ عنك بيتقفل فورا .. وده الحمد لله من خبرتى الكويسة جدا فى الفيس بوك الحمد لله

اما بقى النسبة بتاع النقر فده خطر جدا المفروض لا تزيد عن 10%

ردى ده باختصار شديد جدا جدا جدا .. ومع احترامى وتقديرى لاستاذنا كلنا والى فعلا كلنا بنحتاج ليه وما نقدرش نستغنى عنه الاستاذ ابراهيم zapata
drspiderman
سليم يا اخي لا تقلق
و ربنا يكرمك في ارباحك
zapata
مع احترامى وتقديرى لاستاذى واستاذ كل خبراء ادسنس هنا zapata....

للاسف مخالف فعلا الزورا من الفيس بوك وده بيعرض ادسن للاغلاق اقولك اان ليه ..

اولا بيبحث عن مدونتك وقت المراجعة بيلاقى الزورا كلهم من المواقع الاجتماعيه فقط .. أين محركات البحث ... أين الزوار الذين بيحثون عن مدونتك ومواضيعك ؟؟

ثانيا . الفيس نفسه هيقفل ليك الحساب بتاعك لانه بيعتبر دى روابط عشوائبة تزعج المشتركين ولو تم الابلاغ عنك بيتقفل فورا .. وده الحمد لله من خبرتى الكويسة جدا فى الفيس بوك الحمد لله

اما بقى النسبة بتاع النقر فده خطر جدا المفروض لا تزيد عن 10%

ردى ده باختصار شديد جدا جدا جدا .. ومع احترامى وتقديرى لاستاذنا كلنا والى فعلا كلنا بنحتاج ليه وما نقدرش نستغنى عنه الاستاذ ابراهيم zapata

شكرا لك على هذا الرد لقد نبهتني الى نقطة مهمة جدا في هذا الجزء من ردك "للاسف مخالف فعلا الزورا من الفيس بوك وده بيعرض ادسن للاغلاق اقولك اان ليه ..

اولا بيبحث عن مدونتك وقت المراجعة بيلاقى الزورا كلهم من المواقع الاجتماعيه فقط .. أين محركات البحث ... أين الزوار الذين بيحثون عن مدونتك ومواضيعك ؟؟ "

هذا الجزء سليم اذا كان الوصول الى مواضيع مدونتك كله من موقع الفيس بوك فقط فهذا فيه خطر على الحساب ، اما اذا كان الوصول الى مواضيع مدونتك فيه البعض من محركات البحث والبعض الآخر من المواقع الإجتماعية فلا بأس ، اما اذا كنت تعتمد على الفيس بوك فقط لنشر تدويناتك فهذا خطأ .
واعتذر لك عن عدم الإنتباه الى هذه النقطة لأنني تسرعت في الرد على موضوعك ، ومرة ثانية اتقدم بشكري للعضو محمود مجدي على هذا التوضيح .
محمود مجدى2010
على ايه يا استاذ ابراهيم احنا هنا كلنا تلاميذك وبنتعلم منك والله
elgharib2008
شكرا للاعضاء علي الردود
===============================

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
ممكن حد يساعدني في الإشتراك في ادسنس لمدونتي
بركولى حسابى فى ادسنس اتقفل ddd