نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

السجن المشدد 7 سنوات للمتهمين بقتل خالد سعيد

حكمت اليوم محكمة جنايات الإسكندرية على قتله الشاب خالد سعيد بالسجن لمده 7 سنوات كما قررت احاله الدعوى المدنيه الى الجهات المختصه

وعند صدور الحكم قام المتهمين واقاربهم بسب القضاه والاعتداء على اهالى المجنى عليه وافتعال المشاكل داخل قاعه المحكمه

يذكر انه فى شهر يونيو عام 2010 قام المتهمين اثناء محاولتهم لتنفيذ حكم قضائى صادر ضد المجنى عليه خالد سعيد 28 عاما اثناء وجوده فى احدى مقاهى الانترنت فى منطقته كيلوباترا بالاسكندريه بالتعدى عليه بالضرب حتى الموت وهذا ما اتهمتهم به اسرة الشهيد خالد بعدما قام المتهمين إنهما ضبطا معه لفافة بها مخدر البانجو وعند محاوله امساكه قام بأبتلاعها وتسببت فى وفاته ولقد اكد الطب الشرعى ما قاله المتهمين ولكن بعد اتهام اسرة الشهيد لهم تم تأكيد صدق كلامهم من قبل بعض الشهود على الواقعه وتمت محاكمته اليوم بعد تأجيل القضيه عده مرات وتم الحكم عليهم بالسجن المشدد لمده 7 سنوات

رد قضيه خالد سعيد

الحكم النهاردة كان على "ضرب أفضى إلى موت": رسالة إلى كل من اتهم خالد بأنه شهيد بانجو .. أما بخصوص قتلته اللي أخدوا سبع سنين فالقضية لسه مخلصتش .. وحق خالد لازم يرجع .. وحق المصريين اللي زيه وكانوا بيتقتلوا ويتعذبوا ويتهانوا ويتسرقوا من غير ما حد يتحاسب لازم يرجع .. وحق الأجيال اللي جاية إنها ميحصلش معاها كده هيحصل .. والله لنغيرك يا مصر واللي بيحصل دلوقتي من تحديات ومطبات وأخبار مزعجة هو أكبر دافع لينا إن البلد دي لازم تتغير

المقال "السجن المشدد 7 سنوات للمتهمين بقتل خالد سعيد" نشر بواسطة: بتاريخ:
Yasser Hamad
حرام والله
يعني تم اثبات انهم ضربوا و زوروا و قتلوا و عذبوا
و في الاخر 7 سنين
أحيه عالقسوة و الظلم
عبد الرحمن 2011

سؤال للقاضي هل بعد مشاهدت حضرتك لصورة خالد سعيد قبل وبعد التعذيب لو كان ابنك مكان خالد سعيد كنت قبلت بحكم اقل من الاعدام طالما التهمه ثابته والادله كامله ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
هل لو كان خالد سعيد هو قاتل المخبر او الظابط كنت هتحكم على خالد سعيد بـ 7 سنوات فقط ؟
اتقي الله اتقي الله

gehad sayed
انا مش عارفه 7 سنين على اساس ايه ؟؟؟

حسبى الله ونعم الوكيل

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
انهيار والدة خالد سعيد بعد سماع الحكم بالسجن 7 سنوات للمتهمين
وأخيراً النطق بالحكم .. سبع سنوات للمتهمين بقتل خالد سعيد
بالفيديو : السجن المشدد 7 سنوات لانس الفقي و 5 سنوات لاسامة الشيخ ..وتهجم انصارهم علي قاضي الجلسة