نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

سباق عروض بين "فودافون" و"اتصالات" لسرطنة مخ المصريين

فى احدث الدراسات الامريكيه على تأثير المحمول على مخ الانسان اثبتت ان 50 دقيقه فقط من الاتصال بالمحمول تزيد نشاط خلايا المخ فما رأيك ب120 دقيقه تقدمها شركه قودافون ب106 قروش فقط انها بلا شك تقدم لك هديه ثمينه لدخولك الى نادى السرطان وفى هذا المضمار اى الاضرار بمخ الانسان المصرى فليتنافس المتنافسون فنرى شركه الاتصالات 150 دقيقه ب120 قرش فقط وحتى لانتجنى على الهدايا المدمره المسرطنه لشركات المحمول نرجع للدراسه الامريكيه التى اثبتت بما لايدعى للشك ان تأثيرالموجات الكهرومغناطسيه على خلايا المخ تؤثر سلبيا على السائل المحيطى بهذه الخلايا ورغم علم الكثيرون بهذه الدراسه وشيوعها الا ان شركات المحمول تحاول جاهده فى خطط تسويقيه لتكسب المليارات دون مرعاه صحه المشتركين والاضرار التى تصيبهم وطبقا لما عرف عن المصريين من حب الرغى والاستمتاع بكل الدقائق الممنوعه الى اخر ثانيه وفى المقابل اصبح الصداع وضعف الذاكره من الثمات الاساسيه للانسان المصرىوالغريب انه رغم الحاله الاقتصاديه التى يعيشها المصريون الا ان تقريبا يحمل جميع افراد الاسره تليفونا محمولا خاصا به مما يظهر لنا كم من دخل الاسره ينفق فى مكالمات المحمول واعتبر المحمول الان من الضروريات المكمله للشكل الاجتماعى فكم من الاسر التى قد يمر عليها الشهر بدون ان تأكل اللحم ولكنها بلا شك تقتنى جهاز او اكثر للمحمول ويجذر الدكتور بيير سوفي رئيس رابطة الصحة والبيئة في فرنسا من ملاصقه المحمول لجسم الانسان بما لا يقل عن 2 سنتيمتر لاخذ الحذر من الاثار السلبيه وهى الصداع وضعف الذاكره وتخفيض هرمون النوم ( الميلاتونين ) ذى الخصائص المضاده للسرطان
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

المقال "سباق عروض بين "فودافون" و"اتصالات" لسرطنة مخ المصريين" نشر بواسطة: بتاريخ:
بديعه أحمد على
حسبى الله و نعم الوكيل
ربنا يرد كيدهم على نحورهم
و ينجى مصر و المصريين
Mizoalex
و مال فودافون و اتصالات بالموضوع

هما ما لهم بالموضوع

الناس عارفه الضرر بس مكبره دماغها

Arch.Mizo
كامل شرف
المفروض ان وزارة الصحة تتدخل
لان الموضوع دة مش بسيط
عبد الرحمن 2011

يا سبحان الله ايه الكلام ده يا اخي انج
يعني لو خفضو سعر الدقيقه نقول عايزين يسرطنوا الشعب وان رفعو سعر الدقيقه نقول افتراء واحتكار
هو انا فهمت الموضوع صح ولا دخلت اخبط وخلاص ههههههههههههه

حمادة السندباد
فعلا الشركات مالها الناس عارفه الضرر بس مكبره دماغها
ومش وخد فى بالها مصدرة الطرشة
%u0632%u0627%u0626%u0631
يمكن استخدام السماعات للوقايه من خطر الاجهزة وفى النهايه لابد ان يستخدم المحمول للامور الضروريه للحمايه
والوقايه وخير الامور اوسطها وأبسطها
بنت المنوفية

هو احنا بنبطل رغى والناس المخطوبين اللى زى حالاتى بناكل ودان بعض والاهل هما اللى بيصوتوا ده غير الفلوس اللى بتندفع

لازم يجيلنا المرض بس هنعمل ايه بعد الجواز ان حد نطق كلمة ابقوا قابلونى ههههههههههههههه

ربنا يسترها احنا ماشيين برضى ربنا وربنا يحمينا

شكرا ع الخبر
L!ON HE@RT
ربنا يسترها مع الجميع
الموبايل ليه اخطار بسبب الموجات الصادرة منه لذلك يفضل استخدام الميكرفون
جدة مصرية
كل انسان حكيم نفسه
الموبايل للضروريات فقط ومش للرغى عمال على بطال
والشركات ليس لها ذنب اطلاقا

شكرا انج
وحيد شريف قليوب البلد
أين الحكومة من هذا كله لماذا دائما لا نعترف بأننا المخطئون تعرفون لماذا لاننا لم نأخذ المقابل المادى ولكن لو أخذنا المقابل المادى سوف نقول كلنا ان هذا الكلام فارغ أتمنى من أى انسان يكون صادق مع نفسه أولا ولاينتقد الغير بدون بينة نحن بنسمع كلام الغير هل فكرنا نثبت هذا الكلام بأنفسنا نخن المصريين ولكن نحن المصريين أحسن ناس تسمع وتروج الكلمة وتجعلها ألف كلمة اتقوا الله فينا وفى شعب مصر وكفانا اشاعات أتمنى اثبات مايقال هذا صحيح بالبحث وعملى يكفى الناس خوف من بكرة حرام عليكم مصر 90 مليون أعتقد أنه يوجد 50 مليون يستخدمون هذا الجهاز من يخاف على مصر يخدم مصر وأهل مصر بالفعل مش بالقول فقط وسامحونى العبد مجرد مواطن بسيط جدا بس زهقت من الكلام الكتير نفسنا نعمل كتير ونكون أحسن شعب على وجه الأرض لاننا حقيقى احنا ( شعب مصر ) أحسن شعب على وجه الأرض بالفعل وهذا مثبت بالقران الكريم وشكرا ( وحيد شريف )
السندباد العربى

يعني لو خفضو سعر الدقيقه نقول عايزين يسرطنوا الشعب وان رفعو سعر الدقيقه نقول افتراء واحتكار

معاك حق , مش معنى ان شركه خفضة سعر سلعه , تبقى مشكلة ؟؟

على راى الامام الشافعي << نعيب زماننا والعيب فينا.....................وما لزماننا عيب سوانا >>

.
عبد الله ابو احمد
مال الشركات المذكروة بالموضوع

انت كده بتعمل دعايا لموبنيل المعفنة
%u0632%u0627%u0626%u0631
انا عايز اسأل كاتب او ناقل المقال سؤال ! هل سيادتك لا تملك محمول وهل البلد التي خرجت منها الدراسة اوقفت شركات المحمول لديها ؟ يا ريت نبطل كلام فاضي ونعبي مقالات ليس لها اي داعي غير البلبلة وسؤء النية علي رائ احد المعلقين ! ا1ا قامت شركات المحمول بزيادة الاسعار تكون شركات نصابة وحرامية واذا خفضت الاسعار وعملت عروض تسويقية مثلها مثل كل شركات المحمول في العالم نقول سرطان اتقققققووووواااا الللللله يا عالم فيما تكتبوة او تنقلوة
eng_alasakik

اخى العزيز عبد اللرحمن
اولا كل عام وانت بخير
ثانيا : جميع شركات الاتصالات تدفع المليارات حتى لاتظهر الدراسات التى تبين الاضرار التى تنتج عن زياده مده المكالمات والاثار السلبيه على المخ ومش بس كده لا ده كمان بتشجعنا اننا نتكلم كثير بالعروض اللى بتغرينا بيها دى
ثالثا انت زى العسل وخبط ياعمنا زى ماانت عايز
eng_alasakik

اخى العزيز عبد اللرحمن
اولا كل عام وانت بخير
ثانيا : جميع شركات الاتصالات تدفع المليارات حتى لاتظهر الدراسات التى تبين الاضرار التى تنتج عن زياده مده المكالمات والاثار السلبيه على المخ ومش بس كده لا ده كمان بتشجعنا اننا نتكلم كثير بالعروض اللى بتغرينا بيها دى
ثالثا انت زى العسل وخبط ياعمنا زى ماانت عايز هههههههه
eng_alasakik

هو احنا بنبطل رغى والناس المخطوبين اللى زى حالاتى بناكل ودان بعض والاهل هما اللى بيصوتوا ده غير الفلوس اللى بتندفع

لازم يجيلنا المرض بس هنعمل ايه بعد الجواز ان حد نطق كلمة ابقوا قابلونى ههههههههههههههه

شكرا ع الخبر
الاخت الفاضله بنت المنوفيه
الناس المخطوبين زى حالاتك المفروض يوفروا ثمن المكالمات علشان يخلصوا ويتجوزوا بدل ماالكلام يخلص وبعد الجواز ماتلقوش حاجه تقولوها هههههههههه وربنا يتمم لكى بخير
بديعه أحمد على

شكرا ع الخبر
ربنا يسترها عليكى و على اللى زيك يا بنتى العزيزه
و يكفيكوا شر المستخبى
و يلم شملكم بسرعه و يهدى سرك انتى و اللى زيك
قادر يا كريم

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
"نيويورك تايمز" تسخر من استعانة الحكومة المصرية "وجوه أجنبية" في صورة تروج لدستور يمثل "كل المصريين"
فيفاندِي" تبيع حصتها في "اتصالات المغرب" لفائدة "اتصالات" الاماراتية
احدث عروض شركات المحمول " فودافون - اتصالات - موبينيل " عروض رائعه !
أحدث عروض شركات المحمول " فودافون - اتصالات - موبينيل " 2011
رؤية "جزائرية" للعقوبات : "الفيفا" حاولت إنقاذ "شرف مصر" وإعترافها بذنب المصريين هو الإنتصار الحقيقي