نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

القبض علي الضابط المتهم باطلاق النيران علي اعين الثوار في التحرير " جدع يا باشا جبت عينة "

اكدت العديد من المصادر الاخبارية ان الضابط الذي ظهر علي شاشات التلفزيون وتناقت المواقع الاخبارية فيديو لة يظهر فية وهو يقوم باطلاق النيران علي احد المتظاهرين ويصيبة في عينة " جدع ياباشا جبت عين الواد " وكان وردت انباء عن صدور مبلغ 5000 الاف جنية لمن يدلي بمكانة بعد هروبة واكدت المصادر الاخبارية صباح اليوم من ان الضابط يخطع للتحقيق وتم القبض علية ياتي ذلك بعد ان اصدر النائب العام قرارة بسرعة ضبط واحضار الضابط محمود صبحي الشناوي ضابط الامن المركزي الذي قام المتظاهرون بتصويرة وهو يقوم باطلاق الرصاص علي اعين المتظاهرين وذلك من اعلي مبني وزارة الداخلية واكد النائب العام ان التهم التي تواجة الضبط هي القتل العمد واستخدام القوة ضد المتظاهرين
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

المقال "القبض علي الضابط المتهم باطلاق النيران علي اعين الثوار في التحرير " جدع يا باشا جبت عينة "" نشر بواسطة: بتاريخ:
Dera
هذا الضابط يجب ان يكون عبره لمن لا يعتبر وان يحاكم فى محاكمه علنيه ويأخذ اقصي عقوبه وهذا وغيره من باقى العصابه الى لسه موجوده فى الداخليه
كامل شرف
هناك تساؤل
هل هناك نية عند المجلس العسكرى بتقديم كل من شارك فى قتل او اهانة مصرى
من 25 يناير حتى الان
زائرhossam.1130
مفيش فايدة الامن المركزى ميعرفشى غير كدة هى دى ثقافته الاذى وبس
mustafaadel22
يالله الحمدلله ... حسبى الله و نعم الوكيل
%u0632%u0627%u0626%u0631
يا جماعة بلاش تسرع أرجوكم دة ظابط صغير بينفذ تعليمات رؤساؤه وقاداتاه ولو ما نفذش هيتحاسب يعنى هو ضحية مش متهم العيب على اللى بيدى الأوامر اصلا ارجوكم فكروا شوية الردود الانفعاليةدى
MIDOMAS
يا بني ادمين
الناس دي واقفة
بتحمي مكان شغلها
قولو انتم بقي ممكن يتعمل ايه فيهم
mohamed khaled 19
الامن المركزى دة كلة بهايم اصلا العسكرى زى مابيكون بيقولوا

انتا لاتسمع لاتحس لاتدرك مش بيفكروا ابدا
haroon
فعلا الظابط بينفذ الاوامر ... شوفو بعض ما فقع عين الواذ طلع يجرى لورا وهو خايف ازاى ؟

بس مهما كان

حتى لو رؤساءة امروة بكدة .... فلا طاعة لمخلوق في معصية الخالق ... والدين بيقول العين بالعين

ولا اية ؟

والمفروض ما يتحاكم هو يتحاكم اللى امرة بالضرب

ودا عمرة ما هيحصل لان اللى امرة "اتحاد عصابة الشرطة الفاسدة مع فلول الوطنى " , اصلة لو اتقبض علية هيسالوة مين عطاك الاوامر

وعلشان كدة بقول ان الخبر دا اشاعة .... علشان يبعدو بيها اذية الناس عنة

%u0632%u0627%u0626%u0631
لا إله إلا الله محمد رسول الله
مهند زياد المصرى
لا حول ولا قوة الا بالله العلى العظيم استرها يا رب
لازم يتعمل فيه زى ماعمل بالضبط والا والله يبقى حرام دا الواحد لما عينه بيدخل فيها رمش بيبقى هايتجنن مابالك بالرصاصة والعين بالعين والسن بالسن
%u0632%u0627%u0626%u0631
الضابط ده المفروض يتحاكم محاكمة علنية امام كل الناس حتى يتعلم الادب كل ضابط عير محترم ما عند دين ولاضمير الله ينتقم منه
Mano Crazy
دى حماية للظابط مش أكتر
لأن الولا دة مطلوب القبض عليه و مكافأة 5 ألاف جنيه لمن يقبض عليه
و يتم أحضارة حى أو ميت أو عينه مفقوعة و بالتالى شوف كام واحد ناوى يقبض عليه
سواء عايز المكافأة الـ5 ألاف جنيه أو بيعمل كدة تطوع
و مين إلى قبض عليه زمايله مثلا ؟ فاكرين أن شعبنا هيصدق أنه هيتحاكم !!!
elaioby
هذا الضابط كان يسب الدين للمتظاهرين فى الكليب وهذا دليل عن ايمانه بما يفعله وليس كما تقولين بينفذ تعليمات فهل لو أمرك رؤسائك فى العمل بالقتل ستفذين انت تتحدثين عن انسان يقتل وراءه اسره ومحبين يلتعوا لفراقه .. اين ضميرك الوطنى والدينى .ز
%u0632%u0627%u0626%u0631
سؤال بسيط لهذا الضابط ماذا انت فاعل اذا كان شقيقك من اصابتة بالبندقية ؟ اقولك الرذ الاوامر كدة حتى لو كان ابوة وكأنهم لايريدون ان يفهموا .........
مجده
هي دي الجدعنه تضرب ابن بلدك في عينه بالرصاص ولما تشوف اسرائيلي هطبط عليه وهتأخذه بالحضن طبعا تعمله
ما انت خائن ذي اللي امرك
بديعه أحمد على
لو الثوار سابو التحرير بدون تحقيق المتطلبات
الظابط ده حيترقى و يعور عين باقى الشعب
لكن ان شاء الله منصوره يا مصر
منصورين يا ثوار مصر
عبد الرحمن 2011

ممكن اسأل كام سؤال بس للعقلاء وطبعا هو مش دفاع عن اي ظابط فاسد احنا كلنا عارفين مساوء وفساد الداخليه الا من رحم الله .
- هو الظابط دا الوحيد اللي كان بينشن على عيون المتظاهرين وباقي الظباط اللي معاه كانو بينشنو على الصوابع او الاظافر . طالما ان فيه تشجيع وجدع يا باشا يبقى كل اللظباط كانو يتسابقون على اصابات العين مش كده ولا ايه
- ثانيا الخبر بيقول انه الظابط بيضرب من فوق مبنى الوزاره وواضح في الفيديو انه في الشارع
- بعض الاخبار تقول انه يحمل بندقيه اليه والبعض الاخر يقول بندقيه قناصه ومع انه واضح انها بندقية رش ولا يمكن التنشين بها لكن ما علينا نعتبرها قناصه كما تقول الاخبار هل رصاصه القناصه تصيب العين ويظل المصاب على قيد الحياه
- مين اللي صور الفيديو وليه نشروا على اليوتيوب
- انا ترجيحي ان فيه حاجه غلط وحاجه غريبه بتحصل وفتنه كبيره والله المستعان
ورحم الله جميع شهدائنا وشفا الله كل المصابين . امين
%u0632%u0627%u0626%u0631
الظابط ده خاين للوطن وانا عن نفسى لو شفته هخزقله عينه
جدة مصرية
الضابط كان ممكن جدا اذا كان تعرض للخطر
ان يصيب القدم فقط والعلاج سهل بعد ذلك
ولكن اذا كان المتظاهر يهتف فقط ولم يصدر منه اى تصرفات عدوانية فالضابط فعلا يستحق العقاب الرادع

شكرا باراديس مان
meshmeshash

ممكن اسأل كام سؤال بس للعقلاء وطبعا هو مش دفاع عن اي ظابط فاسد احنا كلنا عارفين مساوء وفساد الداخليه الا من رحم الله .
- هو الظابط دا الوحيد اللي كان بينشن على عيون المتظاهرين وباقي الظباط اللي معاه كانو بينشنو على الصوابع او الاظافر . طالما ان فيه تشجيع وجدع يا باشا يبقى كل اللظباط كانو يتسابقون على اصابات العين مش كده ولا ايه
- ثانيا الخبر بيقول انه الظابط بيضرب من فوق مبنى الوزاره وواضح في الفيديو انه في الشارع
- بعض الاخبار تقول انه يحمل بندقيه اليه والبعض الاخر يقول بندقيه قناصه ومع انه واضح انها بندقية رش ولا يمكن التنشين بها لكن ما علينا نعتبرها قناصه كما تقول الاخبار هل رصاصه القناصه تصيب العين ويظل المصاب على قيد الحياه
انا بتعجبنى اوى ارائك يا عبد الرحمن
وعلى فكره انا مشفتش خالص الفيديو بصراحه مقدرتش بس سمعت
وبجد مش متخيله ازاى الناس دى بتقدر تعمل كده
اكيد معندهموش قلب ولا ايمان
عبد الرحمن 2011
انا بتعجبنى اوى ارائك يا عبد الرحمن
وعلى فكره انا مشفتش خالص الفيديو بصراحه مقدرتش بس سمعت
وبجد مش متخيله ازاى الناس دى بتقدر تعمل كده
اكيد معندهموش قلب ولا ايمان

ربنا يخليكي يا مشمشه وشكرا لذوق حضرتك
بس يا ريت تشوفي الفيديو لانه مش صعب ولا فيه اي حاجه غير الظابط ماسك بندفيه
بس انا اللي مش لاقي له اجابه وخايف ان فعلا يكون الصوت تركيب والعمليه ملفقة لان مش ممكن رصاصه من بندقيه قناصه تصيب عين شخص ويفضل سليم على قيد الحياه . رصاصه قناصه يعني تفجر الدماغ كلها وبعدين هي القناصه بتتشال كده بسهوله ويجرو بيها
وكمان المسافه بين الشرطه والمتظاهرين بعيده يعني شافها ازاي جات في عين الواد حسب قوله
%u0632%u0627%u0626%u0631
بجدحسبي الله ونعم الوكيل واقل واجب لهذا الضابط الفاشل الظالم ده انه يقف في ميدان التحرير ويصفي عنيه اللي اتنين
%u0632%u0627%u0626%u0631
يا ناس ياللى بتقولة ان الظابط سب الدين
اولا هو مسبش الدين شوفوا الفيديو كويس
ثانيا اللى بيقول انه اتصور من فوق
اولا اللى صورة واحد من العساكر اللى كان واقف وراة وهو اللى بيقولة جدع ياباشا
وبعدين مش معنى كلامى دة كلة انه معاة حق انا عارف انه غلطان كان ممكن يضرب فى رجلة لو عاوز يضرب
بس حد يقولى العسكرى صورة ليه ؟
وحد تانى يقولى رفع الفيديو على الانترنت ليه ؟
ليييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييييية حد يرد عليا
hsh8292

ربنا يخليكي يا مشمشه وشكرا لذوق حضرتك
بس يا ريت تشوفي الفيديو لانه مش صعب ولا فيه اي حاجه غير الظابط ماسك بندفيه
بس انا اللي مش لاقي له اجابه وخايف ان فعلا يكون الصوت تركيب والعمليه ملفقة لان مش ممكن رصاصه من بندقيه قناصه تصيب عين شخص ويفضل سليم على قيد الحياه . رصاصه قناصه يعني تفجر الدماغ كلها وبعدين هي القناصه بتتشال كده بسهوله ويجرو بيها
وكمان المسافه بين الشرطه والمتظاهرين بعيده يعني شافها ازاي جات في عين الواد حسب قوله
والله العظيم قولت كل اللى عايز اقوله انت راجل 10/10 واحترم وجهة نظرك جدا
على الله حد يخش يقولك ده فلول وحزب واطى وبتاع والكلام المحفوظ ده ربنا يستر
انا عايز بس الحقيقة مش اكتر من الحقيقة انا اتعودت مصدقش كلام اسمعه من اى حد ودلوقتى كمان من الصعب تصدق اى حاجة حتى لو شوفت فيديو كمان فى ظل تطور كل شئ ؟
انا اشوف الفيديو اه وادور لو الحدث متصور باكتر من كاميرا وزاوية واشوف لو الفيديو مقصوص منه حاجة بيكون اللى الفيديو عايز يظهر حاجة معينة على مزاجة لغرض معين واشوف كمان اراء الناس واحلل واربط الاحداث ببعضها واحكم عقلى فى الاخر
انا على فكرة بتكلم عامة على اى حاجة بتحصل مش على الفيديو ده بس
وربنا يحمى مصر ويعديها من المرحلة دى على خير يارب
واحدة من الناس
المفروض بقي الظابط ده يقلعوله عينيه الاتنين في ميدان التحرير علشان يحس بنفس الاحساس اللي حس به كل واحد قلعله عين والعين بالعين والسن بالسن والبادي اظلم والله العظيم هو ده المفروض يتعمل فيه علي طول مش نستني بعد سنتين ولا تلاته علي ما سيادة النائب العام يحقق معاه طيب انا نفسي اعرف هيحقق معاه في ايه ده ناقص يجيبوله مصاصة هو متصور فيديو واضح قدام اعين الحميع وهو بيصيب المتظاهرين في اعينهم يعني المفروض الوقتي بالدليل الواضح والقاطع ده انه يتحكم عليه فورا مش لسه النائب العام هيدلعه ويهشتكه وبعدين يحكم عليه حسبي الله ونعم الوكيل في كل واحد في البلد دي بيتمادي غي رد الحقوق لاصحابها
3rbmall team
لازم يتحاكم ويبقا عبره لكل واحد مفكر انه هو الكل في الكل
%u0632%u0627%u0626%u0631
انا مع ان دى مؤامرة وان كل دا مدبر وان العسكرى دا كبش فدا ويارب زملاءه يعتبرو ا ويعرفوا انهم لنا بيطيعو رؤساءهم هيكون مثله من قتل يقتل ولو بعد حين
shahendashopeer
الضابط ده راجل ابن راجل
دافع عن مقر الوزارة من هجوم شوية بلطجية سفلة قابضين تمن هذه الاعمال الغبية
برافوا الضابط الشهم

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
حصريا بالفديو : اسد التحرير الضابط الوحيد اللذى دافع عن الثوار فى موقعة الجمل
ننشر نص تحقيقات النيابة مع الشناوي الضابط المتهم بقنص عيون المتظاهرين في التحرير
الضابط المتهم بقتل "عصام عطا "يعذب مسجونا اخر ويقوم بهتك عرضة