نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

سيدة ترسم حمالة صدر على ملابسها تضامناً مع الفتاة التي عراهاالجيش

بسم الله الرحمن الرحيم

في المسيرة النسائية التي انطلقت اليوم من ميدان التحرير إلى نقابة الصحفيين
وعادت مرة أخرى إلى ميدان التحرير قامت أحدى السيدات المشاركين فى المسيرة تضامناً مع الفتاة التي تم سحلها من قبل قوات الجيشوظهرت ملابسها الداخلية
قامت برسم حمالة صدر على ملابسها من الخارج
وكتبت السيدة تحت صورة "حمالة الصدر" التي رسمتها على ملابسها "عينك رخيصة"
تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

ورددت المشاركات في المسيرة هتافات
''قالوا علينا عديمات تربية.. واحنا بنات حرة أبية'
''يا عسكر يا أوباش.. بنت مصر متتعراش''
''يا عمارة يا كذاب.. مش هنصدق أي خطاب'

]

المقال "سيدة ترسم حمالة صدر على ملابسها تضامناً مع الفتاة التي عراهاالجيش" نشر بواسطة: بتاريخ:
%u0632%u0627%u0626%u0631
سؤالي للأخت الثائرة المعتصمة المسحولة : ماهي نيتك وأنت خارجة من بيتك بعبائة فضفاضة مفتوحة من الأمام يادوب متماسكة بكباسين ضعيفة من الكتف أقل شدة تفكها والأدهى أن العبائة ملبوسة على اللحم بدون بدي أو كمبيليزون داخلي في مثل هذا الطقس البارد وخصوصا في الليل ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
تحليلي والعلم عند الله أنها تعمدت هذا اللبس لتوقعها سيناريو الأحداث بعد كل هذه الاستفزازات المستمرة والشتائم والسباب (بما يحاسب عليه القانون) للجيش والضباط فبالتأكيد سيتم الاشتباك بين الطرفين فيقدمها زملائها الرجال للصفوف الأمامية {بعكس شهامة ورجولة الثائرين في موقعة الجمل}حتى تصورها كل كاميرات الفضائيات ثم التعري بهذا المنظر المهين أمام العالم حتى يظهر الجندي المصري أنه من وحوش الغاب
%u0632%u0627%u0626%u0631
فعلا اوافقك الرأي تماما
لانني اعتقد ايضا هذا لانة مش معقول ف البرد دة وتخرج لنا بهذة الملابس واللي يأكد الكلام دة ان هناك من اكتشف ان هذة البنت من شباب 6 ابريل وكلنا عارفين 6 ابريل والتمويل الخارجي
وفية ملحوظة احب اني اضيفها ان في الفترة الاخيرة من بعد 25 يناير دخل مصر اكتر من50 مليون دولار للجمعيات وال.............
%u0632%u0627%u0626%u0631
انا شايف ان كل دي أفلام ومسلسلات لزعزعة أمن البلاد من حركة 6 إبليس ومش غريب عليهم ما هم بينادوا بالحرية ولا نسيتوا "علياء المهدي " واللي عملته
ambsmmmah
سؤالي للأخت الثائرة المعتصمة المسحولة : ماهي نيتك وأنت خارجة من بيتك بعبائة فضفاضة مفتوحة من الأمام يادوب متماسكة بكباسين ضعيفة من الكتف أقل شدة تفكها والأدهى أن العبائة ملبوسة على اللحم بدون بدي أو كمبيليزون داخلي في مثل هذا الطقس البارد وخصوصا في الليل ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
تحليلي والعلم عند الله أنها تعمدت هذا اللبس لتوقعها سيناريو الأحداث بعد كل هذه الاستفزازات المستمرة والشتائم والسباب (بما يحاسب عليه القانون) للجيش والضباط فبالتأكيد سيتم الاشتباك بين الطرفين فيقدمها زملائها الرجال للصفوف الأمامية {بعكس شهامة ورجولة الثائرين في موقعة الجمل}حتى تصورها كل كاميرات الفضائيات ثم التعري بهذا المنظر المهين أمام العالم حتى يظهر الجندي المصري أنه من وحوش الغاب
ما شاء الله احنا بقينا اساتذة في التأليف والتخيل والخيال العلمي بس بصراحه القصة بتاعت حضرتك دي كان ناقصها طيارة او فيل من بتوع الافلام الهندي علشان السيناريو يكمل.

اما بالنسبة لحوار ان "العبائة كانت مفتوحة من الامام يادوب متماسكة بكباسين ضعيفة من الكتف اقل شدة تفكها " فجأة حسيت ان حضرتك كنت بتجري جنبها وشايف كل التفاصيل الدقيقة دي لان الفيديو بتاع الاعتداء انا شوفته وملاحظتش الوصف الدقيق بتاع حضرتك ده.

طيب هنفترض ان البنت فيها كل المواصفات الوحشة اللي في الدنيا , مأخدتش بالك حضرتك ان في الفيديو رجل وامرأه مسنيين اتسحلوا من العساكر وهم كانوا ماشيين في حالهم وكل اللي عملوه انهم حاولوا يساعدوا البنت انها تبعد عن العساكر.

كلمة اخيرة : اتقوا الله فيم تقولون , الفيديو كان واضح قوي فيه مين الظالم ومين المظلوم , كفاية كدب ونفاق بقي
%u0632%u0627%u0626%u0631
يا اختى االلافاضلة اذا ما ابتليتم فاستتروا
alb
السلام عليكم اولا انا شايف ان فى ناس مع المجلس وفى ناس مش معا لكن الموضوع مش موضوع المجلس او غيره هو موضوع الكرامه والناس الى بتقول على البنت الى اتسحليت على الارض انها مدبره الموضوع ايه عرفكم هذا ولو هى مدبره الموضوع ايه عرفها ان ممكن العسكر يعملو كده ولا هى الى خلعت ملابسها لوحديها هههه وبعدين ديه وحده نزله مظهرات مش خرجه تتفسح علشان تنقى البس اذا كان تقيل ام خفيف ويمكن تكون بتعرق على طول علشان كده مش بتلبس لبس كتير الله اعلم بس فى الاول والاخر العسكر غلاطنين جدااا
%u0632%u0627%u0626%u0631
الناس الذين يدافعون عن هذه البنت اقول لكم هل لو كانت اختك او امك هل تسمح لها بالنزول الي المظاهرات بهذه العبايه ان كنت تسمح لاختك او امك فاعلم انك ديوس لا تغار على عرضك وان كنت صاحب نخوه ولن تسمح لاختك فلماذا ترضى لغيرك ما لم ترضاه لنفسك . اتقي الله الفتاه غطانه من ساسه الي راسها
%u0632%u0627%u0626%u0631
المعلم اللي بيقول دي نازله مظاهرات مش نازله تتفسح ومش مهم تنقي اللبس يعني انت موافق ان امك تنزل المظاهرات بالبكيني وفوقه عبايه بكبسوله - اجبني يا صاحب النخوه
ال بتعرق كتير هههههههههههههههههه طب ليه ما تستعملش ريكسونه
ss ass
لي سؤال لقد قالت الفناة المتعريه إنها من المنصورة و أتت إلى القاهرة للإعتصام ولم تقل لنا طوال هذه المده أين تقيم ومع من تقيم مع شباب أغراب وهناك فيديوهات لهم وهم يلفون سجائر الحشيش
2- هناك فرق بين تعريتها عن قصد وبين أن تعرى عن طريق الخطاء عند محاولة شدها و الدليل على ذلك عند مشاهدة الفيديو ستجد أن الجندي عندما فوجأ بتعريها قاد بتغطيتها وأتعجب لماذا لم يتداول الاعلام تغطية الجندى للفتاه .
3- لقد قالت الفتاة أنها تم سحلها داخل شارع مجلس الشعب وتم أحتجازها داخل مجلس الوزراء و تعرض الضابط لها بالقول هعمل عليكي حفلة اليوم .. أرجوا مراجعة الفيديو مرة أخري لتحديد مكان السحل مع ملاحظة السور الحديد على جانب الطريق وعلى حد علمي أن شارع مجلسالشعب ليس به سور بهذا الشكل
qqq111
هى بتورينا كرشها ولا ايه
اصلى مش شايف حاجه غيروه
منار الزائرة :)
الناس الذين يدافعون عن هذه البنت اقول لكم هل لو كانت اختك او امك هل تسمح لها بالنزول الي المظاهرات بهذه العبايه ان كنت تسمح لاختك او امك فاعلم انك ديوس لا تغار على عرضك وان كنت صاحب نخوه ولن تسمح لاختك فلماذا ترضى لغيرك ما لم ترضاه لنفسك . اتقي الله الفتاه غطانه من ساسه الي راسها

الله اكبر انا مش هقول غير كده ويكفى انها من بنات 6 ابريل
اكتبوا فى جوجل اخلاق فتيات 6 ابريل واعرفوا السبب
مع العلم ان اللى ضربها مكانش عسكرى نظامى لان لبسه مخالف العسكرى الحقيقى هو اللى غطاها
احترموا عقولكوا ومتغيبوش عقلقوا وتجروا وراء كلام موجه وتنساقوا وراه وخلاص
هناك حكمة من وجود شئ يسمى المخ داخل الجمجمة
برجاء اعادة تشغيله :d
المعلم اللي بيقول دي نازله مظاهرات مش نازله تتفسح ومش مهم تنقي اللبس يعني انت موافق ان امك تنزل المظاهرات بالبكيني وفوقه عبايه بكبسوله - اجبني يا صاحب النخوه

هههههههههههههههههههههههههههههه

حضرتك او حضرتك_ مش معقول
%u0632%u0627%u0626%u0631
فى الاول انا مش بهاجم اى حد ولا الجيش و الثوار بس طبيعى لو الواحد نازل لمظهرة طبيعى لازم يكون مجهز نفسة للتعرض الى اى حاجة الموت الاصابة اوالاعتقال بس ان الواحد ينزل بالشكل دة فى الجو البرد دة من غير اى ملابس اضافية دة اللى لازم يتحط تحت منه الف خط ( ازاى) وخصوصا انها بنت
د.عصام
ههههههههههههههههههههههههههههه كل راجل عنده ست معلماه الادب وبيخاف من زعلها اما اخواتنا الابطال فى الجيش زعلوا ستات مصر كلها ربنا يعينهم بقا على اللى هيشوفوه من ستات مصر يورونا هيصدوا ازاى قدامهم هههههههههههههههههههههههههه
%u0632%u0627%u0626%u0631
(ربنا لا تؤاخذنا إن نسينا أو أخطأنا)
عفا الله عني وعنها وعن كل من خاض فيها بالقول بدون علم
نوكل سرائرها لله فهو وحده من سيحاسبها عليها إن خيرا فخير وإن شرا فشر
وما لنا إلا الظاهر
ومما لاشك فيه أنه بفرض وجود خطة محكمة لاستدراك الجنود في صدام مع الشعب إلا أنه كان من المفروض أن يكون الجنود أكثر حكمة و ذكاء في التعامل مع هذا الاستدراك
ولا أحد ينكر أن الجنود تجاوزوا حدود القانون بالاعتداء علىيعا وعلى المتظاهرين عموما فكان يكفي الضرب على الأرجل لا على الرأس والظهر وأن يتعففوا عن ضرب النساء حتى ولو آذتهم بالسباب وإلقاء الطوب
على فكرة من الأمانة أن أذكر أني صاحبة التعليق الأول ولكني اعتذر للفتاة عن هذا التحليل فقد أكون مصيبة في رأيي وقد أكون مخطئة واستغفر الله من ذنبها أن كنت مخطئة
وكان تعليقي الأول كالآتي:
{سؤالي للأخت الثائرة المعتصمة المسحولة : ماهي نيتك وأنت خارجة من بيتك بعبائة فضفاضة مفتوحة من الأمام يادوب متماسكة بكباسين ضعيفة من الكتف أقل شدة تفكها والأدهى أن العبائة ملبوسة على اللحم بدون بدي أو كمبيليزون داخلي في مثل هذا الطقس البارد وخصوصا في الليل ؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!!!!!!
تحليلي والعلم عند الله أنها تعمدت هذا اللبس لتوقعها سيناريو الأحداث بعد كل هذه الاستفزازات المستمرة والشتائم والسباب (بما يحاسب عليه القانون) للجيش والضباط فبالتأكيد سيتم الاشتباك بين الطرفين فيقدمها زملائها الرجال للصفوف الأمامية {بعكس شهامة ورجولة الثائرين في موقعة الجمل}حتى تصورها كل كاميرات الفضائيات ثم التعري بهذا المنظر المهين أمام العالم حتى يظهر الجندي المصري أنه من وحوش الغاب }
د.عصام
الله اكبر انا مش هقول غير كده ويكفى انها من بنات 6 ابريل
اكتبوا فى جوجل اخلاق فتيات 6 ابريل واعرفوا السبب
مع العلم ان اللى ضربها مكانش عسكرى نظامى لان لبسه مخالف العسكرى الحقيقى هو اللى غطاها
احترموا عقولكوا ومتغيبوش عقلقوا وتجروا وراء كلام موجه وتنساقوا وراه وخلاص
هناك حكمة من وجود شئ يسمى المخ داخل الجمجمة
برجاء اعادة تشغيله :d
يا منار 6 ابريل دا فصيل سياسى فيه الممتاز خلقيا وفيه الغير وفيه المتدين وفيه الغير وفيه اللى اخلاقه عاليه وفيه الغير انا موش بحبهم بس معجبنيش اسلوبك فى نقدهم يا ريت تكونى موضوعيه اكتر وتقولى كلام يفهمه واحد بيفكر ويكون حوارك اقيم من كده واشكركومقصدش ازعلك
%u0632%u0627%u0626%u0631
شكرا على البيحصل واحدة فى الميدان ترتدى ملابس على اللحم والاخرى بتأثرها على انها ترسم حمالة صدر ولا افلام العرى وشكرا للمتظاهرين الجدد
%u0632%u0627%u0626%u0631
قلة ادببببببببببببببببببببببببببببب
كامل شرف
التظاهر حق مكفول لكل مصرى وان ما حدث يجب ان يتم فية التحقيق
ولاكن هذة مهينة لكل نساء مصر
ما الفكرة بهذا الاسلوب
يكفى ان تخرجى مع باقى المصريين لان يعلم الناس انك متضامنة مع الفتاة
اما فكرة التحديد على اجزاء من جسدك
فهوا امر غير مقبول و غير اخلاقى سواء اسلامى او مسيحى
والا كيف ستعبرين عن من قتلوا
%u0632%u0627%u0626%u0631
هو الاخت ايه اللى طلعها من بيتها فين بابا وماما و جوز الست الراجل اتقوا ربنا مصر متستهلش كده
نجمة مصرية قوي
هي الستات دي ملهاش رجالة يقولو لهم عيب
كفاية قلة ادب بقي
ss ass
تموت الحره و لاتأكل بثدييها ...............
يا منار 6 ابريل دا فصيل سياسى فيه الممتاز خلقيا وفيه الغير وفيه المتدين وفيه الغير وفيه اللى اخلاقه عاليه وفيه الغير انا موش بحبهم بس معجبنيش اسلوبك فى نقدهم يا ريت تكونى موضوعيه اكتر وتقولى كلام يفهمه واحد بيفكر ويكون حوارك اقيم من كده واشكركومقصدش ازعلك
يا دكتور انا ايه اللى هيزعلنى من كلام حضرتك طالما فى سياق الموضوع
وعموما كل مكان فيه الكويس والوحش وده مفروغ منه
لكن اللمؤسسة اللى تقبل وجود اافراد دون الاخلاقيات ضمن اعضائها تبقى مش مؤسسة ناجحة ومصيرها الفشل
ولا ايه
وعلى فكرة صورة الست دى مقززة جداااااااااااااااااااااااا
د.عصام
يا دكتور انا ايه اللى هيزعلنى من كلام حضرتك طالما فى سياق الموضوع
وعموما كل مكان فيه الكويس والوحش وده مفروغ منه
لكن اللمؤسسة اللى تقبل وجود اافراد دون الاخلاقيات ضمن اعضائها تبقى مش مؤسسة ناجحة ومصيرها الفشل
ولا ايه
يا اخت منار البيت الواحد بيبقى فيه اخلاقيات مختلفه وعموما هما كيان سياسى عميل او موش عميل فكره بيعجبنى او لا دا ممكن نتكلم فيه انما اتهامات زى اللى قلتيها اختلف معاكى وانتى عارفه ان ده كان اسلوب النظام البائد ومحبش اننا نكون بنفس اساليبه لان الثوره اللى حصلت دى كانت ثوره شعب يعنى الناس هتتغير زى النظام ما اتغير واحترم لبقاقتك وادبك فى الرد
REBEL
دايما بنعلق عالخيبة والكلام التافة لكن نتكلم فى المفيد دا اللى مستحيل

بجد علية العوض فى الثورة والبلد بقا فيها اكتر نت تمانين مليون سياسى وكل واحد لية مبرراتة لاى حاجة وجاهزة للرد على اى موضوع

علية العوض ومنة العوض
يا اخت منار البيت الواحد بيبقى فيه اخلاقيات مختلفه وعموما هما كيان سياسى عميل او موش عميل فكره بيعجبنى او لا دا ممكن نتكلم فيه انما اتهامات زى اللى قلتيها اختلف معاكى وانتى عارفه ان ده كان اسلوب النظام البائد ومحبش اننا نكون بنفس اساليبه لان الثوره اللى حصلت دى كانت ثوره شعب يعنى الناس هتتغير زى النظام ما اتغير واحترم لبقاقتك وادبك فى الرد
تحياتـــــــــى لحضرتك

وربنا يعدى الفترة دى على خير
mannon
فعلا اوافقك الرأي تماما
لانني اعتقد ايضا هذا لانة مش معقول ف البرد دة وتخرج لنا بهذة الملابس واللي يأكد الكلام دة ان هناك من اكتشف ان هذة البنت من شباب 6 ابريل وكلنا عارفين 6 ابريل والتمويل الخارجي
وفية ملحوظة احب اني اضيفها ان في الفترة الاخيرة من بعد 25 يناير دخل مصر اكتر من50 مليون دولار للجمعيات وال.............
لو قلتلك مكان النقط دى الاخوان هترد تقول اية !

مستنى ردك

وحسبى الله ونعم الوكيل فيكم
mannon
انت كدة شايف نفسك راجل ! وكمان بتضحك قوى وتتريق ،مش مكسوف على دمك وانت واحدة من اخواتك بيتعمل فيها كدة وانت قاعد على النت تهرج وتتريق على الناس

مش مكسوف لما بت طلع تداقع عن ثورتك الى اكيد حضرتك مطلعتش فيها ، وقاعد حضرتك فى التكييف وقدامك كباية النسكفية وماما عملالك السندوتشات وحطها جمب الكمبيوتر !!!

حرام والله حرام عليكم وعيب الكلام الى بتقولة دة

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
الفتاة المسحولة خلعت ملابسها بنفسها وزميلها صورها +صورة للفتاة غير محجبة ولبسه فوق الركبة
بالفيديو ضابط جيش يقسم لمدحت شلبي ان الفتاة المسحولة خلعت ملابسها بنفسها
بالفيديو : شهادة الشاب الذي حاول انقاذ الفتاة التي تم تجريدها من ملابسها وسحلها....يروي التفاصيل