نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

مصر إمرأة تغرق ..والكل يرفض إنقاذها ..فهل من منقذ (فانتازيا رائعة)

وأنا أتصفح بوابة الوفد الألكترونية اليوم وجدت خبر منشور عن البرادعى فقرأت الخبر ثم بعد ذلك طالعت بعض التعليقات على الخبر فأعجبنى بشدة أحد التعليقات لأحد الأشخاص والذى يسمى حاتم أحمد المنصورى ولا أدرى من أين جاء بهذه التشبيهات وهذه التعبيرات فتحية له إن كانت من تأليفه وكذلك تحية له إن كان ناقلها وتحية اكبر لمؤلفها وهذه الفانتازيا عبارة عن وصف لحال مصر وردود أفعال الأحزاب والحركات السياسية المختلفة وهى كالتالى

مر مجموعة من الناس بامرأه تغرق في البحر

فرفض السلفى مد يده لانقاذها لأنه متوضئ

وأصر الإخوانجى على إستئذان المرشد العام أولا

واشترط شاب من ٦ إبريل موافقة 130ائتلاف من ائتلافات شباب الثورة على الأقل قبل انقاذها

ونصحها الليبرالى أن تخلع كل هدومها عشان تبقى خفيفة وتقب علي وش الميه

وطالب أحد ثوار التحرير بعمل مليونية الجمعة المقبل باسم "جمعة انقاذ الفتاه التي تغرق"

فيما أكد كل من في العباسية انها لو ماتت تبقى غريقة مش شهيدة و تسألو هي إيه إلي نزلها المية أصلاً ؟؟

وأكد تامر بتاع غمرة إن سمعها بتنادي بانجلش لانجويدج عشان حد ينقذها

وبكى الجنزورى وهو يعتذر لأن أبو العربى لسه مابعتش العوامة

وانتفض البرادعي وأخرج الأي باد وكتب على حسابه على تويتر "كرامة المرأه فى حقها فى الحياة"

وقالت نواره نجم وأسماء محفوظ أن المجلس العسكري هو من قام باغراق السيده وهو المسئول عن انقاذها

وقال مرتضى منصور أنه يمتلك سي دي لهذه السيدة المنحلة وأنها على علاقة بممدوح عباس وأحمد شوبير

وأكد توفيق عكاشه أن نزولها للبحر هو أحد طقوس الماسونية العالمية وطالب من زملائه البط التواجد فالعباسية للتصدي للمؤامرة المدبرة من هذه السيدة

وأكد وزير الداخلية إن معندناش بحر أصلاً

أما المجلس العسكرى فشكل لجنة تقصى حقائق لمعرفة الطرف الثالث إللي زقها فى الميه

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

فهل يضحكك ذلك عزيزى القارىء أم يبكيك

المقال "مصر إمرأة تغرق ..والكل يرفض إنقاذها ..فهل من منقذ (فانتازيا رائعة)" نشر بواسطة: بتاريخ:
Yasser Hamad
شر البلية ما يضحك أخي الفاضل
نسأل الله لمصر السلامة
سهم--
بس حقيقي في طرف تالت، أنا شايف ان لازم نبقى واعيين للمخطط ده.
%u0632%u0627%u0626%u0631
رائععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععععع ععععععععععععععععععع جداااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااا
%u0632%u0627%u0626%u0631
ان شاء الله هتعوم و تطللع لوحدها بدون مساعدة ممن يريد منها شيئ.
الشاطر حسن
رائعة لكن هي مش للشخص دة دة تعليق أو موضوع من زمان جدا من حوالي شهر 8 الماضي وانا بشوفها لكن اعتقد إننقلها مخالف للقوانين بالمنتدى خصوصاً أنها نقل حرفي لا أعلم الصراحة
زهير ابراهيم
وصف كامل لكل مكونات الطيف السياسي بمصر
(حلو تعبير الطيف السياسي)
حلو مني طبعا
د.عصام
عارفين فى الاخر ولد صغير زى اللى نزلوا الثوره بدون انتماء لاى تيار سياسى وبدون اى دافع غير انه يقول لا للظلم والكبت هيمد ايده وبعفويه تامه وينقذها ان شاء الله لان انقاذ ها سهل بس عايز حب وضمير يا ريت يكون بسرعه قبل ما نحسر اكتر
زهير ابراهيم
عارفين فى الاخر ولد صغير زى اللى نزلوا الثوره بدون انتماء لاى تيار سياسى وبدون اى دافع غير انه يقول لا للظلم والكبت هيمد ايده وبعفويه تامه وينقذها ان شاء الله بس يا ريت يكون بسرعه قبل ما نحسر اكتر
برافو عليك يا دكتور هي دي تكمله القصه
جدة مصرية
حلو مني طبعا
يالك من بارع ايها الزهير الذى يسبح عبر المحيطات ويأتى الينا على شاطىء نجوم لكى يتحفنا بكلماته البليغة المعنى

ايه رايك بقى يا زهير فى هذا الثناء ؟؟؟؟؟؟؟

عجبتنى جدا جملة الطيف السيمسى صراحة

التعليق

ان شاء الله ان شاء الله ربنا سبحانه وتعالى سينقذ مصر من الغرق
ولن الشعب طيب جدا وصبر كتيرررررررررررررررررررررررررررررررررررررر

وشكرا استاذ لاختيارك الممتاز
زهير ابراهيم
يالك من بارع ايها الزهير الذى يسبح عبر المحيطات ويأتى الينا على شاطىء نجوم لكى يتحفنا بكلماته البليغة المعنى

ايه رايك بقى يا زهير فى هذا الثناء ؟؟؟؟؟؟؟

عجبتنى جدا جملة الطيف السيمسى صراحة

التعليق

ان شاء الله ان شاء الله ربنا سبحانه وتعالى سينقذ مصر من الغرق
ولن الشعب طيب جدا وصبر كتيرررررررررررررررررررررررررررررررررررررر

وشكرا استاذ لاختيارك الممتاز
هههههههههههههههههه
ربنا يجبر بخاطرك زي ما تجبري بخواطر الكل
يا ست الكل
همسات مصريه
للاسف كل اللي واقف يتفرج عليها وهيا بتغرق هما من اهلها اذا كان سلفي او اخواني او ليبرالي او عسكري وغيرهم ونسوا انهم اهلها وولادها وايد واحده وقسموا نفسهم
sameh_gpc
للأسف الشديد لم يعد الإنتماء لهذا البلد بالقدر المطلوب لهذا الوقت فقد نزع الإنتماء الحقيقى لهذا البلد خلال فترة حكم المخلوع ولم يسترد بعد كما أن سمة التخوين باتت منتشرة فى كل شئ .ونتمنى من الله أن ندرك أنفسنا قبل فوات الأوان.
REBEL
احنا قلبنا الاية

المشكلة مش غرق ومين اللى ينقذ

المشكلة ان اللى حضر عفريت يصرفة واللى غلط يتحاسب ودى البداية لا اكتر ولا اقل
منار الزائرة :)
عارفين فى الاخر ولد صغير زى اللى نزلوا الثوره بدون انتماء لاى تيار سياسى وبدون اى دافع غير انه يقول لا للظلم والكبت هيمد ايده وبعفويه تامه وينقذها ان شاء الله لان انقاذ ها سهل بس عايز حب وضمير يا ريت يكون بسرعه قبل ما نحسر اكتر

فعلا ..الموضوع جميل وكم فى مصر من مضحكات ولكنه ضحك كالبكاء
واباذن الله اللى هينقذها هم الثوار الحقيقين اللى ولائهم الاول لمصر مش لاى تنظيم سياسى او جماعة دينية
ميس نامى
حلو مني طبعا
على فكره بقى يا استاذزهير انا شامه فى كلمه الطيف السياسى دى ريحه مش مريحانى ..شكلك كده والله اعلم انك بترسم على اللقب اللى الجده اعطتهولى وهو لقب اديبه المنتدى بس خلى بال حضرتك انى مش هاسكت واستسلم لا انا هاحارب بكل قوتى لادافع عن اللقب وممكن كمان العب على ورقه الجنسيه خلى بالك .اشمعنا انا .هه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
.
اما بالنسبه لتصوير مصر الغرقانه فهو فعلا تصوير حقيقى للمشهد اللى بنعيشه ونسال الله النجاه:
على فكره بقى يا استاذزهير انا شامه فى كلمه الطيف السياسى دى ريحه مش مريحانى ..شكلك كده والله اعلم انك بترسم على اللقب اللى الجده اعطتهولى وهو لقب اديبه المنتدى بس خلى بال حضرتك انى مش هاسكت واستسلم لا انا هاحارب بكل قوتى لادافع عن اللقب وممكن كمان العب على ورقه الجنسيه خلى بالك .اشمعنا انا .هه ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
.
اما بالنسبه لتصوير مصر الغرقانه فهو فعلا تصوير حقيقى للمشهد اللى بنعيشه ونسال الله النجاه:
هههههههههههههه
طيب وانا مفيش اى لقب كده ربنا يجبر بخاطركم
ان شالله عائشة كيلانى المنتدى
ميس نامى
هههههههههههههه
طيب وانا مفيش اى لقب كده ربنا يجبر بخاطركم
ان شالله عائشة كيلانى المنتدى
ياحبيبتى يامنار انتى نواره المنتدى وبسمته العذبه والله لما بتغيبى عن المنتدى شويه بحس انى ناقصنى حاجه كبيره قوى ....وايه رايك والله فكره ما تيجى نترشح انا وانت على لقب الرئيس ونائبه يعنى هيا جت علينا احنا ؟؟؟؟
همسات مصريه
ياحبيبتى يامنار انتى نواره المنتدى وبسمته العذبه والله لما بتغيبى عن المنتدى شويه بحس انى ناقصنى حاجه كبيره قوى ....وايه رايك والله فكره ما تيجى نترشح انا وانت على لقب الرئيس ونائبه يعنى هيا جت علينا احنا ؟؟؟؟
والله من حقكم انتم كمان علي رايك هيا جت عليكم بس والنبي ابقوا خدوني معاكم لو ربنا كرمك انتي ومنار نفسي ابقا وزيره
ميس نامى
ياسلام ياهمسات انتى تامرى ياحبيبتى ورئيسه وزراء كمان بس انت ادعى لنا بالتوفيق ومحدش بس يطلع يشكك فى مساله الجنسيه بتاعتنا دى ويطلع اصلنا فى الاخر من كوالا لامبور ..
زهير ابراهيم
.
هي الكحكة بيد اليتيم عجبه
اول مره يقال لي كلام حلو
ومع ذلك يا ستي انت شيخة ولا بلاش شيخه احسن ازعل ناس
انتي الاديبة الرائعة في المنتدى
هشام عبد الرحمن
مصر من زمان كانت بتعرف تعوم كويس بس طمع ولادها هوه اللي تعبها وخلي نفسها قصير وخلاها تغرق ودلوقت واقفين يتفرجوا ياريت نصحي ونفوق علشان نعرف نمدلها ايدينا قبل فوات الاوان لانها غاليه ومش ممكن تتعوض

ربنا يخليكى يا ميس نامى (يبقى انا كده ضمنت منصب ) ولله الحمد
وناخد معانا همسات ونكون اول حكومة حريمى 100% ..... والله بس يدونا فرصتنا والبد هتبقى فى تقدم ملحوظ
وكله بفضل قلب الام
وبالنسبة للجنسية هنلغى الشرط ده من الدستور .......اصل انا معايا جرين كارد لجمصة
بس بالله عليكم ماتقولوا لحد :]
جدة مصرية
ربنا يخليكى يا ميس نامى (يبقى انا كده ضمنت منصب ) ولله الحمد
وناخد معانا همسات ونكون اول حكومة حريمى 100% ..... والله بس يدونا فرصتنا والبد هتبقى فى تقدم ملحوظ
وكله بفضل قلب الام
وبالنسبة للجنسية هنلغى الشرط ده من الدستور .......اصل انا معايا جرين كارد لجمصة
بس بالله عليكم ماتقولوا لحد :]
منار - ميس نامى - مجدة - نور 81 -

لو مسكتوا لجنة المرأة بمجلس الشعب

شوفوا بقى المرأة حا يكون لها شأن كبير ازاى

شدوا حيلكم فى الانتخابات الجديدة لما تحصل
احمد ركابي الرشيدي
وأنا أتصفح بوابة الوفد الألكترونية اليوم وجدت خبر منشور عن البرادعى فقرأت الخبر ثم بعد ذلك طالعت بعض التعليقات على الخبر فأعجبنى بشدة أحد التعليقات لأحد الأشخاص والذى يسمى حاتم أحمد المنصورى ولا أدرى من أين جاء بهذه التشبيهات وهذه التعبيرات فتحية له إن كانت من تأليفه وكذلك تحية له إن كان ناقلها وتحية اكبر لمؤلفها وهذه الفانتازيا عبارة عن وصف لحال مصر وردود أفعال الأحزاب والحركات السياسية المختلفة وهى كالتالى

مر مجموعة من الناس بامرأه تغرق في البحر

فرفض السلفى مد يده لانقاذها لأنه متوضئ

وأصر الإخوانجى على إستئذان المرشد العام أولا

واشترط شاب من 6 إبريل موافقة 130ائتلاف من ائتلافات شباب الثورة على الأقل قبل انقاذها

ونصحها الليبرالى أن تخلع كل هدومها عشان تبقى خفيفة وتقب علي وش الميه

وطالب أحد ثوار التحرير بعمل مليونية الجمعة المقبل باسم "جمعة انقاذ الفتاه التي تغرق"

فيما أكد كل من في العباسية انها لو ماتت تبقى غريقة مش شهيدة و تسألو هي إيه إلي نزلها المية أصلاً ؟؟

وأكد تامر بتاع غمرة إن سمعها بتنادي بانجلش لانجويدج عشان حد ينقذها

وبكى الجنزورى وهو يعتذر لأن أبو العربى لسه مابعتش العوامة

وانتفض البرادعي وأخرج الأي باد وكتب على حسابه على تويتر "كرامة المرأه فى حقها فى الحياة"

وقالت نواره نجم وأسماء محفوظ أن المجلس العسكري هو من قام باغراق السيده وهو المسئول عن انقاذها

وقال مرتضى منصور أنه يمتلك سي دي لهذه السيدة المنحلة وأنها على علاقة بممدوح عباس وأحمد شوبير

وأكد توفيق عكاشه أن نزولها للبحر هو أحد طقوس الماسونية العالمية وطالب من زملائه البط التواجد فالعباسية للتصدي للمؤامرة المدبرة من هذه السيدة

وأكد وزير الداخلية إن معندناش بحر أصلاً

أما المجلس العسكرى فشكل لجنة تقصى حقائق لمعرفة الطرف الثالث إللي زقها فى الميه

فهل يضحكك ذلك عزيزى القارىء أم يبكيك
اشكرك علي صيدك اليوم من بوابه الوفد
فصيد الخاطر فن ونشره فن ارقي لانه اختيار ذوقي سياسي ادبي
فكرتني بكتاب الضاحك الباكي لثروت اباظه
وايلي كتب خاطره بهذا هو خاطر من خواطر ادب الثورة الحديث يقابله الموال الصعيدي الباكي الضاحك
ودي مصر التي لن ينضب نهر خواطر ابنائها مادام في النيل يجري والقراء تتذوق والصيادين للافكار موجودين
اضحكني وابكاني
شكرا لك
احمد ركابي الرشيدي
وهنا بيت القصيد ولد ملوش انتماء ملوش اهواء ملوش غرض شخصي عفوي وطنية فطرية مش متبرمج ملوش اجندة خبيثة
ولد مصري اتربي في خيرها وعارفها
جدة مصرية
والله من حقكم انتم كمان علي رايك هيا جت عليكم بس والنبي ابقوا خدوني معاكم لو ربنا كرمك انتي ومنار نفسي ابقا وزيره
ازاى انا نسيتك همسات لما عينت ميس نامى ومنار ومجده ونور 58 بلجنة المرأة بمجلس الشعب
المفروض كنت عينتك معاهم بجد

انتهى الأمر وقدمت التماس وتمت اضافتك معهم
ميس نامى
شكرا جدتنا الحبيبه على الثقه الغاليه دى والله احنا فعلا مجموعه نسائيه زى الفل ...وطنيين ومتحمسين ومش ناقصنا غير شويه دعايه واهو المنتدى موجود والحبايب كتير ...بس ربنا يكفينا شر المؤامرات واللعب فى الجنسيات ودعواتك معانا
جدة مصرية
شكرا جدتنا الحبيبه على الثقه الغاليه دى والله احنا فعلا مجموعه نسائيه زى الفل ...وطنيين ومتحمسين ومش ناقصنا غير شويه دعايه واهو المنتدى موجود والحبايب كتير ...بس ربنا يكفينا شر المؤامرات واللعب فى الجنسيات ودعواتك معانا
هههههههههههههههههههههههههههههههههه

ممكن فعلا واولهم جدة وحيقولو من بوركينا فاسو ولان لونى مثلهم
هههههههههههههههههههههههههههههههههههههههه
همسات مصريه
ازاى انا نسيتك همسات لما عينت ميس نامى ومنار ومجده ونور 58 بلجنة المرأة بمجلس الشعب
المفروض كنت عينتك معاهم بجد

انتهى الأمر وقدمت التماس وتمت اضافتك معهم
ازيك ياجدتنا ياسكره معهلش اعذريني والله انا لسه شايفه رسالتك الخاصه دلوقت وكده برده تنسيني في التشكيل النسائي الخطير ده والله انتم مجموعه عسل وربنا يديم المحبه بينكم ومتشكره ليك ياجدتي انك دخلتيني معاهم ده احنا كده هنولعها بس علي قول ميس نامي يارب يكفينا شر المؤامرات واللعب في الجنسيات قولوا .... امييييين

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
بالصور : ارض الحرمين تغرق فى السيول وهاشتاج "# مكه ـ تغرق " يجتاح مواقع التواصل الاجتماعى
في النت .. الكل رومانسي والكل متحضر والكل مثقف
الموت كأس والكل شاربه والقبر باب والكل داخله
مليون سنة (ق.خ) ..خيال فانتازيا.