نجوم مصرية
منتديات نجوم مصرية المنتدى العام أخبار مصرية

تابع نجوم مصرية على أخبار جوجل

اول لقاء مع الفتاة التي قام الجيش بتعريتها وسحلها ....تروي تفاصيل تعريتها وضربها من جنود الجيش

لاول مرة يتم اختراق حاجز الصمت التي حاصر الفتاة المسحولة في احداث مجلس الوزراء والتي اهتز لمشهد تعريتها وسحلها جميع الصحف المصرية والعالمية حيث انفردت الاعلامية جميلة اسماعيل باخذ اول لقاء لها مع الفتاة المناضلة هند نافع حيث روت في تفاصيل لقائها مع جميلة اسماعيل كيف تم سحلها وتعريتها من قبل جنود الجيش الذين تعدت اعدادهم 20 جندي ينهالون بالضرب علي هند حيث اكدت جميلة اسماعيل ان اهل الفتاة منعوها من الخروج من المنزل او التحدث مع اي شخص من الصحافة او الاعلام حيث اكدت هند خلال لقائها مع جميلة اسماعيل انها تحب وطنها وتفدية وتحارب من اجلة بكل غالي وثمين وانها ستستمر بالدفاع عنة والمطالبة بحقوق الشعب واكدت ان افراد اسرتهتا غير مقتنعين بما فعلتة واكد والدها علي لسان هند "أنا ابنى يخرج لكن بنتى متخرجش علشان ميطلعش عليها كلام".واكدت هند انها مازالت تتلقي علاجها بعد ان تم كسر اكثر من 3 اصابع لها وكان اللقاء ك

هند تحدثت مع جميلة إسماعيل وكشفت لها عن مدى حبها إلى بلدها، وانها ستسمر في المطالبة بحقوق الشعب رغم حالة الحصار الذى يفرضه عليها أفراد أسرتها لكونهم غير مقتنعين بما فعلته حسبما أكد والدها"أنا ابنى يخرج لكن بنتى متخرجش علشان ميطلعش عليها كلام".

وقالت هند في حديثها أن مازالت تتلقي العلاج حيث اصيبت بكسر في ثلاثة أصابع كما روت كيف تم ضربها على يد مايقرب من 20 مجندا من الجيش بالعصي.

ورفضت هند الحديث عن رفضها مقابلة المشير مشيرة إلى أنها تنتظر حتى انتهاء سير التحقيقات في التهم التى وجهت إليها ليس خوفاً من المجلس العسكري وإنما احتراماً لخالتها التى تعيش معها والتى طلبت منها عدم الحديث في هذا الموضوع في الوقت الحالى.

وأوضحت هند أن التهم التى وجهها اليها المجلس العسكرى هى خمسة متعلقة بأحداث شغب وتحريض المواطنين وحرق المجمع العلمى والتعدى بالضرب على قوات الجيش.

المقال "اول لقاء مع الفتاة التي قام الجيش بتعريتها وسحلها ....تروي تفاصيل تعريتها وضربها من جنود الجيش" نشر بواسطة: بتاريخ:
جدة مصرية
شاهدتها بالأمس واعتذرت لها مع نفسى ولأننى ظلمتها
آسفة ليكى يا هند وربنا يكمل شفاكى
فعلا انسانة محترمة
%u0632%u0627%u0626%u0631
مش دى الفتاة اللى اتعرت لقاء جميلة كان مع الفتاة اللى رفضت لقاء المشير وهى معيدة فى كلية التربية اما الفتاة التى اتعرت فهى طبيبة
عبد الرحمن 2011

طب هي قالت ايه علشان نعتذر لها ؟؟؟؟؟
كل اللي قالته ان ابوها مش راضي عن نزولها وان عشرين جندي ضربوها !!!!!!!! هي دي كل الحكاية
اللي يشوف عنوان اخونا بارديس مان يقول جاب الديب من ديله

د.عصام
شاهدتها بالأمس واعتذرت لها مع نفسى ولأننى ظلمتها
آسفة ليكى يا هند وربنا يكمل شفاكى
فعلا انسانة محترمة
ناس كتير ظلمت البنت دى وسابت موضوع سحلها و وقعدوا يحللوا فى لبسها وينتقدوه مع ان لبس البنت كان عادى وقعدوا يهاجموها على اساس انها من 6 ابريل وهاجموا الفصيل كله فى اخلاقه وفى اعراضه وبقينا نقولهم دا فصيل سياسى ووارد فيه الكويس والوحش زى اى شريحه فى المجتمع وانساقوا ورا اراء الاعلام الفاسد منه غالبا . واخيرا انا اقدر اعتزارك ودايما بتعلمينا يا جده مصريه اوى وغاليه اوى
جدة مصرية

طب هي قالت ايه علشان نعتذر لها ؟؟؟؟؟
كل اللي قالته ان ابوها مش راضي عن نزولها وان عشرين جندي ضربوها !!!!!!!! هي دي كل الحكاية
اللي يشوف عنوان اخونا بارديس مان يقول جاب الديب من ديله

ازيك يا عبد الرحمن
انا ظلمتها بتعليقى بعد حدوث الاعتداء عليها
والوم نفسى حقيقة
جدة مصرية
ناس كتير ظلمت البنت دى وسابت موضوع سحلها و وقعدوا يحللوا فى لبسها وينتقدوه مع ان لبس البنت كان عادى وقعدوا يهاجموها على اساس انها من 6 ابريل وهاجموا الفصيل كله فى اخلاقه وفى اعراضه وبقينا نقولهم دا فصيل سياسى ووارد فيه الكويس والوحش زى اى شريحه فى المجتمع وانساقوا ورا اراء الاعلام الفاسد منه غالبا . واخيرا انا اقدر اعتزارك ودايما بتعلمينا يا جده مصريه اوى وغاليه اوى
ناس كتير ظلمت البنت دى وسابت موضوع سحلها و وقعدوا يحللوا فى لبسها وينتقدوه

صح كلامك يا دكتور
وانا من هؤلاء الناس
وزعلت من نفسى امس
بنت محترمة ومش عيب اعتذر لها وحتى لم تعرف
با ارضى ضميرى امام الله
عبد الرحمن 2011

ازيك يا عبد الرحمن
انا ظلمتها بتعليقى بعد حدوث الاعتداء عليها
والوم نفسى حقيقة

الله يسلمك يا جده
يا جده الرجوع الي الحق شئ عظيم وطالما انت شايفه انه دا صح وان البنت بريئة وتستحق الاعتذار يبقى ايه المانع انك تعتذري ربنا يبارك فيك
انما انا بالنسبه لي مش شايف اي جديد في الموضوع سبب نقدي للفتاه لا يزال قائم وهو لبس الفتاه ( عباية على اللحم في برد الشتاء وفي ميدان مظاهرات ) واللي الدكتور عصام شايف انه دا لبس عادي ؟؟؟؟؟؟؟ بصرف النظر 6 ابريل او 6 جماد او حتى سلفيه
والسبب الثاني ليه الجيش كان بيضرب الفتاه دون كل الماره والمتظاهرين ؟؟؟؟؟؟؟
لو وجد السبب لذهب العجب وما فيش مشكله نعتذر الف مره مش مره واحده

NOURA 18

ما سألتهاش عن اللبس الي كانت لبساه عشان نتأكد اذا عباية بكباسيل منغير حاجة تانيه ولا لأ

وبالنسبه لبابا .. هم الابهات بيقولوا شعارات . الاب لو قال كلمة تتسمع على البنت بالذات

هو في واحدة محترمة ممكن تطلع من البيت غصبن عن باباها !

دة قبل ما تخرج يكون دة اخر يوم في عمرها

دة الاب العادي

وبالنسة لل 20 او ال 90 الي ضربوها .. ضربهاا لله في لله

عايزة تفهمني انها ما غلطتش في حد

والتهم الي متوجها ليها

لله في لله بردو

هي كانت ماشية في حالها وبتقول سلمية قام الجيش مسكها ضربها ولبسها كل التهم دي

صح كدة

انا ماينفعش اسمع لطرف واحد واصدقه واغلط التاني معلش
%u0632%u0627%u0626%u0631
هي مره تقولوا إسمها غادة ومره تقولوا أسمها هند .. عموما سواء كنت غاده أو هند أو عفريت أزرق ربنا ينتقم منك ومن أهلك .. طبعا لا تقنعينا بأنك بنت كويسه و........... و.......... نفس التعليقات إلي سمعتيها كثيره وقرأتيها على النت مفيش بنت محترمه وأهلها محترمين تجلس في الشارع وتنزل في المظاهرات بهذا الشكل وهذا اللبس وتصل إلى مسرح الأحداث وفي الموجهات وبهاذ اللبس .. وشئ هام جدا طبعا الفيديو موجود عند كل الناس وواضح جدا بأن أصدقائك هم من كانوا يسحبوكي من أمام قوات الجيش ويسحبوكي من يدك وتم فك البس منك قبل أن يلمسك اي من جنود الجيش يعني إنتي من قبل أن يلمسك اي أحد عريانه .. عموما منك ومننا لله وهو المنتقم منا إذا كنا ظالمينك أو منك لو كنت بنت .........
د.عصام

الله يسلمك يا جده
يا جده الرجوع الي الحق شئ عظيم وطالما انت شايفه انه دا صح وان البنت بريئة وتستحق الاعتذار يبقى ايه المانع انك تعتذري ربنا يبارك فيك
انما انا بالنسبه لي مش شايف اي جديد في الموضوع سبب نقدي للفتاه لا يزال قائم وهو لبس الفتاه ( عباية على اللحم في برد الشتاء وفي ميدان مظاهرات ) واللي الدكتور عصام شايف انه دا لبس عادي ؟؟؟؟؟؟؟ بصرف النظر 6 ابريل او 6 جماد او حتى سلفيه
والسبب الثاني ليه الجيش كان بيضرب الفتاه دون كل الماره والمتظاهرين ؟؟؟؟؟؟؟
لو وجد السبب لذهب العجب وما فيش مشكله نعتذر الف مره مش مره واحده

ازيك اخى عبد الرحمن عايز اسالك سؤال البنت دى لو لابسه بنطلون وقميص كان لبسها هيكون عادى زىكتير من بناتنا صح طيب هيا كانت لابسه بنطلون وبدل قميص يغطى نصها اللى فوق هيا كمان غطت البنطلون يعنى لو اعتبرنا العبايه قميص طويل شويه تمشى . يا عم عبد الرحمن دى لو كانت لابسه حديد كان اتكسر وراجع مشهد السحل تانى . اما موضوع هما سحلوها لوحدها ليه هيا مكنتش لوحدها كان فيه غيرها اتعرض للضرب والسحل انا معاك جايز اتطاولت عليهم وهما بشر خرجوا عن شعورهم بس دا ميمنعش اننا ننتقد التصرف ده منهم لانه كان غلط وفيه الف تصرف تانى كان ممكن يعملوه
shoshozika
عادي كلهم بيقولوا نفس الكلام وكلهم بيحبوا مصر وبيفدوها بس كل واحد بطريقته صح غلط محدش فاهم وبعدين هي البلد ناقصه كفايانا اللي بيحصل إتقي الله أيتها الاعلاميه المحترمه وشوفي البلد بيحصل فيها إيه الناس مش ناقصه فتن سيبوا الناس تهدا والاستقرار يرجع للبلد إنتي فاكره يا ست جميله إنك إنفردتي بفرقعه إعلاميه ..؟حسبي الله ونعم الوكيل فيكي وفي اللي زيك.
منار الزائرة :)
مع ان الموضوع قدم
بس انا هسالها سؤال واحد

سحلوكى ليه يا مسحولة ؟؟
عبد الرحمن 2011
ازيك اخى عبد الرحمن عايز اسالك سؤال البنت دى لو لابسه بنطلون وقميص كان لبسها هيكون عادى زىكتير من بناتنا صح طيب هيا كانت لابسه بنطلون وبدل قميص يغطى نصها اللى فوق هيا كمان غطت البنطلون يعنى لو اعتبرنا العبايه قميص طويل شويه تمشى . يا عم عبد الرحمن دى لو كانت لابسه حديد كان اتكسر وراجع مشهد السحل تانى . اما موضوع هما سحلوها لوحدها ليه هيا مكنتش لوحدها كان فيه غيرها اتعرض للضرب والسحل انا معاك جايز اتطاولت عليهم وهما بشر خرجوا عن شعورهم بس دا ميمنعش اننا ننتقد التصرف ده منهم لانه كان غلط وفيه الف تصرف تانى كان ممكن يعملوه

الله يسلمك يا دكتور عصام
هي لو مش لابسه حديد لو كانت لابسه حتى بروفل زي الناس اللي بردانه وبتولع نار علشان تتدفا في وقت الاحداث كان قلنا عادي بردانه زي الناس انما هي مش مخلوق مختلف عشان تلبس على اللحم.
ولو اللباس الحديد اتكسر او حتى البروفل اتخلع اكيد شئ عادي لان كمية الجنود كثير والضرب مبالغ فيه اكيد كلنا سندافع عنها مهما كان الامر انما بمجرد ما توقع العبايه تتفتح والعوره كلها تبان يعني مش لاقي حاجه تدافع بها ولا دا لبس واحده نازله مظاهره . دا غير العسكري اللي كان بيحاول يغطيها يعني مش المقصود تعريتها
انما حكاية مش لوحدها اللي انضربت . لا شاهد الفيديو مره اخرى يا دكتور عصام ستجد حتى البنت المسكينه المحتشمه التي كانت تردي بدله حمراء كانت ماشيه مع جوزها وامامها واحده اخرى والجيش كان بيصرفهم بكل ادب وما فيش حد لمسهم لكن لما اصرت على العوده ومساندة الفتاه انضربت هي كمان .
الشئ الغريب ايضا في موضوع هذه الفتاه ان هي كانت واقعه واللي معاها بيحاول مسانتدها للوقوف قبل وصول الجيش وما تعرفش هل هي تم ضربها مسبقا ولا هي حركه متعمده حتى يصل اليها الجيش ويتم تصويرها الله اعلم
ما انا دخلت الموضوع وقلت اشوف التفاصيل لكن اتضح ان العنوان غير المحتوى ما فيش اي تفاصيل

REBEL
متقلتيش على نفسك لية يا بنتى فى الجو الساقعة دا ؟؟

عالاقل مكنش الضرب هيعلم اوى فى جسمك

شوفتى بقا علشان متسمعيش كلام ماما
%u0632%u0627%u0626%u0631
ظهر فيديو من فتره يقال انه للبنت دى وكان فعلا نفس اللبس بس لانى ماقدرتش اتأكد نفس الشكل فالله اعلم المهم البنت دى كانت بتشتم شتيمه وحشه جدا جدا لرجاله الجيش فعلا شتيمه قذره وكل شويه تحدف طوب وتقدم تحتك بيهم فى حين ان البنت المحترمه والمتربيه لو حتى ليها حق التظاهر فمش صح ابدا انها تقف بمواجه الجنود وجها لوجه وتتعدى عليهم بالطوب والالفاظ الخارجه علشان كدا هى تستاهل القتل مش السحل بس....وفى بنات غيرها كتير اشمعنى هى؟؟؟ ولا علشان اللى مدبرين الحادثه دى يلصقوا تهمه بشعه للجيش بانه بيعرى بنات؟؟؟؟وادى المثال اهو امامكوا متلفق كويس واربع كاميرات واربع زوايا للحادثه المدبره!!!بمجرد وقوعها ظهر لحمها وكماااان ماحاولتش تستر نفسا اطلاقا وكأنها تستعرض
يااااااااااااااااارب لو دا فعلا كان هدفها يبقى ربنا يعاقبها بما تستحقه
ولو كانت مظلومه ربنا ينصفها
زهير ابراهيم
الغلط منها لانها لم تستعد الدخول بحرب مع رجال صاعقة
وماتنسوش الكباسين العبايه من غير كباسين
والعيب منها برضو لانها خرجت من غير موافقه والدها
وايه اللي خرجه وماله ومال الشعب
يغور الشعب بكل احلامه وتغور ارواح الضحايا
المهم اوعو تنسو خروجها عن طاعة ولاة امرها وهو والدها
وموضوع الكباسين
عجبي عليكي يا بلد.......!!!!!!
%u0632%u0627%u0626%u0631
الفتاة المسحولة ليست هى هند . هند هى التى دافعت عن الفتاة المسحولة وقام الجنود بسحلها أيضا ولكن هند ليست هى صاحبة
عبد الرحمن 2011

يغور الشعب بكل احلامه وتغور ارواح الضحايا

يعني انت يا كبير شايف انها تخرج تحقق احلام الشعب وانا وانت قاعدين على الكيبورد ؟؟؟؟؟؟؟؟
طب مش عيب علينا يا راجل طالما احنا مقتنعين ان الخروج دا هو اللي يحقق الاحلام مش المفروض ان احنا اللي نخرج بدل القعده الخايبه على الكيبورد والبنات هي اللي تجيب حقنا وتحقق احلامنا .
على الاقل لو اتعرينا او خلعنا ملط ما فيش مشكله ولا ايه

عبد الرحمن 2011
الفتاة المسحولة ليست هى هند . هند هى التى دافعت عن الفتاة المسحولة وقام الجنود بسحلها أيضا ولكن هند ليست هى صاحبة

عندك حق يا زائرنا الكريم هند مش هي المسحوله المقصوده انما هند هي اللي كانت لابسة احمر
واحنا بنعلق ونتخانق على واحد تاني خالص . ربنا يرحمنا
اومال اخونا بارديس بيقول الفتاه التي تعرت واهتزت من اجلها الصحف المصريه والعالميه
وفي النهاية يتضح ان هند هي اللي كانت لابسة احمر ولا تعرت ولا شافت تعرية

REBEL
عبدة

دا على اساس ان اللى كانوا نازلين يوميها كانوا كلهم حريم ولا على اساس انها الحالة الوحيدة اللى الجيش والامن اتعدى عليها ولا هى الوحيدة اللى كانت فى وش المدفع ولا على اساس دى اول واحدة تنضرب ونسيت اللى اتجروا من شعرهم واتبهدلوا واتهانوا بردو ؟؟؟
عبد الرحمن 2011
عبدة

دا على اساس ان اللى كانوا نازلين يوميها كانوا كلهم حريم ولا على اساس انها الحالة الوحيدة اللى الجيش والامن اتعدى عليها ولا هى الوحيدة اللى كانت فى وش المدفع ولا على اساس دى اول واحدة تنضرب ونسيت اللى اتجروا من شعرهم واتبهدلوا واتهانوا بردو ؟؟؟

هو ايه الي على اساس ايه يا ربيل انا كتبت اكثر من مشاركه مش عارف انت بتتكلم عن ايه بالظبط

زيزو باشا

هو ايه الي على اساس ايه يا ربيل انا كتبت اكثر من مشاركه مش عارف انت بتتكلم عن ايه بالظبط

اخويا عبد الرحمن . كبــــر .... و خلى الجى و الدى تمام التمام ( الجى الجمجمة و الدى الدماغ ) كل الكلام السابق لا اساس له من الصحة . الفتاة المسحولة ( ليست لا هند و لا غيره ) و لم يعرفها احد من الاعلاميين لليوم .. عدا ( جهات التحقيق العسكرية فقط ) و صدرت تعليمات زى ما قلت بمشاركة سابقة منذ فترة بعدم الوصول اليها الا عند انتهاء التحقيقات تماما .. و هى الان زى برضه ما قررت خارج البلاد لاستكمال العلاج .. مش عارف الفراغ اللى بنتكلم فيه ده جه منين .. هههههههههههههههه ... و على فكرة لا جميلة هانم و لا اول اعلامية و لا اى من هذه المهاترات نهائيا ... و سلملى على المواقع الاخبارية ( فبريكانو ) .... ربنا يهدى يارب ........
و خير الختام ذكر النبى عليه الصلاة و السلام
أ - أيمن مصطفى
إليكم الخبر اليقين

بالنظر فى معاجم اللغة العربية مثل الوجيز والوسيط ومختار الصحاح ولسان العرب وجد الآتى :

كلمة مسحولة جمعها مسحولات

وهى اسم مفعول من الفعل سحل

ومنها أشتق كلمة سحلب وهو مشروب أبيض اللون

وأم سحلول وهى من فصيلة أم 44

سحَلَ يَسحَل ، سَحْلاً ، فهو ساحِل ، والمفعول مَسْحول
%u0632%u0627%u0626%u0631
وهى ايه ينزلها من اساسه !! ازاى ياهوووو بنت تبات برة بيتها !! فيه ايه يا اخوانا دا احنا شعب متدين بنات نايمة فى الشارع بالاسابيع ازاى ارجعوا لدينكم اللى حرم سفر المرأة بدون محرم ..دينكم اللى قال اتقوا الشبهات انا هنا لااظلمها ولا افترى عليها ولكن اقول ان دا لا يجوووووز
%u0632%u0627%u0626%u0631
حسبى الله ونعم الوكيل فى من ظلمنا واكل اموالنا بالباطل يارب احفظ مصر من الفتن ماظهرمنها ومابطن
%u0632%u0627%u0626%u0631
اولا اقول انى بحترم المجلس العكسرى جداا وكمان من مؤيده ودى وجه نظرى
ثانيا انا بنت ومرضاش ابدا ع بنت زيي ان يحصل فيها كده مهما كانت حتى لو يهوديه دى براضوا بنت
حتى لو اللى حصل ده نتيجه ضعط ع الجنود وان صبرهم نفذ وانهم بالبلدى جابوا اخرهم بس براضوا عمر ماكان المصرى بيتشطر ع بنت
وبعدين حتى لو البنت نازله بعبايه ع اللحم وخيانه وعمليه وتستاهل اللى حصل ليها
طب ايه ذنب البنت اللى لابسه احمر والراجل اللى لابس ابيض اللى كانوا ماشيين ف حالهم
وبعدين اضربوا بشكل بشع جدا وكانوا ماشيين وف حالهم
بس ايه ذنيهم
ده غير الشاب اللى اتداس عليه بغباء وسورى ع اللفظ
بس فعلا علامات استفهام كتير ف دماغى
انا مع المجلس العسكرى وبحترمه جدااا
بس ليه ده حصل
ياترى ليه مبرر
ولادول ناس خيانه تستاهل
ولا اللى حصل ان الجيش فقد السيطره ع اعصابه بعد اللى تعرض له من اهانه
ولا كل ده حاجه تانيه خالص
سورى للاطاله

ملك
هند البدرى
ياريت تبصو كويس على مشهد سحل الفتاه وياريتيكون على البطىء هتشوفوها اقسم بالله هيه اللى فتحت العبايه بتاعتها بايديها وتاكدو كويس حسبى الله ونعم الوكيل فى كل فرد يسير الفتن فى مصر اتقى الله يا مسحوله واسمعى كلام بابا الحج
paradiseman3

القاهر9
طيب ممكن تورينا صدرك عشان نشوف نفس المقاس اللي شفناه في الفيديو أو لا وكمان نشوف صدر جميلة إسماعيل ونقارن بين الاتنين.

اسم العضو:
سؤال عشوائي يجب الاجابة عليه

الرسالة:

رابط دائم

مواضيع مشابهة:
بالفيديو : قناة الفراعين تتحدث عن ثمن الملابس الداخلية للفتاة التي تم تعريتها من جنود الجيش
بالفيديو اول لقاء مع غادة كمال الفتاة التي تم سحلها من جنود الجيش....تروي مفاجات
بالفيديو : فيفيان مجدي تروي تفاصيل مقتل خطيبها مايكل تحت عجلات مدرعات الجيش